LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie Sensodyne tandpasta bij... jawel, Trekpleister

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Actie Sensodyne tandpasta bij... jawel, Trekpleister

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen heb ik, op verzoek van het personeel van Trekpleister, de volgende brief verstuurd. Als zij zelf actie ondernemen, gebeurt er niks, maar als ik het zou doen, wisten ze zeker dat het zou gaan lukken. Afijn, we zullen zien.
A.S. Watson/Trekpleister
t.a.v. Servicecenter
Antwoordnummer 22
3900 XG Renswoude

xxxx, 20 december 2011

Betreft: actie Sensodyne tandpasta 3 voor 6 euro 20 t/m 25 december

Geachte heer, mevrouw,

Vanmorgen wilde ik twee setjes van drie tubes Sensodyne tandpasta in de winkel in xxxx halen. Een van de medewerksters vertelde echter dat de actie niet geleverd wordt. Een bon om het product later op te halen werd niet gegeven, omdat het geen gebruikelijk product binnen het assortiment zou zijn. 6 Losse tubes werden niet meegegeven, omdat dat niet onder de actie zou vallen.

Ik weet dat dit beleid van het hoofdkantoor afkomt, en ik zeg u eerlijk dat dit volslagen larie is. Zoals gewoonlijk adverteert u met iets dat u niet van plan bent te leveren, omdat er geen winstmarge op zit.

Echter.

De actie betreft een product, niet een verpakking. Het product bestaat uit drie tubes, die verpakt zijn in een stukkie plastic. Dat is exact gelijk aan 3 losse tubes. Dat stukkie plastic mag u van mij houden, daar doe ik toch niks mee. Ik zie dus geen enkele reden waarom er niet 3 losse tubes (en in mijn geval 6 losse tubes) voor de actieprijs meegegeven kunnen worden. Daarbij: als ik op Google afbeeldingen kijk, zie ik nergens een foto van een 3-pack. Ook niet in uw folder. Bestaat dat 3-pack wel? Zo niet, hoe kunt u dan adverteren met iets dat niet bestaat?

Ik verzoek u daarom schriftelijk te bevestigen dat ik 6 losse tubes voor de actieprijs kan ophalen. Tevens verzoek ik u met dit soort nonsens-acties, dus reclame maken voor iets wat u niet van plan bent te leveren, te stoppen. Uw personeel krijgt er een sik van, dat ze iedere keer nee moeten verkopen aan teleurgestelde klanten. Het kost hen een hoop duurbetaalde tijd en ergernis, en klanten trappen er op een gegeven moment toch niet meer in. Die blijven juist weg.

Tevens verzoek ik u uw postadres en andere wettelijk verplichte gegevens op uw website te vermelden. Het is ronduit van de zotte dat mensen eerst naar een duurbetaald nummer moeten bellen alvorens een brief te kunnen schrijven. Ontmoedigingsbeleid zeker? U rijdt ook hiermee een scheve schaats.

Tekenend met de achting die u toekomt,
Misschien, als we massaal een dergelijke brief schrijven (is een antwoordnummer, dus postzegel is niet nodig), dat ze dan eens wakker gaan worden en stoppen met reclame maken voor actieverpakkingen die blijkbaar niet eens bestaan?

Brainless

Re: Actie Sensodyne tandpasta bij... jawel, Trekpleister

Ongelezen bericht door Brainless »

3 verpakte tubes zijn niet hetzelfde als 3 losse.

Actieverpakkingen worden door de leverancier apart gemaakt en geleverd voor een speciale actieprijs. De inkoopsprijs van de verpakte tubes zijn daardoor (veel) lager dan die van de los geleverde.

Je hebt ook bij de supermarkt bv coca-/pepsicola flessen die per 4 verpakt zijn.
Deze zijn goedkoper dan 4 losse flessen. Dit houdt ook in dat je niet 4 losse flessen kan meenemen voor de prijs van de voorverpakte flessen.

