LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het moet niet gekker worden.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
snepke

Het moet niet gekker worden.

Ongelezen bericht door snepke »

Eerst huisartsen die niet willen helpen ,te weinig budget.
Nu gaan ziekenhuizen ook al mee doen.

Denk je dat je een goede zorgverzekering hebt.

http://bd.nl/nieuws/tilburg-stad/tweest ... n-1.131952

ciske

Re: Het moet niet gekker worden.

Ongelezen bericht door ciske »

het gaat om een relatief klein aantal?? je zou maar tot dat aantal behoren.

snepke

Noem een voorbeeld
Je bent zwanger en onder controle in dat ziekenhuis.
Je bent eind van het jaar uitgeteld.

Sorry mevr,u verzekering betaald niet meer,wacht maar met bevallen tot volgend jaar,of ga maar naar een ander ziekenhuis.

Of je glijd uit ,breekt je pols...Ah dat is niet spoedeisend, kom volgend jaar maar terug dan gipsen we hem

Ik vind dit toch niet normaal,je betaald je zorgverzekering je aanvullend pakket netjes aan je verzekering.
Maar je verzekering betaald niet.Belachelijk.

Je zal daar maar verzekerd zijn.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Dat is erg, dit zou eigenlijk gewoon niet moeten kunnen.

Er staat wel bij dat mensen doorverwezen worden naar andere ziekenhuizen maar daar heb je natuurlijk weinig aan als de rest van het behandelteam (even voor de patienten die iets ernstigs/chronisch hebben) in het ene ziekenhuis zitten. Dit soort dingen werken gebrekkige communicatie, langselkaar doorwerken en fouten gewoon in de hand.

Is toch erg, mensen gaan ervan uit dat als ze netjes verzekerd zijn dat dit soort ongein niet voorkomt.

Isabel

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Zoals ik het lees, gaat het om patiënten, welke vanaf deze maand, dus december bij het ziekenhuis aankloppen.
Een vrouw, welke daar haar onderzoeken i.v.m. zwangerschap heeft laten doen, wordt met zekerheid geholpen, ook is het budget overschreden.
Helaas staat in de link geen details, hoe en wat, het precies aan de hand is.
Media schrijft soms ook met ratsels.

Isabel1

@nevermind,

zo lees ik het ook, maar dan nog kan iemand die al iets heeft ook iets anders krijgen. Dat is een nieuwe klacht. Dus zou deze persoon naar een ander ziekenhuis moeten, en dat kan leiden tot flink problemen.

groetjes

Isabel

snepke

nevermind schreef:Zoals ik het lees, gaat het om patiënten, welke vanaf deze maand, dus december bij het ziekenhuis aankloppen.
Een vrouw, welke daar haar onderzoeken i.v.m. zwangerschap heeft laten doen, wordt met zekerheid geholpen, ook is het budget overschreden.
Helaas staat in de link geen details, hoe en wat, het precies aan de hand is.
Media schrijft soms ook met ratsels.
Er staat duidelijk dat Achmea niet met extra geld over de brug wil komen en het ziekenhuis wil niet voor de kosten opdraaien.

Het gaat dan wel alleen over december,maar ik vind het een grote fout van achmea.
Ze hebben te weinig zorg ingekocht,heb je meer zorg nodig ,willen ze niet betalen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je zou maar een SEH klacht hebben !
Niet normaal is dit !
:evil:

snepke

Voor spoedeisende hulp kan men wel terecht.
Maar door wie wordt dat dan betaald??

Krijg je zelf dan een gepeperde rekening??

Isabel1

@snepke,

daar draait het ziekenhuis voor op (meestal)
Er komen wel vaker mensen op de SEH waarvan je niet weet of ze wel gaan betalen (mensen zonder verzekering, of mensen die in Nederland op vakantie zijn maar hier hiet wonen) Deze mensen moeten dan toch geholpen worden.
Ik weet niet of het wet is of gewoon beleid in het ziekenhuis waar ik werk, maar hier heeft het ziekenhuis zich voor dat soort gevallen verzekerd.

Isabel

Chocomelk

Ben geen Achmea klant en kom niet uit die omgeving maar was ik
wel een Achmea klant dan stapte ik zeer zeker over naar een andere zorgverzekeraar.

En van hogere hand grijpt er nu natuurlijk niemand in !???

Wel meer en meer gaan betalen maar als je geholpen moet worden dan heb je gewoon pech en wacht je maar een maandje of 2 langer !?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Voor spoedeisende hulp kan men wel terecht.
Maar door wie wordt dat dan betaald??

Krijg je zelf dan een gepeperde rekening??

lijkt mij dat de verzekering dat toch moet betalen, moet niet gekker worden .

Zal wel alleen voor opnames en operaties gelden.

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Ik vrees dat het volgende jaar / jaren nog veel slechter zal worden :(
Uiteraard, mits we met ze alle 700 per maand gaan dokken en eigen risico naar onbeperkt wordt gezet.

