Pagina 1 van 3
Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 14 dec 2011 18:20
door nikita2006
Op 10 november 2011 heb ik een product via deze actie (Korting via Shell bij Philips) besteld en betaald via de Philips Online Shop.
Ik kreeg een e-mail met een betalingsbevestiging van de bank.
Tot op heden heb ik niets vernomen, geen product ontvangen, geen reactie op mijn e-mails, geen leverdatum.
Telefonisch contact lukt niet, meerdere malen heb ik gebeld, ik blijf in de wacht staan, tot drie kwartier toe.
Het gaat om zo'n 270 betaalde euro's, dus niet om 2 tientjes.
Iemand tips of hetzelfde probleem?
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 14 dec 2011 18:22
door atesli
Laat even weten als er nieuws is a.u.b.
Heb inmiddels 28 van die kortingskaarten en wil volgende week gaan bestellen.
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 17 dec 2011 14:59
door Guardian72
Nikita,
heb je al contact met Shell gezocht?
Zij 'beheren' deze actie, en kunnen misschien behulpzaam zijn?
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 20 dec 2011 22:51
door nikita2006
Inmiddels heb ik Philips en Shell beide aan de lijn gehad en ze beloofden mij vorige week terug te bellen.
Dit hebben ze beide niet gedaan, ze geven toe dat ze geen een keer op de e-mails hebben gereageerd en dat het apparaat niet geleverd is, ondanks de ontvangen betaling.
Maar helaas, ik moet dus blijven bellen, lang in de wacht staan en het loopt tot op heden op niets uit.
Ik snap werkelijk niet dat dit mogelijk is bij zo'n groot bedrijf en ik vind het ook jammer en frustrerend dat ik een van de weinige ben.
Ik wacht nog steeds, al sinds 10 november.
Heeft iemand tips wat te doen, rechtsbijstand inschakelen, of uiteindelijk zelfs aangifte doen?
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 20 dec 2011 23:36
door Jolijn
Ik lees niet dat er een leveringstermijn afgesproken is?
Maar anderhalve maand na dato mag je wel een product, of je geld terug verwachten. Je hebt nb vooruit betaald, de volle 100% neem ik aan?
Stel ze officieel in gebreke (aangetekende brief + mail) en vermeld daarin ook data van jouw mails, telefoontje e.d.
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 22 dec 2011 08:41
door PhilipsCare_NL
Na aanleiding van dit topic hebben wij de TS een PB gestuurd. Wij gaan ervan uit de klacht alsnog op snelle en correcte wijze op te kunnen lossen.
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 22 dec 2011 10:36
door nikita2006
Helaas heb ik gisteren weer zelf contact op moeten nemen, ditmaal was het excuus dat degene die mij zou terugbellen ziek was geworden, niemand anders neemt haar werk over, dus zou ik ook helemaal niet teruggebeld worden en was ik wederom onzichtbaar in het systeem.
Eerst heb ik 40 minuten in de wacht gestaan om vervolgens iemand aan de lijn te krijgen, vervolgens kreeg ik te horen dat bestellingen (ik ben dus niet de enige met dit probleem) geannuleerd zijn door een andere afdeling.
Het product zelf ga ik niet meer ontvangen, het is geannuleerd en dit kan niet meer ongedaan worden gemaakt, wel kan ik opnieuw bestellen en betalen.......
Het probleem voor Philips is nu dat ze mijn geld terug moeten storten op mijn rekening, dit moet via verschillende afdelingen en per afdeling duurt het zo'n 24 uur voor er een reactie komt, of soms komt er helemaal geen reactie en moet ik weer opnieuw contact opnemen.
Dit product was een luxe kerstcadeau, helaas sta ik nu met lege handen en heb ik al mijn geld er aan uitgegeven.
Ik irriteer mij rot aan kreten als: "Wat vervelend voor u" en "onze excuses".
Het zijn loze kreten.
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 22 dec 2011 10:42
door Leo The Emperor
Na aanleiding van dit topic hebben wij de TS een PB gestuurd. Wij gaan ervan uit de klacht alsnog op snelle en correcte wijze op te kunnen lossen.
Is dit de snelle en correcte oplossing, die u alleen via een PB durft voor te stellen..
Het product zelf ga ik niet meer ontvangen, het is geannuleerd en dit kan niet meer ongedaan worden gemaakt, wel kan ik opnieuw bestellen en betalen.......
Het probleem voor Philips is nu dat ze mijn geld terug moeten storten op mijn rekening, dit moet via verschillende afdelingen en per afdeling duurt het zo'n 24 uur voor er een reactie komt, of soms komt er helemaal geen reactie en moet ik weer opnieuw contact opnemen.
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 22 dec 2011 21:55
door lvdl
hoi nikita
hier hetzelfde probleem:
op 5 december heb ik een staafmixer besteld voor kerst.
op 9 december heb ik een blender ontvangen. die wilde ik dus niet.
op 12 december is de blender opgehaald en zou er een staafmixer komen.
het is nu 22 december en ik heb nog steeds niets.
ik heb wel betaald en ik heb meerdere malen contact geprobeerd te zoeken telefonisch en een klacht via de website ingediend. er wordt niet teruggebeld.
het is toch absurd om meer dan 3 weken te wachten op een STAAFMIXER. het is bijna genant om je zo op te winden over een simpele staafmixer maar het bevalt me niets dat 2 enorme nederlandse bedrijven zo'n slechte service kunnen leveren.
