LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reiskostenvergoeding

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
More-ease

reiskostenvergoeding

Ongelezen bericht door More-ease »

Ik werk ruim vier jaar, via een uitzendbureau, bij één opdrachtgever. Deze opdrachtgever is gestopt met het inhuren van uitzendkrachten en nu werk ik voor een ander bedrijf. Dit was niet mijn keuze, maar heb ik moeten accepteren vh uitzendbureau. Het nieuwe bedrijf is echter een stuk verder dan mijn vorige opdrachtgever. Dientengevolge moet ik ruim twee uur extra reizen per dag. natuurlijk zijn de reiskosten ook hoger.

wat vindt u?
Laatst gewijzigd door More-ease op 25 mar 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51

Re: reiskostenvergoeding

Ongelezen bericht door henk51 »

mijn uitzendbureau mij méér tegemoet moet komen dan de cao alleen. ik heb immers geen keus gehad in mijn plaatsing, met de daarbij horende investeringen.
Je bent uitzendkracht dat betekend dat je uitgezonden wordt naar een bedrijf die op dat moment , meestal om een tijdelijke arbeidskracht verlegen zit.Ze houden zich aan de wettelijkeregels en betalen conform CAO, je hoeft de baan niet te accepteren maar ja dan geen inkomen dat is de keerzijde van de medaille.
Je zou ze kunnen vragen of ze verder voor je willen zoeken naar een geschikte baan dichterbij.
Of schrijf je in bij een ander uitzendbureau er zijn er genoeg.
Wat versta je onder de daarbij behorende investeringen b.v. een nieuwe auto of een tweede auto erbij?
Lijkt me niet dat het uitzendbureau dat zou moeten gaan betalen voor jou.

gr Henk

++antonh

Ongelezen bericht door ++antonh »

UWV heeft geen probleem met 2 uur extra reizen hoor.
Die vinden dat je dat er voor over moet hebben.
En je hoeft geen auto te hebben voor alleen je werk zeggen zij .
Je zult niets extra krijgen, investeren in jezelf en je toekomst noemen ze dat.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

More-ease schreef: Dit was niet mijn keuze, maar heb ik moeten accepteren vh uitzendbureau.
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Je moet dat alleen maar accepteren als je per se via dat uitzendbureau wilt blijven werken.

Verder lijkt me in deze lastige tijden reistijd minder belangrijk dan het hebben van werk (hoe vervelend het misschien ook is).

More-ease

Ongelezen bericht door More-ease »

Ik ben inmiddels weg bij het bedrijf, maar had de ultieme oplossing gevonden.

Het was weliswaar lang reizen met de trein eb bus, en 23 km van mijn huis.

OP een dag dacht ik bij mezelf: ik ga op de fiets. dat heb ik een jaar gedaan. Ben 10 kg afgevallen, super fit en heb met veel plezier gefietst. Ik vind het Jammer dat ik daar weg moest. Ik mis het fietsen...

Gesloten