LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Paul_538

[b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door Paul_538 »

Waarom volgt Vodafone niet het goede voorbeeld van Orange om de voorraad beltegoed bij een mobiel abonnement een onbeperkte geldigheidsduur te geven en niet slechts 2 maanden???

'Waar je voor hebt betaald, heb je recht op' lijkt me een juiste redenering.

Tevens vraag ik me af of het (juridisch) juist is dat na twee maanden de niet gebruikte - maar wel betaalde - belminuten, worden ontnomen. Misschien dat OPTA zich hierover zou kunnen buigen.

VODAFONE

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door VODAFONE »

Omdat vodafone zich niet wil verlagen tot het niveau van ORANGE!
Orange lokt alleen maar klanten, maar in de toekomst schaft ORANGE de onbeperkte geldigheid af en zittten zij met een groot marktaandeel en de klant met de ****!

VODAFONE

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door VODAFONE »

met de S-H-I-T :evil:

ORANGE23

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door ORANGE23 »

gel*l, het zou marketingtechnisch erg slecht zijn om deze onbeperkte geldigheid af te schaffen beste VODAFONE-MEDEWERKER !!!!!!!!!!!!!

??

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door ?? »

Paul: een soortgelijke zaak is al eens voor de geschillencie. Telecom behandeld. Die gaf aan dat het gerechtvaardigd is om belminuten / beltegoed te laten vervallen, aangezien het geen wettig betaalmiddel is. Daarom is het toegestaan.

En het onbeperkt geldig maken van belminuten maakt uiteindelijk weinig uit. De meeste mensen zullen een stuwmeer aan minuten opbouwen en die nooit opmaken. Daar schiet de klant niets mee op & de provider ook niet.

Voor Orange is het gewoon een relatief goedkope marketingtruc, waar vele mensen intrappen. Wat ze niet inzien is dat je het 'voordeel' dubbel en dwars terugkrijgt van Orange middels de relatief hoge tarieven en de betaalde klantenservice.

VODAFONE

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door VODAFONE »

Het is inderdaad gewoon een MARKETINGTRUC, om zo snel mogelijk veel marktaandeel te krijgen, veel klanten lokken met services en garanties die helemaal nergens op slaan. Ik noem eeen voorbeeld:
Bij ORANGE kan je, omdat het netwerk kwalitatief zo hoog is, netwerkgarantie krijgen, wat houdt dat in, Als je verbinding wegvalt, ongeacht de tijd of de plaats, dan kan je binnen 5 min diegene 1 min terug bellen op kosten van ORANGE en niet van jou! Slaat echt nergens op, wanneer maak je hier nou gebruik van! Ten eerste de helft van de klanten vergeet dit, ten 2e als Orange zo'n goed netwerk heeft dan kan een verbinding toch niet wegvallen??? ten 3e wie controleert er na of de kosten van het terugbellen wel degelijk voor Orange zijn, de klant zou dat niet zo snel nachecken. KORTOM OVERBODIGE GARANTIE! Alleen maar om klanten te lokken!

Paul_538

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door Paul_538 »

Bedankt voor alle reacties. De hele mobiele telecomsector is nog steeds een waanzinnig ongekende goudmijn waar meer dan vele miljoenen (miljarden?) in omgaan. Neem alleen maar de 'buitenland-tikken' en sms. Daar gaan echt ongekende bedragen in om. De netwerken liggen er, tikken kosten de provider een fractie. Uiteraard zijn er investeringen gedaan voor het aanleggen van netwerken; die investeringen zullen er zo langzamerhand wel uit zijn. Daarna is het cashen. Veel cashen. Jammer dat de geschillencie. telecom de diefstal van niet-gebruikte belvoorraad als legaal heeft bestempeld.

henk b.

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door henk b. »

Mensen klagen wel dat provider met onbeperkte houdbaarheid iets duurder zijn, het is in ieder geval een eerlijk systeem.
Bij de providers die belvoorraden/minuten/bundels laten verlopen betalen de mensen met kleine en goedkope abonnementen, die vaak veel overhouden omdat ze weing bellen dus eigenlijk voor de mensen met duurdere abonnementen die vaak boven hun bundels bellen.
Dus de armen sponsoren hier dus de rijken.

??

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door ?? »

Mensen met kleine en goedkope abo's die veel belminuten overhouden zijn beter af met een prepaid. Dat is dan veel goedkoper.

Daarnaast is het overigens andersom: grote klanten sponsoren de kleintjes. Tachtig procent van de winst van een provider komt van twintig procent van de klanten; de grootverbruikers. Daar verdienen ze dus aan. De klanten met een abo van 15 euro amper kostendekkend.

tigerlady

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door tigerlady »

Hoe kom je erbij dat vodafone een geldigheidsduur van 2 maanden heeft?

het is bij een opwaardering van 20 euro of meer 1 jaar geldig
bij een opwaardering van 10 euro of als er 0 euro beltegoed opstaat dan is het nog 3maanden geldig !!

T.P.

