Pagina 1 van 1

PHILIPS en "service"

Geplaatst: 30 okt 2003 16:19
door max.35
Ik wil gewoon even kort vertellen hoe de e-mail servicedesk werkt van Philips. 2 Weken terug heb ik een e-mail verstuurd i.v.m. een nieuw gekochte (in augustus 2003 bij Action) philipsbatterij in een rookmelder is geplaatst. Ik had een paar rookmelders gekocht en deze opgehangen. De philipsbatterij is tezamen met een paar merkloze batterijen op dezelfde dag geplaatst.
2 Weken geleden was de philips-batterij leeg, want de rookmelder begon een piepsinaal af te geven. Daarop heb ik dus Philips gemaild, omdat ik nogal verbaasd was. Ruilen kon niet meer,omdat ik de bon natuurlijk niet bewaard heb.
Ik zou binnen 2 dagen antwoord krijgen, maar dit liep reeds op tot ruim een week( ach...). Het antwoord dat ik echter kreeg van Philips sloeg
alles:

Geachte heer / mevrouw

De philips batterijen horen uiteraard langer mee te gaan, dat ze al leeg zijn moet hierom aan de rookmelder of het klimaat waar de batterijen zich bevinden liggen.(vochtig bv)

Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord.


Met vriendelijke groet,

Philips Customer Care Centres

Ik heb daarop maar een nieuwe batterij (merkloos) gekocht, want hier wordt ik ook niet vrolijk van!!! Om een zinloze mailsessie te besteden aan een batterij van 2 euro.....maar toch krijg ik er een raar gevoel bij. Philips..de trots van NL....moeten zeker ook op de kleintjes letten??

Gr MAX

Re: PHILIPS en "service"

Geplaatst: 30 okt 2003 17:38
door Jack Russeltje
Het is een logisch antwoord van phillips, omdat de rookmelder nieuw is kan die inderdaad stroom lekken.
Het hoeft niet gelijk aan de batterij te liggen.
Om een zinloze mailsessie...........
Als het toch 'zinloos' is waarom meldt je 't dan, ga er dan mee door, tenzij je merkloze batterij ook na 2 weken op is....

Re: PHILIPS en "service"

Geplaatst: 31 okt 2003 02:25
door resp00112469
Zelf heb ik een electronica zaak gehad en heb dus ook batterijen verkocht van div. merken. Deze kwamen direct van de groothandel en waren dan ook steeds vers want er staat een datum op. Iedere zending heeft wel eens een enkele batterij welke niet helemaal goed is. Om dat nu direct aan een slechte kwaliteit van een bepaald merk te koppelen is niet terecht. Elke batterij hoort (bij losse verkoop) even op een batterij tester beproefd te worden alvorens aan de cliƫnt te worden geleverd. Als deze per blister worden verkocht dan is dit niet mogelijk en loopt men de kans dat er een zwakke tussen zit. Het is helaas jammer maar dat is het risico voor de klant.

Vr. Gr. Hans.

Re: PHILIPS en "service"

Geplaatst: 01 nov 2003 18:47
door tim
Note: het risico ligt niet bij de klant maar bij de verkoper

Re: PHILIPS en "service"

Geplaatst: 04 dec 2003 21:56
door Gast
Heb zeer goede ervaringen met Philips PowerLife batterijen. Gaan veel langer mee dan Duracell.