Slechte kwaliteit aankoop, garantie?
Geplaatst: 04 jan 2012 22:00
In de zomer van 2011 heb ik een nieuwe paardrijzadel gekocht voor EUR 1.500,00. Deze heb ik welgeteld 2 maanden gebruikt, waarna mijn paard een blessure kreeg en op rust moest. