LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile omruilgarantie?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
solaiga
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 10:01

T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door solaiga »

Midden NOV11 heb ik nav een nieuw contractverlenging , ingang begin Dec, een toestel gekregen de BlackBerry 9900. Deze toestel bleek niet goed te functioneren, de trackpad en de touchscreen werkte niet goed. Ik ben hiermee enkele dagen erna (3) naar de T-mobile shop geweest en daar me klacht kenbaar gemaakt. Ze konden niks voor mij doen omdat ik de toestel niet in de shop hebt gekocht bij hun. Maar via de klantenservice telefonisch. Ze hebben het probleem naar mij toe bevestigd. Ik heb de klantenservice gebeld en die zeiden tegen mij dat ik de instellingen moest nakijken van het toestel, en dat kon op het internet op tmobile.nl
begin DEC11 heb ik telefonisch contact gehad en daarin kenbaar gemaakt dat het toestel nu helemaal niet functioneert, ze zeiden dat ze dat gaan omruilen. Enkele dagen later heb ik een omruiling gehad en een andere toestel gekregen. Dit is een zogenaamde gereviseerde toestel. Dus niet een nieuwe gesealed in een doos. Na ontvangst aangezet maar deze bleek alleen maar constant te rebooten met tussen een wit error scherm. Hierover meteen gebeld en mij werd gezegd dat ik de toestel maar een nacht lang aan de oplader moest hangen. Maar de toestel reageert niet op de oplader nog op de computer. Dus een toestel dat niet functioneert. Hierover meerdere malen contact gehad na het weekend, omdat ik terug gebeld zou worden wat niet is gebeurd. Op 13dec11 heb ik contact gehad met medewerker. Ik heb heel lang met hem gesproken, maar ze willen geen nieuw toestel geven. Hun regel is dat ik het binnen acht dagen me klacht kenbaar moet maken. Alleen dan heb ik recht op een nieuw toestel. Maar dit heb ik gedaan, alleen niet bij de klantenservice telefonisch maar bij de t-mobile shop.

Tmobile zou dan een mail uisturen naar de winkel om te vragen of ik daar werkelijk was geweest binnen de acht dagen. Op dat moment wilden ze me alleen maar een omruiltoestel geven, dus ik moest kiezen nu een omruiltoestel of wachten op antwoord en dan een nieuw toestel ik heb gewacht voor een nieuw toestel .Maar na ander half week heb ik weer gebeld om te vragen maar er was niks binnen geen antwoord binnen gekomen. Toen ben ik persoonlijk naar de winkel geweest en daar heeft de medewerker bevestigd dat ik daar ben geweest binnen de termijn van acht dagen. Dat is ook bevestigd door de klantenservice dat de winkelmedewerker dat in het systeem heeft gezet. Maar desondanks vertikt tmobile het om mij een nieuw toestel te geven. Omdat ze vinden dat het te lang geleden is één grote smoes dat zich maar opstapelt. Uiteindelijk heb ik maar gekozen voor een omruil toestel. Terwijl de medewerker letterlijk tegen mij gezegd heeft dat ik een nieuw toestel krijg als de winkel dat bevestigd, de bevestiging is er maar dan nog vertikken ze het. Ik heb dan voor niks als die tijd gewacht, dan had ik gelijk die omruiltelefoon kunnen nemen. Maar de afdeling ‘’telefoon specialisten’’ werkt dit tegen. Door dit geval maak ik veel meer onnodige kosten die ik niet zou hebben als ik me Blackberry zou hebben. Ik heb ook meerdere keren belafspraken gemaakt die
niet zijn nagekomen door hun. Ik heb nu geen keuze, ik moet nu wel een gereviseerd toestel nemen die binnenkort wordt geleverd.
Of heeft iemand hier een andere idee over? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, heb spijt dat ik een verlenging ben aangegaan. Een groot onkunde daar op het callcenter.

