Pagina 1 van 1

Blackberry en Iphone gebruikers wordt geen lid van Simpel!

Geplaatst: 21 dec 2011 19:38
door sherwin.dr
Beste Blackberry en Iphone gebruikers,

Als jullie graag een Sim-only abonnement willen nemen en hierbij ook een internet bundel (hierbij bedoel ik dus geen BIS/BES services maar 'gewoon' internet) raad ik jullie ten strengste aan GEEN abonnement te nemen bij Simpel maar dan gewoon bij T-Mobile dat de moederbedrijf is.

Simpel beschikt 'simpel' gezegd niet over de Serviceboeken die nodig zijn en/of de juiste instellingen om alle gebruikers van Blackberry en Iphone die hier problemen mee hebben te helpen.

Medewerkers die zich toch via de forums van b.v Kassa of Radar beschikbaar stellen en garanderen je te helpen. Zijn enkel herhaalreceptjes en bieden verder geen betere en/of andere technische oplossingen dan al beschikbaar zijn.

Dit kunnen ze makkelijk doen onder de volgende noemer;

Simpel kan dus alleen algemeen internet bieden voor gebruikers van smartphones.

Aangezien de instellingen hiervoor handmatig moeten worden ingesteld, en dit bij de Iphone en Blackberry vrij lastig is, kunnen we de werking van internet dus niet garanderen op deze toestellen waar wij klanten voor waarschuwen op de site.


Simpel: zeg gewoon dat er een probleem is maar deze "vrij lastig" is om op te lossen en zeg er ook ff bij dat deze informatie ook ergens op hun site staat en voilá je hebt alle Blackberry en Iphone gebruikers ff lekker gepaaid met een 2 jarige abonnement.

Ik moet hierbij zeggen dat ik niet iemand ben die over zaken die onmogelijk opgelost kunnen worden ga zeuren en hierover informatie verspreiden; Absoluut niet

Nee, ik ben echter via Google op een forum terecht gekomen waarop een ten einde rade klant van Simpel die dus toch vast zat aan een abonnement van 2 jaar waarop hij dus 2 jaar lang geen internet zou hebben zijn best heeft gedaan en eigenhandig dit probleem heeft opgelost door gebruik te maken van de Serviceboeken van T-Mobile dit klinkt allemaal ingewikkeld.

Echter heeft Simpel zoals bij mij hem niet geholpen en enkel verwezen naar hetzelfde stomme tekstje wat ergens op de website moet staan dat het dus inderdaad "vrij lastig" is om het probleem op te lossen en dat zij ons hier voor "waarschuwen" deze 2 termen zijn blijkbaar genoeg om van de moeilijkste problemen af te komen...

Nja ik heb er genoeg over gezegd... 100e malen spijt dat ik ooit bij hun klant ben geworden

Hieronder ga ik nog ff apart het mail verkeer laten zien zodat iedereen kan zien dat ik Simpel niet zwart maak of iets dergelijks maar dat het feiten zijn.

Re: Blackberry en Iphone gebruikers wordt geen lid van Simpel!

Geplaatst: 21 dec 2011 19:39
door sherwin.dr
Beste Michiel en Anna,

Ik ben jullie via de Tros Radar forum tegengekomen, en zoals vele van jullie klanten ben ik er ook een met het volgende probleem:

Ik ben een losse Simlock-vrije Blackberry Torch 9800 aangeschaft, daarbij heb ik bij jullie een Sim-Only abonnement genomen met Mobiel Internet.

Nu ben ik hier dagen mee in het weer, terwijl ik toch betaal voor mijn Simpel Mobiel Internet abonnement-kosten maar hier absoluut geen gebruik van kan maken, meerdere malen heb ik hierover met jullie klantenservice gebeld en waarschijnlijk door een enorme tekort aan technische kennis kunnen ze mijn alleen doorverwijzen naar informatie op jullie website (ik heb dit dit bij geen enkel provider ooit in mijn hele leven meegemaakt, simpel om het feit dat zij altijd over een technische afdeling beschikken die je direct 'live' van je probleem af proberen te helpen)

Dit advies heb ik ten harte genomen en ben op jullie website gaan kijken, hier hebben jullie 2 verschillende onderdelen namelijk:

Deze gedeelte

Instellingen
Wat zijn de instellingen voor internet op mijn mobiel?
Klik hier voor de Simpel Toestelhulp.

