LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fotozaak rekent meer voor laat ophalen
Fotozaak rekent meer voor laat ophalen
Ik had een week of 8 geleden een visooglens besteld van Olympus bij Fotozaak de Leng in Hardinxveld.
Hiervoor had ik bij hun ook een Macro voorzetlens besteld.
Hier heb ik ruim 2 en halve maand op moeten wachten omdat hun vergeten waren mij te bellenn.
Nu had ik dus die visooglens besteld en na een week spraken ze mijn voicemail in dat hij binnen was.
Ik kon hem door omstandigheden niet halen en ben het daarna eigenlijk vergeten.
Vorige week werd weer mijn voicemail ingesproken of ik de lens kon halen.
Dus 30 december ik de lens opgehaald en excuses gemaakt voor het late ophalen.
Ik kom al jaren in de zaak en ik ken de mensen goed.
Tot mijn grote verbazing werd niet €149,99 gerekend (zoals op de Olympus site) maar €204,-!!!!
Ik stomverbaasd naar huis, had ik het dan verkeerd gezien?
Nee Olympus gaf aan dat hij echt €149,99 kostte en ik dus de fotozaak gemailt hoe dit kon.
Tja zijn inkoop was duurder op het moment dat ik bestelde en had ik hem maar op tijd op moeten halen, nu had hij extra kosten gerekend.
Dit staat nergens beschreven en ik heb niet voor de bestelling getekend.
Ook geeft Olympus aan dat de prijs niet gezakt is in tussen tijd, dus de foto zaak heeft mijn €55,- meer gerekend.
Kan dit zomaar? Ik rekende toch ook geen kosten toen hun mij vergeten waren met die Macro lens!!!!!
Hier heb ik ruim 2 en halve maand op moeten wachten omdat hun vergeten waren mij te bellenn.
Nu had ik dus die visooglens besteld en na een week spraken ze mijn voicemail in dat hij binnen was.
Ik kon hem door omstandigheden niet halen en ben het daarna eigenlijk vergeten.
Vorige week werd weer mijn voicemail ingesproken of ik de lens kon halen.
Dus 30 december ik de lens opgehaald en excuses gemaakt voor het late ophalen.
Ik kom al jaren in de zaak en ik ken de mensen goed.
Tot mijn grote verbazing werd niet €149,99 gerekend (zoals op de Olympus site) maar €204,-!!!!
Nee Olympus gaf aan dat hij echt €149,99 kostte en ik dus de fotozaak gemailt hoe dit kon.
Tja zijn inkoop was duurder op het moment dat ik bestelde en had ik hem maar op tijd op moeten halen, nu had hij extra kosten gerekend.
Dit staat nergens beschreven en ik heb niet voor de bestelling getekend.
Ook geeft Olympus aan dat de prijs niet gezakt is in tussen tijd, dus de foto zaak heeft mijn €55,- meer gerekend.
Kan dit zomaar? Ik rekende toch ook geen kosten toen hun mij vergeten waren met die Macro lens!!!!!
Re: Fotozaak rekent meer voor laat ophalen
In de winkel persoonlijk besteld?Ik had een week of 8 geleden een visooglens besteld van Olympus bij Fotozaak de Leng in Hardinxveld.
Bestelbon of koopcontract met prijs gekregen?
Waarom het verhoogde bedrag betaald, als dit niet klopte?
Dit zijn m.i. twee los van elkaar staande zaken. Het zou best kunnen zijn dat de inkoop duurder was op moment van bestellen door de leverancier maar de inkoopprijs wijzigt niet (meer)op het moment dat het product niet afgehaald wordt.Tja zijn inkoop was duurder op het moment dat ik bestelde en had ik hem maar op tijd op moeten halen, nu had hij extra kosten gerekend.
In de winkel besteld, maar niks geen bon of prijs.
Hij berekende een soort boete ook omdat ik laat afgehaald had
Hij berekende een soort boete ook omdat ik laat afgehaald had
Hier komt fout nummer 1, u heeft een slechte ervaring en gaat toch weer terug naar dezelfde winkel.Bibie schreef:Ik had een week of 8 geleden een visooglens besteld van Olympus bij Fotozaak de Leng in Hardinxveld.
U heeft in de winkel gekocht en had dus op het moment van koop de optie om "nee" te zeggen. Dat is nu een beetje laat en het is al vaak gezegd maar wordt daardoor niet minder waar: als u iets koopt en ervoor betaalt, er vervolgens achter komt dat u teveel betaald heeft, is dat uw eigen verantwoordelijkheid, niet die van de winkelier.Nu had ik dus die visooglens besteld en na een week spraken ze mijn voicemail in dat hij binnen was.
....
