LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] disneyland parijs

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
nelson

disneyland parijs

Ongelezen bericht door nelson »

Wij zijn begin oktober naar Disney geweest, een weekend met de kinderen in hotel santa fe. Drama hotel !!! Je weet niet wat je mee maakt. Klein, druk, slechte bediening, in de rij voor je ontbijt en dan ben je aan de beurt, ligt er nix meer! mag je vechten om een broodje !!! ... niet normaal! + in ons geval helemaal vervelend, de huishoudelijke hulpen zijn erg grondig, er is 2x iets van onze kamer verwijderd/gestolen.
Ik heb dit bij de receptie gemeld maar die konden weinig doen. Ja formulier invullen, excuses en we nemen nog contact op ..... ja ja ./. we wachten nog steeds op de firma disney .. en het vervelende is: je kan ze niet bereiken! Het mail adres van hun klachten service doet het niet. Via de site kan je alleen maar een opmerking plaatsen en dan krijg je een mail terug waar je nix mee kan en waar belooft wordt dat er contact wordt opgenomen ..... Maar ja.. we wachten wel weer af, misschien dat we iets via het reisbureau horen. In ieder geval zullen ze ons niet zo gauw meer begroeten in hotel Santa Fe.

Gery

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery »

Oh wat vind ik dit jammer om te lezen. Wij zijn er al dikwijls geweest maar dit is ons nog nooit overkomen. Het toeval wil, dat ik een kennis daar heb werken bij de Public Relations, en zal dit eens doorgeven.

Ook doen wij de laatste tijd nog weleens een Tulip Inn hotel in de buurt boeken en dat scheelt enorm in prijs. Ik hoop voor jullie dat het wel weer goed komt want dit hoort natuurlijk niet!

Mvg. Gery

Loenepoen

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Loenepoen »

Wat jammer zeg, wij zijn in februari geweest en waren zeer dik tevreden over hotel santa fe. De kamermeisjes hebben bij ons ook een beker meegenomen maar dat kon onze pret niet drukken. Volgende keer zien ze ons weer terug hoor in hotel Santa Fe. Ook het ontbijt was prima, er waren natuurlijk veel mensen (nederlanders) die hun hele tas volpropte met broodjes enz. maarik vind niet dat je daar het personeel de schulde van kan geven, dat zijn nou eenmaal de nederlanders die dat doen.

Gast

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gast »

Volgend jaar wil ik met het gezin naar Eurodisney.
Als ik dit zo lees, lijkt het me niet verstandig om te verblijven in Santa
Fe.Ik heb een gruwelijke hekel aan jatten, ook al is het alleen"maar"
een beker.Ik vind het geen prettig idee, dat het gebeurt door kamerpersoneel
Zij maken misbruik van hun recht/plicht op kamers van gasten te komen.
Graag wil ik van iemand horen, waar het ze wel goed is bevallen en
waar je je bagage gewoon probleemloos kan achterlaten.
Misschien moet het personeel, dat daar werkt gewoon van tevoren
beter gescreend worden en dat er daarbij ook gekeken wordt
of iemand een strafblad heeft.
De catering moet duidelijk zorgen, dat de voedselvoorraad op peil
gehouden wordt.Het mag niet zo zijn, dat de brutale mensen onder ons
(Die de halve wereld bezitten) overal het meeste recht op hebben.
Ik vind, dat je de Nederlander niet mag veroordelen, dat hij/zij
zelf voorraad bij zich heeft.Het zit in onze cultuur gebakken en dat
zal altijd zo blijven.
Euro Disney schijnt nogal aan de dure kant te zijn, dus is er niets op tegen om te voorkomen, dat je je overal blauw aan betaalt.
Zeker met de dure Euro zal men dat toch zien te voorkomen.
Goede adviezen zijn bij mij van harte welkom, bij welk arrangement
van Euro Disney wij gerust kunnen boeken.

PS:Dat er met een klacht zo naief wordt omgesprongen heeft mij er zeker van overtuigd niet naar Santa Fe te gaan.

Gery

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery »

Beste Gast.

Als je dan niet naar èèn van de Disneyhotels wilt gaan, is een hotel in de buurt een goed alternatief. Wij zelf nemen vaak het hotel Tulip Inn in Bussy St George. Dat is tegenover een metrostation en maar èèn halte van het park af. Wij gaan er met oud en nieuw weer naar toe.

Wil je nog goedkoper en ook goed , dan kun je ook nog kiezen voor het Campanillehotel in het zelfde dorp Bussy. Deze hotels staan allemaal in de OAD gids. Vraag even naar de wintergids van DisneylandResortParijs en daar staan alle hotels in. Je kunt boeken voor met eigen vervoer, vlieg, trein en busarragementen.

Deze kun je trouwens ook via het internet boeken op www.oad.nl. Dat doe ik zelf meestal. Je kunt als je dat wilt, er van alles en nog wat bij boeken zoals ook de entreetickets voor het park. Ik zou zeggen, bekijk het maar eens. Echt ook de moeite waard en een stuk goedkoper dan de Disneyhotels. (Wat wel leuk is).

Wilt je nog meer info, laat het hier maar ff weten, misschien kan ik je verder helpen.

Mvg. Gery

Gast

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gast »

Heel veel dank voor de heldere uitleg.
Ik ga het absoluut in de groep gooien.
Dat is info, waar ik goed mee uit de voeten kan.

Groeten Mart

nelson

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door nelson »

We zijn nu alweer een paar dagen verder sinds mijn eerste reactie op dit forum en ik had al wat e-mails verstuurt naar Disney, maar nog steeds geen reactie!!!
Wat een arrogantie zeg! Pretenderen dat het een magische wereld is waar iedereen zich geweldig voelt.... dat moet je tegen mijn 2 kinderen zeggen die ontroostbaar waren omdat hun tandenborstels waren verdwenen/gestolen uit de badkamer. Nee die staan alweer te trappelen om weer te gaan .. niet dus!
Ik vind het een grof schandaal hoe de firma Disney omgaat met mijn klacht en met de schadeafhandeling van het andere ontvreemde voorwerp. Ik denk dat ik maar eens met een advocaat moet gaan dreigen, wie weet of dat misschien helpt!

gast310178

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door gast310178 »

Even snel een reactie. Wij zijn de vorige week in Eurodisney geweest. In het park is het inderdaad niet te betalen. Voor een compleet menu betaal je ongeveer 12 euro. Niet goedkoop dus! Tegen ons hadden ze ook gezegd dat je geen eten en dinken het park mocht innemen. Wij hadden dus van alles weggemoffeld, mar dat bleek helemaal niet nodig te zijn. Niemand die iets vroeg, niemand die iets zei en hele horde mensen die rond 12 uur lekker hun eigen boterhammetje aan het op eten waren.

Enfin even over het hotel. Ik zou ook niet gauw in een Santa Fe hotel slapen als ik wist wat er allemaal gebeurde. Wij zelf hebben het Campanillehotel in de buurt gehad. 1 Ding... niet doen! De kamers zijn geweldig: alles is aanwezig incl. een erg hard bed maar dat maakt niet uit als je 's avonds uitgeput op je kamer komt. Het eten (mn middageten) is een afknapper. Je gaat er vanuit dat je niet te veel betaald, maar de menu's wat ze aanbieden zijn verre weg van smakelijk. Het buffet daarentegen is vrij goed te doen. En neem mkaar van mij aan dat we geen slechte eters zijn, maar goed eten is na een inoverende dag wel wenselijk.

In ieder geval wens ik iedereen die nog naar Eurodisney gaat een fijne tijd daar toe.

Gery

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery »

Beste Nelson.

Dit vind ik ook werkelijk schandalig dat ze nog steeds niks van zich hebben laten horen. Ik ga dit nu echt even van de week voorleggen aan die kennis van mij die daar werkt. Want dit kan echt niet. Net wat je zegd, ze proberen magisch te zijn maar nemen dit wel al te letterlijk. Maar ik ga het echt even uitzoeken hoe dit kan! Je hoort nog wel van mij.

En aan al die andere mensen zou ik willen zeggen, als je naar een pretpark, waar dan ook gaat, weet je dat je niet goedkoop uit bent. De meeste mensen sparen er dan ook hard voor. Maar als je daar bent en je vind alles te duur, kun je de volgende keer beter in Nederland blijven en naar bv de Julianatoren gaan. Dat is nog te betalen heb ik gehoord.

En dan weer over het eten. Als ik naar èèn van die hotels in de buurt ga is dat meestal logies ontbijt. En de rest doen we buiten het hotel en dan kan je het zo duur/goedkoop maken als je zelf wil. In de buurt is ook een heel groot overdekt winkelcentrum( Val de Europe Serris) en daar kan je ook voor hele redelijke prijzen goed eten. Het is even uitzoeken maar er zijn mogelijkheden zat. Echt waar!