Voor 'internet op je mobiel' zijn de reguliere instellingen

Profiel naam: Simpel internet
Homepage (URL, startpagina): http://www.simpel.nl
Naam toegangspunt: internet.access.nl
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: Geen
IP adres apparaat: Automatisch
Naam servers: Automatisch
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
IP adres apparaat: Automatisch
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)

Instellingen WAP

Profiel naam: Simpel wap
Homepage (URL, startpagina): http://wap.google.com
Naam toegangspunt: internet.access.nl
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: 010.010.010.010
IP adres apparaat: Automatisch
Naam servers: Automatisch
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
IP adres apparaat: Automatisch
Verificatie: Normaal
Poort: 8080
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

Instellingen MMS

Profielnaam: Simpel MMS
Homepage (URL, startpagina): http://simpelmms
Proxy-adres: 010.010.010.011
IP-adres: Automatisch
Drager gegevens: GPRS
GPRS toegangspunt: internet.access.nl
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode): doorlopend
Poort: 8080
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

Kijk in de handleiding van je mobiele telefoon als je niet weet waar je de instellingen moet invoeren





en het gedeelte Toestelhulp: Voor de bovenstaande instellingen heb ik mijn Blackberry aangesloten aan mijn PC en door de Desktop App van blackberry heb ik in ieder geval een Nieuw profiel aangemaakt met enkel van de hierboven getoonde gegevens namelijk Naam toegangspunt: internet.access.nl en de gebruikersnaam en wachtwoord heb ik zoals vermeld leeg gelaten (meer dan deze 3 zaken kon ik ook niet invullen). Ik heb deze profiel opgeslagen en gekozen.

Daarna heb ik Toestelhulp gebruikt en heb ik Stap 1 tot met 6 uitgevoerd (Dus APN ingevoerd en aangevinkt en Opera Mini gedownload)

Tevergeefs heb ik nog steeds geen verbinding met het internet...

Nu heb ik heel wat rond gekeken op Google en ik lees ook op veel fora en sites dat het ook belangrijk is dat je bepaalde Service Boeken moet hebben en of bepaalde moet verwijderen maar hier ga ik niet aan beginnen omdat ik hier weinig vanaf weet en als ik iets per ongeluk verwijder dit resulteert in het feit dat ik mijn Blackberry op fabrieksintellingen moet terugzetten en hierbij al mijn gegevens verlies (tot aan mijn vorige backup in ieder geval).

Ik ben op dit moment ten einde raad en weet echt niet meer wat ik moet doen, ik ben trouwens ook niet iemand die niet technisch aangelegd is dus ik weet wat ik doe, dus nu mij vraag aan jullie.. alstublieft help dit probleem op te lossen?!

Graag hoor ik zo snel mogelijk van jullie.

Met vriendelijke groet,

Re: Blackberry en Iphone gebruikers wordt geen lid van Simpel!

Geplaatst: 21 dec 2011 19:40
door sherwin.dr
Beste meneer of mevrouw Delkoshnawaz,

Dank voor je bericht.
Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van internet op je toestel, mijn excuses hiervoor.
Op de Blackberry kan je gewoon gebruik maken van internet, evenals van mail e.d. Het enige wat niet mogelijk is voor de Blackberry zijn de zogenaamde bis diensten.
Hieronder volgt een uitleg van die specifieke diensten:

Blackberry Internet service (ook wel BIS).
Een aantal diensten die een BIS abonnement vereisen:
Pushmail via BlackBerry wordt gehost door RIM Canada vereist een BIS abonnement.
Ping via BlackBerry wordt gehost door RIM Canada vereist een BIS abonnement.
BlackBerry App World wordt gehost door RIM Canada vereist een BIS abonnement.

Bovenstaande diensten zijn toestel gerelateerd, en speciaal voor de BlackBerry waarvoor dus ook een speciaal BlackBerry data-abonnement vereist is.

Simpel kan dus alleen algemeen internet bieden voor gebruikers van smartphones.

Aangezien de instellingen hiervoor handmatig moeten worden ingesteld, en dit bij de Iphone en Blackberry vrij lastig is, kunnen we de werking van internet dus niet garanderen op deze toestellen waar wij klanten voor waarschuwen op de site.

Om alsnog gebruik te kunnen maken van internet zou ik je willen vragen om de volgende stappen te volgen:

Stap 1:
•Als je een BlackBerry gebruikt in combinatie met een Simpel-abonnement kun je bellen en SMS'en op het netwerk van Simpel.
•Simpel biedt op dit moment nog geen ondersteuning voor de BlackBerry push e-mailservice (bv Pingen).
•Wil je gebruik maken van internet op je BlackBerry, zorg dan dat je een internetbundel afsluit, de kosten kunnen anders ongemerkt oplopen.
•Kies volgende voor de benodigde stappen om internet te activeren.

Stap 2:
•Om mobiel te kunnen internetten op je BlackBerry is installatie en configuratie van Opera Mini vereist.
•Klik hier voor de website waarvandaan deze te downloaden is. (een nieuw venster wordt geopend) •Uit de lijst, kies je type BlackBerry.

