LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belazert TomTom de boel moedwillig?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
condorben
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2011 12:44

Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door condorben »

Bij deze wil ik het volgende onder uw aandacht brengen.
Het betreft slecht dan wel niet volledig functionerende TomTom apparaten.
Het betreft niet een type maar gaat eigenlijk om bijna alle nieuwe types.

Enkele klachten zijn:
- SD slot is niet actief. TomTom gaf tot 2 weken geleden aan dat dit geactiveerd zou worden in de zomer van 2011. Volgens de laatste info op hun site is dit op de lange baan geschoven.
- Met de nieuwe apparaten ben je aangewezen op MyTomTOm in plaats van TomTom Home. In plaats van een verbetering is dat 5 stappen terug. E kunnen geen backups meer gemaakt worden, iets wat met
TomTom apparaten geen overbodige luxe is omdat er regelmatig iets fout gaat bij updaten van kaarten e.d.
- Ik kan geen zelf gekozen stemmen toevoegen. Dit wordt beperkt tot degene die TomTom toelaat.
- Mapshare werkt niet.

Dit in het kort enkele tekortkomingen. Er zijn er veel meer, maar daar heeft mijn TomTom exemplaar gelukkig geen last van. Als TomTom om opheldering gevraagd wordt, dan wordt men met een kluitje in het riet gestuurd.
Ik snap werkelijk niet waarom TomTom apparaten op de markt brengt en er mee adverteert terwijl ze maar gedeeltelijk werken.

Om u een beeld van de klachten te geven adviseer ik u om eens een kijkje te nemen op deze link. Dit is een internationaal forum over TomTom producten. http://discussions.tomtom.com/t5/TomTom ... navigation
Dezelfde klachten komen in Nederland voor.

De volgende link gaat specifiek over klachten van klanten die niet krijgen wat ze gekocht hebben. http://discussions.tomtom.com/t5/TomTom ... d-p/111291

ongeloofeloos
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2012 12:33

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door ongeloofeloos »

ook ik wil mijn verhaal even kwijt
2x een tomtom gehad 1e werd gestolen na 3maand in het bezit te hebben door eigen schuld
was een 740 live
de 2de was een tomtom 750 live beiden met 2jaar gratis kaartupdates
ik heb tot op heden nooit een update gehad niet 1x keer want de updates werden onderbroken en of werkten niet
gebeld met tomtom helpdesk service uitgelegd wat er gebeurde en wat de oplossing zou kunnen zijn
antwoord was meneer het lig aan uw pc of laptop installeer de software tomtom home opnieuw
nou ik heb zeker wel 30x eraf en weer erop gezet maar niks werkte omdat ik meerdere pc's tot mijn beschikking heb en 2 laptop's weet ik dat het niet aan deze apparaten ligt
dus weer een email met oplossing gevraagd en ja het lag weer aan de pc of laptop
heb toen een mail gestuurd dat het niet daar aan kan liggen maar wel aan de software
en dat ik een oplossing wilde en geen afscheep methode
je raadt het al geen respons meer
heb toen gemaild dat ik de kaartupdates tegoed zou houden uit frustratie natuurlijk
maar ja dat lost niks op
verder was de gps ontvangst van beide apparaten zeer belabberd soms wel 5 minuten geen gps
en zeer veel crashen en opnieuw opstarten was mijn ervaring met go 750 live
kort samengevat een zeer slechte helpdesk service met geen oplossingen maar afscheep strategie
en een apparaat die beter de naam stomstom kan dragen (navigatie die dementerend wordt na poosje gebruikt te zijn)
heb inmiddels wel een goed alternatief van een ander merk en de helft goedkoper ook nog
en doet zijn werk gps binnen 1 minuut en geen crashes of opnieuw opstarten
daar kan stomstom nog van leren

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door bprosman »

verder was de gps ontvangst van beide apparaten zeer belabberd soms wel 5 minuten geen gps
GPSFix geinstalleerd via TomTom Home ?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door electomonteur »

moet je niet in Zuid Limburg ,boven in Groningen of in de achterhoek opnieuw opstarten of de tom tom weer aan zetten na een dag of meer zelfs dan duurt het 7 minuten voor er gps verbinding is

zo rond de grensen is het bout

probleem met tom tom uit zet voor je op de bestemming bent en op een andere plaats weer an zet heeft hij veel tijd n odig om weer gps te ontvangen


na deel is ook dat de batterijen binnen 10tot 14 dagen leeg zijn ondanks dat tom tom uit staat
als hij binnen ligt zo als bij mij op kantoor in de kast het na 2 dagen al wer gedaan

zelfs nieuwe gekregen van hun en na 1e gebruik vrijdag in de kast gelegd en dinsdag gepakt leeg en accu was volledig vol

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door bprosman »

In plaats van een verbetering is dat 5 stappen terug
Niet voor TomTom, hiermee gaan ze / willen ze voorkomen dat mensen op een illegale manier aan hun kaarten komen en deze updaten.
moet je niet in Zuid Limburg ,boven in Groningen of in de achterhoek opnieuw opstarten of de tom tom weer aan zetten na een dag of meer zelfs dan duurt het 7 minuten voor er gps verbinding is
Zelfde vraag, GPSFix geladen ?
Bovendien, hoe langer je een GPS device niet gebruikt , hoe langer het duurt voordat hij een "Fix" heeft omdat hij eerst de correctie tabellen moet laden.

Dat komt omdat een TomTom niet helemaal uit gaat maar in een soort stand-by gaat. Dat is dus gewoon "as designed".

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door klaas1978 »

electomonteur schreef:zo rond de grensen is het bout
Dat is flauwekul, een tomtom heeft aan de grens net zoveel ontvangst als in hartje Utrecht. Het werkt met satellieten weet je wel...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor satelliet signalen moet je eigenlijk wel "vrij zicht" hebben dus zaken als bebossing , bergwanden ed hebben wel invloed.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:Voor satelliet signalen moet je eigenlijk wel "vrij zicht" hebben dus zaken als bebossing , bergwanden ed hebben wel invloed.

Heeft meer invloed als je geen sirfIII chip in je navigatiesysteem hebt zitten dan wel.
Onlangs nog in behoorlijke beboste gebieden gereden en slechts 1 streepje van de 6 minder ( 8 sattelieten signaal ipv 12 )

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor zover ik weet heeft de 730 de SIRF III chip en de >740 Broadcom chips.
Maar goed, nog steeds een Topictitel die nergens op slaat.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door nevermind »

Misschien heeft hij ook de GlobalLocate (GLLTO) en niet de SIRFStarIII.
Je hebt gelijk het topictitel klopt voor geen meter, want TS weet blijkbaar niet met een TomTom overweg te kunnen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door berndv »

bprosman schreef:Voor satelliet signalen moet je eigenlijk wel "vrij zicht" hebben dus zaken als bebossing , bergwanden ed hebben wel invloed.
Klopt, maar waar de bossen in de randstad voor gekapt zijn, zijn torens voor in de plaats gekomen van beton en staal. Een betere demping dan bomen tegen satelliet signalen. En bos en landelijke gebieden heb je ook nog wel elders in Nederland, buiten de grensgebieden.

Ik denk ook niet dat dat de gedachtengang was achter
electomonteur schreef:moet je niet in Zuid Limburg ,boven in Groningen of in de achterhoek opnieuw opstarten of de tom tom weer aan zetten na een dag of meer zelfs dan duurt het 7 minuten voor er gps verbinding is

zo rond de grensen is het bout

probleem met tom tom uit zet voor je op de bestemming bent en op een andere plaats weer an zet heeft hij veel tijd n odig om weer gps te ontvangen


na deel is ook dat de batterijen binnen 10tot 14 dagen leeg zijn ondanks dat tom tom uit staat
als hij binnen ligt zo als bij mij op kantoor in de kast het na 2 dagen al wer gedaan

zelfs nieuwe gekregen van hun en na 1e gebruik vrijdag in de kast gelegd en dinsdag gepakt leeg en accu was volledig vol

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:Voor satelliet signalen moet je eigenlijk wel "vrij zicht" hebben dus zaken als bebossing , bergwanden ed hebben wel invloed.
Bergwanden ? In Nederland ?
In Nederland hebben we geen bergen enkel "heuveltjes"

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door bprosman »

Sommige mensen gebruiken hun TomTom ook wel eens in het buitenland. De kern van mijn opmerking was "vrij zicht".j

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Sommige mensen gebruiken hun TomTom ook wel eens in het buitenland. De kern van mijn opmerking was "vrij zicht".j
Ook in het buitenland tussen de bergen heb je signaal, en geen vrij zicht nodig.
Zoals iemand al opgemerkt heeft, QuickGPS updaten, dan is ook het signaal niet pas na 7 minuten aanwezig.
Gebruik al jaren TomTom, maar kan mij bij verschillende uitspraken niet vinden, wat het gebruik van het navigatiesysteem aangaat.
Ook hier geldt, informeer hoe te gebruiken, i.p.v. een onzinnig topic te openen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