Je bent toch een paar dagen uit? Nou dan? Neem de tijd en de moeite en je hebt een paar dagen de tijd van je leven! Tenminste zo ervaren wij het.

Mvg, Gery.

nelson

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door nelson »

nou, weer een kleine update ...

nog steeds geen reactie op mijn e-mails. ik heb via de belgische fansite van disney een ander e-mailadres gekregen, ook een klantenservice, maar dat mailtje heb ik alweer teruggekregen, adres bestaat niet meer !!!

Het begint bijna een beetje hopeloos te worden he? Kan er misschien iemand bemiddelen?

Gery

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery »

Ook van mijn kant ff een up date. Door omstandigheden deze week, kon ik je nog niet verder helpen maar beloof je dat ik vanavond kontakt zal opnemen met die kennis. Ik zal haar vragen waar jij met je klachten naar toe moet. Ik kom hier echt nog even op terug. Houd deze topic in de gaten, als je wil!

:) Gery.

Gery

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery »

Hier dan weer even een berichtje van mij. Nu, eerlijk gezegd, ben ik er niet veel wijzer van geworden. Je had ter plaatse al een formulier ingevuld! Had je ook aangifte bij de politie gedaan? Het schijnt inderdaad een tijdje te duren voor ze je antwoorden, wat ik trouwens schandalig vind. Maar mag ik vragen? Wat zegt je reisburo ervan dan? Kunnen die je dan niet helpen om er wat meer werk van te maken? Maargoed, dat neemt niet weg, dat ik mij heel goed kan voorstellen, dat jullie teleurgesteld zijn.

Mvg, Gery.

Tamara1

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Tamara1 »

Wij zijn in oktober naar Disney geweest en hebben gelogeerd in hotel Seqouia Lodge. Hotel was netjes, kamers schoon. Bij het ontbijt was het druk ondanks het feit dat je vooraf moest kenbaar maken hoe laat je wilde ontbijten!
De prijzen in het park zijn echt hoog! Je staat al minstens 15 min. in de rij om te bestellen en een eenvoudig menu (zonder drinken!) kost al snel zo'n 10 euro. Wij zijn drie dagen in het park geweest, dus dan weet je het wel. En dan natuurlijk nog de knuffels etc. Want overal zijn winkels. (Een ballon bv kost 7,50 euro!) :o
Maar ik moet zeggen dat we wel een leuke vakantie hebben gehad! :lol:

nelson

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door nelson »

Beste Gery,

Allereerst bedankt voor jouw reactie.

Ik heb daar inderdaad een "incident rapport" ingevuld, ik heb een kopie gekregen en zij hebben het origineel gehouden. Politie heb ik er niet bijgehaald omdat ik in de veronderstelling was dat het vermiste nog wel boven water zou komen. Toen de tweede dag de tandenborstels van de kinderen verwijderd/gestolen waren, ja toen barste bij mij de bom. Ik heb geëist dat ik een manager wilde spreken en die heb ik dus ook flink de waarheid verteld. Hij heeft wel excuses aangeboden en gezegd dat hij een rapport ging maken en die zou sturen naar de Guest Communication afdeling. Zij zouden dan contact met mij opnemen maar ... helaas !

Kijk, klachten over dat het park duur is ... ja dat is zo, maar dat geldt niet alleen voor Disney Parijs. En dat is mijn klacht ook niet.
Mijn klacht is dat ik iets kwijt ben door een medewerker van Disney, en dat ze gewoon niet reageren op mijn berichten/e-mails. Of dat ze niet eens het fatsoen hebben om contact met mij op te nemen. En dat je nergens kan klagen want zelfs op hun site staat nergens een adres of mogelijkheid om te klagen. Ja een opmerkingen-pagina, waar ik al menigmaal wat heb neergezet en waar niks mee wordt gedaan.

Kijk en de rest wat ik heb opgenoemd over het restaurant en de kleine kamers is ook zeker waar, maar dat boeit me nu niet. Ik wil gewoon dat ik serieus wordt genomen en dat ik mijn schade met hun kan afhandelen.

Dus als jij of iemand anders iets voor mij kan betekenen .. heel graag!

Gery

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery »

Goedenmiddag Nelson.

