LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] super keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Rowy

super keukens

Ongelezen bericht door Rowy »

Wie o wie kan mij wat informatie verstrekken.

Ik ben van plan om bij Super Keukens een keuken te kopen.

Wie heeft er ervaring bij dit bedrijf?
Goede service?
Goede kwaliteit keuken?

Graag een reactie van u allen.

Alvast bedankt. :!:

Lady

Re: super keukens

Ongelezen bericht door Lady »

Je kunt ook even gaan kijken bij Brugman keukens. Daar hebben wij het van en na wat mankementen, is alles goed verholpen en opgeleverd.
Lady.

Rowy

Lady,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben ook al een keer bij Brugman wezen kijken, maar helaas ligt dat net buiten ons budget.
Ik weet het....mensen zeggen als je het geld niet hebt moet je wachten en sparen tot je het hebt, maar dat gaat niet altijd als je aan het verbouwen bent want dat is je budget zo verdwenen.
Bij super keukens is de prijs erg laag en dus voor ons gunstig.
Vandaar dat ik dus ook benieuwd ben naar hun service etc.

Almere

Ongelezen bericht door Almere »

Ik heb 3 keukens geplaatst voor particulieren (dus niet in opdracht van Superkeukens) en ben zeer tevreden over de service. 1 Keuken was geheel kompleet en 2 ontbraken kleine onderdelen, die zonder slag of stoot werden besteld.
Superkeukens krijgt van mijn een grote +.

Utrecht

Ongelezen bericht door Utrecht »

Ik ben ex medewerker, en ben daar vertrokken omdat ze zeer slecht met klachten en klanten omgaan en dat ligt niet in mijn straatje.
Ik ben van mening dat een klant die een keuken koopt van 2500 euro net zo behandeld moet worden als iemand die een keuken koopt van 12.500 euro dat is daar dus niet het geval.

Om even te reageren de keukens van super keukens zijn niet van de beste kwaliteit, ze verkopen namelijk namelijk nobilia keukens.
En proberen de slechtste kwaliteit apparatuur te verkopen.

Ik raad je aan ergens anders te gaan kijken en betaal dat a.u.b. maar 500 euro meer maar dan heb je wel kwaliteit en waarschijnlijk een goede service.

Ikea is nog beter als superkeukens!

lepper

Ongelezen bericht door lepper »

Bj Superkeuken Utrecht mijn keuken gekocht, en via Superkeuken door een installateur laten plaatsen, is prima gedaan.
Dat er er alleen maar Nobillia verkocht wordt is onzin, ze verkopen ook
Habemat, wat de kwaliteit van de appartuur betreft zal dat wel met de prijs te maken hebben, van een goedkope keuken mag je geen top kwaliteit verwachten, wel deugdelijkheid .
Er is geen een keuken bedrijf waar alles honderd procent goed gaat,
daar bij bestaande keukens altijd wel onvoorziene omstandigheden te voorschijnkomen.

Folkert de Lepper

ank

Ongelezen bericht door ank »

Wat is er mis met het merk Nobilia, ik ben namelijk ook bezig om een keuken te kopen, en ben eht merk Nobilia vaak tegengekomen, vooral in Duitsland.

willem smidt

Ongelezen bericht door willem smidt »

[HET BEST KUN JE SLAGEN BIJ DE KEUKENKAMPIOEN. LAGE PRIJZEN, GOEDE KWALITEIT, EN GEWELDIGE SERVICE.
DIT IS GEEN RECLAMESPOT.[/b]

ROwy

Ongelezen bericht door ROwy »

Nou, bedankt voor jullie reacties. :)

Ik merk dat er eigenlijk weinig negatieve reacties zijn over Super Keukens en zeg nou zelf, elk bedrijf heeft wel eens wat.
Het lijkt mij op dit moment dus een goed bedrijf. :)

Ik heb een keuken besteld bij Super Keukens.
De service die ik heb gekregen is erg goed. Ik ben goed voorgelicht over de soorten apparatuur etc. Daar laten ze je vrij in wat je zelf wil, afhankelijk van je budget. Er wordt daar niet gek gekeken als je zegt dat je maar 2 of 3 duizend euro hebt voor een keuken.

Een aanbetaling is ook niet nodig bij Super Keukens. De keuken hoeft pas betaald te worden als ik hem af kom halen. Het laten bezorgen is ook mogelijk, maar ik heb de mogelijkheid om het zelf te doen met eigen vervoer.

Over de soorten merken kunnen we ook lang discuseren.
Het merk Nobilia, Habemat etc. En deze merken kom je echt bij veel meer keukencentra tegen, zowel in binnen als buitenland.
De keukens zijn van goed materiaal, voorzien van de nieuwe snufjes, zoals keukenlaatjes die zichzelf afremmen en goede apparatuur die met normaal gebruik lang meegaan.

