kachelsjop
Geplaatst: 20 dec 2011 15:36
Begin november 2011 zijn wij langs geweest bij de Kachelsjop in Lelystad. De Heer[persoonsnaam verwijderd door de Moderator] heeft een proefofferte voor een kachel opgesteld en na een goed gesprek hebben wij afgesproken voor een definitieve offerte, welke bij ons thuis is opgenomen.
Mondeling zijn wij (zoals de heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator] het mooi verwoorde: in goed vertrouwen) overeengekomen dat wij bij bestelling van de goederen een aanbetaling doen van 10% van het totaal bedrag, en het restant op dag van plaatsing zullen voldoen. Prachtige afspraak!
De levering van de kachel zou 2 tot 4 weken op zich laten wachten. Ondertussen was de kachel wel besteld en kregen wij de bevestiging en hebben, zoals overeenkomen in het gesprek bij ons thuis, de aanbetaling van 10% verzorgd op 14 november 2011.
Wij ontvingen op 25 november 2011 een e-mail van de heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator], waarin hij aangaf dat de kachel zou worden geleverd op 6 december. De bezorger zou een machtigingsformulier bij zich hebben. Wij konden dan na ontvangst van de goederen een afspraak inplannen voor plaatsing. En daar begon de ellende........
Direct hebben wij laten weten dat hij zijn afspraken niet na komt, immers, wij hebben een afspraak in goed vertrouwen gemaakt waarin is aangegeven dat het resterende bedrag zou worden voldaan op de dag van plaatsing, niet op de dag van levering. Bovendien is het ook de omgekeerde wereld dat een klant goederen in ontvangst neemt en zelf maar even contact moet opnemen met het installatiebedrijf om een datum in te plannen. Dit hebben wij per e-mail gecommuniceerd.
Keurig netjes kregen wij een e-mail terug op 1 december waarin vermeld stond dat de leverancier een datum moest aangeven voor levering, zodat hij de plaatsing kon inplannen met de monteur.
En vanaf dat moment was het akelig stil. E-mails bleven onbeantwoord, werden afgesnauwd in een telefoontje, zijn daarna niet teruggebeld en ondanks de diverse toonzettingen kregen wij maar geen reactie. Zelfs niet toen wij aangaven het hier niet bij te zullen laten zitten en het een juridische kwestie zal gaan worden omdat hij altijd nog hoofdelijk aansprakelijk is (betreft hier een eenmanszaak)
Zoals het een goede oplichter betaamt, heeft hij zijn zaak op 9 december 2011 overgedaan aan een andere rechtspersoon, zijn adressen die voorkomen op KVK niet meer actueel en is hij verder nergens te vinden.
[persoonsnaam verwijderd door de Moderator]
Domme oplichter? Slimme oplichter? Ik heb geen idee. Maar ondertussen zijn wij wel onze aanbetaling kwijt, en ook al is het geen immens bedrag en komen wij niet om van de honger, het blijft een hard gelach om op deze manier je geld kwijt te zijn.
De Heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator]gaat overigens gewoon vrolijk verder onder andere handelsnamen en bronnen geven aan dat hij ook via de achterdeur werk verricht.
Uiteraard laten wij het hierbij niet zitten! En wij zullen er dan ook genoeg aan doen om kenbaar te maken wat deze man aan het doen is en op welke manier.
Opgepast voor deze slimme en slinkse ondernemer dus, want hij kan heel erg goed verkopen, maar afhandelen is niet bepaald zijn allersterkste kant!
Heeft u ook ervaringen met dit Heerschap..of geld te goed..meld u aan bij Florijn incasso te Assen. Zij bundelen alle klachten.
Mondeling zijn wij (zoals de heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator] het mooi verwoorde: in goed vertrouwen) overeengekomen dat wij bij bestelling van de goederen een aanbetaling doen van 10% van het totaal bedrag, en het restant op dag van plaatsing zullen voldoen. Prachtige afspraak!
De levering van de kachel zou 2 tot 4 weken op zich laten wachten. Ondertussen was de kachel wel besteld en kregen wij de bevestiging en hebben, zoals overeenkomen in het gesprek bij ons thuis, de aanbetaling van 10% verzorgd op 14 november 2011.
Wij ontvingen op 25 november 2011 een e-mail van de heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator], waarin hij aangaf dat de kachel zou worden geleverd op 6 december. De bezorger zou een machtigingsformulier bij zich hebben. Wij konden dan na ontvangst van de goederen een afspraak inplannen voor plaatsing. En daar begon de ellende........
Direct hebben wij laten weten dat hij zijn afspraken niet na komt, immers, wij hebben een afspraak in goed vertrouwen gemaakt waarin is aangegeven dat het resterende bedrag zou worden voldaan op de dag van plaatsing, niet op de dag van levering. Bovendien is het ook de omgekeerde wereld dat een klant goederen in ontvangst neemt en zelf maar even contact moet opnemen met het installatiebedrijf om een datum in te plannen. Dit hebben wij per e-mail gecommuniceerd.
Keurig netjes kregen wij een e-mail terug op 1 december waarin vermeld stond dat de leverancier een datum moest aangeven voor levering, zodat hij de plaatsing kon inplannen met de monteur.
En vanaf dat moment was het akelig stil. E-mails bleven onbeantwoord, werden afgesnauwd in een telefoontje, zijn daarna niet teruggebeld en ondanks de diverse toonzettingen kregen wij maar geen reactie. Zelfs niet toen wij aangaven het hier niet bij te zullen laten zitten en het een juridische kwestie zal gaan worden omdat hij altijd nog hoofdelijk aansprakelijk is (betreft hier een eenmanszaak)
Zoals het een goede oplichter betaamt, heeft hij zijn zaak op 9 december 2011 overgedaan aan een andere rechtspersoon, zijn adressen die voorkomen op KVK niet meer actueel en is hij verder nergens te vinden.
[persoonsnaam verwijderd door de Moderator]
Domme oplichter? Slimme oplichter? Ik heb geen idee. Maar ondertussen zijn wij wel onze aanbetaling kwijt, en ook al is het geen immens bedrag en komen wij niet om van de honger, het blijft een hard gelach om op deze manier je geld kwijt te zijn.
De Heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator]gaat overigens gewoon vrolijk verder onder andere handelsnamen en bronnen geven aan dat hij ook via de achterdeur werk verricht.
Uiteraard laten wij het hierbij niet zitten! En wij zullen er dan ook genoeg aan doen om kenbaar te maken wat deze man aan het doen is en op welke manier.
Opgepast voor deze slimme en slinkse ondernemer dus, want hij kan heel erg goed verkopen, maar afhandelen is niet bepaald zijn allersterkste kant!
Heeft u ook ervaringen met dit Heerschap..of geld te goed..meld u aan bij Florijn incasso te Assen. Zij bundelen alle klachten.