LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja, denk je dat je even een oplossing voor een probleem kan afspreken met de verzekering (door geboorte zoon, met complicaties, even geen geld op rekening - incasso mislukt - herinnering ontvangen, direct gebeld, afgesproken in December 2x ineen te betalen ivm 13e maand) - krijg ik toch - nog voor afgesproken betaaldatum een dreigbrief over incasso`s, deurwaarders en boetes ..
(autoverzekering). Fijn dan.

Dat betaald moet worden, betwist ik niet- maar na een afspraak maken om November in December met de December premie te betalen gelijk de verzekering op te zeggen :|

Geweldig - en dat bij een 'goed' en 'eerlijk' bedrijf als de ANWB.
Afspraken zijn kennelijk niets meer waard :(

En ja, ik weet dat ik moet betalen - ik heb echter niet om de complicaties bij de geboorte van onze zoon (4/12) gevraagd...

ANWB - niet eerlijk - en geen afspraken mee te maken :(
Laatst gewijzigd door Guardian72 op 22 dec 2011 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gebeld...mondelinge afspraken gelden blijkbaar alleen als het de ander uitkomt..:-|

Maar .... Is het gepast als ik je feliciteer met de geboorte van je zoon? :)

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door lazylois »

ANWB - niet eerlijk - en geen afspraken mee te maken :(
Ik heb veel pech gehad met een nieuwe auto dit jaar de ANWB heeft mij prima geholpen daar waar de dealer het liet afweten, alles is betrekkelijk. Hoop dat het goed gaat met de gezondheid van uw zoon.

MAXIEM

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Guardian72

Neerlands grootste vereniging is hard op weg om een waardig opvolger te worden van UPC, de NEM, Pretium, het UWV, de Consumentebond, NUON, Univé, ING, enz. enz..

Maxiem.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door lazylois »

Maxiem tijd om te gaan genieten van je pensioentje :roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Gebeld...mondelinge afspraken gelden blijkbaar alleen als het de ander uitkomt..:-|

Maar .... Is het gepast als ik je feliciteer met de geboorte van je zoon? :)
Jolijn - yep, met zoon is alles goed, bedankt.
Met vrouw iets minder - dat zijn de complicaties (bijna dood mag ik hoop ik als complicatie zien ..).

Jammer alleen dat ANWB niet reageert op mails (doe nu toch maar niets telefonisch nu ze niet betrouwbaar blijken met telefonische afspraken)

@ lazylois :

over de wegenwacht heb ik ook geen klachten. Wel over de verzekeringstak, helaas.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat een schande, dat de ANWB mensen in die dienst neemt die fouten kunnen maken. EN dat terwijl er op dit forum zo tientallen mensen zijn te vinden die foutloos zijn. Dat ze die niet gewoon aannemen.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:Wat een schande, dat de ANWB mensen in die dienst neemt die fouten kunnen maken. EN dat terwijl er op dit forum zo tientallen mensen zijn te vinden die foutloos zijn. Dat ze die niet gewoon aannemen.
:lol: :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:Wat een schande, dat de ANWB mensen in die dienst neemt die fouten kunnen maken. EN dat terwijl er op dit forum zo tientallen mensen zijn te vinden die foutloos zijn. Dat ze die niet gewoon aannemen.
Fouten?
Je bedoelt afspraken die ze niet nakomen, en nu geven ze niet thuis?
Waardoor ik dus nu een dreigbrief krijg? En een 'royement' terwijl er afspraken gemaakt waren? (Ja, dom - niet per mail gedaan. Kennelijk moet je er van uit gaan dat IEDER bedrijf er op uit is je te bedonderen en belazeren, en daarom alleen maar schriftelijk zaken gaan regelen.. stom van me, had ik moeten weten).

En ja, ik maak ook fouten - maar tot dusver niet met dit soort gevolgen.
Vandaar mijn klacht - ANWB maakt een fout - en geeft vervolgens geen antwoord over hoe nu verder, over de gemaakte afspraak.

Fouten maken kan iedereen - fouten herstellen is kennelijk een 'lost art'.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Guardian

Ik kan me je frustraties heel goed voorstellen. Hoe is het nu met je vrouw overigens?

Maar weet je, net zoals jij niet om die complicaties hebt gevraagd, heeft de ANWB dat natuurlijk ook niet. Dat je op zoek gaat naar een regeling, dat is alleen maar terecht. In plaats van de zaak op zijn beloop te laten, probeer je een oplossing te zoeken, samen met een medewerker van de ANWB.

