LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] olympic . the priceworld

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
tummeke1976

olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door tummeke1976 »

hoi ,
enige tijd geleden is er een medewerkster van olympic bij mij aan de deur geweest .
en heb me laten verleiden om lid te worden ...
dit kost 25 euro per maand ...en hiermee speel je mee in verschillende duitse lotto's..
als je wat wint zul je moeten delen met de andere personen in jouw poule...
wie weet iets over deze organisatie , of het allemaal waar is wat hun suggereren , of dat het bezeikte boel is ???????
groetjes tummeke

vero

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door vero »

:o Aaaaah nee toch....nou ik heb er inderdaad de laatste tijd al het e.e.a. over gehoord.....Zal vast wel reactie op komen.
Maar het lijkt me niet helemaal okee??
Ik denk dat je voor die 25 euro beter een staatslot kunt kopen of gewoon los meedoen met de loterij?? Dan heb je alles zelf in de hand he....Nu weet je niet wat en hoe denk ik??
Nou en toch hoop ik voor je dat het okee is.....en zo jaaaaaa succes en ik duim dan je wat gaat winnen, maar ik zou er zelf niet lid van worden.

Patricia

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Patricia »

Hallo,

Bij mij kwamen ze net ook aan de deur! Ze liepen onwijs te dwingen dat ik móest meedoen. De hele flat zou meedoen zei hij. Ik had er maling aan heb geweigert mee te doen. Het verhaal wat hij zei klopte gewoon ergens niet. Hij zou me een cheque geven ter waarden van 500-, euro en die kon ik verzilveren voor 200 euro. Het lijkt allemaal geweldig, maar kom op, het kan toch niet dat alle deelnemers dat winnen?! Bovendien zit je er voor een jaar aan vast....
Toen ik aan die man zei niet mee te doen haalde hij collega's erbij. Ik was gek dat ik niet mee doe en kijk maar naar de buurvrouw, die doet ook mee... Ik zei dat ik maling aan de buurvrouw heb en heb vervolgens de deur dicht gedaan.
Het viel me op dat ze heel snel hun verhaal vertelde zodat je de minpunten niet goed kon horen, gelukkig heb ik mij kunnen beheersen!

Wie weet is het wel echt goed, maar het risico wil ik niet nemen.... je zal heus wel die 200 euro krijgen maar een jaar lang 25 euro betalen?? is toch ook al 300 euro en daar wil ik het risico niet voor nemen!

groetjes Patricia ( Amersfoort)

heavyD

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door heavyD »

Die Olympic loterijen is de opvolger van Stargames. Stargames is verboden en is dhr. Rinus Smits doorgegaan onder de naam Olympic. Dus, dezelfde eigenaar, hetzelfde produkt, hetzelfde kantoor(grote berg in eindhoven). Dus dezelfde ...... met een andere jas aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tummeke

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door tummeke »

hoi heavie d , en andere reacties,
hartstikke bedankt voor deze informatie .
hier kan ik al wat meer mee ...
de eerste termijnen moet ik zelf over maken , waarschijnlijk omdat ze geen gebruik mogen / kunnen maken van automatische incasso...
deze termijnen krijgen ze al niet en als ze het wel automatisch gaan afhouden , boek ik alles terug ...
groeten en bedankt tummeke

tummeke

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door tummeke »

beste lezers ,
na een telefoon gesprek met olympic hebben ze toch besloten om mijn abonnement op te zeggen...
ik heb hun met een paar punten geconfronteerd uit jullie reacties ,
de eerste wat ik aan de telefoon had wou mijn abonnement niet op zeggen . zij zei dat dit absoluut onmogelijk was ...
ze zei ook dat rinus smits niet in de directie zat , zowel stargames als rinus smits zegt haar niks..
na lang aan dringen om een van de directie te spreken werdt ik toch door verbonden ...na het zelfde verhaal verteld te hebben zou ze m'n lidmaatschap opzeggen ..
de heer rinus smits had ze wel eens van gehoord net zoals stargames ...
dus ik roep iedereen op die lid is geworden , om ook op deze manier op te zeggen ...je kan erbij vermelden dat je elke automatische incasso van deze firma terug boekt .......
groetjes en veel succes met opzeggen , tummeke

Amira
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2003 19:18

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Amira »

Helaas gaat het niet zo eenvoudig bij mij.

Ben vandaag bij de bank geweest en die kenden het verhaal ook. terug boeken kunnen ze niet :cry: maar wel het nummer blokkeren vor een volgende keer.
Ze vertelden mij ook dat ze meerdere nummers gebruiken.

Ik heb het nu dus over Stargames. We hebben vandaag ook gebeld met stargames en die vertelden ons dat ze alles doorverkocht hadden aan Millenium nogwat.
Dus zonder toestemming wordt alles doorgegeven aan anderen.
Daarbij wat voor mij niet door de beugel kan.
Ik heb dan wel een machtiging gegeven aan Startgames maar NIET aan dat millenium gedoe.
Via stargames heb ik een ander nummer gekregen.
dus weer bellen naar het volgende nummer en ja ik kan wel opzeggen, maar schriftelijk (dat had ik al tig x gedaan naar Stargames).
Dus daar gaan we weer.......... :evil:

Meer tips zijn uiteraard wekom en mocht nog iemand wat rekeningnummers hebben die ze gebruiken, dan hoor ik het graag!

Nou maandag nog even aangifte doen (aanraden van de bank!) en bij de buren navragen of ze er net als mij ook problemen mee hebben.

:roll: Amira

Berend

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Berend »

Ik ben dus ook net (vandaag) in het Olympic verhaal getuind, en wil er nu zo snel mogelijk af. Ik heb de brief gevonden die de ombudsman ter beschikking stelt maar daar wordt vanuit gegaan dat de organisatie geen vergunning heeft. Hoe kom er daar nu achter? en verder kan ik naar een postbus geen aangetekende brief sturen?

kortom, ik ben dus m'n geld kwijt?

Roosjuh

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Roosjuh »

Vorige week ben ik ook overvallen door medewerkers van Olympic.
Ik kwam net uit bed en de bel ging deed de deur open en er stond een medewerker van Olympic aan de deur.
Hij ratelde het hele verhaal er zo uit en ik met mijn duffe hoofd kon het niet allemaal zo snel volgen maar goed trapte er toch in. Ik zei tegen hem dat ik het eerst even wou overleggen met mijn partner over of we nou mee wilden doen of niet.
Dat was wel goed zei hij want je speelt niet direct mee ze moesten eerst de wijk rond om mensen te werven voor de loterij.
Hij begon mijn gegevens te vragen en die gaf ik hem en toen de handtekening nog even zetten.
Toen vroeg hij mij of ik 5 euro inschrijfgeld had.
Ik vond dat vreemd en begon al te twijfelen.Maar goed heb hem dat gegeven en toen was ie snel weg moest het boekje nog maar even doorlezen en dan kwam het wel goed.

Toen kwam mijn partner s'avonds thuis en was hij in het trappenhuis van onze flat ook twee meiden van Olympic tegengekomen en die hadden gezegd dat er niemand thuis was op ons adres en werd zo ook overrompeld. Zij vroegen echter nooit om 5 euro daarna hebben zij 2x gebeld, 1x om de gegevens te bevestigen en 1x om te vragen mee te doen, toen we nee verkochten kregen we het hele verkoopverhaal nog eens, meer kans, zoveel loten en 500 euro aan het eind van het jaar, mits je niets gewonen had, nou is dat eens mooi, maar waardeloos, als je met 210 rijtjes mee doet, verdeeld over de wijk zal er vast wel iets op vallen... en vervalt de regeling.

