LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service MEDION
Slechte service MEDION
Deze week nieuwe pc van MEDION ontvangen. Inmiddels draait de pc prima en heb ik hem opnieuw ingericht. Helaas blijkt de dvd-brander defect. Daarover gebeld. Eerst het advies gekregen de kabels vast te drukken 'want die zitten wel vaker los'. Helpt niet dus opnieuw gebeld. Nu het advies om de hele pc terug te sturen en te laten repareren. Betekent dat ik mijn pc een behoorlijke tijd kwijt ben om een speler van 2 tientjes te laten vervangen (5 minuten werk). Mijn suggestie om mij een nieuwe brander toe te sturen werd niet gehonoreerd. Daar kunnen ze niet aan beginnen. Dus ze geven liever veel geld uit aan transport en reparatie dan mij even een nieuw onderdeel toe te sturen. Ik wil ook wel een nieuwe brander betalen maar dat kon ook al niet, ik moest maar even op google zoeken naar een verkoper... DE SERVICE BIJ MEDION IS WAARDELOOS!
Re: Slechte service MEDION
Als je toch een brander wilt kopen, waarom ga je dan niet ergens een halen.
Dat Medion niet naar een mailtje iemand een nieuwe brander toestuurt, is toch vanzelfsprekend, hoe willen zij de geloofwaardigheid controleren, dat dit ding ook defect is?
Dat Medion niet naar een mailtje iemand een nieuwe brander toestuurt, is toch vanzelfsprekend, hoe willen zij de geloofwaardigheid controleren, dat dit ding ook defect is?
Re: Slechte service MEDION
Waarschijnlijk gaat dit via een pickup&return op kosten van de Medion.
De vervoerder heeft vaak geen idee wat ie precies komt afhalen. Meestal werkt dit op basis van een RMA/referentienummer.
Ik zou de brander eruit trekken, foto maken van het serienummer van het systeem en deze samen in een doos klaar leggen met kopie aankoopbewijs. Nooit geschoten altijd mis.
De vervoerder heeft vaak geen idee wat ie precies komt afhalen. Meestal werkt dit op basis van een RMA/referentienummer.
Ik zou de brander eruit trekken, foto maken van het serienummer van het systeem en deze samen in een doos klaar leggen met kopie aankoopbewijs. Nooit geschoten altijd mis.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Slechte service MEDION
Trouwens, zodra je zelf aan de PC gaat klooien is je garantie waardeloos.
Ik zou hem dus gewoon door Medion laten maken, dan verloopt je garantie ook niet.
Ik zou hem dus gewoon door Medion laten maken, dan verloopt je garantie ook niet.
Re: Slechte service MEDION
Garantie stickers bestaan alleen maar om consumenten af te schrikken, vooral diegenen die geen verstand van zaken hebben.Trouwens, zodra je zelf aan de PC gaat klooien is je garantie waardeloos.
Geheugen uitbreiden of een videokaart plaatsen/vervangen, of een harde schijf erbij zetten heeft bij merk pc's met een garantie zegel geen invloed op de garantie voor zover ik heb meegemaakt.
Heb maar 1 keer in 8 jaar tijd PC's/notebooks verkopen de reparateur horen klagen over de garantiezegel. Dit in combinatie met een hoge resolutie foto waarim bleek dat de pinnen van de processor verbogen waren (claim van reparateur: garantiezegel is verbroken en de processor is door de gebruiker beschadigd).
Voor de rest wordt een verbroken garantie-seal voor zo ver ik weet altijd genegeerd door de reparateur. Heb zelf meerdere malen die seal verbroken (bij PC's van klanten, zou zelf nooit een merk PC kopen) zonder ooit kosten te zien van de fabrikant.
Re: Slechte service MEDION
Dan kan ik jou nu al zeggen, dat het mis is.TheLD schreef:Waarschijnlijk gaat dit via een pickup&return op kosten van de Medion.
De vervoerder heeft vaak geen idee wat ie precies komt afhalen. Meestal werkt dit op basis van een RMA/referentienummer.
Ik zou de brander eruit trekken, foto maken van het serienummer van het systeem en deze samen in een doos klaar leggen met kopie aankoopbewijs. Nooit geschoten altijd mis.
Aankoopbewijs, serienummer is geen bewijs, dat deze brander uit de gekochte, met nog garantie, computer komt.
Zou makkelijk zijn, een defecte brander op te sturen.
