Pagina 1 van 1

Afhandeling compensatievoorstel traag

Geplaatst: 17 dec 2011 13:29
door WMarcel
Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik een eerste brief ontvangen van Aegon mbt de welbekende woekerpolis. Op de website staat wanneer je een brief kan verwachten , waarin verteld wordt of de kosten van de gesloten beleggingsverzekering binnen de afgesproken norm van de AEGON-regeling vallen.

http://www.aegon.nl/particulier/nieuws/ ... ng-brieven

Ik verwacht dat ik niet de enige ben die nog niets ontvangen heeft. (ondanks dat ik verder geen product meer heb bij Aegon).
Het neigt naar onnodig tijdrekken, aangezien de tijdstermijn voor mij iig bijna verstreken is.

Gezien het digitale tijdperk waarin we leven hoeft zo'n berekening toch niet zo moeilijk te zijn.

Wanneer wordt er een afspraak gemaakt met de verzekeraars m.b.t. een termijn waarin de verzekeraar dit opgelost moet hebben. Het is allemaal een beetje te vrijblijvend.

Re: Afhandeling compensatievoorstel traag

Geplaatst: 18 dec 2011 18:01
door juwita
Ach ja dat ''compensatie''voorstel toch. Het is net zoiets als de kerstman of sinterklaas. Je moet er in geloven (dat het echt iets oplevert !).

Re: Afhandeling compensatievoorstel traag

Geplaatst: 18 dec 2011 20:10
door felixbeijer
Nou....... rekenen kan wel moeilijk zijn hoor!
Vooral als je met te hoge fondsrendementen rekent. :x

Re: Afhandeling compensatievoorstel traag

Geplaatst: 18 dec 2011 21:39
door arvandongen
Die rode mannetjes met die witte baarden zijn ieder jaar wel op tijd.

Re: Afhandeling compensatievoorstel traag

Geplaatst: 18 dec 2011 22:32
door jammer
Ja dat komt omdat DIE (gelukkig) niet afhankelijk zijn van een bank of verzekeraar!!!!!!!!!!!

Re: Afhandeling compensatievoorstel traag

Geplaatst: 19 dec 2011 08:13
door juwita
Vooral als je met te hoge fondsrendementen rekent.
Zou kunnen, maar op historische gegevens vertrouwen is per definitie een probleem. Dit probleem ligt al in hun naam opgesloten: ze zijn historisch. Per definitie omvatten ze geen nieuwe verschijnselen. Bij financiele markten is de les van de geschiedenis paradoxaal maar duidelijk: wat die geschiedenis leert, is dat je op historische gegevens niet mag vertrouwen.
De financiele sector heeft dit zelf in de periode na 2007 ook ondervonden en ondervindt dit ook nu nog.

Het verschil met een bank of verzekeraar is dat dan de overheid(lees: belastingbetaler) financieel te hulp schiet, terwijl een beleggingspolisbezitter het gewoon zelf mag uitzoeken.

Re: Afhandeling compensatievoorstel traag

Geplaatst: 19 dec 2011 08:37
door arvandongen
WMarcel schreef: Wanneer wordt er een afspraak gemaakt met de verzekeraars m.b.t. een termijn waarin de verzekeraar dit opgelost moet hebben. Het is allemaal een beetje te vrijblijvend.
De verzekeraars lachen zich een kriek om alle mensen die nog wachten op die schadefooi van een compensatieregeling.
Die vieren jaarlijks met hun vriendjes Sint Juttemis!! Ho-Ho-Ho!


Lees voor serieus advies het stuk van Juwita:
"Nuttige tips voor ontvangers compensatiebrief" dd 8 nov 2011.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=106474
Je hoeft niet te wachten.....