LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen of niet ??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lastig_

Overstappen of niet ??

Ongelezen bericht door lastig_ »

Beste mensen..

Graag uw advies.

Wij zitten als gezin al jaren bij Eneco.
Het verbruik is +/_ zo opgebouwd. Gas: 1800.
Elek: 2800.

We betalen nu 165.00 euro per maand.
Als ik op internet ga vergelijken zie ik dat mij van alles word aangeboden.
Kan zo over stappen en 118.00 euro per maand (vast) gaan betalen.

Maar ik lees ook spook verhalen.. over boetes en enorm bijbetalen.

Wat is nu slim?
Heel veel verstand hebben wij er niet van.

Bij voorbaat dank

Shine

Re: Overstappen of niet ??

Ongelezen bericht door Shine »

Gebruik de zoekfunctie eens. Deze vraag is al zo vaak gesteld. En al zo vaak beantwoord.

Verder: staar u niet blind op maandtermijnen maar op de eenheidskosten EN VASTRECHT LEVERINGskosten per product. Bij sommigen administratiekosten per product genaamd. Sommige leveranciers (o.a. en bijvoorbeel NEM, te weten 7,- per product per maand!!)) maken het namelijk héél erg bont.
Mag de eenheidsprijs lager zijn dan bij andere leveranciers, wordt dit weer snel volledig gecompenseerd (en nog meer) door deze hoge vaste maandelijkse kosten. Je kunt dan beter kiezen voor een iets hogere eenheidsprijs per product met een fatsoenlijk vastrecht leveringskosten per product per maand. Dit omdat je dan iig voor je verbruik betaald.

Verder houdt ook rekening met het gegeven dat het goed mogelijk is dat u bij Eneco alles in 1 factuur hebt. Dus netbeheer+levering. Als u overstapt naar een adnere levernacier is het goed mogelijk dat u 2 facturen gaat krijgen te weten: 1. netbeheer
2. levering.
Het termijnbedrag zal dan bij de nieuwe leverancier lager uitvallen, maar daar zitten dan niet de netbeheerkosten in meegenomen. Neem dit aspekt dus ook mee in uw vergelijken met uw huidige termijnbedrag.
Overigens, is een termijnbedrag weinig zeggend. Overal kun je wel een laag/lager termijnbedrag doen (misleidend lokkertje noem ik dat), maar wat schiet u er mee op als u alsnog de rekening gepresenteerd krijgt bij de jaarnota?!!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eerst weten wat je verbruik is en met die gegevens een vergelijking maken.

Niet doen: NLEnergie/NEM/Nederlandse Energie Maatschappij (die van de reclame met de voetbaljournalist).

Ook niet doen: Oxxio

http://www.energieleveranciers.nl/energieleveranciers

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is nu slim?
Heel veel verstand hebben wij er niet van.
Slim is: niet op adviezen van anderen afgaan en daar een beslissing op baseren, maar zelf op onderzoek uitgaan. Als naderhand dingen veranderen kun je je keuze aan de nieuwe omstandigheden aanpassen zonder weer opnieuw aan iedereen advies te moeten vragen.

Ik kan je wel een hele goede tip geven: kijk eens op gaslicht.com.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Volgens Ben Woldring is het het voordeligste over te stappen op een leverancier die een grote overstappremie weggeeft en dan een kortlopend contract nemen. Is de contractperiode over het opnieuw doen. Het zou best kunnen mij teveel werk moet ik eerlijk zeggen.

lastig_

Ongelezen bericht door lastig_ »

€ 1608,59
per jaar Eneco
Internetvoordeel Ecostroom + Gas 1 jaar Alleen via deze website: speciaal actietarief en welkomstpremie van € 200 voor nieuwe klanten

wat moet ik nu met een bericht als dit?
als leek, snap je er toch geen bal van?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:Volgens Ben Woldring is het het voordeligste over te stappen op een leverancier die een grote overstappremie weggeeft en dan een kortlopend contract nemen. Is de contractperiode over het opnieuw doen. Het zou best kunnen mij teveel werk moet ik eerlijk zeggen.
Lijkt veel werk, maar mij bevalt het prima. Ik krijg ieder jaar (heb blijkbaar een gunstig instapmoment) ruim 200 euro korting. Gewoon naar de site toe, gegevens invullen, en opsturen, en de rest gaat vanzelf.

@ lastig: wat er wordt bedoeld is, dat als je je via gaslicht.com aanmeldt je een extra korting krijgt. Meld je je via een andere manier/site aan, dan krijg je geen, minder, of een andere korting.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

€ 1608,59
per jaar Eneco
Internetvoordeel Ecostroom + Gas 1 jaar Alleen via deze website: speciaal actietarief en welkomstpremie van € 200 voor nieuwe klanten

wat moet ik nu met een bericht als dit?
als leek, snap je er toch geen bal van?
Dat is een aanbieding die alleen voor nieuwe klanten geldt. Als bestaande Eneco-klant kun je daar geen gebruik van maken.

Op basis van 1800m3 gas en 2800kwh stroom kunt u bijvoorbeeld overstappen naar 1 jaarscontract Energiedirect of Greenchoice op Gaslicht.com

Er is geen overstapboete omdat u al langer klant bent bij Eneco. Lees verder de actievoorwaarden van de desbetreffende leverancier.

Gesloten