Pagina 1 van 2

Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 14 dec 2011 21:36
door tonnie van de wetering
In het verleden waren er dure sms diensten die moeilijk of niet terug te vinden waren op de tel rekening.
Nu maken kinderen fouten en aksepteer je dat ze door dit soort geintjes honderden euro's kwijt raken.
Dus blokkeer je die diensten en verwacht je hier van af te zijn.
Tot er ineens een rekening van ruim 900,00 euro afgeschreven is.
Inloggen lukt dan niet, ja kan gebeuren maar niet als ik alle gegevens opschrijf om juist dat te voorkomen, nee meneer dan moet u bij HI inloggen.
Goed dan bellen, nee meneer dat is een 0900 nummer dat belt hij zelf.
Ja afkomstig van een dating site, zo vreemd is het niet dat iemand wil daten.
Alleen vervelend dat ieder sms je omgeleid via een 0900 nummer 2 euro kost.
Dit is de reinste oplichting van KPN.

WWW.Datespot.nl

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 15 dec 2011 10:15
door GodsSon
Heeft KPN niks mee te maken, kan bij iedere provider. Zoiets is en blijft de verantwoordelijkheid van de gebruiker, praktijken zijn al jaren lang bekend.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 01:30
door pima
[quote="Dus blokkeer je die diensten en verwacht je hier van af te zijn.
Tot er ineens een rekening van ruim 900,00 euro afgeschreven is.
Alleen ***** dat ieder sms je omgeleid via een 0900 nummer 2 euro kost.
Dit is de reinste oplichting van KPN.quote]


zijn dus wel ruim
450 smsjes.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 07:40
door crazyme
Hmm,van oplichting is volgens mij geen sprake. Van Laster en smaad volgens mij wel.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 18:55
door tonnie van de wetering
O zeker niet.
Ik kan redelijk de weg vinden op het internet en in de kleine lettertjes.
Als iemand een abonement afsluit en daarbij een belbundel heeft en sms tegoed, dan mag je als consument er toch redelijkerwijs van uit gaan dat extra kosten worden gemeld.
Dat men heel zorgvuldig de kleine lettertjes zo heeft opgesteld dat het redelijkerwijs niet duidelijk is dat deze vorm van telefoneren en sms en de klant op dergelijke kosten jaagt kan in mijn optie dan ook niet anders worden gezien als opzettelijke misleiding.
Juist door dit soort praktijken worden de jongeren die geestelijk wat minder goed ontwikkeld zijn de criminaliteit in geduwd.
Het is de normaalste zaak van de wereld dat men op zoek gaat naar dates liefde en dat men ook niet ongevoelig is voor erotiek.
En dat wordt op deze manier behoorlijk misbruikt.
Informatie nummers behoren daarvoor te worden gebruikt waarvoor deze bedoeld zijn.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 19:03
door crazyme
Je zoekt een reden om elders de schuld neer te leggen.

Maar ga vooral aangifte doen bij de politie wanneer je bent opgelicht.

Wees dan wel zo fair om hier te vertellen wat de politie er van vindt.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 19:33
door bprosman
Het is de normaalste zaak van de wereld dat men op zoek gaat naar dates liefde en dat men ook niet ongevoelig is voor erotiek.
Ja maar dan nog , 900 Euro :? . Voor dat geld had je een aardige escort service kunnen bellen :wink: .

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 19:37
door stofzuigertje
Als je jou mobiel aan anderen uit leende zoals kinderen ben je dom bezig.
Die horen prepaid te hebben want dan kan alleen hun tegoed opraken.

Als je slordig bent en niet dit soort rekeningen wilt, ik heb als ouder ook prepaid en dat bevalt me uitstekend.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 19:43
door tiepmiep
op de site staat.....

Kosten credits:

De kosten voor het versturen van een bericht bedragen 150 credits per verzonden bericht.
Bij het versturen van een bericht kan je ook éénmalig betalen, d.m.v. Een telefonische betaling, de kosten hiervan zijn €1.30. Het aankopen van credits is dus altijd voordeliger.

Bij het opwaarderen van de credits bieden wij de volgende pakketten aan:

1500 credits voor €10.00 – 10 berichten – (€1 per verzonden bericht)
4200 credits voor €25.00 – 28 berichten – (€0,89 per verzonden bericht)
9400 credits voor €50.00 – 62 berichten – (€0,79 per verzonden bericht)
22000 credits voor €100 – 146 berichten – (€0,68 per verzonden bericht)

Zoals je ziet kan je voordeel aanzienlijk oplopen per bundel, bij een bundel van €100 euro heb je dus een voordeel van 46 berichten.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 20:39
door tonnie van de wetering
Ja klopt als je gaat zoeken is alles wel te vinden.
Echter waarom worden er credits gebruikt in plaats van gewoon de kosten te vermelden als er geen credits zijn?
KPN schrijft wel euro's af en geen credits.

Natuurlijk je had kunnen weten als je vooraf alles had bestudeerd!
Geloof maar niet dat jongeren die verwachten eindelijk een kans op een date te hebben alles gaan onderzoeken.
En natuurlijk zie ik als volwassene zeker wel dat dit soort site's fake zijn.
En kan ik mijn kinderen waarschuwen voor 06 nr maar als informatie nr ook voor eenzelfde doel worden gebruikt geeft dat toch duidelijk aan dat er sprake is van misleiding

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 20:54
door tonnie van de wetering
PrivéZakelijkCorporateKPN Vandaag
Zakelijk mobiel bellenInternetVast bellenICT dienstenMobiel werkenKlantenserviceMijnKPN
Goeie DealOpslag en back-upInternetveiligheidWebsite en e-mailKantoorsoftwareMKB WerkplekBedrijfsnetwerken
Zakelijk ICT diensten Zakelijke diensten Klantcontactdiensten 0800 en 0900 nummers
0800 en 0900-nummers
Winkelwagen0 itemsWinkelwagen
Verhoog en verbeter uw telefonische bereikbaarheid voor uw Nederlandse én internationale klanten. Met een servicenummer vergroot u de herkenbaarheid van uw bedrijf. Het stimuleert uw verkoopcontacten en verhoogt uw omzet. U bepaalt zelf het beltarief en daarmee de beldrempel voor uw klanten.

Met slimme doorschakelingen en automatische afhandeling vergroot u de efficiënte inzet van uw medewerkers. Bellers maken een keuze op hun telefoon en worden direct naar de juiste medewerker geleid.
Meer weten?
Bel gratis 0800-0220606
ServicenummersRoutering
Nationaal gratis servicenummer (0800)
Stimuleer uw verkoopcontacten en verhoog uw omzet. Uw klanten bellen naar een gratis 0800-informatienummer. Een 0800-nummer is met name geschikt voor vermelding op promotie-uitingen.
Eenmalig: € 65,-
Maandelijks: € 75,-
Starttarief: € 0,0381 per gesprek
Verkeerskosten: € 0,075 per minuut
Kortingsregelingen op basis van volume beschikbaar.

Nationaal betaald servicenummer (0900)
Een betaald 0900-nummer zet u in als service- of klachtenlijn. U kiest als organisatie zelf het tarief en bepaalt op die manier de beldrempel voor uw klanten. Hiermee stimuleert u bewuster belgedrag bij uw klanten en het gebruik van goedkopere communicatiekanalen zoals internet en e-mail.
Eenmalig: € 65,-
Maandelijks: € 75,-
Starttarief: € 0,0381 per gesprek
Gesprekskosten: € 0,075 per minuut
Kortingsregelingen op basis van volume beschikbaar.

Gemeentelijke contact centers (14+netnummer)
Een 14+netnummer is een speciaal nummer voor Nederlandse gemeenten en centrale overheden. Het telefoonnummer begint met 14 en wordt gevolgd door het huidige netnummer van de gemeente. Overheden gebruiken het nummer als de telefonische toegang voor de gehele gemeentelijke dienstverlening.