Maar zou het kunnen dat die medewerker een mondelinge toezegging heeft gedaan die hij/zij helemaal niet mocht doen, en dat hij/zij door een meerdere is terug gefloten? Dat soort dingen komt wel vaker voor.

Dat wordt dan inderdaad niet terug gekoppeld naar de klant, die ziet dat dan wel als de volgende herinnering binnen komt. Tenminste, zo wordt bij veel bedrijven geredeneerd. Het kost te veel tijd, en daarmee mankracht, en daarmee geld, om fatsoenlijk terug te bellen, de teleurstelling aan te horen, het verhaal nogmaals aan te horen, aan te dringen op betalen, enzovoorts. Een volgende herinnering gaat veel sneller, is veel makkelijker en is veel goedkoper, en de boodschap komt net zo goed over.

Wat je verzekering betreft, is de verzekering helemaal opgezegd, of is alleen de dekking opgeschort tot je betaald hebt? Dat is ook een flink verschil namelijk

Ik wens je in ieder geval sterkte met je vrouw, en jullie samen veel geluk met je zoon.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ WA -
met vrouw is het redelijk, herstel gaat alleen zo`n maand of 2 duren..

Als een regeling niet kan - mag - prima ..
maar inderdaad, het stilzwijgend opzeggen (royeren) terwijl ik in de veronderstelling was dat een en ander gewoon netjes geregeld was - dat steekt.

Dan stuur ik een mail, vraag waarom de afspraak ineens ingetrokken is, krijg je (na 4 dagen) een automatisch bericht dat het 'binnen 2 weken' inhoudelijk beantwoord word.

Ja, leuk - dan is het royement dus definitief.

En, voor alle azijnpissers, ik weet dat ik had moeten betalen, wil ik ook, maar door omstandigheden liep het mis. ANWB stuurt een herinnering zonder enige gegevens (waarheen betalen, welk kenmerk) en als ik dan bel, en het verhaal vertel, en dan afspreek om op de 15e te betalen (wat dus telefonisch geaccepteerd was, en 'in het systeem gezet zou worden') - dat ook doe - en dan de 16e die dreigbrief en melding beindiging, en de 17e de royementsverklaring.. tja..

Dan is mijn conclusie: ANWB liegt, en is onbetrouwbaar.

Aanvulling: de ANWB heeft geen optie tot ander contact dan een mailformulier, en telefonisch. Aangezien ze telefonisch van alles toezeggen, en zich daar toch niet aan menen te hoeven houden (en ik niets kan bewijzen) blijft alleen het mailform over - wat een nogal trieste manier is - daar ze er al 4 dagen over doen om een bevestiging te sturen dat het tot 2 weken gaat duren.

Aangezien het royement ingaat per 28/12 is dat dus veel, en veel te laat - dat betekent dus dat een andere verzekeraar gezocht moet worden. Jammer alleen van de actie die ze hadden - een 100 euro waardebon - die zal ik ook wel niet krijgen...

Ze hebben nu nog niet gereageerd - kennelijk kan het ze niets schelen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste, Guardian,

Van Harte met de kleine !!Hoop dat je vrouw snel hersteld !!

Maar is er niet toch nog een mogelijk om eruit te komen met de ANWB? want als het royement doorgaat kun je je de eerste 5 jaar niet bij een reguliere maatschappij verzekeren, dit staat namelijk geregistreerd in een landelijk systeem en bij het aangaan van een nieuwe verzekering wordt hierom gevraagd.

Ik hoop dat het toch nog lukt om eruit te komen, zeker omdat het je gewoon was toegezged

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Jolijn »

En, voor alle azijnpissers, ik weet dat ik had moeten betalen, wil ik ook, maar door omstandigheden liep het mis. ANWB stuurt een herinnering zonder enige gegevens (waarheen betalen, welk kenmerk) en als ik dan bel, en het verhaal vertel, en dan afspreek om op de 15e te betalen (wat dus telefonisch geaccepteerd was, en 'in het systeem gezet zou worden') - dat ook doe - en dan de 16e die dreigbrief en melding beindiging, en de 17e de royementsverklaring.. tja..
Heel misschien staat het ook wel in het systeem, maar stond die dreigbrief er ook al in en is die ondanks alles verzonden?