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door T.P. »

Tigerlady? Lees voor dat u zo'n reactie plaatst. Het gaat hier om belvoorraad en geen beltegoed. Weet je het verschil niet? Dan zou ik aanraden dat je nooit een abo aanschaft, maar gewoon bij prepaid blijft.

g.de.onafhankelijke

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door g.de.onafhankelijke »

Helemaal mee eens. Over het verlagen van niveau gesproken, Vodafone wijzigt herhaaldelijk de voorwaarden en neemt niet eens de moeite om haar klanten dit persoonlijk mede te delen. Ze zijn wel verplicht dit in de media te vertellen. Weet je waar ze dat dan in zetten? In de "staatskrant" ...ooit iemand deze krant gelezen, laat staan van gehoord? Werkelijk onder de gordel! Ze hebben toch mijn adres? Tenminste ik krijg wel rekeningen en nieuwe dienstenfolders van het veel te dure Vodafone Live! Het wordt maar eens tijd voor een onafhankelijk onderzoek en een stevige discussie door Radar wat of wie nou goed is. En dat de klanten een muur van minuten opvouwt is niet waar, Orange heeft nl. een Best Fit advies voor je klaar liggen, bovendien is dit erg handig als je een in het buitenland bent dat kan je nl. Bij Orange gewoon voor internationaal gebruiken. Heb je net een dure vakantie krijg je tenminste geen torenhoge rekening voor je kiezen. Top Orange! Vodafone...je was goed, maar slaap lekker verder!

!!!!!!!!!!!!!

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door !!!!!!!!!!!!! »

Vaak kan je niet eens bellen en sms-en met Orange in het buitenland (in Frankrijk lukt dat niet met SFR)! Het is dan wel superhandig dat alle diensten in het maandbedrag zitten, maar alles is ontzettend duur! voorbeeldje Voor ORANGE FREE: SMS= 0,23 - Bellen naar vast en Orange=0,14 - Bellen naar mobiel= 0,28
Verscrikkelijk duur vergeleken met T-mobile en Telfort! Vergelijking Orange met Telfort 100, Telfort Bellen voor 0,15 (vast en mobiel) - SMS=0,18! Bij alle abonnementsvormen is Telfort en T-Mobile goedkoper en zelfs KpN en VODAFONE zijn vaak goedkoper, terwijl Orange kwalitatief gezien niet eens beter is dan alle andere!

Ansje

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door Ansje »

Wat??????? Vaak kan je niet bellen (met Orange?) in het buitenland en dan met name niet naar SFR? Nou, dat kan helemaal NIET eens. Maar WEL met Telfort.

:wink: Ansje,

Gast

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

even rechtzetten,
vodafone hanteert een geldigheidsduur van een jaar bij opwaarderingen van 20 euro of hoger, alleen bij opwaarderingen van 10 euro is de geldigheid 3 maanden (dus geen 2 maanden !).
Natuurlijk is iedereen vrij om zijn/haar eigen provider te kiezen, maar mensen die voor vodafone kiezen, kiezen voor kwaliteit van het netwerk, want wat heb je er immers aan als je beltegoed altijd geldig blijft terwijl je toch de helft van de tijd niet kunt bellen?!

Ansje

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door Ansje »

DAT bedoel ik maar!
:wink: Ansje

??

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door ?? »

Wie voor kwaliteit gaat kiest KPN. Het Vodafone netwerk is al lang niet zo goed meer als 1 a 2 jaar geleden, toen ze zich de beste konden noemen. Tegenwoordig steekt Vodafone geen cent meer in de uitbreiding van het netwerk. Gevolg: zeer regelmatig overbelastingen. Daarnaast gaat zo 1 op de 10 pogingen om een gesprek op te zetten mis (getest met meerdere toestellen!) en is het aantal afgebroken gesprekken de afgelopen 2 jaar ook dramatisch toegenomen. Ze doen dus ook niets meer aan de gaten in de dekking (in sommige gebieden is het Voda netwerk nog steeds een zwitserse gatenkaas), terwijl de rest van de aanbieders (ook T-Mobile en Telfort) daar wel dekking leveren.

Paultje

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door Paultje »

VODAFONE is echt numr 1, geen twijfel over! Had vorig jaar VODAFONE en was echt het beste netwerk, ook beter dan KPN! Vodafone breekt nooit verbindingen af, door overcapaciteit! Misschien heb jij een pre-pay mobiel, dan is de kans namelijk groter dat je eruit gegooid wordt bij overbelasting. Klanten met abo's betalen namelijk meer en zulen dus ook betere service krijgen!

Telfort en T-mobile zijn echt niet beter! Ik heb nu Telfort en ben daar wel tevreden mee, al heeft het minder bereik dan Vodafone!

henk b.

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door henk b. »

Orange heeft het beste netwerk !!!!

??

Re: [b]Geldigheidsduur belvoorraad (o.a.) Vodafone[/b]

Ongelezen bericht door ?? »

Paultje: onzin. Netwerktechnisch gezien maakt Vodafone geen onderscheid tussen abo's en iZi klanten. Dat gebeurt alleen op een klein deel van de achterliggende infrastructuur, maar dan nog maakt het niets uit.

En ik had overigens een abo. Die is inmiddels wegens een tariefswijziging ontbonden.

Gesloten