Re: Slechte service MEDION
Sommige bedrijven maken het wel erg bond. Ze denken zelfs na de verkoop dat het product nog van hen is. Het plaatsen van een garantie seal heeft geen enkele betekentis. Het verbreken van zo'n seal is onder alle omstandigheden toegestaan want in de wet is nergens een bepaling op genomen dat een koper / eigenaar zijn product niet mag inspecteren aan de binnenkant. Al was maar om na aflevering te controleren of alles er wel in zit en is conform afspraak. Want ik geef je op een briefje, niet allen kopers willen de boel nog wel eens flessen. Verkopers zijn ook niet altijd betrouwbaar (bewust of onbewust)53o schreef:Garantie stickers bestaan alleen maar om consumenten af te schrikken, vooral diegenen die geen verstand van zaken hebben.Trouwens, zodra je zelf aan de PC gaat klooien is je garantie waardeloos.
Geheugen uitbreiden of een videokaart plaatsen/vervangen, of een harde schijf erbij zetten heeft bij merk pc's met een garantie zegel geen invloed op de garantie voor zover ik heb meegemaakt.
Heb maar 1 keer in 8 jaar tijd PC's/notebooks verkopen de reparateur horen klagen over de garantiezegel. Dit in combinatie met een hoge resolutie foto waarim bleek dat de pinnen van de processor verbogen waren (claim van reparateur: garantiezegel is verbroken en de processor is door de gebruiker beschadigd).
Voor de rest wordt een verbroken garantie-seal voor zo ver ik weet altijd genegeerd door de reparateur. Heb zelf meerdere malen die seal verbroken (bij PC's van klanten, zou zelf nooit een merk PC kopen) zonder ooit kosten te zien van de fabrikant.
Re: Slechte service MEDION
De wet bepaald dat het repareren en de manier waarop dat gebeurd niet onredelijk bezwarend mag zijn en niet tot grote ongemakken leidt. Het vervangen van alleen het defecte onderdeel is een prima alternatief. Waarschijnlijk weet medion precies welk serienummer onderdeel er in welke pc is geplaats en kunnen zij adhv de service tag dat precies terug vinden. Het risico op fraude is dan wel erg klein.nevermind schreef:Dan kan ik jou nu al zeggen, dat het mis is.TheLD schreef:Waarschijnlijk gaat dit via een pickup&return op kosten van de Medion.
De vervoerder heeft vaak geen idee wat ie precies komt afhalen. Meestal werkt dit op basis van een RMA/referentienummer.
Ik zou de brander eruit trekken, foto maken van het serienummer van het systeem en deze samen in een doos klaar leggen met kopie aankoopbewijs. Nooit geschoten altijd mis.
Aankoopbewijs, serienummer is geen bewijs, dat deze brander uit de gekochte, met nog garantie, computer komt.
Zou makkelijk zijn, een defecte brander op te sturen.
Re: Slechte service MEDION
olaf79 schreef:De wet bepaald dat het repareren en de manier waarop dat gebeurd niet onredelijk bezwarend mag zijn en niet tot grote ongemakken leidt. Het vervangen van alleen het defecte onderdeel is een prima alternatief. Waarschijnlijk weet medion precies welk serienummer onderdeel er in welke pc is geplaats en kunnen zij adhv de service tag dat precies terug vinden. Het risico op fraude is dan wel erg klein.nevermind schreef:Dan kan ik jou nu al zeggen, dat het mis is.TheLD schreef:Waarschijnlijk gaat dit via een pickup&return op kosten van de Medion.
De vervoerder heeft vaak geen idee wat ie precies komt afhalen. Meestal werkt dit op basis van een RMA/referentienummer.
Ik zou de brander eruit trekken, foto maken van het serienummer van het systeem en deze samen in een doos klaar leggen met kopie aankoopbewijs. Nooit geschoten altijd mis.
Aankoopbewijs, serienummer is geen bewijs, dat deze brander uit de gekochte, met nog garantie, computer komt.
Zou makkelijk zijn, een defecte brander op te sturen.
@olaf79
Ik neem nu eens voor het gemak een wasmachine.
Daar is de motor stuk,maar nog garantie.
Dus je wilt dan, om dit te vergelijken, de motor uitbouwen, want het bedrijf weet welk onderdeel is ingebouwd, en opsturen, om het te vergemakkelijken, zo als je het noemt.
Ook in dit geval kan TS geen gebruik maken van het toestel, zoals het nu met de hele PC is.
Medion heeft nu eenmaal, zoals vele bedrijven, een bepaald draaiboek om de service te verlenen, maar ook hier blijkt dit weer niet in order te zijn, maar iedereen tevreden stellen is en blijft moeilijk.
