Pagina 1 van 1
Nefkens
Geplaatst: 30 okt 2003 14:37
door mec
Mijn vraag is of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Nefkens Gooi en Eemland? Onze Peugeot Partner heeft meedere mankementen die maar niet verholpen worden.
De manier dat je te woord gestaan wordt is niet acceptabel!!
Re: Nefkens
Geplaatst: 30 okt 2003 19:59
door Gast
Naar Nefkens utrecht is een ritje ook overbodig want gaat ook van alles mis. En klagen bij de directie? Zonde van de tijd want die hebben zoveel vertrouwen in hun personeel dat jij, als klant, het volkomen bij het verkeerde eind moet hebben.
Wegblijven bij Nefkens is het devies.
Overigens hebt klagen bij de importeur niets. Nefkens is gewoon te groot. Ook heb ik mogen ondervinden dat Peugeot Nederland het geen mallemoer interesseert of er een klacht is of niet. Afpoeieren lijkt het interne devies.
Of terugverwijzen naar de dealer, wordt ook gebruikt. Onder het mom: het is een zelfstandige ondernemer en wij kunnen niets.
Sterkte maar ik hou mijn hart voor je vast....
Re: Nefkens
Geplaatst: 18 dec 2003 21:42
door resp00113825
Volgens mij was Nefkens tot halverwege de jaren 70 importeur van Peugeot in Nederland,zodat ze mogelijk nu nog aandelen en zeggenschap hebben binnen Peugeot Nederland.
Re: Nefkens
Geplaatst: 23 jan 2004 10:05
door Bert Huisman
Het zou kunnen zijn dat Nefkens inderdaad meent nog steeds Peugeot-importeur te zijn. Het succes zal ze boven het hoofd zijn gestegen. Maar bij Peugeot kunnen ze er ook wat van hoor, erg arrogante lui. Slechts e e n uitzondering, het Peugeor Experience Centrer in Breukelen. Daar zijn ze wel aardig en voorkomend, maar dat is dan ook het ultieme verkooppunt. Als een merk relatief klein is kan het kennelijk voldoende aandacht geven aan oplossen klachten. (zo die er zijn). Peugeot heeft nu eenmaal de nodige problemen, door de wijze van bouwen. Als ze dan stijgen naar de twee plek in Nederlandse verkoop is het x aantal verkochte auto's maal de bestaande problemen = heel veel problemen. Peugeot is ook knoeperhard opgetreden naar haar dealerkorps, mikte er ook diverse (goede) dealers uit die hun verkoopdoelstelling niet behaalden en verving deze door volumedealers. Resultaat, wel veel verkopen, weinig klantvriendelijkheid. Wellicht is een Japanse of Duitse auto een alternatief?
Re: Nefkens
Geplaatst: 24 jan 2004 14:09
door resp00113825
Mijn ervaring met mijn gewezen Peugeot dealer in Bergeijk is zeer goed.
Deze zich nu Peugeot specialist noemend automobielbedrijf besteed veel zorg aan het oplossen van klachten,misschien een alternatief de Peugeot specialisten voor de officele dealers en menige verkopen ook nog nieuwe Peugeots.
Overigens een auto uit Duitsland is ook niet alles zoals mijn zwager met zijn nieuwe Zafira meemaakt.
Gewoon geluk hebben en dit niet alleen met auto's.
Re: Nefkens
Geplaatst: 24 jan 2004 14:09
door resp00113825
Mijn ervaring met mijn gewezen Peugeot dealer in Bergeijk is zeer goed.
Deze zich nu Peugeot specialist noemend automobielbedrijf besteed veel zorg aan het oplossen van klachten,misschien een alternatief de Peugeot specialisten voor de officele dealers en menige verkopen ook nog nieuwe Peugeots.
Overigens een auto uit Duitsland is ook niet alles zoals mijn zwager met zijn nieuwe Zafira meemaakt.
Gewoon geluk hebben en dit niet alleen met auto's.
Re: Nefkens
Geplaatst: 26 jan 2004 11:38
door Gast
Dan heb je bij Peugeot wel heel veel geluk nodig want het regent klachten over ze. Vooral de 307 moet het ontgelden.
Re: Nefkens
Geplaatst: 30 jan 2004 13:23
door Bert Huisman
Uit de diverse klantentevredenheidsonderzoeken in GB, D en NL komt naar voren dat Franse auto's en hun dealers hier erg laag scoren. Met name Peugeot en Renault laten punten liggen door de matige afwerking van deze auto's en de wijze waarop de problemen worden opgelost. Nu is het volgens mij zo dat Hoogmoed voor de val komt, dus op termijn zullen ze wel weer terugzakken naar een verkoopniveau dat hen zal leiden naar aanpak van juist voor de klanten zo belangrijke zaken. Bij Duitse autofabrikanten is heel veel geld geinvesteerd in een inhaalslag, en dan met name richting de Japanners, die in de jaren tachtig en negentig op afstand de beste kwaliteit leverden. Betrouwbare auto's en vaak dealers die wisten waar ze mee bezig waren. Helaas slaan veel fabrikanten door als het gaat om hun klantvriendelijkheid richting een volledige nieuwe aanpak. Glazen paleizen, vol fraaie modellen, keurig aangekleed personeel, maar weinig inzicht in wat een klant die een auto koopt en/of gebruikt nu echt van hen wil. We zullen zien wat dit op korte termijn brengt als de nieuwe EU-wetgeving van toepassing wordt en andere verkopers in de markt komen die gaan stunten met meer merken onder 1 dak tegen een veel lagere prijs dan de huidige catalogusprijzen.