LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dutch1
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:21

Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door dutch1 »

Dag allemaal,
Vandaag bezig geweest met het bekijken van de verzekeringen.
Ik kwam hierbij ook op de site van Ditzo terecht.
Was verbaasd over de vraagstelling ""hoeveel schade-vrije jaren heeft u"".
Ik zie erg slecht dus heb geen auto.
Gebeld dus hoe ik het afsluiten van een inboedel verzekering moest zien en de relatie met schadevrije jaren.
Het bleek dat je 10% korting kunt krijgen als je een auto hebt.
Hoe noemen ze dit nu ook weer?
Positieve diskwalificatie?

Graag uw ervaringen.

Dutch1

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind dat niet zo'n gek antwoord, dat is de gebruikelijke korting als je meer verzekeringen bij hun hebt.

dutch1
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:21

Re: Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door dutch1 »

heeft niets te maken met meer verzekeringen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door ciske »

dutch1 schreef:heeft niets te maken met meer verzekeringen

zeker weten hoe meer verzekeringen je hebt hoe meer korting.

dutch1
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:21

Re: Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door dutch1 »

lees eerst eens goed
het betreft een aanvraaag voor een inboedel verzekering
ik krijg alleen een korting als ik schade vrije jaren heb
heeft niets te maken met een autoverzekering

wat ik verlang van een dergelijk bedrijf is dat zij open en eerlijk de klant benaderen vooraf.
zij dienen te zeggen of, u moet een autoverzekering bij ons afsluiten, of als u geen autobezitter bent, dan moet u meer betalen.

in feite wordt je, vanwege het feit dat je geen auto hebt, gediscrimineerd.


dutch1

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door Emcede »

Ciske, misschien beter eerst even gekeken op de site van Ditzo. Daar staat letterlijk "Voorzichtige rijders krijgen extra korting. Schadevrije jaren op je autoverzekering? Dan ben je ook zuinig op je andere spullen. En krijg je van ons extra korting op je inboedelverzekering. Ook als je auto ergens anders is verzekerd".

Heeft dus niets met pakketkorting te maken, wat een gebruikelijk verhaal is voor veel verzekeraars.

Vreemde werkwijze, maar ik zie niet in waarom dit discriminatie zou zijn. Dutch, dan zoek je toch een andere verzekeraar? Je hóeft niet naar Ditzo!

dutch1
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:21

Re: Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door dutch1 »

dat heb ik ook niet gedaan
had daar ook een andere verzekering willen afsluiten, maar zie af van contacten met deze onderneming.
ik blijf het vreemd vinden, straks vragen ze eerst of ik wel een fiets heb.

ok, einde discussie
dank aan allen die hebben meegedacht.

dutch1

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Ditzo, inboedel in relatie tot autorijden

Ongelezen bericht door Umad »

Emcede schreef:Ciske, misschien beter eerst even gekeken op de site van Ditzo. Daar staat letterlijk "Voorzichtige rijders krijgen extra korting. Schadevrije jaren op je autoverzekering? Dan ben je ook zuinig op je andere spullen. En krijg je van ons extra korting op je inboedelverzekering. Ook als je auto ergens anders is verzekerd".

Heeft dus niets met pakketkorting te maken, wat een gebruikelijk verhaal is voor veel verzekeraars.

Vreemde werkwijze, maar ik zie niet in waarom dit discriminatie zou zijn. Dutch, dan zoek je toch een andere verzekeraar? Je hóeft niet naar Ditzo!
Beetje rare uitleg van ditzo. Ook al rij ik als een aso, is mijn auto een rijdende vuilnisbelt en lap ik verkeersregels aan mijn laars, zolang ik maar schadevrij rijd is dat voor hun een teken dat ik zuinig ben op mijn auto.
Ik ben wel van mening, dat ondanks de vreemde uitleg van ditzo, ze rustig extra korting mogen geven onder hun eigen voorwaarden. Ook als deze in principe niet direct met elkaar in verband staan.

Gesloten