Water lekkage Mini Cooper One
Geplaatst: 17 dec 2011 15:16
Goedendag,
Ik zit momenteel even met me handen in het haar, in de hoop dat een van u mij verder kunt helpen;
Ik heb een Mini Cooper One uit 2001, en heb deze in dec 2010 gekocht. De auto is verzekerd bij ASR - volmacht Provide Verzekeringen (All-Risk).
Op 14 augustus - liep ik naar me geparkeerde auto toe en constateerde Water op me dashbord, vloeren en interieur zelfs uit me binnenspiegel. Ik belde toen het alarm nummer van de verzekering en maakte een melding. Tevens heb ik een schadeformulier ingevuld en aan mijn tussenpersoon (Optima) gegeven.
Ik ontving toen een brief dat er een Expertise zou plaatsvinden door CED-Claims Bv.
Ik me auto naar de BMW dealer gebracht, terwijl ik daar was kwam Meneer de onderzoeker ook terplaatse, deze meneer liep een rondje om de auto en kwam toen uit op de voorruit, hij vertelde mij dat het geen origineel Mini voorruit was en ook niet van de Carglass, tevens merkte hij op dat hij in het verleden ingevoerd is geweest met schade. afijn de auto werd naar buiten gereden en er werd water overheen gespoten met de brandslang maar er was niks zichtbaar, de werkplaats chef verteld mij dat ik hem moest laten staan voor een uitgebreide onderzoek, nou dit heb ik gedaan en de volgende dag kwam ik terug, helaas heeft men niks gevonden (paar kleine scheurtjes in de kit) dit zou niet de oorzaak zijn van al dat water in de auto.
De auto heb ik meegenomen, en moest voor het onderzoek wel even €215,- betalen. (krijg niks terug)
Zelf heb ik contact opgenomen met Carglass en zei hebben de ruit in 2006 vervangen, toen deze auto op iemand anders naam stond.
Op 08-11-2011 ontving ik het expertiserapport met daarin het volgende;
Onderzoek
Wij hebben bij de reparateur onderzoek gedaan naar de lekkage. Hierbij werd langere tijd water over het
voertuig gespoten echter zonder dat enige vorm van lekkage zichtbaar werd.
Na overleg met de eigenaar werd besloten dat het voertuig zou blijven staan voor een grondiger onderzoek.
De reparateur heeft de volgende dag ongeveer vier uur lang water over het voertuig gespoten met als resultaat
dat er enkele druppels vocht zichtbaar waren aan de rechter stijl, nadat de bekleding was gedemonteerd.
Dezelfde nacht heeft het overigens geregend terwijl het voertuig buiten geparkeerd heeft gestaan.
Uit dit onderzoek is niet naar voren gekomen wat de oorzaak is van de waterschade.
Mogelijk heeft de eigenaar het voertuig tijdens het evenement geparkeerd met geopende ramen.
Dit hebben wij eveneens met de heer besproken. Hij kon zich dat echter niet herinneren.
Opmerking
Het voertuig is destijds met schade geimporteerd vanuit het buitenland.
Dat het voertuig eerder schade heeft gehad was ook nog enigszins zichtbaar.
Gezien ons uitgevoerde onderzoek en de resultaten daarvan, zijn wij van mening dat het indringen van water in
het interieur, geen gevolg is van een van buitenkomend onheil.
Ons inziens is er geen sprake van een gedekt evenement.
Wij vertrouwen er op u met het bovenstaande voldoende te hebben geinformeerd.
Op 21 nov heb ik een mail gestuurd dat ik het niet eens bent met de expertise van CED-claims.
- De ramen waren gesloten
- De schade is niet zichtbaar uit het verleden
- Dat de auto geimporteerd is geweest is nu niet aan de orde, buiten mij om.
Op 02-12 liep ik naar me auto toe, en maakte deze open, tot mijn verbazing was deze weer helemaal vol water vloeren,dashbord interieur etc, Ik ben meteen naar de BMW dealer gereden en zij hebben meteen foto's genomen dit om aan te tonen dat ik als verzekerde niet loopt te lullen, en dat me ramen echter gesloten zijn.
De BMW heeft meteen me ruit volledig afgeplakt.
Nu heb ik gevolg schade aan de auto door het indringen van vocht van de 1e keer melden, tevens nogmaals zelfde probleem gemeld. de expertise had anders moeten handelen! nu wijzen ze me aan de kant.
Graag uw advies omtrent dit fenomeen?
mijn dank.