Maandagochtend werden we dus gebeld ( 4 dagen na poging )
en vroegen wij uitleg over het inschrijfgeld, dat schijnt dus niet te bestaan, men mag aan de deur geld vragen voor hun gedane moeite, al met al komt dit dus neer op oplichting, inschrijfgeld behoort namelijk te zijn voor adminstratiekosten, dit staat wettelijk bepaald en moet dus voldoen aan strenge normen. Na een kwaad telefoontje daarheen, belden ze me terug, de 5 euro word teruggestort, de belkosten van 10,56 euro zijn we wel kwijt, en mevrouw vond het niet eerlijk als we daar ook nog eens om vroegen..... Op het informatiefoldertje staat ook, dat als je niet wilt, je binnen 8 dagen aangetekend een brief moet sturen.... Omdat mevrouw ons toch zodanig lastig vond, heeft ze ons telefonisch uitgeschreven... maar voor de zekerheid heb ik vandaag alsnog een aangetekende brief verstuurd zodat ze ons er later niet op terug kunnen pakken.
Wij zijn er nu gelukkig vanaf en hoop dat er verder geen mensen in zullen trappen, want dat brengt alleen maar een hoop gedonder.

met vriendelijke groet:

Roosjuh

DannyP

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door DannyP »

zo te zien zijn er meerdere mensen ingetrapt
ik ook en het bevat me voor geen meter
de werd aan de deur andere dingen verteld dan werkelijkheid is
en je wint bijna niks
als er 100000 win je nog geen eens 5000 euro en ik heb ook 5 euro betaald aan deur

weet hier iemand of het mogelijk is om er af te komen ?

woman4life

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door woman4life »

het klopt inderdaad mijn vriend (danny hierboven) is ook lid geworden omdat ze inderdaad zo snel praten en dergelijke dingen
maar oke we konden er niet meer vanaf komen zodat ik weer gebelt heb
neeh ze bemiddelen alleen maar voor een bedrijf in dl
nou als je bemiddeld dan kan je ook bemiddelen om het op te zeggen of een nummer geven of dergelijke?
nee dat kon dus ook niet
dan kennen hun me dus verder helpen gaf ik aandoor de de tel want zij zijn dan de verantwoordelijke
nee ook zij niet en ik moest maar snel op de website zoeken en dan kon ik me tel nummer invullen en als ik dan geluk had dan belden de duitse loterij mij terug
ja inderdaad als ik geluk had want ze zullen toch wel niet bellen
nou lekker ben je er mee
we zullen het afwachten maar als iemand een suggestie heeft of samen wat wil ondernemen dan kan je altijd mailen naar [email protected]

Ron 288

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Ron 288 »

ook ons is het overkomen, we zijn er met open ogen ingetuint. Afgelopen week werd er gewaarchuwd in de Telegraaf en in ons plaatselijk weekkrantje om aangifte te doen. dat hebben wij gedaan bij de politie, deze gaf aan ons door om onze hele rekening leeg te halen en een nieuw rekeningnummer aan te vragen. Olympic The Priceworld is de zelfde oplichter als Stargames volgens de Politie.

blan0043
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2004 19:37

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door blan0043 »

Ook ik ben erin getrapt en lid geworden van deze loterij. :cry:
Weet iemand wat ik moet doen om ervanaf te komen? :evil:
Arie [email protected]

irma36

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door irma36 »

**** zeg, ik ben er dus ook ingetuind en normaal gesproken gebeurt mij dit nooit, want ben zo wantrouwig als ik weet niet wat.
Maar het is gebeurt.
In ieder geval, werd ik dus gebeld door medewerkster van Olympic om mijn deelname te bevestigen en toen heb ik aangeven dat ik spijt had en dat ik er vanaf wilde, dat was prima, dus ik dacht dat ik overal vanaf was, nou niet dus.
Vervolgens kreeg ik een acceptgirokaart, die heb ik dus NIET betaald, tot overmaat van ramp werd er ook nog eens 25 euro van mijn rekening afgeschreven.
Ik heb direct de postbank gebeld die gaan de periodieke overboeking, want dat is het dus direct voor mij stopzetten en tevens het bedrijf aanschrijven om mijn geld terug te halen.
Tevens kreeg ik vandaag een brief dat mijn deelname pas per 31-01-2005 word beeindigt, ook dat klopt niet want ik de voorwaardes staat dat je maand voor de afloopperiode ( en die is half jaar) moet opzeggen.
Ik ben dus al tijd bezig met het opzeggen van deze lotery, wie heeft er tips voor mij, aub mail mij [email protected], maandag ga ik bellen en er ligt weer een brief voor hun klaar....ik wil van deze lotery af, wie is er vanaf, mail mij svp.


