LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arriva heeft v/a 1-1-2012 geen weekabbonnementen: let op!!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jvanderster

Arriva heeft v/a 1-1-2012 geen weekabbonnementen: let op!!

Ongelezen bericht door jvanderster »

Vanaf 1-1-2012 kunnen er geen papieren abonnementen meer bij de verkooppunten worden gehaald. Deze kunnen online op de site van de busvervoerder worden besteld.

Arriva heeft tot medio volgend jaar geen ov-chipkaart met abonnement incheck mogelijkheid in de bussen.

Op dit moment kan je o.a. een weekabonnement kopen (eur 14,10, veel goedkoper dan 5 dagen reizen via ov-chipkaart) maar vanaf 1-1-2012 dus niet meer. Dan alleen maand- en jaarabonnementen via de site.

M.a.w., als het een weekje slecht weer is en de kinderen moeten met de bus: of wel een maandabonnement van ruim eur 45 of 5 x 2 x eur 2,84 = ruim eur 28.

Vandaag van Arriva bericht gehad dat weekabonnementen niet meer zijn te krijgen.
Dus, het lijkt erop, dat omdat zij hun inchecken niet op orde hebben we bij een week met de bus gaan zwaar te veel moeten betalen.
Ik vind dit schandalig. Misschien dat Radar hier snel aandacht aan kan schenken?

fragolina

Re: Arriva heeft v/a 1-1-2012 geen weekabbonnementen: let op!!

Ongelezen bericht door fragolina »

Omdat er per januari geen papieren maandabonnementen meer via het postkantoor verkrijgbaar zijn vandaag alvast geprobeerd om digitaal een maandabonnement te regelen met ingang 2 januari. Blijkt op de site van de OV-chipkaart dat het centrumzone-nummer wat steeds gebruikt werd niet in te voeren is en ook niet in het keuzemenu staat. Van de OV-site dan maar over naar Arriva en gebeld voor informatie. Formulier moet opgestuurd en duurt 9 werkdagen voor het behandeld is (op de site staat 7 dagen)...Bovendien kan men mij niet garanderen dat zelfde centrumzone-nummer gehanteerd zal gaan worden wat onduidelijkheid geeft m.b.t. mogelijke andere te rijden routes/overstapmogelijkheden. Hiervoor wordt ik weer naar een 3e instantie verwezen, nl. 9292 . Lekker duidelijk en goed geregeld allemaal... :evil:

onaatje

Ongelezen bericht door onaatje »

Ook ik ben er achter gekomen dat er geen papieren week- en maandabonnementen te koop zijn. Nog nooit heb ik een maandkaart gekocht voor mijn 2 schoolgaande kinderen omdat het meestal goed weer is om te fietsen, een enkele keer een weekkaart, ook omdat dit goedkoper is als de huidige ov tarieven. Nu heb ik vanavond noodzakelijk 2 maandkaarten á € 48,- via de webshop van arriva besteld omdat ze voor volgende week nog steeds slecht weer opgeven en het me anders heel veel geld (+/- €6.50 per dag per kind) kost als de kinderen met hun ov moeten gaan reizen. Ik wilde dat de kaarten as maandag 9 januari ingingen. Helaas was dit niet mogelijk omdat er minimaal 7!!! dagen overheen gaan voordat de kaarten thuisbezorgd kunnen worden. Voorheen als er een aantal dagen achter elkaar slecht weer opgegeven werd ging ik bij de Bruna om een weekkaart en had ik binnen enkele minuten de kaart betaald en wel in mijn portemonnee zitten en konden de kinderen de andere dag met de bus naar school gaan. Lang leve het openbaar vervoer, maar niet heus.

Ricksonja

Ongelezen bericht door Ricksonja »

En wat denk je van EBS.

Arriva is hier niet meer maar kaart verkoop gaat wel via Arriva. Ebs herkent vaak de kaarten van Arriva niet, dus klant kan op de halte blijven.

Dora75

Ongelezen bericht door Dora75 »

Ook ik zit met het zelfde probleem.

Ik heb 2 kids die met de trein gaan...voor de ene kocht ik altijd een maandkaart á 68,60 die mij nu 114 euro gaat kosten :x

Voor de andere kocht ik altijd 3 weekkaarten van 28 euro per stuk omdat hij maar 3 weken naar school gaat....nu ben ik verplicht een maandkaart te kopen van 194 euro. Ben nu gewoon het dubbele kwijt. En als ik het had was het geen probleem. Maar ik kan zoveel niet missen in de maand.

En als ik het al had, krijg ik ze volgende week nog niet naar school omdat idd het 7 werkdagen duurt voor je ze in huis hebt. bedankt arriva !!

NienkeS

Ongelezen bericht door NienkeS »

Ik ben het helemaal eens met de andere schrijvers. Mijn 2 jongens gaan ook met Arriva naar school, en stappen dan over op de RET metro. Vroeger kon ik per dag bekijken of een abonnement zin had, nu moet dat ruim 7! werkdagen van te voren. Bovendien moeten ze daarna dan nog vanuit Zwijndrecht nog naar Rotterdam Zuidplein reizen (daar komen ze verder helemaal niet in de buurt), om hun abonnement voor het RET gedeelte van de reis om te zetten op hun OV chip kaart. Belachelijk! En een enorme misstand!

wbrocaar

Ongelezen bericht door wbrocaar »

Helemaal mee eens met deze reacties.
Reis elke dag met Arriva, Qbuzz en RET.
Alleen Arriva heeft nog steeds niet hun zaakjes op orde.
Via Arriva moet je dan een abonnement kopen. Levertijd 7 dagen als je geluk hebt.
Qbuzz zou het papieren Arriva abonnement moeten accepteren, maar doen alle chauffeurs dat?
Wil je met de RET verder reizen, moet je het 'ouderwetse' abonnement laten verchippen. Moet je wel eerst zelf de kosten betalen om bij een RET loket te komen. Of met de auto en dan de parkeerkosten maar betalen.
Sta je eindelijk bij een RET loket, rekenen zij kosten om een arriva kaartje te verchippen. Omdat Arriva hun zaakjes nog steeds niet op orde heeft.
Dan bel je met Arriva voor uitleg, zeggen ze 'tsja ach..'

Lang leve de OV-shitkaart
Lang leve Arriva

Gesloten