Pagina 1 van 1

Nummerbehoud van AH-Mobiel naar Kruidvat Mobiel

Geplaatst: 04 jan 2012 17:59
door Jan van Westland
Ben nu al meer dan 2 weken bezig om via de Kruidvat website nummerbehoud te regelen van mijn Prepaid AH-mobiel naar Kruidvat mobiel.

Eerst kun je, na mijn kiezen voor KPN als netwerk provider, niet AH-Mobiel als provider vinden op hun invulformulier.

Na een mailtje richting hun servicedesk wordt aangegeven dat het via Telfort loopt (Stond niks over op hun site en is mij ook nooit door iemand medegedeeld, ik wist niet beter of ik bel via het KPN-netwerk, zoals mijn mobiele telefoon dat telkens aangeeft).

Dus Telfort als netwerkprovider gekozen, en inderdaad nu kan ik wel voor AH-mobiel als service provider kiezen.

Echter dan vult het invulformulier weer automatisch een voorloop cijfer in dat niet overeen komt met de SIM-code op je kaart.

Na weer een mailtje naar hun "servicedesk" krijg je antwoord dat je op je kaart moet kijken voor je nummer. Dat had ik al gedaan, en dat ook aangegeven in het mailtje, maar goed.

Op die kaart staat een nummer met een letter erin en volgens de website mag ik geen letters invullen.

Ook dat weer uitgezocht. Blijkt er op de SIM-kaart van AH-mobiel een langere "SIM-code" te staan met extra letters en cijfers die je niet mee moet invullen op de website van Kruidvat.

Je moet het maar weten, en je moet maar weten welk deel er niet bijhoort.

Ook daar geen info over op de website.

Maar goed, dan eindelijk maar eens proberen mijn "SIM-code" in te vullen.

Blijkt de website voortdurend niet goed te werken (overbelast? onderhoud aan de database?)

Ook rond middernacht lukt het niet.

Ben nu bijna 2 weken verder en behoorlijk pissig aan het worden op onze "Service"-providers.

Zo'n wet die providers verplicht binnen 1 dag nummerbehoud te realiseren helpt dus ook geen moer.

Re: Nummerbehoud van AH-Mobiel naar Kruidvat Mobiel

Geplaatst: 06 jan 2012 13:01
door Kruidvat Mobiel
Beste Jan,

Wij vinden het vervelend om te horen dat u problemen ervaart met het aanvragen van nummerbehoud via onze website. Wij zullen uw aanmerkingen in acht nemen om onze website te verbeteren voor alle klanten van Kruidvat Mobiel.

Door een technische storing was het enige tijd inderdaad niet mogelijk om nummerbehoud aan te vragen. Deze storing is inmiddels opgelost. U kunt het nogmaals proberen, en als het niet lukt verzoeken wij u contact met ons op te nemen door met Kruidvat Mobiel te bellen naar de klantenservice via 1200. wij zullen u hierbij dan ondersteunen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Kruidvat Mobiel Webcare

Re: Nummerbehoud van AH-Mobiel naar Kruidvat Mobiel

Geplaatst: 09 jan 2012 13:43
door Wolter32
Telfort is dochteronderneming van KPN. Dus ook via Telfort bel je via het KPN Netwerk dus het klopt wel.

Re: Nummerbehoud van AH-Mobiel naar Kruidvat Mobiel

Geplaatst: 12 jan 2012 22:03
door Jan van Westland
Inmiddels is het mij gelukt de portering aan te vragen. Ook nu weer een storing op de website van Kruidvat waardoor je geen bevestigings E-mail ontvangt.

EN

Je kunt een wens invullen voor je porteringsdatum. Echter de eerst volgende datum die je kunt invullen is pas over een week. Volgens mij is dat niet zoals het hoort volgens de wettelijke regeling!

Re: Nummerbehoud van AH-Mobiel naar Kruidvat Mobiel

Geplaatst: 12 jan 2012 22:12
door Jan van Westland
Kruidvat Mobiel schreef:Beste Jan,

U kunt het nogmaals proberen, en als het niet lukt verzoeken wij u contact met ons op te nemen door met Kruidvat Mobiel te bellen naar de klantenservice via 1200. wij zullen u hierbij dan ondersteunen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Kruidvat Mobiel Webcare
1200 ? Dat is toch het nummer van Vodafone ?