Pagina 1 van 1
Mycom veiling
Geplaatst: 15 dec 2011 15:00
door Daniel de Forum
SLECHT - SLECHT - SLECHT
2 producten die ik tot nu toe heb besteld op de veiling hadden beide als omschrijving "nieuw".
ik was blij dat ik een paar tientjes van de nieuwprijs eraf had gekregen (minus de veilingkosten), dus het was de moeite waard geweest van het speuren, het online zijn etc.
echter bleken beide gebruikt/geretourneerd te zijn. de "nieuw" omschrijving was achteraf een "foutje", aldus Mycom.
maar dan wel de veiling met de nieuwprijs beginnen, he... oftewel, je betaalt dus (haast) de nieuwprijs voor een reeds gebruikt product dat ook nog 's veel minder garantie heeft (3mnd ipv 3 jaar).
Mycom zal er overigens "in de toekomst beter op letten"
goh, das een harde garantie zeg...
en trouwens, een bod vd klant is toch ook bindend? dus zou Mycom ook gewoon moeten leveren volgens afspraak = een nieuw product met een paar tientjes korting.
maar nee hoor, als compensatie (bij de gekochte tablet) wordt een sleeve aangeboden. dus een 2e hands tablet voor 340,- (nieuw 370,-), met 3mnd ipv 3jr garantie. maar dan krijg je er wel een sleeve bij! wow!
dus ofwel heel onkundig of echt schandalig. aan jou de keuze...
dus vd 2 ervaringen met een veilingaankoop: 2x een slechte ervaring = 100% negatieve score!
ik zeg: Mycom veiling: NIET DOEN!
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 15 dec 2011 15:22
door Kishkumen
Wacht even....
Je koopt een bijna nieuwe tablet waarop garantie zit van 3 jaar? Mag ik vragen welk merk tablet dit is want dan wil ik er ook een. Asus geeft 2 jaar maar ik ken er geen met 3. Daarnaast, als de tablet zo nieuw is, hoe kan er dan 3 maanden van de garantie over zijn van 3 jaar? Zo nieuw is hij dus ook niet, dan had je in je krenterige zoektocht ook kunnen zien dat het niet om een nieuwe tablet zou gaan toch? Dus als het een recente tablet is kan de overgebleven garantie nooit 3 maanden zijn.
En een bod van de klant is inderdaad bindend. Als je moeilijk wil doen over je internetaankoop die je via een veiling hebt gekocht waarvan je weet dat je bod bindend is, wees dan de volgende keer zo snugger om gewoon naar een winkel te gaan.
En gezien je bod bindend is, waarom doe je dan zo moeilijk over de sleeve die je er gratis bij kreeg, wees blij dat ze je tegemoed komen.
ik zeg: Wees een vent, geen krent. Ga niet huilen op een forum en koop de volgende keer bij een winkel
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 15 dec 2011 17:50
door alfatrion
Je kunt de koop vernietigen op grond van dwaling. Daarnaast kun je een schadevergoeding claimen op grond van een onrechtmatige daad.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 17 dec 2011 21:58
door 53o
Je koopt een bijna nieuwe tablet waarop garantie zit van 3 jaar? Mag ik vragen welk merk tablet dit is want dan wil ik er ook een. Asus geeft 2 jaar maar ik ken er geen met 3. Daarnaast, als de tablet zo nieuw is, hoe kan er dan 3 maanden van de garantie over zijn van 3 jaar? Zo nieuw is hij dus ook niet, dan had je in je krenterige zoektocht ook kunnen zien dat het niet om een nieuwe tablet zou gaan toch? Dus als het een recente tablet is kan de overgebleven garantie nooit 3 maanden zijn.
Sommige bedrijven geven 3 jaar non-conformiteit op elke tablet (oftewel, 3 jaar garantie exclusief slijtage). Merk maakt dan niet uit. Doe dit zelf ook.
Bij zo'n veiling koop je waarschijnlijk de retourtjes, ex-reparatiemodellen en showmodellen op. Dat ze ipv 3 jaar maar 3 maanden garantie geven lijkt mij omdat dit soort modellen bij zo'n veiling met verlies verkocht worden of met extreem lage marges. Bij zo'n verkoop wil het bedrijf net opdraaien voor kosten in de toekomst en biedt dit aan aan klanten die dit soort voorwaarden accepteren voor een lagere prijs dan de nieuwwaarde.
Maar dat ze deze als nieuw verkopen lijkt mij erg krom. Lijkt mij onrealistisch dat een nieuw apparaat wordt aangeboden op een veiling (of koopjeskelder zoals Correct heeft).
Een manier vinden voor een bedrijf om zonder poespas 2e hands modellen of ex-reparatiemodellen weer te kunnen verkopen aan de klant voor een gereduceerde prijs of onder aangepaste voorwaarden, zoals minder garantie, vind ik ok, maar niet als deze als nieuw worden gepresenteerd.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 17 dec 2011 22:34
door alfatrion
53o schreef:Sommige bedrijven geven 3 jaar non-conformiteit op elke tablet (oftewel, 3 jaar garantie exclusief slijtage). Merk maakt dan niet uit. Doe dit zelf ook.