Ik wens de mensen die een keuken gaan kopen succes en kan ze op dit moment aanraden om eens bij Super Keukens langs te gaan.
ALs mijn keuken geleverd is, laat ik nog wel even weten hoe het is bevallen etc.

* :!: (De Keukenkampioen heb ik ook bezocht maar daar is de prijs
net iets hoger)
* :!: (Bij de KEUKENCONCURRENT ben ik zeer slecht behandeld. Ze zijn
asociaal en willen alleen maar dat je een keuken besteld en zo snel
mogelijk)
* :!: (Brugmankeukens was ook te duur voor ons budget)

veronique

Ongelezen bericht door veronique »

Nou gefeliciteerd met je keuken.............laat je nog eens horen hoe ie bevalt?? Wij zijn over 2 jaar zeker toe aan een nieuwe keuken.
Dus zijn links en rechts ook aan het rondkijken. Maar wat een verschil zeg in zaken en prijzen pffffffff.. Nou ja we hebben nog 2 jaar hahaha.
Maar welke kleur is het geworden??
groetjessssssssss

Nika

Ongelezen bericht door Nika »

Jij bent wel van alle markten thuis hè Vero?

:lol: Nika

veronique

Ongelezen bericht door veronique »

Hey Nika.........hihih jaaaaa echt wel...........ik heb overal verstand van haha denk ik dan he;-)

Rowy

De keuken die we besteld hebben is tweekleurig.
Vanillegeel met licht eiken.
Het blad en de zijkant van de kastjes zijn licht eiken.
De frontjes en de plint is vanillegeel.

Ik laat zeker wel even horen hoe de keuken bevalt en of het makkelijk is om hem zelf te plaatsen, want dat is namelijk ons plan.
Gelukkig ben ik wel wat handig, dus het gaat wel lukken.

Bart de Vries

Ongelezen bericht door Bart de Vries »

SUPERKEUKENS UITLEG

Superkeukens werkt volgens een blokkenmodule zoals dat heet. Ze verkopen een standaard blok voor een aantrekkelijke prijs incl. apparatuur.
Nu komt het addertje; wil je iets aanpassen in "je" keuken,

b.v. een kast erbij;
dan komt de bruto verkoopprijs van die kast netto bij je keuken eindfactuur. ( dit is winst 1)

een kast eraf;
helaas, dit is niet mogelijk!!

en kast ruilen voor een andere kast;
dan wordt de prijs opgezocht van het blok, dan wordt jou kast opgezocht in het boek (en die prijs is altijd hoger!) dan moet je het verschil bijbetalen ( winst 2)

de apparatuur;
meestal zal dit ariston zijn, maar dat is verschillend. Het kan ook Whirlpool zijn. Deze apparatuur wordt alleen voor Duitsland gemaakt, dus je zal het typenummer van het apparaat "bijna" niet in nederland tegenkomen, voor een prijsvergelijking.Wisselen van apparatuur kan altijd, maar je zal altijd hoger uitkomen. ( winst 3)

keukenblok prijs;
Deze prijs kan niet lager zijn!! dus dit is je standaard begin prijs, en kan alleen maar hoger worden, nooit lager!( winst 4)

mijn visie;
Vindt je de keuken van je dromen bij Superkeukens?? pas dan zo weinig mogelijk aan, dus speel met de kasten die je hebt (blokmodule)om de keuken passend te maken.( een kast overhouden is soms goedkoper dan aanpassen!) en pingel over die prijs!. dan heb je zelf WINST!

voor de rest is Nobilia een goed merk, ze zijn een giga grote leverancier in Duitsland. Moet je je keuken kopen bij superkeukens?? dat ligt helemaal aan de verkoper vindt ik. De service van Nobilia zelf is goed.

Voor de aftersales moet je zijn bij de gene die jou "klacht"behandeld. Dus het ligt voor 90% aan de afdeling aftersales, ( dus de gene die de fax moet sturen naar de leverancier) en voor 10% aan de leverancier ( wie gaat het betalen?)

wil je meer weten, of heb je vragen over montage, factuurtjes, of problemen met aftersales? (mag van alle leveranciers zijn) mail me maar. Ik kan dan kijken tot hoever ik je kan helpen.

[email protected]

Een door de ressesie thuis zittende hoofd orderverwerking (niet door Horn of Superkeukens), :cry:
Bart

Rowy

Ja, je hebt helemaal gelijk met je UITLEG.

In principe werk superkeukens via een blokkenmodule, maar ook dat verschilt per type keuken.
De ene keuken is duurder in het wisselen dan de andere keuken.

Dat van die bruto en netto heb ik niet meegemaakt, terwijl ik toch wel heel wat heb aangepast. In de totaalprijs was ik nog geen € 200.00 meer kwijt dan de 'blokprijs', terwijl ik toch heel wat meer in mijn keuken heb.
Een kast eraf is wel mogelijk, alleen is je 'teruggeefprijs' gewoon iets lager, maar veel scheelt dat niet. Ze doen er niet moeilijk om, ook niet als je de maten wil veranderen. Mocht je een grotere kast willen, dan moet je waarschijnlijk bijbetalen, maar ook in mijn geval was dat maar enkele tientjes.