Ik snap het systeem niet meer eerlijk gezegd. Nou, wel snap ik dat top managers in zorg wel steeds dikkere wagens rijden en meer in de zak steken. Dat is dan wel weer duidelijk. Nee, sorry - geen geld voor behandeling, maar wel nieuwe Mercedes voor het gehele management. Echt belachelijk :(

nevermind

smilie schreef:Ik vrees dat het volgende jaar / jaren nog veel slechter zal worden :(
Uiteraard, mits we met ze alle 700 per maand gaan dokken en eigen risico naar onbeperkt wordt gezet.

Ik snap het systeem niet meer eerlijk gezegd. Nou, wel snap ik dat top managers in zorg wel steeds dikkere wagens rijden en meer in de zak steken. Dat is dan wel weer duidelijk. Nee, sorry - geen geld voor behandeling, maar wel nieuwe Mercedes voor het gehele management. Echt belachelijk :(

Waarover heb je het?

De Banken misschien?
De zorgverzekeraars?
De Energiebedrijven?
De velen Stichtingen ?

Nee, geen grapje, deze en nog meer werken precies zo.

Het gaat bergop met directeuren en managers en heel snel bergafwaarts met ons.
Als je alle in een zak stopt en je slaat met een knuppel op de zak, raak je steeds de goede. :wink:

snepke

Chocomelk schreef:
Wel meer en meer gaan betalen maar als je geholpen moet worden dan heb je gewoon pech en wacht je maar een maandje of 2 langer !?
Kijken wat er gebeurd als je als Achmea klant de premie van december niet betaald.
Dan zijn ze er als de kippen bij,incl met incassoburo en hoge boete.
Jij mag gerust een maand op behandeling wachten,want dat zijn maar gewone mensen.Maar wel je premie VOOR ZORG betalen.Anders hebben hun geen geld voor hun dikke auto's en dure vakanties .

Dat gaat toch voor zieke mensen,het is ikke,ikke en ikke en de rest kan stikke

Chocomelk

snepke schreef:
Kijken wat er gebeurd als je als Achmea klant de premie van december niet betaald.
Jij mag gerust een maand op behandeling wachten,want dat zijn maar gewone mensen.Maar wel je premie VOOR ZORG betalen.Anders hebben hun geen geld voor hun dikke auto's en dure vakanties .

Dan zullen ze er inderdaad als de kippen bij zijn als mensen de rekening niet betalen van december.
Dit is gewoon verschrikkelijk en begrijp ook niet dat er van hogere hand niet word ingegrepen, dit mag toch gewoon niet........althans dat vind ik de normale mens dan....

nevermind

Chocomelk schreef:
snepke schreef:

Dan zullen ze er inderdaad als de kippen bij zijn als mensen de rekening niet betalen van december.
Dit is gewoon verschrikkelijk en begrijp ook niet dat er van hogere hand niet word ingegrepen, dit mag toch gewoon niet........althans dat vind ik de normale mens dan....
Achmea betaald toch alle andere kosten, alleen geen kosten voor dit ziekenhuis meer.
Dus moet premie betaald worden.
Dit sluit natuurlijk niet uit, dat zoiets niet kan, en ik geef jouw gelijk, dat de overheid niet ingrijpt.
Zij hebben dit soort situatie toch gekweekt, met het privatiseren van de zorg.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, dus je moet naar het ziekenhuis, maar het ziekenhuis behandelt niet, tenzij je de rekening betaald. En Achmea verwacht ondertussen ook nog de premie.

Dan zou je toch zeggen: beste Achmea, als U eerst het ziekenhuis betaalt, betaal ik mijn premie, en niet eerder? Of: ik betaal de nota van het ziekenhuis met de premie die ik u niet betaal?

Maar aangezien Achmea een marktaandeel heeft van 9% kun je zelf wel uitrekenen hoe 'klein' de groep is die hierdoor wordt getroffen.

Ok, de maand telt vanaf nu nog maar 10 dagen, maar dit mag toch niet kunnen. Je zal maar net op 31 december een vuurpijl tegen je benen aan hebben gekregen of zoiets...

snepke

nevermind schreef:
Achmea betaald toch alle andere kosten, alleen geen kosten voor dit ziekenhuis meer.
Dan betalen de mensen die in dit ziekenhuis zijn,toch geen premie voor december.
Krijgen ze gelijk een incasso op hun nek

En het gaat maar om 9% ,maar je zal er net maar bij zitten
Laatst gewijzigd door snepke op 20 dec 2011 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

snepke schreef:
nevermind schreef:
Dan betalen de mensen die in dit ziekenhuis zijn,toch geen premie voor december.
Krijgen ze gelijk een incasso op hun nek
Het geldt toch niet voor de mensen, welke nu in het ziekenhuis zijn.
Alleen nieuwe gevallen worden geweigerd.

Gesloten