Internationale servicenummers
Internationale Groene Nummers worden in elk land herkend als een nationaal gratis nummer, waardoor uw bedrijf een nationale uitstraling krijgt. Deze nummers verschillen per land.
Internationale Groene Nummers kunnen in meer dan 40 landen worden ingezet. Uw klanten in het buitenland bellen een gratis nummer en komen uit bij uw Nederlandse vestiging.

Met een Universeel Internationaal 800-Nummer bent u internationaal gratis bereikbaar voor contacten via één en hetzelfde nummer. Uw klanten in het buitenland bellen een gratis nummer en komen uit bij uw Nederlandse vestiging.

Voor bedrijven die internationaal opereren is een Internationaal Servicenummer van KPN bij uitstek geschikt. Hiermee creëert u zonder investeringen een laagdrempelige ingang voor klanten en relaties. U bent (virtueel) in het buitenland aanwezig zonder dure investeringen.

Een Internationaal Deeltarief Nummer werkt bewust belgedrag in de hand, omdat bellers een deel van de gesprekskosten zelf betalen.
Eenmalig: € 65,-
Maandelijks: vanaf € 22,50
Gesprekskosten: vanaf € 0,10 per minuut
Kortingsregelingen op basis van volume beschikbaar.

Meer informatie en bestellen
Bel gratis 0800-0220606

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 21:10
door crazyme
tonnie van de wetering schreef:....... dat er sprake is van misleiding
Jij vloelt je misleid, dat is wat anders dan kpn van oplichtingspraktijken beschuldigen.

Kpn is geen oplichtersbende, en dan moet je je toon matigen.

In de telecom is het tegenwoordig gebruikelijk om kosten zoveel mogelijk ondoorzichtig te maken.

Dat neemt niet weg dat wanneer je sms diensten gebruikt de kosten flink kunnen oplopen. Dat moet toch algemeen bekend zijn.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 21:38
door tonnie van de wetering
crazyme

Blijkbaar heb je gewoon niet de intentie om begrijpelijk te lezen.
Op dat nr zijn namelijk de dure sms diensten geblokkeerd, omdat ook dat al eens behoorlijk wat kosten heeft opgeleverd.
Wat me toen weken heeft gekost om erachter te komen waardoor de kosten zo hoog waren.
eenmaal aangemeld werden er onzinnige sms jes gestuurd die 2,50 euro kosten.
Ga niet zeggen van dat had je kunnen weten omdat ik die ook zelf krijg van HI echter die zijn gratis.
die lees ik vaak ook niet eens en druk ze weg.
Ik ga er toch niet van uit dat ik een universitaire studie moet hebben genoten om een mobiele telefoon veilig te kunnen gebruiken.
Het is een communicatie middel en kan niet zo zijn dat je kinderen of jongvolwassenen hiertegen op alle mogelijke manieren moet gaan beschermen.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 21:47
door ronald g
Papa Tonny geeft de schuld aan de kinders maar weet totaal niet waar ze mee bezig zijn. Sms diensten die aangegaan worden moet je betalen, simpel toch! Hoe kom je van extra kosten af, kinders de telefoon afpakken en als het toch nodig is een prepaid kaart in de meest simpele telefoon. De wereld vergaat echt niet als je even niet bereikbaar bent en dat geldt voor iedereen jong of oud.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 16 dec 2011 23:21
door Hatertje
Wat zal het een mooie dag zijn als de telecomproviders inderdaad al die mensen die onterecht de provider beschuldigen van oplichting gaan aanklagen.

Sjongejongejonge, dit gaat echt nergens meer over.

e wilt horen dat het niet jou schuld is maar dat is het wel. Hou dus a.u.b. op met dit topic. Tonnie, dit is een gevalletje eigen schuld dikke bult en neem het als een dure les.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 17 dec 2011 04:44
door tonnie van de wetering
Ja overal weer zijn er mensen die het wel even weten, en beter weten.
Op dit forum was me dit al wel langer bekend daar niet van.
Dus nee het is geen kind van 16 jaar of zo maar een kind wat al volwassen is, en zelf werkt en voor de kosten opdraait.
En ook net zoals de rest van die doelgroep ook maar zwijgt omdat er toch niets aan te veranderen is
Echter als je zelf niet iets doet om de wereld te veranderen zal er ook nooit wat veranderen.
Nee aanklagen heeft geen enkel nut, dat kost meer en je weet dat het een belang is van tonnen misschien wel miljoenen voor een bedrijf als kpn.
Waardoor je dus altijd een verliezer zal zijn.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 17 dec 2011 04:54
door crazyme
Om veranderingen te bewerkstelligen moet je soms flink knokken, dat is waar.