Ps, indien u diverse papieren wenst te ontvangen dan kan ik dat u toe sturen.
Ik zit momenteel even met me handen in het haar, in de hoop dat een van u mij verder kunt helpen;
Ik heb een Mini Cooper One uit 2001, en heb deze in dec 2010 gekocht. De auto is verzekerd bij ASR - volmacht Provide Verzekeringen (All-Risk).
Op 14 augustus - liep ik naar me geparkeerde auto toe en constateerde Water op me dashbord, vloeren en interieur zelfs uit me binnenspiegel. Ik belde toen het alarm nummer van de verzekering en maakte een melding. Tevens heb ik een schadeformulier ingevuld en aan mijn tussenpersoon (Optima) gegeven.
Ik ontving toen een brief dat er een Expertise zou plaatsvinden door CED-Claims Bv.
Ik me auto naar de BMW dealer gebracht, terwijl ik daar was kwam Meneer de onderzoeker ook terplaatse, deze meneer liep een rondje om de auto en kwam toen uit op de voorruit, hij vertelde mij dat het geen origineel Mini voorruit was en ook niet van de Carglass, tevens merkte hij op dat hij in het verleden ingevoerd is geweest met schade. afijn de auto werd naar buiten gereden en er werd water overheen gespoten met de brandslang maar er was niks zichtbaar, de werkplaats chef verteld mij dat ik hem moest laten staan voor een uitgebreide onderzoek, nou dit heb ik gedaan en de volgende dag kwam ik terug, helaas heeft men niks gevonden (paar kleine scheurtjes in de kit) dit zou niet de oorzaak zijn van al dat water in de auto.
De auto heb ik meegenomen, en moest voor het onderzoek wel even €215,- betalen. (krijg niks terug)
Zelf heb ik contact opgenomen met Carglass en zei hebben de ruit in 2006 vervangen, toen deze auto op iemand anders naam stond.
Op 08-11-2011 ontving ik het expertiserapport met daarin het volgende;
Onderzoek
Wij hebben bij de reparateur onderzoek gedaan naar de lekkage. Hierbij werd langere tijd water over het
voertuig gespoten echter zonder dat enige vorm van lekkage zichtbaar werd.
Na overleg met de eigenaar werd besloten dat het voertuig zou blijven staan voor een grondiger onderzoek.
De reparateur heeft de volgende dag ongeveer vier uur lang water over het voertuig gespoten met als resultaat
dat er enkele druppels vocht zichtbaar waren aan de rechter stijl, nadat de bekleding was gedemonteerd.
Dezelfde nacht heeft het overigens geregend terwijl het voertuig buiten geparkeerd heeft gestaan.
Uit dit onderzoek is niet naar voren gekomen wat de oorzaak is van de waterschade.
Mogelijk heeft de eigenaar het voertuig tijdens het evenement geparkeerd met geopende ramen.
Dit hebben wij eveneens met de heer besproken. Hij kon zich dat echter niet herinneren.
Opmerking
Het voertuig is destijds met schade geimporteerd vanuit het buitenland.
Dat het voertuig eerder schade heeft gehad was ook nog enigszins zichtbaar.
Gezien ons uitgevoerde onderzoek en de resultaten daarvan, zijn wij van mening dat het indringen van water in
het interieur, geen gevolg is van een van buitenkomend onheil.
Ons inziens is er geen sprake van een gedekt evenement.
Wij vertrouwen er op u met het bovenstaande voldoende te hebben geinformeerd.
Op 21 nov heb ik een mail gestuurd dat ik het niet eens bent met de expertise van CED-claims.
- De ramen waren gesloten
- De schade is niet zichtbaar uit het verleden
- Dat de auto geimporteerd is geweest is nu niet aan de orde, buiten mij om.
Op 02-12 liep ik naar me auto toe, en maakte deze open, tot mijn verbazing was deze weer helemaal vol water vloeren,dashbord interieur etc, Ik ben meteen naar de BMW dealer gereden en zij hebben meteen foto's genomen dit om aan te tonen dat ik als verzekerde niet loopt te lullen, en dat me ramen echter gesloten zijn.
De BMW heeft meteen me ruit volledig afgeplakt.
Nu heb ik gevolg schade aan de auto door het indringen van vocht van de 1e keer melden, tevens nogmaals zelfde probleem gemeld. de expertise had anders moeten handelen! nu wijzen ze me aan de kant.
Graag uw advies omtrent dit fenomeen?
mijn dank.
Ps, indien u diverse papieren wenst te ontvangen dan kan ik dat u toe sturen.