The Sandman

Ongelezen bericht door The Sandman »

@TS,

je zet jezelf op diverse wijzen vreselijk voor schut.
Ik haal voor het gemak alleen dit aan:
Tevens verzoek ik u uw postadres en andere wettelijk verplichte gegevens op uw website te vermelden. Het is ronduit van de zotte dat mensen eerst naar een duurbetaald nummer moeten bellen alvorens een brief te kunnen schrijven. Ontmoedigingsbeleid zeker? U rijdt ook hiermee een scheve schaats.
Dit is keurig te vinden op de site!
Linkje: http://www.trekpleister.nl/klantenservice/contact

Tekst op de site:
Trekpleister
Trekpleister, handelend onder de naam Trekpleister Online
Nijborg 17
3927 DA Renswoude
Kamer van Koophandel: 32082397
BTW nummer: NL 8097.71.585.B.01

Trekpleister is een onderdeel van A.S. Watson (Health & Beauty Continental Europe). Voor meer informatie over A.S. Watson (Health & Beauty Continental Europe) verwijzen we u naar de volgende website: www.benelux.aswatson.com
Daarnaast zijn er nog links te vinden naar alle overige info.... dus hoeveel wil je hebben?

witte angora

@ Brainless: Toch was het winkelpersoneel een andere mening toegedaan. De normale prijs van het 3-pack is volgens de folder 12,57. Dat is exact de prijs van 3 losse tubes. Daarbij: het is nog maar de vraag of dit 3-pack van Sensodyne wel bestaat. Op Google kan ik er geen foto's van vinden, en in de folder staan ook 3 losse tubes van één soort, geen 3-pack.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 dec 2011 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

@ Sandman: het adres en de gegevens op de site is van de webshop, niet het van het hoofdkantoor van de winkels. Dat zijn twee verschillende dingen. Telefonisch heeft men ook de naam van een afdeling gegeven. Vergelijk het adres dat jij noemt maar eens met het adres in de brief.

Via de Watson-link vind ik wel iets over kruitvat, maar daar zie ik ook zo een-twee-drie geen adres staan.

Ff beter lezen voor je reageert!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Daarbij: als ik op Google afbeeldingen kijk, zie ik nergens een foto van een 3-pack. Ook niet in uw folder. Bestaat dat 3-pack wel? Zo niet, hoe kunt u dan adverteren met iets dat niet bestaat?
http://www.google.nl/imgres?q=sensodyne ... x=34&ty=32

Toch ff beter googlen, voor je en brief schrijft.. :mrgreen:

witte angora

Leo The Emperor schreef:
Daarbij: als ik op Google afbeeldingen kijk, zie ik nergens een foto van een 3-pack. Ook niet in uw folder. Bestaat dat 3-pack wel? Zo niet, hoe kunt u dan adverteren met iets dat niet bestaat?
http://www.google.nl/imgres?q=sensodyne ... x=34&ty=32

Toch ff beter googlen, voor je en brief schrijft.. :mrgreen:
Inderdaad... en toch niet. Deze had ik niet gevonden, maar... de sensodyne hier in Nederland wordt niet in doosjes verkocht. Dus dat gaat ook weer niet op. Bovendien: dit gaat om tubes van 184 gram. De actie waar het om gaat betreft tubes van 75 of 90 gram. Dus als je dat kun vinden?
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 dec 2011 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Inderdaad... en toch niet. Deze had ik niet gevonden, maar... de sensodyne hier in Nederland wordt niet in doosjes verkocht. Dus dat gaat ook weer niet op.
Jawel bij Trekpleister tijdens de actieperiode ... :mrgreen:

witte angora

Leo The Emperor schreef:
Inderdaad... en toch niet. Deze had ik niet gevonden, maar... de sensodyne hier in Nederland wordt niet in doosjes verkocht. Dus dat gaat ook weer niet op.
Jawel bij Trekpleister tijdens de actieperiode ... :mrgreen:
Nope, want ze worden niet geleverd, dat gaf het personeel zelf al aan.

Maar het gaat eigenlijk er eigenlijk nog niet eens zozeer om dat ik die drie tubes voor de actieprijs krijg; waar het mij om gaat is dat er geadverteerd wordt met iets dat niet in de winkel ligt, en dat de klant voor noppes naar de winkel komt. Daar moeten ze eens mee stoppen.

Karin079

Ongelezen bericht door Karin079 »

Ik vind de zin: Tekenend met de achting die u toekomt,
geweldig gevonden!!

The Sandman

witte angora schreef:@ Sandman: het adres en de gegevens op de site is van de webshop, niet het van het hoofdkantoor van de winkels. Dat zijn twee verschillende dingen. Telefonisch heeft men ook de naam van een afdeling gegeven. Vergelijk het adres dat jij noemt maar eens met het adres in de brief.

Via de Watson-link vind ik wel iets over kruitvat, maar daar zie ik ook zo een-twee-drie geen adres staan.

Ff beter lezen voor je reageert!
Beste Witte Angora,

dit adres IS het hoofdkantoor van Trekpleister en Kruidvat!! Dus ook van de winkels!
Het adres in jouw brief is niet meer dan een antwoordnummer!

