LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reaal Fondsen switch in voormalige AXA beleggingspolis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ErikGroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 08:31

Reaal Fondsen switch in voormalige AXA beleggingspolis

Ongelezen bericht door ErikGroot »

Reaal verzekeringen heeft per 12 april 2011 de fondsen onder mijn (voormalige AXA) beleggingsverzekering gemuteerd naar Reaal fondsen zonder mij hiervan op de hoogte te stellen. Bij een routine check van de waarde ontwikkeling ben ik hier in augustus achter gekomen. Ik had een andere keus met een lager risicoprofiel gemaakt als ik tijdig was geinformeerd. De schade in de waardeontwikkeling door de dalende beurs bedraagt nu ca 3500 Euro nog afgezien van de switchkosten die ze nu in rekening brengen (ca 500 Euro). Ik ben sinds augustus met Reaal in discussie over het alsnog doorvoeren van de door mij gewenste fondsen switch tegen de koersen en voorwaarden van 12 april 2011. Helaas weigeren ze verantwoordelijkheid te nemen voor hun mankerende communicatie en gaan niet verder dan een coulance uitkering van totaal 1000 Euro.
Ik heb 3 vragen:
1. Hebben andere Reaal klanten mogelijk ook van dit soort klachten?
2. Heb ik juridisch gelijk als ik Reaal aansprakelijk stel voor deze ongewenste waardeontwikkeling van mijn polissen. Mag ik van Reaal verlangen dat zij de aanpassing alsnog tegen de koersen van 12 april doorvoeren of moet ik genoegen nemen met de coulance van 1000 Euro?
3. Welke juridische stappen kan ik ondernemen om mijn recht af te dwingen?

Gesloten