SDD
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2011 08:26

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door SDD »

Ik heb net met klantenservice van T-Mobiel gebeld en ik probeer uit te leggen dat ik mijn abonn willen omzetten naar prepaid i.v.m.onbonden contract toen gooit klantenservice de hoorn erop 2 keer toe.Onbeschoften honden ze hebben geen manier geleerd.

solaiga
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 10:01

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door solaiga »

SDD schreef:Ik heb net met klantenservice van T-Mobiel gebeld en ik probeer uit te leggen dat ik mijn abonn willen omzetten naar prepaid i.v.m.onbonden contract toen gooit klantenservice de hoorn erop 2 keer toe.Onbeschoften honden ze hebben geen manier geleerd.

Dat heb ik ook een paar keer meegemaakt. Als het ze te heet wordt onder hun voeten gooien ze de haak erop. Makkelijkste weg kiezen, stelletje onkunde bij elkaar.

nordine
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2012 01:09

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door nordine »

Eind november 2011 heb mijn abonnement met twee jaar verlengd en overgestapt van Blackberry (waar ik veel problemen mee heb gehad) naar IPhone.
Ben in principe altijd tevreden geweest met de diensten van T Mobile maar sinds een aantal weken ben ik niet meer te spreken over de zogenaamde service van T Mobile.
Op 14 12 2011 kreeg ik een nieuwe iPhone 4s waar ik in eerste instantie heel blij mee was.
Na een aantal dagen merkte ik dat er iets rammelde in de IPhone.
Gebeld naar de klantenservice van TMobile en mijn klacht kenbaar gemaakt.
Ik werd verzocht naar een TMobile shop te gaan zodat zij het mankement konden beoordelen!
De medewerker van de shop heeft het toestel bekeken en er was idd wat mis met het toestel en moest dus terug. Vervolgens weer gebeld met de klantenservice.
Het toestel werd omgeruild en het defecte toestel mocht ik pas opsturen zodra de nieuwe binnen was.
Op vrijdag 23 12 2011 werd het nieuwe toestel afgeleverd maar na een aantal dagen kwam ik tot de ontdekking dat dit toestel wederom een mankement had.
Op zaterdag 31 12 2011 heb ik tijdens mijn werk getracht te bellen maar het duurde zo lang dat ik besloot dit na het weekend nogmaals te proberen.
Op maandag 2 januari 2012 heb ik wederom gebeld en na een wachttijd van ongeveer tien minuten kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn.
Tijdens dit gesprek heb ik uitgelegd wat er aan de hand is (hoormicrofoon defect/kraakt) de medewerker wilde het IMEI nummer die ik op dat moment niet bij me had.
De klantenservice kon dit nummer ook niet achterhalen en het kwam er op neer dat ik de verbinding moest verbreken zodat ik met een bepaalde code (*#06#) dit nummer kon achterhalen.
En je raad het al weer zo'n tien minuten in de wacht voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Wederom mijn verhaal gedaan en na een rare situatie (IMEI nummer was onbekend) ben ik doorverbonden met een andere afdeling. Opnieuw mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik op zaterdag al had gebeld maar dat ik er niet doorheen kwam.
De desbetreffende medewerker wilde weten wanneer ik het defect had geconstateerd en uiteindelijk werd mij toegezegd dat ik wederom een nieuw toestel zou krijgen.
De volgende dag kreeg ik een e-mail met de mededeling dat ik het toestel kon omruilen.
In tegenstelling tot de eerste keer moest ik nu het defecte toestel meegeven aan de koerier.
Vandaag (04-01) heb ik wederom gebeld (weer tien minuten in de wacht) met de vraag waarom het nu anders gaat dan de eerste keer wederom doorverbonden en tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik de vorige keer een nieuw toestel kreeg en dat ik nu een toestel krijg dat niet nieuw is.
Nadat ik mijn verhaal gedaan had zegt de medewerker dat zij degene was die ik op 02-01-2012 gesproken had en dat zij nooit gezegd zou hebben dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Ik wist niet wat ik hoorde.
Ik vroeg of zij de gevoerde gesprekken opnemen en het antwoord was ja vervolgens gaf ik aan dat het gesprek van 02-01 dan ook opgenomen was en dat wist ze ineens niet zo zeker ???
En nu verteld ze opeens dat ik niet binnen acht dagen gebeld heb en dat ze wel degelijk heeft aangegeven dat het niet om een nieuw toestel ging.
Het leek mij verstandig om dit verhaal op dat moment even te laten voor wat het is want ik had namelijk nog een andere kwestie die ik wilde bespreken.
Voordat ik mijn IPhone kreeg had ik een Blackberry waar ik zoals ik al eerder zei veel problemen mee had, mijn Blackberry werd ter reparatie opgestuurd omdat ik nooit internet verbinding en bleef het touchscreen regelmatig hangen.
T Mobile had toegezegd dat indien de problemen m.b.t internetverbinding door een defect van het toestel kwam de internet kosten werden vergoed.
Na de reparatie belde ik wederom met de klantenservice met de vraag hoe het zat met de vergoeding.
Ik moest het toestel eerst maar even uitproberen en als de problemen aanhielden dan kon ik terugbellen.
Ik heb de medewerker aangegeven dat indien de Blackberry nu wel werkt dat niks afdoet aan het feit dat ik maanden geen gebruik heb kunnen maken van de internet diensten waar ik wel voor betaal.
De medewerker gaf wel toe dat het defect aan toestel lag anders hadden ze het toestel niet kosteloos gerepareerd maaaar ze konden de internet kosten niet vergoeden.
Uit coulance wilde ze me wel een korting op mijn abonnement aanbieden en toen kwamen we op het volgende probleem.
De medewerker was hard op aan het denken en ik hoor haar zeggen dat ik nog een maand korting op mijn abonnement heb wat natuurlijk niet correct was.
Ik had bij mijn verlenging 7 maanden 50% korting op mijn SmartPlus en drie maanden 100% korting op mijn Family.
Nadat ik dit had aangegeven is ze op onderzoek gegaan en gelukkig kon ze deze afspraken terugvinden.
(Een aantal dagen daarvoor had ik wederom gebeld met de klantenservice omdat ik constateerde dat ik al twee keer 100% korting op mijn Family en twee keer 50% op mijn SmartPlus abonnement had ingeleverd.
Ze hadden de eerste korting voor de zowel de Family en de SmartPlus toegepast op de resterende dagen van mijn bel bundel (3 dagen) en de tweede korting op de maand daarop.
Hier was ik het natuurlijk niet mee eens en de medewerker had tijdens dit gesprek toegezegd dat hij dit zou corrigeren.
In plaats van een correctie heeft de beste man de zes maanden korting waar ik nog recht op had geannuleerd en deze vervangen voor een maand korting.
Kan gebeuren dacht ik we zijn allemaal mensen en mensen maken nou eenmaal fouten!)
Maar goed van het coulance aanbod (m.b.t. het internet probleem) is er niet van gekomen.
Ze wilde in eerste instantie alles corrigeren vervolgens kijken hoe ze mij tegemoet kunnen/willen komen.
We hebben daarom afgesproken dat ik morgen 05-01-12 terug gebeld wordt.
Het laatste gesprek heeft 56 minuten geduurd en daarna kom ik er ook nog eens achter dat sinds mijn verlenging 1200 niet meer gratis is.
Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen met T Mobile hebben ?
Daarnaast vraag ik mij af hoe het I Phone verhaal moet/kan oplossen ?
Laatst gewijzigd door nordine op 06 jan 2012 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door olaf79 »

nordine schreef:Eind november 2011...
Zoek de enter of return toets eens op uw toetsenbord, gebruik die eens wat vaker. Maakt uw bericht stukken leesbaarder! :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door olaf79 »

solaiga schreef:Ik heb nu geen keuze, ik moet nu wel een gereviseerd toestel nemen die binnenkort wordt geleverd.
Of heeft iemand hier een andere idee over? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, heb spijt dat ik een verlenging ben aangegaan. Een groot onkunde daar op het callcenter.
Het is heel simpel. Er is u een defect toestel geleverd. Volgens de wet heeft u recht op kostenloze reparatie, vervanging met een gelijkwaardig toestel of geld terug. Een gereviseerd toestel is geen gelijkwaardig product en dit hoeft u niet te accepteren.

U heeft niks te maken met de 8 dagen meld termijn van T-mobile. De wet stelt dat u de verkoper binnen 2 maanden nadat u een defect heeft ontdekt hiervan op de hoogte moet stellen. Wat t-mobile als termijn handteert is verder irrelevant. U zit VER binnen die 2 maanden termijn.

Tmobile moet dus gewoon tot reparatie / vervanging over gaan. Doet zij dat niet dan overtreedt zij de wet.
Ik adviseer u om per aangetekende brief een sommatie te sturen aan tmobile waarin u stelt dat u kostenloze reparatie, dan wel vervanging dan wel geld terug eist. Geeft tmobile hieraan geen gehoor binnen een redelijke termijn dan kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie.

roy0502
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 09:49

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door roy0502 »

in de reparatie voorwaarden staat duidelijk dat als een defect toestel binnen 7 dagen word gemeld dat de klant dan een nieuw toestel krijgt.
als het defect tussen 7 dagen en 60 dagen word gemeld word er een gereferbist toestel gestuurt
buiten de 60 dagen is het reparatie.

Dus als ik van u mening uit mag gaan en ik laat mijn toestel binnen 2 maanden vallen hij gaat defect dan kan ik elke 2 maanden mijn toestel voor een nieuwe omruilen dat zou mooi zijn. Voorwaarden zijn er niet voor niets

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door olaf79 »

roy0502 schreef:in de reparatie voorwaarden staat duidelijk dat als een defect toestel binnen 7 dagen word gemeld dat de klant dan een nieuw toestel krijgt.
als het defect tussen 7 dagen en 60 dagen word gemeld word er een gereferbist toestel gestuurt
buiten de 60 dagen is het reparatie.

Dus als ik van u mening uit mag gaan en ik laat mijn toestel binnen 2 maanden vallen hij gaat defect dan kan ik elke 2 maanden mijn toestel voor een nieuwe omruilen dat zou mooi zijn. Voorwaarden zijn er niet voor niets
Natuurlijk niet. Ik schreef, defect geleverd. Als u het ding laat vallen was het niet defect bij levering.
De reparatievoorwaarden van tmobile zijn irrelevant. De wet stelt dat u geen genoegen hoeft te nemen met een gereviseerd toestel. Zo'n toestel is immers gebruikt en dus niet gelijkwaardig aan het toestel dat u gekocht heeft.
Tmobile zit in deze dus fout. Goed fout!

nordine
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2012 01:09

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door nordine »

olaf79 schreef:
nordine schreef:Eind november 2011...
Zoek de enter of return toets eens op uw toetsenbord, gebruik die eens wat vaker. Maakt uw bericht stukken leesbaarder! :lol:
Ja had gekund! :oops:

nordine
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2012 01:09

Re: T-Mobile omruilgarantie?

Ongelezen bericht door nordine »

Ben vandaag terug gebeld en tot mijn grote verbazing is de dame van TMobile i.v.m. het Blackberry verhaal terug gekomen op haar aanbod.
In eerste instantie was zij van plan een korting toe te passen op mijn abonnement.
Maar dat gaat dus niet door. In plaats daarvan krijg ik maar drie dagen vergoed!
Ik heb het helemaal gehad met TMobile en ga dan ook alles uit de kast halen om mijn gelijk te halen.
Kan iemand mij vertellen waar ik kan/moet beginnen.

Grt

Gesloten