wat een raar contract
Geplaatst: 18 dec 2011 00:06
Hallo allemaal, ik heb wat vragen omtrent een vaag contract, wat mijn werkgever mij aangeboden heeft. ik kan jullie helaas niet vertellen om wat voor bedrijf het het gaat, mede omdat de werkgever ook regelmatig hier berichten bekijkt, hij zou het meteen weten dat ik het ben.
Ik werk nu 3 jaar voor hem, samen met mijn man,mijn werkgever heeft toen een bedrijf erbij gekoch dat was in december 2008 , ik was daar elke dag, omdat mij man met machines werkt, voor als er iets gebeurd. (ik weet ondertussen dat hij daar niet alleen mag werken) ik begon daar met het spul netje,s te houden schoon kantoortje schoon toilet en het handen wassen hok, ik nam ook de tel. op als ik zag dat mijn man met klanten bezig was, of met het werk, begon fac. te maken, en andere adm.De werkgever heeft mij toen verschillende malen gevraagd, of ik niet voor hem wilde werken, ik hield de boot af, want je gaat dan toch een verplichting, ik was daar onderhand 40 uur per week, en dacht, tja eigelijk kan ik inderdaad beter een loon afspreken, want ik ben er toch, ik heb toen een bedrag afgesproken, en dat is 1200 netto per maand.
Wat ik nooit heb geweten is, en ik het ook niet kon weten, mijn werkgeven beloofde meteen een contract te laten maken, ik heb er wekelijks omgevraagt, maar de boekhouder had geen tijd, of was ziek, of aan het scheiden, nada contract, tot dec. 2009 opeens had hij 2 contracten bij zich 2009 en 2010
ik heb dit klakkeloos en in goed vertrouwen, getekent wat bleek, iedereen kreeg in mei vakantie geld, behalve ik, dat was n.l. in mijn salaris al meegerekend (volgens mij mag dit niet eens) maar goed ik had ervoor getekend, er was geen weg meer terug, wel meteen melding van gemaakt, dat ik dit anders wou zien in het volgende jaar contract, geloof het of niet, het was door een andere boekhouder zo overgenomen, dus weer geen vakanie geld, ik heb hiet echt en punt van gemaakt, en kreeg uiteindelijk 310 euro,
In novenmer 2011 hebben we beproken i.v.m. verbouwing wegens drukte, dat er een monteur bij moet komen, we hebben toen ook afgesproke, dat ik voorlopig 30 uur zou werken tot de verbouwing klaar is en de nieuwe monteur er is. en als het dan op de rit staat ga ik terug naar 15 uur,ik heb gevraagt of dat in het vaste contract opgenomen kon worden, geen probleem,
Maar nu heb ik een contract waar ik van denk, dit gaat ik dus niet doen,
Mijn vragen aan jullie zijn
3.1 de werknemer treed in dienst in de fuctie van administratief medewerkers.
6.1 Er geld een proef tijd van 2 maanden
kan dit nou echt, ik werk er al 3 jaar
7.1 De arbeid overeenkomst wordt aangegaan voor 15 uur per week
dit is dus niet de afspraak.
8.1 het salaris bedraagt ten tijde van het aangaan van de overeenkomst 752,04 euro BRUTO
Wat hou ik daar van over voor mij gevoel minder dan 600 euro.
17.1 UW takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van meer adm. taken
ik moet dus met de mensen mee naar biuten lopen en hun klachten opschrijven, en verschillende dingen noteren, dit is helemaal niet erg, maar ik heb wel gevraagt hoe moet het dan als ik er niet ben ( 3 uur is niet echt veel, en de klanten komen echt niet op de tijden dat ik wrk, die komen te pas en onpas)
het komt er op neer dat de Monteur/s het op een kladje moeten opschrijven, dus eigelijk hoe het nu gebeurd, ik ben nl niet echt tech. onderlegt, en ze hebben nou een maal meer vertrouwen in een man dan een vrouw,
17.2 U takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van reguliere schoonmaakwerkzaamheden in de bedrijfvestiging waar u werkzaam bent kantoor, toilet, balie werkplaats en de overige ruimten, ( Werkplaats dus )
Met wergever is afgesproken dat dit BLINKEND SCHOON moet zijn,en meer dan voldoende representatiefzal zijn voor het ontvangen van klanten, en leverancies
17.3 Afwikkeling van rechten voortvloeiende uit vorige overeenkomsten zal geschiede op de daarvoor in deze genoemde tijdstippen als ook genoem in de van toepassing zijnde Collectieve Arbeidsovereenkomst
deze snap ik gewoon weg niet, ik werkte van maandag tot vrijdag en begin om 9 uur tot 3 uur.
17.4 Werkgever is continu bezig het bedrijf en organistatie aan het stroomlijnen en verbeteren.
Toekomstig zullen uw werkzaamheden uitgebreiderworden vastgelegt in een persoonlijke taak en functieomschrijving.
