Verplicht telefonisch contact opnemen? Vesting Finance
Geplaatst: 24 dec 2011 13:53
Na een heel jaar ellende met de Nederlandse Energie Maatschappij over een verkeerde jaarafrekening en vervolgens een niet verwerkte verhuizing, werd mijn dossier overgedragen aan Vesting Finance. In de hoop dat hier wat intelligenter volk zat dan bij de NEM heb ik hen mijn volledige bewijslast toegezonden in de verwachting dat (in ieder geval een deel van) de claim zou worden afgewezen. Helaas heeft Vesting Finance geen enkele moeite genomen mijn bezwaar door te lezen, noch de bijgeleverde bewijzen. Ik kreeg als antwoord dat het antwoord op mijn bezwaar bij de NEM toch meer dan duidelijk was geweest en dat ik binnen drie werkdagen moest betalen.
Ik heb hen toen geantwoord dat ik zeer teleurgesteld was in de kwaliteit van hun "dienstverlening" en dat ik niet binnen drie dagen kon betalen. Ik zit namelijk in de ziektewet en heb dientengevolge niet eens geld om mijn rekeningen te betalen, laat staan aanmaningen die niet eens terecht zijn. Dit was half november en ik heb in die mail ook aangegeven dat ik als ik dan toch tegen de muur moest oplopen, wel gewoon zou betalen, maar op mijn manier. Dat houdt in, een tientje per maand. Meteen aangegeven dat hierover geen onderhandeling mogelijk was, omdat er van deze kale kip gewoon niet meer te plukken valt. Ik ontving hierop geen antwoord en heb vervolgens netjes mijn eerste betaling gedaan. Ook hierop kreeg ik geen reactie, tot enkele dagen geleden.
Ik kreeg een voicemail waarop ik gesommeerd werd met spoed naar Vesting Finance te bellen. Helaas, mijn telefoon is afgesloten dus ik KAN niet bellen. Daarbij WIL ik ook niet bellen omdat ik de ervaring heb dat afspraken die ik telefonisch of persoonlijk maak door bedrijven niet worden nagekomen, dus ik heb hen netjes gemaild dat ik niet de mogelijkheid heb om te bellen. Aangegeven dat ik via mail te bereiken ben, maar dat ze zich de moeite konden besparen als het over mijn aflossingsbedrag ging, omdat er niets meer te halen valt.
Gisteren ontving ik een dreigbrief dat ik niet gereageerd had op hun poging een minnelijke schikking te treffen en dat ik vóór 28-12-2011, 17:00 TELEFONISCH contact moet hebben gezocht anders gaan ze ervan uit dat ik hun laatste aanbod op het treffen van een passende oplossing afwijs. Hierop zullen ze dan verder gaan met de incassoprocedure blablabla...
Ik heb hem hierop wederom gemaild dat ik wel degelijk contact had opgenomen, dat ik niet in staat ben te telefoneren en dat ik dit ook niet WIL uit voornoemde overwegingen. En dat ik niet nogmaals iets ging uitleggen over mijn financiële status, maar dat ik zoals ik benoemd heb zal door blijven gaan met het storten van het door mij genoemde bedrag. Hierop uiteraard wederom geen reactie.
Ik denk er nu serieus over om de hele claim uiteindelijk toch voor de rechter te laten komen al gaat het maar om een pietluttig bedrag (absoluut gezien dan, ik kan het iig voorlopig niet betalen).
Maar ik vraag me af, kan een incassobureau mij nou werkelijk verplichten om telefonisch contact op te nemen?
Ik heb hen toen geantwoord dat ik zeer teleurgesteld was in de kwaliteit van hun "dienstverlening" en dat ik niet binnen drie dagen kon betalen. Ik zit namelijk in de ziektewet en heb dientengevolge niet eens geld om mijn rekeningen te betalen, laat staan aanmaningen die niet eens terecht zijn. Dit was half november en ik heb in die mail ook aangegeven dat ik als ik dan toch tegen de muur moest oplopen, wel gewoon zou betalen, maar op mijn manier. Dat houdt in, een tientje per maand. Meteen aangegeven dat hierover geen onderhandeling mogelijk was, omdat er van deze kale kip gewoon niet meer te plukken valt. Ik ontving hierop geen antwoord en heb vervolgens netjes mijn eerste betaling gedaan. Ook hierop kreeg ik geen reactie, tot enkele dagen geleden.
Ik kreeg een voicemail waarop ik gesommeerd werd met spoed naar Vesting Finance te bellen. Helaas, mijn telefoon is afgesloten dus ik KAN niet bellen. Daarbij WIL ik ook niet bellen omdat ik de ervaring heb dat afspraken die ik telefonisch of persoonlijk maak door bedrijven niet worden nagekomen, dus ik heb hen netjes gemaild dat ik niet de mogelijkheid heb om te bellen. Aangegeven dat ik via mail te bereiken ben, maar dat ze zich de moeite konden besparen als het over mijn aflossingsbedrag ging, omdat er niets meer te halen valt.
Gisteren ontving ik een dreigbrief dat ik niet gereageerd had op hun poging een minnelijke schikking te treffen en dat ik vóór 28-12-2011, 17:00 TELEFONISCH contact moet hebben gezocht anders gaan ze ervan uit dat ik hun laatste aanbod op het treffen van een passende oplossing afwijs. Hierop zullen ze dan verder gaan met de incassoprocedure blablabla...
Ik heb hem hierop wederom gemaild dat ik wel degelijk contact had opgenomen, dat ik niet in staat ben te telefoneren en dat ik dit ook niet WIL uit voornoemde overwegingen. En dat ik niet nogmaals iets ging uitleggen over mijn financiële status, maar dat ik zoals ik benoemd heb zal door blijven gaan met het storten van het door mij genoemde bedrag. Hierop uiteraard wederom geen reactie.
Ik denk er nu serieus over om de hele claim uiteindelijk toch voor de rechter te laten komen al gaat het maar om een pietluttig bedrag (absoluut gezien dan, ik kan het iig voorlopig niet betalen).
Maar ik vraag me af, kan een incassobureau mij nou werkelijk verplichten om telefonisch contact op te nemen?