(overigens, die korting is een wassen neus. gaat namelijk over de adviesprijs. als je een normale aanbieding bij media markt oid hebt, betaal je hetzelde) en kan je dus gewoon weer bij de goedkoopste pomp tanken.
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 22 dec 2011 22:16
door atesli
@Nikita wat had je besteld?
Ik heb gisteravond 2 artikelen besteld en vanavond al een maill gehad van UPS dat mijn artikelen in het afleverproces zitten.
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 23 dec 2011 07:50
door Guardian72
lvdl schreef:hoi nikita
hier hetzelfde probleem:
op 5 december heb ik een staafmixer besteld voor kerst.
op 9 december heb ik een blender ontvangen. die wilde ik dus niet.
op 12 december is de blender opgehaald en zou er een staafmixer komen.
Je zou de blender moeten houden totdat de staafmixer geleverd was.
Want nu heb je niets
En, aangezien je A hebt besteld, en B hebt gekregen kan je nog steeds stellen dat ze niet geleverd hebben - en product B zou je zelfs als 'gratis' levering kunnen zien..
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 23 dec 2011 11:00
door nikita2006
Ik had een espressoaparaat van 270 euro besteld.....
Gisteren zou ik een e-mail krijgen over de stand van zaken.
Natuurlijk heb ik geen e-mail ontvangen en inmiddels zit ik alweer 45 minuten in de wacht.....
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 23 dec 2011 16:40
door nikita2006
Wederom iemand aan de lijn gehad, ze gaan het geld nu terugstorten en sturen een e-mail ter bevesting.
Wederom geen e-mail gezien......
Oh en of ik wilde bellen als ik na 10 dagen niks heb ontvangen, want dan kan er iets zijn misgegaan........
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 23 dec 2011 16:46
door Shreefman
Zelfde ervaring.
Met Shell actie code Espresso apparaat besteld. Kreeg melding dat betaling gelukt is.
Na twee dagen gecontroleerd wat de status was en zie de melding "order geannuleerd door systeem". Mail gestuurd. Volgens website zou je binnen 24 uur antwoord moeten krijgen maar in de email die je krijgt ter bevestiging van de ingestuurde email staat 3 dagen. Na drie dagen geen reaktie, poging ondernomen om helpdesk te bellen. Eerste dag alleen maar melding "bel later terug het is druk".
Na dan toch maar een half uur in de wachtrij te staan uiteindelijk gelukt om iemand aan de lijn te krijgen.
De Nadine die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat zij ook niet snapte waarom de order was gecanceld (zie dat het de Shell actie is hihi). Hoefde ook niet te proberen opnieuw te bestellen want werd toch gecanceld. Ze ging toch even navraag doen en een collega zou het probleem verhelpen en contact met mij opnemen. Dat was drie dagen geleden. en uiteraard geen ractie.
Het lijkt erop dat Philips helemaal geen producten tegen korting wil leveren. Zowel Shell als Philips moeten zich doodschamen om consumenten zo te bedotten. Koop veel via internet maar zo iets slechts ben ik nog nooit tegengekomen
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 23 dec 2011 17:04
door zusjej21
Gek he, ik heb mijn bestelling gewoon ontvangen, netjes op tijd.
Dat mag ook wel eens vermeld worden, of niet?
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 23 dec 2011 17:33
door atesli
Van de 2 artikelen heb ik er nu 1 binnen en de andere hebben ze geprobeerd af te leveren. (Was niet thuis)
Dus allebei binnen 48 uur geleverd!
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 23 dec 2011 22:19
door MrLoud
Hier hetzelfde verhaal,
bestelling geplaatst, bankbevestiging van afschrijving gekregen, er wordt geen product geleverd, order blijkt geannuleerd.
Diversen mails gestuurd, geen bevestigingsreactie binnen het uur op de mail zoals Philips beloofd en al helemaal geen reactie binnen 24 uur.
Diversen malen contact opgenomen, steeds ruim een half uur in de wacht;
reactie van Philips is; order is geannuleerd, dit kan niet ongedaan worden gemaakt, heeft u wel betaald?
Vervolgens gaat een andere afdeling op zoek naar het betaalde bedrag, Philips belooft terug te bellen, helaas weer geen reactie.
Telkens moet ik bij een andere medewerker weer mijn verhaal doen en wordt er weer van alles beloofd en inderdaad ook gezegd dat ik opnieuw kan bestellen en betalen???
Ik wacht na 7 weken ook nog steeds op de terugbetaling.
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 24 dec 2011 11:39
door Leo The Emperor
ik wacht met spanning op verdere toezeggingen van PhilipsCare_NL op dit forum ...
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 24 dec 2011 14:49
door Guardian72
MrLoud schreef:
Ik wacht na 7 weken ook nog steeds op de terugbetaling.
Tijd voor een formele ingebrekestelling, en in verband met overschrijden redelijke termijn van 30 dagen voor terugbetalen, gelijk wettelijke rente eisen en voor 31/12 terugbetaling - anders volgt aangifte en een incassotraject...
Re: Actie Shell Philips levert product niet.
Geplaatst: 24 dec 2011 15:38
door nikita2006
@Guardian72 Dank je voor deze reactie! Ik vind dit zeer nuttige informatie en ga het op deze manier aanpakken.