Pagina 1 van 1

Velda Boxspring kraakt

Geplaatst: 20 dec 2011 01:09
door reneh
Hierbij een heel lange verhaal. Ik weet niet of de tijdlijn precies klopt, ik heb een inschatting van tijd gemaakt, maar de boxspring is begin Augustus gekocht en ook in die maand heb ik het probleem geconstateerd.

In Augustus had ik besloten een nieuw tweepersoonsbed aan te schaffen, want mijn oude bed was niet goed meer (rugklachten). Omdat ik goede verhalen om mij heen hoorde over een Boxspring had ik besloten dat ik daar voor zou gaan.
Nadat ik langs diverse winkels ben geweest kwam ik bij een plaatselijke slaapspecialist uit, waar mijn ouders goede ervaringen mee hadden. In de winkel waren ze erg vriendelijk en schappelijk, ik kreeg veel korting extra's bij de aanschaf van een showroom model. Mijn ouders besloten om voor mijn broertje ook een zelfde boxspring te kopen, maar dan in een kleinere maat 160x210, ikzelf een 180x210.
De winkel vertelde ons dat Velda een erg goed merk is (het enige merk dat ze verkopen), hij kon wel aan andere merken komen, maar de kwaliteit van die bedden waren dan ook wat minder.

Aangezien mijn boxspring een showroom model was kon ik 'm al snel thuis ontvangen, en ik kreeg het bed 2 weken nadat ik de koop had afgesloten (kamer verbouwd).
Een tijdje later kreeg ook mijn broertje het bed.

Enige tijd later merkte ik dat het bed kraakte, waarop ik naar de winkel ben geweest om dit te melden. Hiervoor is enkele dagen later een medewerker van de winkel langs geweest om te kijken naar het bed. Hij constateerde ook dat er een kraak te horen was. Wij zouden hier nog meer over horen.

Ongeveer Twee weken later kwam er iemand van de fabriek langs om ook een kijkje te nemen. Hij hoorde het bed ook kraken en zou overleggen bij de fabriek wat ze ermee zouden doen, en of het een bekend probleem was.
Hij zou nog een keer langskomen, want hij woonde toch in de buurt.

Twee weken later hebben wij contact gezocht met de winkel, want wij hadden niets meer vernomen. Daar wisten ze ons te melden dat de vertegenwoordiger niets gevonden had! Maar ze zouden weer iemand van de winkel langsturen.

Het duurde weer ongeveer twee weken voordat er iemand van de winkel langskwam. Er werd besloten om er een extra poot bij onder te zetten. Toen de medewerker de onderkant had open gemaakt (nietjes eruit gehaald), zag hij wat het probleem was. De veren die in de bak zitten schuren langs het hout.
Er zaten schuurplekken op het hout, de medewerker heeft hier ook een foto van genomen voor de fabrikant.
Hij zou overleggen met de fabrikant wat ze eraan gingen doen.
Ondertussen was ook de boxspring van mijn broertje begonnen met kraken, dit heeft de medewerker ook gehoord en bevestigd.

Enkele dagen later kwam de medewerker 1 van de 2 bakken van mijn bed ophalen om te repareren. Dezelfde dag kreeg ik de bak terug, maar helaas heeft dat niet geholpen. Wij hebben daarop contact gezocht met de winkel, die weer overleg zou plegen met de fabrikant.

Er gingen weer enkele weken voorbij toen de medewerker weer langskwam met weer iemand van de fabriek. De man kwam erg vijandig op ons over en deed erg moeilijk. Hij hoorde slechts bij 1 bak een kraak, waarbij hij een gebaar maakte alsof het niet veel voorstelde. Ik gaf de man hierop antwoord dat wanneer ik zoveel geld uitgeef voor een bed, ik mag verwachten dat deze kraakvrij is. Zeker als het net nieuw is.
De medewerker van de winkel stond er stilletjes bij, en deed absoluut niets om mij bij te staan. Wanneer ik zei: "Maar jij hebt het toch ook gehoord en gezien", knikte hij alleen.
Er werd afgesproken om eerst weer 1 bak te repareren door de fabriek zelf.

Inmiddels is die bak alweer twee weken weg, kraakt ook de ander bak en heeft de boxspring van mijn broertje precies hetzelfde probleem. Inmiddels zijn we alweer 3/4 maanden verder en ik begin het behoorlijk zat te worden.
In mijn ogen is het een fout die gemaakt is of wordt tijdens het productieproces, aangezien beide bedden precies hetzelfde probleem hebben.

Ik weet dat je de winkelier/fabrikant de ruimte moet geven om het probleem op te lossen voordat je over kan gaan tot het ontbinden van de koop. Maar is dit niet heel erg lang?
Nu wil ik nog even afwachten of het probleem opgelost is bij de andere bak, die nu bij de fabrikant is, maar mocht het nog niet opgelost zijn dan wil ik mijn geld terug.

In Velda en de winkel heb ik nog weinig vertrouwen. Blijkbaar kan Velda niet met klanten omgaan, en heeft de winkelier erg weinig macht, aangezien ze zich er zwak opstellen wanneer de fabrikant erbij komt.

Bedankt voor het lezen en eventuele reacties!

Re: Velda Boxspring kraakt

Geplaatst: 20 dec 2011 10:26
door jls63
Kraken bij een bed is een zeer moeilijk en niet altijd een oplosbaar probleem. Het kan komen door werking van hout, maar ook door weersinvloeden (vochtigheid) en in uw geval door ondeugdelijke fabricage.

Met de leverancier heeft u niets te maken, daar u bij de winkelier heeft gekocht. U moet dus de winkelier schriftelijk in gebreke stellen voor het leveren van een ondeugdelijk product. U moet hem nog 1x binnen 14 dagen de kans geven op herstel of een nieuw deugelijke boxspring. Doet hij dit niet, dan kunt u de koop ontbinden.

Echter, uit u verhaal blijkt dat u "veel" korting heeft gekregen. Dus of u een nieuwe goede boxspring kunt kopen voor hetzelfde geld, is de keuze die u moet maken.

Re: Velda Boxspring kraakt

Geplaatst: 21 dec 2011 17:50
door reneh
jls63 schreef:Kraken bij een bed is een zeer moeilijk en niet altijd een oplosbaar probleem. Het kan komen door werking van hout, maar ook door weersinvloeden (vochtigheid) en in uw geval door ondeugdelijke fabricage.

Met de leverancier heeft u niets te maken, daar u bij de winkelier heeft gekocht. U moet dus de winkelier schriftelijk in gebreke stellen voor het leveren van een ondeugdelijk product. U moet hem nog 1x binnen 14 dagen de kans geven op herstel of een nieuw deugelijke boxspring. Doet hij dit niet, dan kunt u de koop ontbinden.

Echter, uit u verhaal blijkt dat u "veel" korting heeft gekregen. Dus of u een nieuwe goede boxspring kunt kopen voor hetzelfde geld, is de keuze die u moet maken.
Bedankt voor de reactie.