Re: Slechte service MEDION
Veel mensen maken een computer open zonder ESD veilig te werken, raken de onderdelen aan en die onderdelen gaan kaduuk.olaf79 schreef:Sommige bedrijven maken het wel erg bond. Ze denken zelfs na de verkoop dat het product nog van hen is. Het plaatsen van een garantie seal heeft geen enkele betekentis. Het verbreken van zo'n seal is onder alle omstandigheden toegestaan want in de wet is nergens een bepaling op genomen dat een koper / eigenaar zijn product niet mag inspecteren aan de binnenkant. Al was maar om na aflevering te controleren of alles er wel in zit en is conform afspraak. Want ik geef je op een briefje, niet allen kopers willen de boel nog wel eens flessen. Verkopers zijn ook niet altijd betrouwbaar (bewust of onbewust)
En daar steken de fabrikanten een stokje voor. Logisch, want als de eindgebruiker zomaar de computer open mag maken en dat de boel door elektro statische onladingen kapot gaat, mag de fabrikant daarvoor opdraaien.
En logischerwijs danken ze daarvoor.
Dat is de realiteit.
Ik ben van mening dat een koper/eigenaar die niet ESD veilig kan werken (of wil werken) en niet precies weet waar hij mee bezig is, de computer dicht te laten.
Ze maken meer kapot dan niet.
Re: Slechte service MEDION
Je vergelijkt appels met peren. Een dvd speler van 20 euro is wat anders dan een wasmaschine motor. Zonder die dvd doet de rest van de computer het nog gewoon, zonder de motor doet de wasmachine het toch niet. Het heeft dus geen zin om alleen de motor op te sturen, want dan heb je thuis nog steeds een wasmaschine waarmee je niet kunt wassen. Bovendien is een motor veel duurder.nevermind schreef:@olaf79
Ik neem nu eens voor het gemak een wasmachine.
Daar is de motor stuk,maar nog garantie.
Dus je wilt dan, om dit te vergelijken, de motor uitbouwen, want het bedrijf weet welk onderdeel is ingebouwd, en opsturen, om het te vergemakkelijken, zo als je het noemt.
Ook in dit geval kan TS geen gebruik maken van het toestel, zoals het nu met de hele PC is.
Medion heeft nu eenmaal, zoals vele bedrijven, een bepaald draaiboek om de service te verlenen, maar ook hier blijkt dit weer niet in order te zijn, maar iedereen tevreden stellen is en blijft moeilijk.
Door de opstelling van medion wordt de koper onnodig opgezadelt met ongemak en dat is op zijn zachts gezegd nogal klantonvriendelijk.
Re: Slechte service MEDION
Kan best wezen maar medion heeft een defecte pc geleverd en medion moet krachtens de wet de overlast zoveel mogelijk beperken. Dat kan door alleen de drive te vervangen, en dat is echt geen rocket science.BBCS schreef:Veel mensen maken een computer open zonder ESD veilig te werken, raken de onderdelen aan en die onderdelen gaan kaduuk.olaf79 schreef:Sommige bedrijven maken het wel erg bond. Ze denken zelfs na de verkoop dat het product nog van hen is. Het plaatsen van een garantie seal heeft geen enkele betekentis. Het verbreken van zo'n seal is onder alle omstandigheden toegestaan want in de wet is nergens een bepaling op genomen dat een koper / eigenaar zijn product niet mag inspecteren aan de binnenkant. Al was maar om na aflevering te controleren of alles er wel in zit en is conform afspraak. Want ik geef je op een briefje, niet allen kopers willen de boel nog wel eens flessen. Verkopers zijn ook niet altijd betrouwbaar (bewust of onbewust)
En daar steken de fabrikanten een stokje voor. Logisch, want als de eindgebruiker zomaar de computer open mag maken en dat de boel door elektro statische onladingen kapot gaat, mag de fabrikant daarvoor opdraaien.
En logischerwijs danken ze daarvoor.
Dat is de realiteit.
Ik ben van mening dat een koper/eigenaar die niet ESD veilig kan werken (of wil werken) en niet precies weet waar hij mee bezig is, de computer dicht te laten.
Ze maken meer kapot dan niet.
Re: Slechte service MEDION
Als je een zelfbouw computer koopt, kan dat ook veel gemakkelijker.olaf79 schreef:Kan best wezen maar medion heeft een defecte pc geleverd en medion moet krachtens de wet de overlast zoveel mogelijk beperken. Dat kan door alleen de drive te vervangen, en dat is echt geen rocket science.
Persoonlijk vind ik Medion troep.
De service belachelijk.
Echter, als veel mensen zelf de computer openmaken en niet ESD veilig werken, ontstaan daardoor veel problemen waardoor Medion daarvoor opdraait.
Daar hebben ze geen zin in (logisch) en daarom mag de koper de computer zelf niet openmaken en de onderdelen vervangen, zonder dat de garantie vervalt.
Fout!olaf79 schreef:En medion moet krachtens de wet de overlast zoveel mogelijk beperken.
Als Medion de verkopende partij is, is Medion het aanspreekpunt voor de consument. Als de consument de computer bij de Aldi gekocht heeft, is de Aldi het aanspreekpunt van de consument en dient de Aldi de computer zelf in te nemen en contact op te nemen met Medion.
Punt twee:
De wet geeft aan dat het probleem binnen een redelijk termijn en zonder ernstige overlast voor de koper opgelost dient te worden (7:21 lid 3 BW)
Re: Slechte service MEDION
olaf79 schreef:Je vergelijkt appels met peren. Een dvd speler van 20 euro is wat anders dan een wasmaschine motor. Zonder die dvd doet de rest van de computer het nog gewoon, zonder de motor doet de wasmachine het toch niet. Het heeft dus geen zin om alleen de motor op te sturen, want dan heb je thuis nog steeds een wasmaschine waarmee je niet kunt wassen. Bovendien is een motor veel duurder.nevermind schreef:@olaf79
Ik neem nu eens voor het gemak een wasmachine.
Daar is de motor stuk,maar nog garantie.
Dus je wilt dan, om dit te vergelijken, de motor uitbouwen, want het bedrijf weet welk onderdeel is ingebouwd, en opsturen, om het te vergemakkelijken, zo als je het noemt.
Ook in dit geval kan TS geen gebruik maken van het toestel, zoals het nu met de hele PC is.
Medion heeft nu eenmaal, zoals vele bedrijven, een bepaald draaiboek om de service te verlenen, maar ook hier blijkt dit weer niet in order te zijn, maar iedereen tevreden stellen is en blijft moeilijk.
Door de opstelling van medion wordt de koper onnodig opgezadelt met ongemak en dat is op zijn zachts gezegd nogal klantonvriendelijk.
Door mijn opgegeven voorbeeld bespaart TS zich voorrijkosten en het werkloon omdat hij het zelf doet, dus niets met appels en peren.
Tevens geeft TS aan, een brander willen kopen bij Medion, maar daar is geen losse verkoop mogelijk.
Mijn advies was al , een brander in een winkel kopen en inbouwen, was het simpel opgelost.
Het beste meteen twee kopen, dan is altijd een ter beschikking.
Wat aan deze manier van doen, Medion klantonvriendelijk zou zijn, begrijp ik echt niet.
Sorry, maar je lijkt wel onze bedrijven afkraker van dit en het Kassa forum.
Re: Slechte service MEDION
Het gaat niet om besparing, want de defecte dvd speler valt gewoon onder garantie. Het gaat erom dat de TS als gevolg van die defecte speler zijn gehele pc lang kwijt is. Terwijl de pc gewoon bruikbaar is. Een wasmachine doet het zonder moter niet en het is dus zinloos de motor eruit te halen om daarmee minder overlast te hebben.nevermind schreef:olaf79 schreef:Je vergelijkt appels met peren. Een dvd speler van 20 euro is wat anders dan een wasmaschine motor. Zonder die dvd doet de rest van de computer het nog gewoon, zonder de motor doet de wasmachine het toch niet. Het heeft dus geen zin om alleen de motor op te sturen, want dan heb je thuis nog steeds een wasmaschine waarmee je niet kunt wassen. Bovendien is een motor veel duurder.nevermind schreef:@olaf79
Ik neem nu eens voor het gemak een wasmachine.
Daar is de motor stuk,maar nog garantie.
Dus je wilt dan, om dit te vergelijken, de motor uitbouwen, want het bedrijf weet welk onderdeel is ingebouwd, en opsturen, om het te vergemakkelijken, zo als je het noemt.
Ook in dit geval kan TS geen gebruik maken van het toestel, zoals het nu met de hele PC is.
Medion heeft nu eenmaal, zoals vele bedrijven, een bepaald draaiboek om de service te verlenen, maar ook hier blijkt dit weer niet in order te zijn, maar iedereen tevreden stellen is en blijft moeilijk.
Door de opstelling van medion wordt de koper onnodig opgezadelt met ongemak en dat is op zijn zachts gezegd nogal klantonvriendelijk.
Door mijn opgegeven voorbeeld bespaart TS zich voorrijkosten en het werkloon omdat hij het zelf doet, dus niets met appels en peren.