Uit interesse trouwens: om welke fisheye gaat het eigenlijk? De enige die ik ken is de Olympus ZD 8mm f/3.5 Fisheye en die doe ruim boven de €600. Een fisheye lens voor €200 kan eigenlijk niet, van wat voor merk dan ook. Heeft u het misschien over een voorzetlensje? Aftermarket?
Ja het is de voorzetlens hoor.
Tja ik dacht na de eerste keer nog van kan gebeuren dat ze het vergeten waren.
Maar nu ga ik er echt nooit meer heen.
Tja, dan is €200+ echt veel te veel. Hij "doet" bij verschillende winkels inderdaad zo rond de €140: http://www.vergelijk.nl/objectief_lens/ ... /fcon_p01/Bibie schreef:Ja het is de voorzetlens hoor.
Zou de winkelier daar eens mee confronteren maar zoals gezegd: veel kans heb je niet, koop is koop
En ja hoor, vanmorgen een mailtje van de fotozaak.
Dat hij een creditering over het hoofd had gezien en het teveel berekende bedrag aan mij over gaat maken
Maargoed dat ik er achterheen heb gezeten anders had ik het geld nooit terug gezien.
Dat hij een creditering over het hoofd had gezien en het teveel berekende bedrag aan mij over gaat maken
Maargoed dat ik er achterheen heb gezeten anders had ik het geld nooit terug gezien.
Jij hebt ook liggen suffen. Wie rekent er nu 200 af wanneer 150 is afgesproken ?
Mooi zo, eind goed al goed zullen we maar zeggen. Gefeliciteerd!Bibie schreef:En ja hoor, vanmorgen een mailtje van de fotozaak.
Heb ik ooit gezegd dat er 150 was afgesproken?
Ik heb juist gezegd dat er geen afspraken waren gemaakt, niet schriftelijk en niet mondeling
Ik heb juist gezegd dat er geen afspraken waren gemaakt, niet schriftelijk en niet mondeling
Er was wel een overeenkomst :Bibie schreef:Heb ik ooit gezegd dat er 150 was afgesproken?
Maar ok, geen 150 afgesproken. Ik pas mijn woorden aan :Bibie schreef:Ik had een week of 8 geleden een visooglens besteld van Olympus bij Fotozaak de Leng in Hardinxveld.
Wie betaalt nu 200 wanneer zo'n lens 150 kost ?
Bibie schreef:Heb ik ooit gezegd dat er 150 was afgesproken?
Dan heeft de zaak alle vrijheid om iets te berekenen.
Wie gaat nu iets kopen zonder iets op papier te laten zetten.
Als er geen prijs is afgesproken dan moet de koper de prijs betalen die verkoper gebruikelijk in rekening brengt. Het gaat hier om de prijs op het moment dat de camera besteld is. Wil je hier wat mee doen, dan moet je achter die prijs zien te komen. Daarnaast zou de verkoper mogelijk iets kunnen rekenen voor de opslag.
Ik heb dus door Olympus uit laten zoeken wat de prijs op het moment van inkoop was.
Ze hebben mij keurig geinformeerd en ik heb met deze gegevens wederom de fotozaak benaderd.
Nog geen 12 uur later had ik dus mailtje dat hij de creditering over het hoofd had gezien en ik krijg 50 euro terug.
Deze had ik natuurlijk nooit gehad als ik er niet achteraan was gegaan het uit te zoeken.
Ze hebben mij keurig geinformeerd en ik heb met deze gegevens wederom de fotozaak benaderd.
Nog geen 12 uur later had ik dus mailtje dat hij de creditering over het hoofd had gezien en ik krijg 50 euro terug.
Deze had ik natuurlijk nooit gehad als ik er niet achteraan was gegaan het uit te zoeken.
Reactie van Foto de Leng.
Deze klant heeft gedeeltelijk gelijk echter het is jammer dat een forum zoals dit meestal 1 zijdig is.
Deze klant is meerdere malen bij ons in de winkel geweest voor info over de Olympus pen. Wij hebben hier behoorlijk veel tijd in gestoken dit is niet erg wanneer de klant ook de camera bij ons koopt.
Vervolgens wordt de camera ergens anders gehaald omdat deze daar waarschijnlijk een paar tientjes goedkoper is.
De klant heeft bij ons later de opdracht gegeven om een converter te bestellen,
en heeft aangegeven dat wanneer deze onder de tweehonderd euro is mag hij besteld worden.
De prijs die wij toen van onze inkoop kregen was € 149,00 exclusief btw wanneer wij dan € 189,00 euro rekenen zit er dus € 12,00 winst op.
Vervolgens wordt deze pas maanden later op gehaald, na diverse keren de voice mail te hebben ingesproken hebben wij een factuur met administratie kosten berekend en toen kon deze wel snel opgehaald worden.
Na dat ik een reactie kreeg van de klant dat deze een andere prijs moest zijn heb ik dit gecontroleerd en bleek dat de klant gelijk had.