Maar er zijn hier al zoveel topics langsgekomen als " help, ik krijg een hoge factuur en ik weet niet (maar eigenlijk wel) waarom"

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 17 dec 2011 10:23
door Leojes30
Sorry hoor TS, maar de reageerders hebben gewoon gelijk

Ten eerste telefoon aan een kind geven waarmee ze onbeperkt kunnen bellen is dom , Pre paid is goed genoeg!

Ten tweede die zogenaamde dates (sms dames) daar zijn al zoveel topics over geweest, ze zitten op iedere datingsites en doen je geloven dat ze een relatie willen om maar zoveel mogelijk sms en te krijgen,
Bij erotisch contact is dat nog vele malen erger er staat niet voor niets met koeieletters onder die advertenties "fysiek contact niet mogelijk" maar mannen/jongens die g*l zijn...ja die zijn helemaal een lopende pinautomaat voor die dames....

En als je dat (of je opgroeiende puberzoon) overkomt, dat is dat vervelend, maar op dan KPN van oplichting te beschuldigen...slaat nergens op

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 17 dec 2011 11:10
door Emmy75
@Leojes30,
Het "kind" in deze discussie is al volwassen, althans volgens TS. Ouders blijven nu eenmaal over 'hun kinderen' spreken ook al zijn die al heel wat jaartjes volwassen.

@Tonnie,
Hatertje had het niet over dat u KPN moet gaan aanklagen maar dat providers (KPN bijvoorbeeld) alle mensen (u bijvoorbeeld) eens gaan aanklagen die hen ten onrechte beschuldigen van vanalles en nogwattes, wegens smaad ofzo.

Het euvel is dat veel forumbewoners ietwat korzelig kunnen reageren als bedrijven zomaar weer eens van oplichting beschuldigd worden. Dit is schering en inslag op dit forum, het bedrijf "licht op" en de consument wast zijn handen in onschuld.

Het is hier niet KPN die aan oplichting doet; het leeuwendeel van de kosten gaat naar de "leverancier" van de SMS dienst. Die verdienen er goud geld aan. Dat u dit probleem aan de kaak stelt, kan ik me goed voorstellen en ik denk dat er nog wel meer mensen zullen zijn die dat kunnen begrijpen. Maar waar ik en ook vele anderen moeite mee hebben is dat een bedrijf zomaar even op een forum van oplichting beschuldigt wordt waar dit niet op zijn plaats is. Dus reageren mensen hierop in plaats van op het probleem zelf.

U geeft aan dat het kind al volwassen is. Deze had dan ook als een volwassene moeten nadenken en zich goed moeten verdiepen in de kosten in plaats van maar denken 'ach het zal niet zo'n vaart lopen'. De tarieven zijn nu eenmaal te vinden.

Ik zou het er absoluut wel mee eens zijn als er bijvoorbeeld een waarschuwingssysteem zou komen als een bepaald bedrag - eventueel door de abonnee in te stellen - overschreden werd. Of zoals bijvoorbeeld nu al het geval is bij oplopende kosten voor dataverkeer in het buitenland. Wat dat betreft ben ik het met u eens dat een provider meer zou kunnen doen.

Re: Nieuwe oplichtingsprakteiken KPN

Geplaatst: 17 dec 2011 11:18
door Leojes30
OOH sorry ik dacht ergens te lezen 16 jaar, maar ik vergis me waarchijnlijk
tonnie van de wetering schreef: Juist door dit soort praktijken worden de jongeren die geestelijk wat minder goed ontwikkeld zijn de criminaliteit in geduwd...
Hierdoor dacht ik zelf dat het om een jongen van een jaar of 16 ging, is echt een verkeerde aanname van mij...