Ik begrijp je teleurstelling, maar als je onder de kerstboom zit met je gezonde zoon en herstellende vrouw, weet je vast (heel cliché, ik weet het) dat dat veel belangrijker is dan die verzekering.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Leo - dank je.
Ik hoop het ook - maar ik heb me alvast aangemeld bij een ander.
Tot op heden geen probleem ondervonden.

@ Jolijn,
je hebt gelijk - maar ja - als ze direct melden dat persoon X geen verzekering meer heeft, begin ik het nieuwe jaar met een boete van 400 EUR.. kan dat geld dan beter in de kleine investeren..

Tot op nu heeft ANWB nog niet gereageerd trouwens.
Noch per telefoon, noch per mail.

Enige vorm van begrip en 'haast' kent men niet - dus, tot op heden blijft mijn oordeel dat men een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bedrijf zijn. Of vereniging :(

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Sage. »

Misschien een rare vraag hoor, maar heeft u na de brief nog contact opgenomen met de ANWB?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Sage. schreef:Misschien een rare vraag hoor, maar heeft u na de brief nog contact opgenomen met de ANWB?
Geen rare vraag - maar gezien het feit dat men telefonisch gemaakte afspraken niet nakomt, en ik niet de optie heb om gesprekken op te nemen, doe ik alles via de schriftelijke weg, zodat ik in elk geval 'bewijs' heb voor toezeggingen, afspraken etc.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik wil niet steeds de brenger zijn van slecht nieuws , maar om grote problemen in de toekomst te voorkomen zeg ik het toch

Vroeg de nieuwe verzekeraar bij het aangaan van de verzekering of u wel eens geweigerd bent of dat een verzekering wel eens de polis heeft opgezegd??
u Moet dan namelijk wel met ja antwoorden want als dat later uitkomt ( na een ongeval ofzo) dan kan dat grote problemen geven..geloof me

In ieder geval succes!!!

wobje
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 nov 2010 22:58

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door wobje »

Stuur je wel een contact formulier naar de juiste afdeling?

Want via de site kan je naar verschillende afdelingen een contactformulier zenden.

Je moet echt voor de optie verzekeringen kiezen en niet de ledenadministratie.

Ik heb zelf gisteren de ANWB gemaild naar [email protected] (dit e-mail adres staat onderop alle brieven over verzekeringen) en heb vandaag al een reactie terug.

Tip: bel gewoon even. Dan heb je het binnen een paar minuten geregeld en als dit de eerste keer is dat betalingen niet lukken en een royement staat klaar dan kan je vaak nog wel wat regelen met maatschappijen,

Over de cadeaucard: Als je polis binnen 1 jaar geroyeerd wordt (door jou of door de maatschappij) dan dien je deze terug te sturen, het kan zijn dat je deze nog niet hebt ontvangen want ze hebben daar wat problemen mee gehad( dit was mijn punt ook met het mailen naar ANWB)

Heb je de bon al uitgegeven in de winkel dan dien je het terug te betalen. (zie actievoorwaarden)

qua aanmaningen ben ik het met de ANWB eens, als jij een afspraak hebt gemaakt om op 15-12 de achterstand te betalen dan staan ze volledig in hun recht om op 16-12 een aanmaning te versturen met daarin de tekst als de betaling niet binnen de genoemde termijn wordt betaald om het uit handen te geven aan een Incasso bureau en je alvast een royementsbevestiging te sturen.

In de voorwaarden staat dit ook vermeld lukken 2 termijnen niet dan wordt de polis geroyeerd, zeker als het een vrij nieuwe polis is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wobje schreef:Stuur je wel een contact formulier naar de juiste afdeling?
> klacht > verzekering - moet toch genoeg zijn.

wobje schreef:Want via de site kan je naar verschillende afdelingen een contactformulier zenden.

Je moet echt voor de optie verzekeringen kiezen en niet de ledenadministratie.
Dit is tot 2x toe gedaan.
wobje schreef:Ik heb zelf gisteren de ANWB gemaild naar [email protected] (dit e-mail adres staat onderop alle brieven over verzekeringen) en heb vandaag al een reactie terug.
Okay - de eerste poging naar dit adres gaf een bounce melding (address unknown) - vandaar naar het contact formulier.
wobje schreef:Tip: bel gewoon even. Dan heb je het binnen een paar minuten geregeld en als dit de eerste keer is dat betalingen niet lukken en een royement staat klaar dan kan je vaak nog wel wat regelen met maatschappijen,
Dat is nu het hele punt. Ik heb telefonisch afgesproken dat het hele bedrag in een keer op 15/12 betaald zou zijn (wat ook volgens afspraak gebeurd is) na uitleg van mijn situatie. De dame aan de telefoon gaf mij te kennen dat het geen probleem zou zijn. Omdat ANWB deze afspraak eenzijdig gewijzigd heeft - betekent dit voor mij : Men wil OF de afspraken niet nakomen, OF men heeft gelogen aan de telefoon toen mijn voorstel geaccepteerd werd.