Ja dat snap ik niet van TS. Hij heeft gewoon garantie dus moet medion gratis een nieuw onderdeel leveren.Tevens geeft TS aan, een brander willen kopen bij Medion, maar daar is geen losse verkoop mogelijk.
Mijn advies was al , een brander in een winkel kopen en inbouwen, was het simpel opgelost.
Het beste meteen twee kopen, dan is altijd een ter beschikking.
Klantonvriendelijk is dat de TS waarschijnlijk etterlijke weken zonder pc zit, terwijl het vervangen van de drive 10 minuten werk is.Wat aan deze manier van doen, Medion klantonvriendelijk zou zijn, begrijp ik echt niet.
Geen idee waar je op doelt, want ik schrijf vaak op dit forum dat bedrijven te hard worden aangepakt. Tevens zit ik nooit op kassa, heb daar niet eens een login voor.Sorry, maar je lijkt wel onze bedrijven afkraker van dit en het Kassa forum.
Re: Slechte service MEDION
De garantie vervalt sowieso niet door openmaken van de PC. De kans op ESD schade door het vervangen van een dvd drive is niet zo groot.BBCS schreef:Als je een zelfbouw computer koopt, kan dat ook veel gemakkelijker.olaf79 schreef:Kan best wezen maar medion heeft een defecte pc geleverd en medion moet krachtens de wet de overlast zoveel mogelijk beperken. Dat kan door alleen de drive te vervangen, en dat is echt geen rocket science.
Persoonlijk vind ik Medion troep.
De service belachelijk.
Echter, als veel mensen zelf de computer openmaken en niet ESD veilig werken, ontstaan daardoor veel problemen waardoor Medion daarvoor opdraait.
Daar hebben ze geen zin in (logisch) en daarom mag de koper de computer zelf niet openmaken en de onderdelen vervangen, zonder dat de garantie vervalt.
Voor het vervangen van een dvd speler is het geen redelijke termijn dat de hele pc weken weg is.Fout!olaf79 schreef:En medion moet krachtens de wet de overlast zoveel mogelijk beperken.
Als Medion de verkopende partij is, is Medion het aanspreekpunt voor de consument. Als de consument de computer bij de Aldi gekocht heeft, is de Aldi het aanspreekpunt van de consument en dient de Aldi de computer zelf in te nemen en contact op te nemen met Medion.
Punt twee:
De wet geeft aan dat het probleem binnen een redelijk termijn en zonder ernstige overlast voor de koper opgelost dient te worden (7:21 lid 3 BW)
Re: Slechte service MEDION
Maar is toch zijn beslissing, is ook zijn brander.Ja dat snap ik niet van TS. Hij heeft gewoon garantie dus moet medion gratis een nieuw onderdeel leveren.
Als je geen account op Kassa hebt, dan is waarschijnlijk voor iemand anders bedoeld.Geen idee waar je op doelt, want ik schrijf vaak op dit forum dat bedrijven te hard worden aangepakt. Tevens zit ik nooit op kassa, heb daar niet eens een login voor.
Re: Slechte service MEDION
Waar staat dat de PC een paar weken weg is ? Dat is een aanname die tijdens dit draadje is opgedoken. Bovendien vraag ik me af hoe 'bezwarend' dat voor een particulier is.Voor het vervangen van een dvd speler is het geen redelijke termijn dat de hele pc weken weg is.
Re: Slechte service MEDION
Wij ondersteunen van harte dat Medion slechte service biedt. Onze pc deed het niet en hebben we terug gestuurd. Inmiddels zijn we een maand verder en hebben we nog steeds geen nieuwe ontvangen en ook geen geld terug. Herhaaldelijk gebeld en gemaild maar geen enkele respons behalve uitleg over procedures die ze zelf niet naleven. Binnen 15 werkdagen hoor je een nieuwe pc in huis te hebben. De eerste keer dat je hem aanschaft, heb je hem overigens binnen 24 uur. Waarom dan zo lang wachten als je hem inruilt? En dan niet leveren en niet terug bellen. Om wanhopig van de worden.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 mar 2010 08:31
- Locatie: Panningen
- Contacteer:
Re: Slechte service MEDION
@ Roermund,
Wilt u uw MEDION klantnummer mailen naar [email protected]?
Dan zorgen wij dat u op korte termijn feedback krijgt.
Met vriendelijke groet,
MEDION webcare
Wilt u uw MEDION klantnummer mailen naar [email protected]?
Dan zorgen wij dat u op korte termijn feedback krijgt.
Met vriendelijke groet,
MEDION webcare