groetjes
irma

woman4life

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door woman4life »

jah was ik dus weer nu schint het dat er op vara bij programma kassa staan ook voorbeeldbrieven hoe je van de loterij af kan komen misschien
nou het is een tip misschien heeft iemand dr wat aan

irma36

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door irma36 »

Vanavond was het dus op nederland 3 bij het programma kassa op over duitse loteryen.
Er staat inderdaad op de site van kassa en de consumentenbond een voorbeeldbrief om van deze lotery af te komen.
Deze lotery zijn dus echt illegaal bezig en is in strijd tegen de wet kansspelen.
Ik heb hier al brief klaar liggen en die gaat maandag aangetekend de deur uit.
Tevens zal ik ze maandag eens bellen en hun dit onder hun neus schuiven.
Is gewoon schandalig hoe wij in de maling worden genomen.
Ben wel blij te lezen dat ik gelukkig niet de enigste bent die er ingetuind is, schaam mezelf rot.
Wat ik heb vernomen is dat kassa bezig is om hiervoor een goede wet te krijgen via de politiek, zelfs de consumentenbond is bezig en ook de banken zijn onderling afspraken aan het maken om dit soort mensen niet meer te kunnen laten incasseren.

Hopelijk levert dit wat op

irma36

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door irma36 »

Ik heb daarnet Olympic gebeld en kreeg ene Bianca aan de telefoon.
Toen ik haar het verhaal verteld, werd er per direct de telefoon op de haak gegooit.
Vervolgens heb ik weer terug gebeld en vroeg waarom ze dat deed, zei ze gewoon je u wilde mij niet uit laten praten, nou ik weet nu dus genoeg he.
Ik zeg jullie zijn illegaal bezig en maken misbruik van mensen, ik ga nu aangifte doen en wil nu de directie spreken, die kreeg ik dus niet en vervolgens zei mevrouw de groeten en succes ermee.
Heb net de postbank ook weer gebeld, helaas is het vanacht weer overgemaakt, maar dat kunnen ze misschien nog onderscheppen.
Ik heb wel een onderzoek in laten stellen door de postbank naar Olympic en dat gingen ze uitvoeren, moet daarvoor dus wel aangifte laten zien.
Heb ook nog aan die Bianca van Olympic mijn spelersnummer gegeven en geeist dat zij mij uit het bestand ging halen.

Heeft iemand al resultaat ???

Gast

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Gast »

vandaag kwam er zo'n aardige jongen langs, met een heeel snel verhaal, ook over Olympics...ben er dus ook ingetuind, maar gelukkig vertrouwde mijn vriend het niet en ben ik ff op hun site gaan kijken. bestaat dus niet. heb hun postcode bekeken, klopt niet. dat 0900 nr werkt wel en ik had een heel aardig meisje aan de lijn die zei dat ik het binnen 8 dagen nog kon terugtrekken.
dus ken je iemand in groningen (stad) laat ze ff weten dat dit allemaal fake is.
wat kunnen we doen om te zorgen dat dit stopt???

Gast

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat hier ook om een illegale loterij op http://www.stichtingdeombudsman.nl staan de brieven die je nodig hebt.

Olthuis

Re: olympic . the priceworld

Ongelezen bericht door Olthuis »

Nou mijn vrouw is er dus ook ingetuind, heb al een paar faxen gestuurd(naar duitsland wel te verstaan, want een nederlands faxnr. is er niet ), en gezegd dat ik niet van plan ben om ook maar 1 cent aan ze te betalen. Kreeg als reactie terug dat ze mijn lidmaatschap hadden opgezegt maar dat ging pas over een jaar in ( want je moest een jaar lid blijven ). Gelukkig hebben ze geen incasso-machtiging van mij want de bank accepteerde die niet maar ik krijg wel elke maand een nieuwe acceptgiro die elke keer € 25 hoger is.
Aangifte doen bij de politie is dat het beste???????
Hoop dat radar er een keer aandacht aan wil besteden, het is knap vervelend zo!

Gesloten