Non-conformiteit ex art. 7:17 BW ken geen vervaltermijn. Dat betekent dat de "gevende" verkoper een exoneratiebeding in de garantie opneemt, waarmee hij beoogt om de gevolgen van non-conformiteit te beperken. Hiermee wordt in het nadeel van de consument afgeweken van zijn wettelijke rechten en dat is in strijd met de wet. Dat klinkt mij als afpakken in de oren en is te vernietigen met een beroep op art. 6:233 jo 6:240 jo 7:17 jo 7:6 BW.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 17 dec 2011 23:23
door 53o
alfatrion schreef:
Non-conformiteit ex art. 7:17 BW ken geen vervaltermijn. Dat betekent dat de "gevende" verkoper een exoneratiebeding in de garantie opneemt, waarmee hij beoogt om de gevolgen van non-conformiteit te beperken. Hiermee wordt in het nadeel van de consument afgeweken van zijn wettelijke rechten en dat is in strijd met de wet. Dat klinkt mij als afpakken in de oren en is te vernietigen met een beroep op art. 6:233 jo 6:240 jo 7:17 jo 7:6 BW.
Dit klinkt erg "wibbly-wobbly" voor mij. Kan je dit vertalen in Nederlands?
Even zonder gekheid, ik ben blij dat ik voor een bedrijf werk wat een non-conformiteit hanteert wat bijna geen discussies oplevert met klanten. Kom regelmatig tegen dat een klant een notebook of tablet met 1 jaar fabrieksgarantie overhandigt in het 2e of 3e jaar om te laten onderzoeken terwijl de klant denkt (en accepteert) dat deze buiten garantie is. De klant melden dat wij bij een normaal technisch defect de reparatiekosten gewoon betalen heeft al een hoop taarten, bloemen en bittergarnituurtjes opgeleverd.
Maar als je iets koopt in een 'dump-store', bij een veiling, bij de koopjeskelder van Correct (ben hier persoonlijk trouwens een fan van, hoop van mijn audio komt hier vandaan) dan weet je dat je 2e hands, of erger dan dat, troep koopt. De prijs is daar ook naar en de aangepaste voorwaarden, ook al zijn genoeg klanten in die situatie bereid om bijna de nieuwprijs of zelfs meer te betalen voor hun aankopen.
Ik denk dat TS zou kunnen klagen tot hij/zij eens ons weegt als het zou gaan om een 2e hands product terwijl TS deze ook zodanig koopt (stel dat TS een Ipad 2 16gb had gekocht voor 300 euro met beschrijving :"gebruikt" in een veiling). Maar TS heeft een product gekocht wat werd aangeboden als nieuw. Dit was niet het geval, de fout ligt hier dus bij de verkoper.
*edit*
en trouwens, een bod vd klant is toch ook bindend? dus zou Mycom ook gewoon moeten leveren volgens afspraak = een nieuw product met een paar tientjes korting.
Ik denk dat je gelijk hebt in de zin dat als jij aangeeft dat er een nieuw apparaat werd aangegeven en je een 2e hands apparaat gekregen hebt, de winkel of een nieuwe moet geven of de koop moet ontbinden. Ik denk dat je zelf ook fouten heb gemaakt:
Als de winkel aangeeft een fout te hebben gemaakt, een sleeve aanbiedt om daarvoor te compenseren en je accepteert dat, dan zou dit topic niet horen te bestaan.De sleeve aanbieden is hetzelfde als achteraf korting geven op de aankoop. Je gaat akkoord en start een topic hier? Akkoord gaan met dat voorstel is hetzelfde als akkoord gaan met het feit dat het niet een nieuw apparaat was.
Vind het zelf nog steeds slecht van Mycom dat ze een gebruikt apparaat als nieuw aanbieden, maar denk dat jij ook moet leren om niet zomaar 'OK' te zeggen terwijl je later "maar wacht eens even" zegt.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 17 dec 2011 23:42
door 53o
Mijn advies, eis een nieuwe tablet omdat je daarop geboden hebt (en hebt 'gewonnen') en breng de sleeve terug.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 18 dec 2011 00:31
door alfatrion
53o schreef:Dit klinkt erg "wibbly-wobbly" voor mij. Kan je dit vertalen in Nederlands?
Als je mij niet verteld wat je niet begrijpt dan wordt dat lastig. Maar misschien dat een voorbeeld verduidelijking geeft.
Een consument had een dure elektrische fauteuil bij het bedrijf Schipper Compact Wonen B.V. gekocht. Na 21 maanden gaat de motor stuk en de verkoper stelt dat de reparatiekosten voor rekening komen van de koper, omdat de garantietermijn 1 jaar inmiddels is verlopen.
Een dergelijk product gaat ongeveer vijftien jaar mee. En de koper mag verwachten dat de ervan motor langer meegaan dan twee jaar. Hiervan mag de verkoper niet in nadeel afwijken van een consument middels een garantie met daarin een exoneratiebeding (uitsluiting van aansprakelijkheid). Daarom verliest de verkoper en wordt de koop ontbonden.
