Studenten die beboet zijn bij Arriva
Geplaatst: 25 dec 2011 23:32
Afgelopen 7 december was ik in Groningen, ik kom zelf uit Alkmaar. In de trein gestapt van het voor mij onbekende Arriva kreeg ik van een medepassagier te horen dat ik als student vanaf 1 november in had moeten checken. ik ben hier nooit over geinformeerd, op wat voor manier dan ook.
De onderstaande brief heb ik opgestuurd naar Arriva. Voor iedereen die dit ook heeft mee gemaakt, reageer alsjeblieft. Deze onterechte wijze moet aangepakt worden.
Postbus 55
2501 CB Den Haag
Betreft: Klacht en Bezwaar
Alkmaar, 7 december 2011
Geachte heer, mevrouw,
Door middel van deze brief wil ik een klacht indienen én maak ik bezwaar tegen een mij opgelegde bekeuring.
Vandaag, 7 december 2011 om 14:53 uur, reisde ik op het traject tussen Groningen en Leeuwarden.
Ik ben student Verpleegkunde. Ik studeer in Amsterdam en reis iedere dag met de NS op het traject Alkmaar- Amsterdam. Mijn OV-jaarkaart bevat een week abonnement.
Ik ben erover geïnformeerd dat ik per 1 januari moet inchecken voor mijn reis met de NS.
Ik ben er echter niet over geïnformeerd dat die regel bij Arriva per 1 november is ingegaan.
Nadat ik was ingestapt, werd ik door de passagier naast me gewezen op het feit dat nu ook studenten bij Arriva in moesten checken. Daarvan ben ik dus nooit op de hoogte gesteld.
Aangezien de trein al reed, kon ik mij niet meer op het perron inchecken. Uiteraard ben ik meteen naar de conducteur gelopen om dit te bespreken.
Toen ik deze conducteur gevonden had heb ik hem het volgende verteld:
‘Nadat ik in deze trein ben gestapt ben ik er op gewezen dat ik me als student zijnde nu ook in had moeten checken bij Arriva. Dit wist ik niet. Zou u mij in kunnen checken?’
De conducteur scande mijn OV-jaar kaart en vroeg direct daarna mijn identiteitsbewijs. Hieruit maakte ik op dat ik bekeurd werd.
De conducteur zei tegen mij dat ik een brief van Dienst Uitvoering Onderwijs gehad zou hebben waarin duidelijk vermeld heeft gestaan dat vanaf 1 november 2011 studenten ook in de Arriva treinen in moesten checken.
Ik lees en bewaar al mijn post van DUO zorgvuldig en deze informatie heb ik absoluut niet ontvangen. Anders had ik geweten dat ik vanaf 1 november bij Arriva moest inchecken en had ik dat uiteraard gedaan.
De conducteur gaf aan dat hij zich aan de regels moest houden en heeft mij aangeraden een klacht in te dienen wanneer ik het niet mee eens was met de bekeuring. Vandaar dat ik u deze brief schrijf.
Ik vind het niet terecht dat ik een bekeuring heb gehad vanwege het niet inchecken bij Arriva.
Ik ben niet op de hoogte gesteld van deze nieuwe regel. Nogmaals, wanneer ik hiervan wel op de hoogte was gesteld dan had ik natuurlijk wel ingecheckt. En dan had ik geen bekeuring gekregen.
Ik maak dan ook bezwaar tegen de mij opgelegde bekeuring.
Ik was niet geïnformeerd over uw nieuwe procedure vanaf 1 november 2011, hierdoor heb ik mij niet aan deze procedure kunnen houden.
Ik hoop dat u begrip hebt voor mijn bezwaar en dat de bekeuring ongedaan wordt gemaakt.
Uiteraard hoop ik snel van u te horen. Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
De onderstaande brief heb ik opgestuurd naar Arriva. Voor iedereen die dit ook heeft mee gemaakt, reageer alsjeblieft. Deze onterechte wijze moet aangepakt worden.
Postbus 55
2501 CB Den Haag
Betreft: Klacht en Bezwaar
Alkmaar, 7 december 2011
Geachte heer, mevrouw,
Door middel van deze brief wil ik een klacht indienen én maak ik bezwaar tegen een mij opgelegde bekeuring.
Vandaag, 7 december 2011 om 14:53 uur, reisde ik op het traject tussen Groningen en Leeuwarden.
Ik ben student Verpleegkunde. Ik studeer in Amsterdam en reis iedere dag met de NS op het traject Alkmaar- Amsterdam. Mijn OV-jaarkaart bevat een week abonnement.
Ik ben erover geïnformeerd dat ik per 1 januari moet inchecken voor mijn reis met de NS.
Ik ben er echter niet over geïnformeerd dat die regel bij Arriva per 1 november is ingegaan.
Nadat ik was ingestapt, werd ik door de passagier naast me gewezen op het feit dat nu ook studenten bij Arriva in moesten checken. Daarvan ben ik dus nooit op de hoogte gesteld.
Aangezien de trein al reed, kon ik mij niet meer op het perron inchecken. Uiteraard ben ik meteen naar de conducteur gelopen om dit te bespreken.
Toen ik deze conducteur gevonden had heb ik hem het volgende verteld:
‘Nadat ik in deze trein ben gestapt ben ik er op gewezen dat ik me als student zijnde nu ook in had moeten checken bij Arriva. Dit wist ik niet. Zou u mij in kunnen checken?’
De conducteur scande mijn OV-jaar kaart en vroeg direct daarna mijn identiteitsbewijs. Hieruit maakte ik op dat ik bekeurd werd.
De conducteur zei tegen mij dat ik een brief van Dienst Uitvoering Onderwijs gehad zou hebben waarin duidelijk vermeld heeft gestaan dat vanaf 1 november 2011 studenten ook in de Arriva treinen in moesten checken.
Ik lees en bewaar al mijn post van DUO zorgvuldig en deze informatie heb ik absoluut niet ontvangen. Anders had ik geweten dat ik vanaf 1 november bij Arriva moest inchecken en had ik dat uiteraard gedaan.
De conducteur gaf aan dat hij zich aan de regels moest houden en heeft mij aangeraden een klacht in te dienen wanneer ik het niet mee eens was met de bekeuring. Vandaar dat ik u deze brief schrijf.
Ik vind het niet terecht dat ik een bekeuring heb gehad vanwege het niet inchecken bij Arriva.
Ik ben niet op de hoogte gesteld van deze nieuwe regel. Nogmaals, wanneer ik hiervan wel op de hoogte was gesteld dan had ik natuurlijk wel ingecheckt. En dan had ik geen bekeuring gekregen.
Ik maak dan ook bezwaar tegen de mij opgelegde bekeuring.
Ik was niet geïnformeerd over uw nieuwe procedure vanaf 1 november 2011, hierdoor heb ik mij niet aan deze procedure kunnen houden.
Ik hoop dat u begrip hebt voor mijn bezwaar en dat de bekeuring ongedaan wordt gemaakt.
Uiteraard hoop ik snel van u te horen. Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groeten,