LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het schorsen van een brommer

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Maxh

Het schorsen van een brommer

Ongelezen bericht door Maxh »

Ik ben in het bezit van een Solex uit 1955.
Ivm een kapotte motor heb ik deze in Juni 2009 geschorst, zo ook in Juni 2010.
In 2011 is me dat even ontgaan en kreeg ik in Sept een schrijven van de RDW dat ik onverzekerd zou rond rijden, ( Ik zou zeggen was het maar waar) Gebeld met de RDW en op advies direct weer geschorst.
De daarvoor geldende boete kon hij echter niet meer ongedaan maken.
Ik zeg nog dat zie ik dan wel.
Nou dat weet ik dus nu €316.- Direct een bezwaarschrift geschreven, dat moet toch een vergissing zijn z`n bedrag omdat je even vergeten bent om te schorsen, terwijl ze zelf toch ook zien dat hij al twee jaar op rij geschorst is.Dat bezwaar is afgewezen, ik kan nu alleen nog naar de kantonrechter.
Even op internet gekeken er zijn dus 54000 mede slachtoffers. Deze gang van zaken moet toch een halt worden toegeroepen. Wie doet er mee?

ciske

Re: Het schorsen van een brommer

Ongelezen bericht door ciske »

@Maxh hier vind je verschillende mensen met ook deze problemen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=78

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Even op internet gekeken er zijn dus 54000 mede slachtoffers. Deze gang van zaken moet toch een halt worden toegeroepen. Wie doet er mee?
.
Je was het zelf vergeten terwijl je de regels wel wist toe te passen de voorgaande jaren.
Nu wijs je met de vinger naar RDW het is toch echt je eigen fout en de wetgever heeft daar sancties voor uitgeschreven.Het is veelvuldig in het nieuws geweest er zijn al vele topics over geschreven had je ook op google kunnen vinden.

gr Henk

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

henk 51 vergeet nooit wat toch Henk
Natuurlijk ieder mens vergeet wel eens wat,ook bij mij maar daar hoor je mij niet over zeuren is mijn eigen fout had ik maar beter op moeten letten net zoals TS

gr Henk

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Natuurlijk ieder mens vergeet wel eens wat,ook bij mij maar daar hoor je mij niet over zeuren is mijn eigen fout had ik maar beter op moeten letten net zoals TS

Ik denk toch dat als het om 316 euro gaat dat je toch ook niet vrolijk wordt.

Dat Ts daar aan had moeten denken is zo ,maar dat is nou eenmaal niet zo.

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

ik denk als je het boetbedrag van 54000 mensen bij elkaar gooit
er misschien toch wel eens een advocaat is die er anders over denkt..
worden niet voor niets elke dag wetten gemaakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

cirolo

Ongelezen bericht door cirolo »

wij hebben onze scooter ook eindelijk geschorst afgelopen december omdat wij ineens bekeuring na bekeuring kregen dat de scooter niet verzekerd is. telkens 316/ 320 euro!!! verzekering stond op naam exvrouw en blijkbaar voortijdig opgezegd, niet betaald whatever. Aantal keren over gebeld hoe en wat want wij kregen hem niet verzekerd doordat verzekering op andere naam staat. het is dus mogelijk dat wij van x aantal maanden iedere maand een bekeuring binnen krijgen ad 320 euro!!! totaan schorsingsdatum. Dat mag blijkbaar ook allemaal! is hier iets aan te doen????

Gesloten