Wij hebben via onze inkoop een creditering gekregen en deze is met de klant verrekend. Vandaar dat dit bedrag is gecrediteerd inclusief de administratie kosten.
Volgens Foto de Leng hebben wij dit netjes met de klant opgelost.
Het is jammer dat deze klant direct in de pen klimt we hadden hier ook op een normale manier uit kunnen komen.
Deze klant heeft gedeeltelijk gelijk echter het is jammer dat een forum zoals dit meestal 1 zijdig is.
Deze klant is meerdere malen bij ons in de winkel geweest voor info over de Olympus pen. Wij hebben hier behoorlijk veel tijd in gestoken dit is niet erg wanneer de klant ook de camera bij ons koopt.
Vervolgens wordt de camera ergens anders gehaald omdat deze daar waarschijnlijk een paar tientjes goedkoper is.
De klant heeft bij ons later de opdracht gegeven om een converter te bestellen,
en heeft aangegeven dat wanneer deze onder de tweehonderd euro is mag hij besteld worden.
De prijs die wij toen van onze inkoop kregen was € 149,00 exclusief btw wanneer wij dan € 189,00 euro rekenen zit er dus € 12,00 winst op.
Vervolgens wordt deze pas maanden later op gehaald, na diverse keren de voice mail te hebben ingesproken hebben wij een factuur met administratie kosten berekend en toen kon deze wel snel opgehaald worden.
Na dat ik een reactie kreeg van de klant dat deze een andere prijs moest zijn heb ik dit gecontroleerd en bleek dat de klant gelijk had.
Wij hebben via onze inkoop een creditering gekregen en deze is met de klant verrekend. Vandaar dat dit bedrag is gecrediteerd inclusief de administratie kosten.
Volgens Foto de Leng hebben wij dit netjes met de klant opgelost.
Het is jammer dat deze klant direct in de pen klimt we hadden hier ook op een normale manier uit kunnen komen.
M de Leng,
Je geef aan dat de klant meerdere malen om informatie heeft gevraagd over een camera en deze later ergens anders heeft besteld. Vervolgens gunt de klant jullie wel de opdracht heeft gegund tot levering van een converter, maar dat de inkoop duurder was dan gedacht. Tevens geef je dat je een factuur hebt verstuurt, met daarop administratiekosten, nadat je meerdere malen telefonisch contact hebt gezocht.
Helaas hoort het bij het ondernemersrisico als de inkoop duurder uitpakt dan gedacht. Als jullie leverancier met de prijs een fout heeft gemaakt dan mag dit niet afschoven worden op de klant, maar moeten jullie dit met hen afhandelen. De koper hoeft niet meer te betalen dan de afgesproken prijs of, wanneer het hieraan ontbrak, de prijs zoals deze gold ten tijden dat de koopovereenkomst werd gesloten.
Ook de administratiekosten hadden niet in rekening mogen worden gebracht. Uit de koopovereenkomst vloeit voort dat de koper het aankoopbedrag moet betalen op het moment dat hij deze komt afhalen. Daarin is de koper niet tekort geschoten. Wel moet de koper binnen een redelijke termijn het product komen ophalen. Maar administratiekosten kunnen m.i. pas gerekend worden wanneer deze termijn is verstreken, en daarna de verkoper de koper schriftelijk nog eens twee weken heeft gegund om het product af te halen en daarbij heeft gewaarschuwd voor de administratiekosten.
Je geef aan dat de klant meerdere malen om informatie heeft gevraagd over een camera en deze later ergens anders heeft besteld. Vervolgens gunt de klant jullie wel de opdracht heeft gegund tot levering van een converter, maar dat de inkoop duurder was dan gedacht. Tevens geef je dat je een factuur hebt verstuurt, met daarop administratiekosten, nadat je meerdere malen telefonisch contact hebt gezocht.
Helaas hoort het bij het ondernemersrisico als de inkoop duurder uitpakt dan gedacht. Als jullie leverancier met de prijs een fout heeft gemaakt dan mag dit niet afschoven worden op de klant, maar moeten jullie dit met hen afhandelen. De koper hoeft niet meer te betalen dan de afgesproken prijs of, wanneer het hieraan ontbrak, de prijs zoals deze gold ten tijden dat de koopovereenkomst werd gesloten.
Ook de administratiekosten hadden niet in rekening mogen worden gebracht. Uit de koopovereenkomst vloeit voort dat de koper het aankoopbedrag moet betalen op het moment dat hij deze komt afhalen. Daarin is de koper niet tekort geschoten. Wel moet de koper binnen een redelijke termijn het product komen ophalen. Maar administratiekosten kunnen m.i. pas gerekend worden wanneer deze termijn is verstreken, en daarna de verkoper de koper schriftelijk nog eens twee weken heeft gegund om het product af te halen en daarbij heeft gewaarschuwd voor de administratiekosten.