Stap 3:
•Onder Select preferred language, kies Nederlands.
•Onder Choose your device firmware, kies de softwareversie van je BlackBerry. (te vinden op het toestel onder Opties, Instellingen, Info over) •Klik vervolgens op de link om het bestand te downloaden.
•Na downloaden, pak het bestand uit (met behulp van bijvoorbeeld WinRAR of WinZip) op een makkelijk terug te vinden locatie.

Stap 4:
•Start de BlackBerry Desktop Manager op.
•Sluit je BlackBerry met behulp van de bijgeleverde USB-kabel aan op de computer.
•In Desktop Manager, kies Toepassingen en kies Bestanden importeren.
•Navigeer naar het uitgepakte bestand met de bestandsextentie .alx, kies Open en kies Toepassen.
•Indien op het toestel gevraagd wordt naar een vertrouwelijkheidsniveau, kies Ja.

Stap 5:
•Ontkoppel je BlackBerry van op de computer.
•In het toestel, ga via Opties, Geavanceerde opties naar TCP/IP.
•Bij APN-instellingen ingeschakeld, zet een vinkje.
•Bij APN, voer internet.access.nl in.
•Druk op de menu-toets en kies Opslaan.

Stap 6:
•Druk twee keer op de Terug-toets.
•Ga naar Downloads en kies Opera.
•Je kunt nu gebruik maken van mobiel internet op je BlackBerry.

Graag hoor ik of bovenstaande lukt.


Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
Simpel

Re: Blackberry en Iphone gebruikers wordt geen lid van Simpel!

Geplaatst: 21 dec 2011 19:40
door sherwin.dr
Beste Anna,

Bedankt voor het nogmaals sturen van de stappen die ik al heb uitgevoerd.

Het is jammer dat jullie het probleem zo makkelijk af doen door te zeggen "Aangezien de instellingen hiervoor handmatig moeten worden ingesteld, en dit bij de Iphone en Blackberry vrij lastig is, kunnen we de werking van internet dus niet garanderen op deze toestellen waar wij klanten voor waarschuwen op de site. "

Er zijn Simpel klanten waarvan het gelukt is om door een combinatie van T-Mobile/Simpel serviceboeken te gebruiken toch gebruik kunnen maken van internet. U kunt zich niet voorstellen hoeveel klanten Simpel zal verliezen wanneer jullie BlackBerry en Iphone klanten buiten spel zetten dit zijn namelijk 60 tot 70% van tegenwoordige jeugdige gebruiker die hoogtwaarschijnlijk de grootste gedeelte van jullie klanten bestand vullen maar ook zakelijke gebruikers. Erg jammer dat jullie als zo'n grote organisatie die nu ook onderdeel is van T-Mobile er niet in slagen om een technische afdeling op te zetten of jullie 'huidige' technische afdeling niet de taak aanwijzen om hier werk van te maken en ervoor te zorgen dat jullie op z'n minst de werkende T-mobile serviceboeken ter download beschikbaar stellen aan al de Blackberry + Iphone gebruikers die hier problemen mee hebben.

Tot slot; Ik ben op z'n minst erg teleurgesteld in de bereidheid van Simpel om technische problemen op te lossen door ze simpel gezegd onder een juridische noemer zoals hierboven vermeld niet als waardevol genoeg te beschouwen en deze niet op te lossen. Hoe ingewikkeld zaken ook zijn, problemen zijn er om op de lossen vandaar het bestaan van technische afdelingen als we bij alle technische problemen die er waren maar makkelijk konden zeggen "Wij kunnen de werking hiervan niet garanderen" met als reden dat het "vrij lastig" is is er ook geen reden meer voor het bestaan van een technische afdeling bij welke bedrijf dan ook.

Ik ga voor het eerst in me leven melding maken hierover bij Radar en Kassa en zal aan alle kennissen en vrienden duidelijk vermelden geen abonnement bij Simpel te nemen, omdat er te SIMPEL wordt nagedacht.

Groeten.

Re: Blackberry en Iphone gebruikers wordt geen lid van Simpel!

Geplaatst: 16 feb 2012 14:26
door Simpelconsumenten
Beste forumbezoeker,

Vaak zijn de ervaringen van een klant onmisbaar om een bedrijf te verbeteren. Daarom hoor ik graag van je als je vragen, klachten of suggesties hebt over Simpel. Mail me gerust een korte omschrijving en je naam, klant- en mobiele nummer, zodat ik je snel van dienst kan zijn.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Overvecht
[email protected]

PS: Op simpel.nl/faq.aspx vind je overigens antwoorden op veel gestelde vragen.