Niet zo bijdehand zijn als jij echt niet weet waar je over praat en slechts domme dingen aan het roepen bent.

The Sandman

Ook dit is vindbaar op Trekpleister.nl
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer: Kruidvat Retail BV
handelend onder de naam: Trekpleister

Vestigings- en bezoekadres:
Nijborg 17
3927 DA Renswoude

Telefoonnummer: 0900 - 57843828 (10 cent per minuut)
Bereikbaarheid:
Vanaf maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur
E-mailadres: via ons contactformulier

KvK-nummer: 32082397
BTW-identificatienummer: NL809771585B01
Nog opmerkingen over mijn fouten?!

witte angora

Dat bleek dus inderdaad ná dat telefoontje. Maar op de site staat dat dit het adres is van de online shop. Niet van het hoofdkantoor. Om zeker te weten of dit het juiste adres is, heb ik gebeld, en ik kreeg zowaar een antwoordnummer.

Vergeet ff niet dat een webwinkel niet noodzakelijkerwijs op hetzelfde adres hoeft te zitten als het hoofdkantoor van de fysieke winkels.

edit: tijdens het schrijven heb je nog wat extra informatie gevonden, maar dat staat niet onder de contactgegevens. En daar zou je het toch mogen verwachten, of niet dan. Geen idee waar deze informatie staat?

witte angora

Ah, ik zie het al, het adres van het hoofdkantoor staat in de Algemene Voorwaarden, in plaats van bij de contactgegevens. Lekker duidelijk dus. Toch staat dat antwoordnummer daar ook niet bij.

The Sandman

Extra info onder voorwaarden gevonden.

Los daarvan, je hebt toch een computer? Dan heb je ook Google.nl.
Je had ook zo het antwoordnummer kunnen vinden.

Maar.... jij was diegene die Trekpleister aanviel over missende gegevens op de site. Ik heb jou laten zien dat JIJ daarin fout zit.

Nu verzin je andere zaken dat ik niet moet vergeten dat het niet hetzelfde adres hoeft te zijn. Dat is hier dus niet aan de orde! Jij doet een beschuldiging, die is uiterst fout en onjuist! daar gaat dit over.

Voorts is er nergens een plicht om een antwoordnummer te vermelden!

Het eerste adres wat ik gaf was ook al gewoon correct. En dat staat keurig onder "contact". Dus prima en netjes.

Het is en blijft namelijk Nijborg 17!

The Sandman

witte angora schreef:Ah, ik zie het al, het adres van het hoofdkantoor staat in de Algemene Voorwaarden, in plaats van bij de contactgegevens. Lekker duidelijk dus. Toch staat dat antwoordnummer daar ook niet bij.
...........

pfffffffffffffffffff

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien, als we massaal een dergelijke brief schrijven (is een antwoordnummer, dus postzegel is niet nodig), dat ze dan eens wakker gaan worden en stoppen met reclame maken voor actieverpakkingen die blijkbaar niet eens bestaan?

:?: :?: waarom moeten wij massaal gaan schrijven?

witte angora

The Sandman schreef:
witte angora schreef:Ah, ik zie het al, het adres van het hoofdkantoor staat in de Algemene Voorwaarden, in plaats van bij de contactgegevens. Lekker duidelijk dus. Toch staat dat antwoordnummer daar ook niet bij.
...........

pfffffffffffffffffff
Weet je niks beters te bedenken als reactie? Ik blijf erbij: op de site staat het adres vermeld als zijnde het adres van de webshop. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als dat van het hoofdkantoor. En nog sterker: het adres in de algemene voorwaarden, is het adres zoals het in de statuten staat. Ook dat hoeft niet het adres te zijn waar de directie zit, of het adres waar de klantenservice zit.

Het lijkt er inderdaad op dat het allemaal op één adres zit, maar dat blijkt niet uit de site. En dat antwoordnummer zullen ze niet voor niks hebben, maar als het niet op de site staat, hoe kun je er dan naar toe schrijven?
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 dec 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

ciske schreef:

:?: :?: waarom moeten wij massaal gaan schrijven?
Niemand moet iets, Ciske, ik zeg ook helemaal niet dat mensen iets moeten, maar lees de zin nog eens? Misschien dat daar het antwoord in staat?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:Niemand moet iets, Ciske, ik zeg ook helemaal niet dat mensen iets moeten, maar lees de zin nog eens? Misschien dat daar het antwoord in staat?

Ik lees die zin ,staat niks bijzonders in, reclame die gemaakt wordt heb ik wel altijd.

Gesloten