condorben schreef:
Enkele klachten zijn:
- SD slot is niet actief. TomTom gaf tot 2 weken geleden aan dat dit geactiveerd zou worden in de zomer van 2011. Volgens de laatste info op hun site is dit op de lange baan geschoven.
- Met de nieuwe apparaten ben je aangewezen op MyTomTOm in plaats van TomTom Home. In plaats van een verbetering is dat 5 stappen terug. E kunnen geen backups meer gemaakt worden, iets wat met
TomTom apparaten geen overbodige luxe is omdat er regelmatig iets fout gaat bij updaten van kaarten e.d.
- Ik kan geen zelf gekozen stemmen toevoegen. Dit wordt beperkt tot degene die TomTom toelaat.
- Mapshare werkt niet.
Staat het wel in de specificaties dat die allemaal mogelijk moet zijn en dat bijv. TomTom Home ondersteund wordt?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:
condorben schreef:
Enkele klachten zijn:
- SD slot is niet actief. TomTom gaf tot 2 weken geleden aan dat dit geactiveerd zou worden in de zomer van 2011. Volgens de laatste info op hun site is dit op de lange baan geschoven.
- Met de nieuwe apparaten ben je aangewezen op MyTomTOm in plaats van TomTom Home. In plaats van een verbetering is dat 5 stappen terug. E kunnen geen backups meer gemaakt worden, iets wat met
TomTom apparaten geen overbodige luxe is omdat er regelmatig iets fout gaat bij updaten van kaarten e.d.
- Ik kan geen zelf gekozen stemmen toevoegen. Dit wordt beperkt tot degene die TomTom toelaat.
- Mapshare werkt niet.
Staat het wel in de specificaties dat die allemaal mogelijk moet zijn en dat bijv. TomTom Home ondersteund wordt?

Natuurlijk staat allemaal op TomTom Home , maar TS moet het dan ook lezen, en misschien begrijpen.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door electomonteur »

of te wel je moet de tom tom maar continue in de auto of aan de lader laten want anders is hij na 2 a 3 dagen leeg

en gps fix staat op alle tom toms van de zaak maar dan nog is het ruk

is toch van de gekke dat je je tom tom eigenlijk altijd aan moet laten of in iedergeval aan de lader moet laten want mischien is hij als je hem nodig heb gewoon leeg kan je hem eerst op laden en daar hebben we geen tom tom voor


monteurs en ik moeten gewoon dat ding pakken en adres in toetsen en gaan
niet eerst wachten tot er weer prik in de batterij zit
is ook helemaal niet goed hé batterij helemaal leeg laten lopen

als deze op zijn maar nar een ander systeem zoeken voor de zaak

ga eens denken aan standaard ingebouwd eventueel met in klikbaar schermpje

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door bprosman »

mischien is hij als je hem nodig heb gewoon leeg kan je hem eerst op laden en daar hebben we geen tom tom voor
Via een kabel in de sigarettenaansteker ?
is ook helemaal niet goed hé batterij helemaal leeg laten lopen

Zal best wel een treshold op zitten.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door nevermind »

monteurs en ik moeten gewoon dat ding pakken en adres in toetsen en gaan
niet eerst wachten tot er weer prik in de batterij zit
is ook helemaal niet goed hé batterij helemaal leeg laten lopen

als deze op zijn maar nar een ander systeem zoeken voor de zaak

ga eens denken aan standaard ingebouwd eventueel met in klikbaar schermpje
Ook hierbij kan ik mij niet aansluiten, want het klopt geen meter.
Voor de duidelijkheid is het en accu en geen batterij.
Zoals het bij andere accu´´s is, eerst de accu helemaal leeg laten dan pas opladen, dan heeft deze ook een langere levensduur.
(Zou je als elektromonteur moeten weten)
Als de accu leeg is, dan sluit je hem aan de autolader en geef je adres in en het werkt meteen, dus niet wachten.
En wat de ingebouwde navigatie betreft, spreken wij ons nog eens als je deze in gebruik hebt. :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Belazert TomTom de boel moedwillig?

Ongelezen bericht door crazyme »

GJvdZ schreef:
condorben schreef:
Enkele klachten zijn:
- SD slot is niet actief. TomTom gaf tot 2 weken geleden aan dat dit geactiveerd zou worden in de zomer van 2011. Volgens de laatste info op hun site is dit op de lange baan geschoven.
- Met de nieuwe apparaten ben je aangewezen op MyTomTOm in plaats van TomTom Home. In plaats van een verbetering is dat 5 stappen terug. E kunnen geen backups meer gemaakt worden, iets wat met
TomTom apparaten geen overbodige luxe is omdat er regelmatig iets fout gaat bij updaten van kaarten e.d.
- Ik kan geen zelf gekozen stemmen toevoegen. Dit wordt beperkt tot degene die TomTom toelaat.
- Mapshare werkt niet.
Staat het wel in de specificaties dat die allemaal mogelijk moet zijn en dat bijv. TomTom Home ondersteund wordt?
Dit lijken mij allemaal acties om het illegaal downloaden van kaarten te beperken. Aangezien de afzet van apparaten terugloopt zal TT wat moeten terugverdienen op het verkopen van nieuwe kaarten....

Gesloten