Deze taak en functieomschrijving zak voor dat deze van kracht wordt met u worden doorgenomen en aan u worden verduidelijkt
17.5 Werkgever behoud zich het recht voor om deze taak - en functieomschrijviing na vooraf gaand aan kondiging te wijzigen
ik snap er helemaal niks van,
wat ik wel snap is , dat ik in 3 uur tijd moet schoon maken, fac. maken ( van dan 2 monteurs) met klanten mee moet lopen, tel opnemen om vragen en afspraken te regelen.
dit zijn de vragen, ik heb zelfs zoiets van, waar wordt ik deze keer genaaid,
ik hoop op antwoorden, i.v.m. dinsdag bespreking,
vriendelijk bedankt alvast,
groet monique
Ik werk nu 3 jaar voor hem, samen met mijn man,mijn werkgever heeft toen een bedrijf erbij gekoch dat was in december 2008 , ik was daar elke dag, omdat mij man met machines werkt, voor als er iets gebeurd. (ik weet ondertussen dat hij daar niet alleen mag werken) ik begon daar met het spul netje,s te houden schoon kantoortje schoon toilet en het handen wassen hok, ik nam ook de tel. op als ik zag dat mijn man met klanten bezig was, of met het werk, begon fac. te maken, en andere adm.De werkgever heeft mij toen verschillende malen gevraagd, of ik niet voor hem wilde werken, ik hield de boot af, want je gaat dan toch een verplichting, ik was daar onderhand 40 uur per week, en dacht, tja eigelijk kan ik inderdaad beter een loon afspreken, want ik ben er toch, ik heb toen een bedrag afgesproken, en dat is 1200 netto per maand.
Wat ik nooit heb geweten is, en ik het ook niet kon weten, mijn werkgeven beloofde meteen een contract te laten maken, ik heb er wekelijks omgevraagt, maar de boekhouder had geen tijd, of was ziek, of aan het scheiden, nada contract, tot dec. 2009 opeens had hij 2 contracten bij zich 2009 en 2010
ik heb dit klakkeloos en in goed vertrouwen, getekent wat bleek, iedereen kreeg in mei vakantie geld, behalve ik, dat was n.l. in mijn salaris al meegerekend (volgens mij mag dit niet eens) maar goed ik had ervoor getekend, er was geen weg meer terug, wel meteen melding van gemaakt, dat ik dit anders wou zien in het volgende jaar contract, geloof het of niet, het was door een andere boekhouder zo overgenomen, dus weer geen vakanie geld, ik heb hiet echt en punt van gemaakt, en kreeg uiteindelijk 310 euro,
In novenmer 2011 hebben we beproken i.v.m. verbouwing wegens drukte, dat er een monteur bij moet komen, we hebben toen ook afgesproke, dat ik voorlopig 30 uur zou werken tot de verbouwing klaar is en de nieuwe monteur er is. en als het dan op de rit staat ga ik terug naar 15 uur,ik heb gevraagt of dat in het vaste contract opgenomen kon worden, geen probleem,
Maar nu heb ik een contract waar ik van denk, dit gaat ik dus niet doen,
Mijn vragen aan jullie zijn
3.1 de werknemer treed in dienst in de fuctie van administratief medewerkers.
6.1 Er geld een proef tijd van 2 maanden
kan dit nou echt, ik werk er al 3 jaar
7.1 De arbeid overeenkomst wordt aangegaan voor 15 uur per week
dit is dus niet de afspraak.
8.1 het salaris bedraagt ten tijde van het aangaan van de overeenkomst 752,04 euro BRUTO
Wat hou ik daar van over voor mij gevoel minder dan 600 euro.
17.1 UW takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van meer adm. taken
ik moet dus met de mensen mee naar biuten lopen en hun klachten opschrijven, en verschillende dingen noteren, dit is helemaal niet erg, maar ik heb wel gevraagt hoe moet het dan als ik er niet ben ( 3 uur is niet echt veel, en de klanten komen echt niet op de tijden dat ik wrk, die komen te pas en onpas)
het komt er op neer dat de Monteur/s het op een kladje moeten opschrijven, dus eigelijk hoe het nu gebeurd, ik ben nl niet echt tech. onderlegt, en ze hebben nou een maal meer vertrouwen in een man dan een vrouw,
17.2 U takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van reguliere schoonmaakwerkzaamheden in de bedrijfvestiging waar u werkzaam bent kantoor, toilet, balie werkplaats en de overige ruimten, ( Werkplaats dus )
Met wergever is afgesproken dat dit BLINKEND SCHOON moet zijn,en meer dan voldoende representatiefzal zijn voor het ontvangen van klanten, en leverancies
17.3 Afwikkeling van rechten voortvloeiende uit vorige overeenkomsten zal geschiede op de daarvoor in deze genoemde tijdstippen als ook genoem in de van toepassing zijnde Collectieve Arbeidsovereenkomst
deze snap ik gewoon weg niet, ik werkte van maandag tot vrijdag en begin om 9 uur tot 3 uur.
17.4 Werkgever is continu bezig het bedrijf en organistatie aan het stroomlijnen en verbeteren.
Toekomstig zullen uw werkzaamheden uitgebreiderworden vastgelegt in een persoonlijke taak en functieomschrijving.
Deze taak en functieomschrijving zak voor dat deze van kracht wordt met u worden doorgenomen en aan u worden verduidelijkt
17.5 Werkgever behoud zich het recht voor om deze taak - en functieomschrijviing na vooraf gaand aan kondiging te wijzigen
ik snap er helemaal niks van,
wat ik wel snap is , dat ik in 3 uur tijd moet schoon maken, fac. maken ( van dan 2 monteurs) met klanten mee moet lopen, tel opnemen om vragen en afspraken te regelen.
dit zijn de vragen, ik heb zelfs zoiets van, waar wordt ik deze keer genaaid,
ik hoop op antwoorden, i.v.m. dinsdag bespreking,
vriendelijk bedankt alvast,
groet monique