Je kan de apparatuur naar je eigen wensen indelen, dus ook het merk kiezen wat je wilt. Arriston is zelf niet verkeerd en is gewoon door de massa goedkoop en als je 'normaal' met een keuken omgaat kan het heel lang meegaan.

Ik ben ook bij meerdere vestigingen van Superkeukens geweest en onderling verschillen de prijzen ook. Je merkt ook met wie je zeg maar kan opschieten en daarheen ga je terug. Dus ook shoppen bij hetzelfde bedrijf, maar dan een andere vestiging is rendabel.

De aflevering moet ik nog afwachten, maar dat bericht ik zeker weer over.

peter1

Ongelezen bericht door peter1 »

Een keuken kopen is net zoals een auto kopen: ik heb er een bloed hekel aan.
Daarom heb ik van een kennis zijn 4 jaar oude keuken gekocht. De keuken is van het merk bruynzeel.
Onze keuken is recht toe recht aan en heb dan ook zelf de keuken gemonteerd. Moest wel eerst 2 kastjes bij bruynzeel kopen omdat onze keuken langer is dan die van de kennis.
Alles is goed en makkelijk gegaan zodat ik nu een "nieuwe" keuken heb voor ca € 1000,-- die zeker nog wel een aantal jaren mee kan.
Iets om te overwegen om het ook zo te doen???

Rowy

Zo,

Uiteindelijk een bericht hoe de keuken is en of hij bevalt.
Ik kan maar 1 ding zeggen over superkeuken en dat is top. :P

De levering was op tijd met toch een minpunt. De kleur van de plinten was niet in orde.
Even opbellen, 3-4 weken wachten en geheel kosteloos worden de nieuwe plinten gebracht.

Daarbij had ik door mijn eigen schuld de spoelbak niet goed afgekit waardoor deze lekkage kreeg en (zoals veel aanrechtbladen doen) op ging zetten. Even opbellen en ja hoor......kan ik zelfs een geheel nieuw aanrechtblad krijgen. Daar heb ik achteraf vanaf gezien i.v.m het vele sloopwerk in onze afgewerkte keuken en het opgezetten blad trok redelijk terug naar de oude vorm.

Een superkeuken is het.

Ladi

Ongelezen bericht door Ladi »

Nou, da,s nog eens leuk om te lezen dat iemand nog even de moeite neemt om haar ervaringen hier op het forum te zetten.
Nu, heel fijn voor jullie hoor Rowy, dat alles goed is verlopen met de nieuwe (super) keuken en veel plezier ermee. Wij zijn ook nog altijd tevreden met onze Brugman keuken. Zo zie je maar, het KAN best wel goed gaan!

Gr. Ladi.

koen

Ongelezen bericht door koen »

Wij hebben ook een keuken gekocht bij super keukens.
Wij werden voorgelicht over ovens. En hadden een oven hetelucht met grill besteld. Hij had hem niet in de showroom staan maar kon hem wel leveren. Bij aflevering bleek er een gewone heteluchtoven bij te zitten. De combinatie heteluchtoven en grill verkochten ze niet, maar zo waren we wel voorgelicht en hadden die naar ons weten ook gekocht.
Toen bij het uitpakken van de keuken zat er in 1 kastje geen la.
De keukenzetter had een logische verklaring dan doe je toch geen la.
5 weken op mijn kastje met la gewacht.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik daar iets heb gekocht.
Slechte service. Doordat ik steeds zelf achter mijn spulletjes moest.
De keuken is ook te vroeg geleverd, maar moest worden opgehaald ivm
te weinig opslag ruimte. Ja en als je dan je huis nog niet hebt is het wel lastig.

rowy

Ongelezen bericht door rowy »

Enige tijd gelden melde ik dat de verkeerde kleur plint was geleverd.

Helaas is dit nog twee maal fout gegaan. Uiteindelijk hebben we nu dus wel de goede, maar het heeft dus even geduurd.
Wel komen ze het elke keer braaf brengen (kosteloos natuurlijk) en duurt het echt niet langer dan uiterlijk 4 weken.
Ik heb zelfs een afspraak, dat als toch blijkt dat ik de standaard kleur plint wil hebben (als die toch bij mijn parket blijkt te passen) dat ik die dan ook alsnog kosteloos kan bijbestellen.
Ik vind dit wel een goede service. Kijk die verkoper kan er zelf ook weinig aan doen en hij is bereid om genoeg te doen, maar hij maakt ze natuurlijk niet zelf.

Ik ben blij met mijn keuken.

(Ik blijf zeggen dat het ook erg ligt aan de verkoper zelf. De ene doet gewoon meer zijn best dan de ander maar dat heb je in elk beroep.)

Gesloten