Zoals ik hier al gemeld had, heb ik kennisen daar werken En èèn daarvan komt eind deze maand hier logeren, dus zal ik zeker even dit verhaal laten lezen. Ik had hier over ook al met hun telefonisch kontakt gehad en kon op dit moment niet veel voor mij doen. Weet je, hun gaan er ook wel een beetje vanuit, zo van, je moest eens weten wat de mensen uit de hotels meenemen!

Maar so what? Jullie hebben nu dit probleem en ook ik ben het met je eens , dit hoort niet! Daarom beste Nelson, ik laat het hier niet bij. Ik kom hier op terug. Ik laat deze hele topic aan mijn kennis lezen en kijken of hij dan meer voor de mensen kan doen.

Mvg. Gery,

nelson

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door nelson »

Als je dat wilt doen, heel graag!

Ook ik heb inderdaad mensen gezien die alles waar maar Disney op stond, in hun tas propte. Zielig, maar helaas .. het is blijkbaar de realiteit.
Maar in ons geval gaat het om een persoonlijk artikel wat niet zo maar vervangen kan worden, dat duurt ongeveer zo'n 2 maanden voordat er een nieuwe is gemaakt. De kosten van dit grapje zijn zo'n 300 euro.
En de 2 maanden dat wij dit item niet hebben kunnen gebruiken is niet in waarde uit te drukken... Allemaal erg vervelend en frustrerend

Ik ben nog steeds druk bezig om iemand te pakken te krijgen van de firma Disney, mocht je wat meer weten dan hoor ik dat heel graag!

Gery.

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery. »

Zeker weten. Ik laat het je weten! Ik ga ook straks even een mailtje versturen naar die kennis en vragen of die er wat meer moeite voor wil doen, om aan een adres of telefoonnummer te komen.

Wij gaan zelf met oud en nieuw er weer naar toe, maarja dat duurt nog wel ff. Maar hoe of wat! Ik zal aan die info komen!

Mvg. Gery,

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door familievader »

mijn ervaring is ook dat Disneyland moeilijk te bereiken is als het gaat om bijvoorbeeld verlies of per ongeluk achtergelaten zaken. Enige tijd geleden bemerkten kennissen van mij op de terugreis dat hun zoontje zijn knuffel achtergelaten had op de hotelkamer. Om eerst eens een telefoonnummer of e mail adres te vinden waarop ze te bereiken zijn met vragen is al een heel gedoe. Ze hebben een mooie site maar alle verwijzingen naar contacten daarop zijn alleen maar voor reserveringen. Maar door intensief gebel naar allerlei telefoonnummers die op de site met internationale telefoonnummers te vinden zijn is het eindelijk gelukt om achter een emailadres te komen. De knuffel is uiteindelijk teruggekeerd bij de rechtmatige eigenaar. Moest wel ook nog portokosten betalen. En van alle pretparken die ik ken spant Disneyland wel de kroon met hun prijzen voor eten, drinken en souveniers. Maar ik ken ook mensen die zo verslaafd zijn aan Disneyland dat ze er een paar keer per jaar naar toe gaan. Soms met overnachting, doch vaak ook 's morgens in alle vroegte vertrekken om 's anderendaags doodmoe weer thuis te komen. Je moet er maar van houden................

Gery

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door Gery »

Nu meneer de famlievader.

In sommige opzichten heb je best wel gelijk, (duur ed) maar je hoeft hier niet naar toe te gaan toch? En ook heb je gelijk dat ze inderdaad wel wat klantvriendelijker kunnen zijn! Ja, het gaat bij hen, zo lijkt het alleen om de commersie. Jammer!

Maar dat er graag mensen, meerdere malen naar toe gaan, daar behoor ik dus ook bij. Maar zoals ik hier elders al geschreven had, niet in hun hotels maar even daarbuiten, wat enorm in prijs scheelt. En ik werk er ook zelf hard voor om die uitjes te kunnen bekostigen. En niet alleen voor naar dat park. Wij reizen nu eenmaal graag!

Maar voor Nelson ga ik echt mijn best doen om te weten te komen waar zij moeten met hun klacht. Het schijnt wel te kunnen, lezende jou verhaal. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg. Gery.

nelson

Re: disneyland parijs

Ongelezen bericht door nelson »

beste familievader

ik las dat jij ze wel hebt kunnen bereiken via email,zou je zo vriendelijk willen zijn dat adres ook aan ons bekend te maken?

Gesloten