Handelsgarantie en non-conformiteit c.q. wettelijke garantie zijn twee verschillende type garanties. Een garantie aanbieder moet iets extra's bieden bovenop de wettelijke garantie. Een winkelier kan dat doen door b.v. een langere periode de bewijslast over te nemen en een fabrikant c.q. derde partij kan zich aansprakelijk maken, zodat de koper zich ook tot hem kan wenden in het geval de verkoper failliet gaat.
Wat is volgens jou non-conformiteit?
53o schreef:Ik denk dat TS zou kunnen klagen tot hij/zij eens ons weegt als het zou gaan om een 2e hands product terwijl TS deze ook zodanig koopt (stel dat TS een Ipad 2 16gb had gekocht voor 300 euro met beschrijving :"gebruikt" in een veiling).
Als een koper een lager bedrag betaald mag hij evenredig minder verwachten. Laten we eens voor het gemak stellen dat de levensverwachting van tweedehandsproduct de helft is van een nieuw product. Dan mag hij dus nog steeds vanuit gaan dat het product het langer uithoud dan drie maanden. En ook bij tweedehandse product geld dat de bewijslast bij de verkoper ligt wanneer een gebrek wordt ontdekt binnen zes maanden na aflevering. De verkoper moet van goede huizen komen om het product dan niet kosteloos te hoeven herstellen.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 18 dec 2011 12:40
door Daniel de Forum
Kishkumen,
Je weet echt niet waar je het over hebt.
Misschien zou je er goed aan doen mijn bericht eens aandachtig te lezen, alsmede de voorwaarden van Mycom.
Maja, als je tegemoet met een "d" schrijft, zegt dat al genoeg...
Of ben je toevallig de Veilingmeester van Mycom..?
Diens mail zat ook vol met spelfouten...
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 18 dec 2011 12:55
door ciske
Of ben je toevallig de Veilingmeester van Mycom..?
iemand anders heeft een eigen mening en dan hoor je bij Mycom??
schrijffouten vind ik persoonlijk niet zo erg.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 08 mei 2012 11:46
door swink66
ipad gekocht op de veiling.
zou gaan om een DEMOMODEL.
In de ipad aanwezig namen van vorige eigenaars met bijbehorend account en foto's vd reparatie afdeling van MYCOM.
Binnen een dag duidelijk waarom, het ging niet om een demomodel maar om een geretourneerd defect model.
Ben nu reeds 10 dagen na het terugsturen !!aan het wachten op geld terug , maar kan volgens de reparatie afdeling nu nog een week duren voordat het probleem is afgehandeld en daarna binnen 10 dagen geld retour !!!!
Betaald telefoonnummer bellen voor meer info !!!
MYCOM NOOIT MEER geen veiling geen winkel niets.
Eerst nadenken, nooit MYCOM !!
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 09 mei 2012 11:48
door Umad
Kishkumen schreef:Wacht even....
Je koopt een bijna nieuwe tablet waarop garantie zit van 3 jaar? Mag ik vragen welk merk tablet dit is want dan wil ik er ook een. Asus geeft 2 jaar maar ik ken er geen met 3. Daarnaast, als de tablet zo nieuw is, hoe kan er dan 3 maanden van de garantie over zijn van 3 jaar? Zo nieuw is hij dus ook niet, dan had je in je krenterige zoektocht ook kunnen zien dat het niet om een nieuwe tablet zou gaan toch? Dus als het een recente tablet is kan de overgebleven garantie nooit 3 maanden zijn.
En een bod van de klant is inderdaad bindend. Als je moeilijk wil doen over je internetaankoop die je via een veiling hebt gekocht waarvan je weet dat je bod bindend is, wees dan de volgende keer zo snugger om gewoon naar een winkel te gaan.
En gezien je bod bindend is, waarom doe je dan zo moeilijk over de sleeve die je er gratis bij kreeg, wees blij dat ze je tegemoed komen.
ik zeg: Wees een vent, geen krent. Ga niet huilen op een forum en koop de volgende keer bij een winkel
Ik zeg, ga ergens anders vervelend doen.
Re: Mycom veiling
Geplaatst: 09 mei 2012 23:38
door 53o
ik zeg: Wees een vent, geen krent. Ga niet huilen op een forum en koop de volgende keer bij een winkel
Ik ben het eens met jouw gedachtengang maar niet met jouw argument.
Als iemand iets koopt op een plek waar ze van uit kunnen gaan dat ze geen producten in de originele staat kopen of met mindere voorwaarden dan moeten zij inderdaad niet hetzelfde verwachten van dit product vergeleken met wanneer deze persoon dit nieuw in een winkel zou hebben gekocht. Het verschil is dit product als nieuw werd aangeboden.
TS is niet aan het huilen op een forum maar vraagt om advies om stappen te kunnen ondernemen. Ik denk dat personen zoals TS juist zeer welkom zijn op dit forum met dit soort vragen om concreet advies omdat dit forum hiervoor bestaat.