Omdat ik GEEN bewijs van deze toezegging heb, want telefonisch, kan ik ze er niet aan houden. Daarom is hernieuwd telefonisch contact GEEN optie meer - daar ANWB zich, naar mij toe, als onbetrouwbaar heeft bewezen.
wobje schreef:Over de cadeaucard: Als je polis binnen 1 jaar geroyeerd wordt (door jou of door de maatschappij) dan dien je deze terug te sturen, het kan zijn dat je deze nog niet hebt ontvangen want ze hebben daar wat problemen mee gehad( dit was mijn punt ook met het mailen naar ANWB)

Heb je de bon al uitgegeven in de winkel dan dien je het terug te betalen. (zie actievoorwaarden)
Ze zullen deze dan eerst opgestuurd moeten hebben - en als deze verzonden is, zal deze eerst bezorgd moeten worden alvorens ik deze (eventueel) retour kan zenden. Ik zie ANWB er nu voor aan dat ze beweren dat ik deze wel ontvangen zou hebben.. (nog een issue.. zucht)

wobje schreef:qua aanmaningen ben ik het met de ANWB eens, als jij een afspraak hebt gemaakt om op 15-12 de achterstand te betalen dan staan ze volledig in hun recht om op 16-12 een aanmaning te versturen met daarin de tekst als de betaling niet binnen de genoemde termijn wordt betaald om het uit handen te geven aan een Incasso bureau en je alvast een royementsbevestiging te sturen.
Indien niet betaald zou zijn. Maar dat is dus juist mijn hele punt. Ik heb gebeld, ik heb een afspraak gemaakt : 15-12 word betaald (kan ik aantonen, is gebeurd).
En toch die dreigbrief de 16e met daarin "we zeggen uw verzekering op" en de daaropvolgende dreigementen met incasso, deurwaarder, en boetes.
Even voor de goede orde - dat dreigement was gedateerd 14/12, en werd 16/12 bezorgd.. Kortom - afspraak geschonden!
wobje schreef:In de voorwaarden staat dit ook vermeld lukken 2 termijnen niet dan wordt de polis geroyeerd, zeker als het een vrij nieuwe polis is.
Jazeker - maar, dan ben ik van mening dat de dame aan de telefoon dit had moeten vermelden. Aangezien mij verteld is "alles op 15/12 betalen is geen probleem" ben ik van mening dat men mij onjuist behandeld heeft.

Maar goed - ik zal het mail adres NOG eens proberen.. wie niet waagt...
Update : nou - mailadres van Wobje eens geprobeerd - en nu gaat het wel door.
Krijg echter een 'autoreply' van Unigarant...
Ben heel benieuwd of dit goed gaat komen - maar, eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Leojes30 schreef:Ik wil niet steeds de brenger zijn van slecht nieuws , maar om grote problemen in de toekomst te voorkomen zeg ik het toch

Vroeg de nieuwe verzekeraar bij het aangaan van de verzekering of u wel eens geweigerd bent of dat een verzekering wel eens de polis heeft opgezegd??
u Moet dan namelijk wel met ja antwoorden want als dat later uitkomt ( na een ongeval ofzo) dan kan dat grote problemen geven..geloof me

In ieder geval succes!!!
@ Leojes - gek genoeg is deze vraag bij het online aanmelden niet voorgekomen.

Ik heb ze dan ook per mail op de hoogte gebracht, en gevraagd of er dingen zijn die ik kan doen om te zorgen dat het goed gaat verder.

Bedankt voor de tip.. scheelt weer een kleine kopzorg.

Aanvulling: Ik heb antwoord van de nieuwe verzekering.en
Zij hebben mijn bericht voor kennisgeving aangenomen - en handhaven de aanmelding gewoon. (Op voorwaarde dat incasso gewoon gaat lukken natuurlijk, dat dan weer wel).
Laatst gewijzigd door Guardian72 op 21 dec 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten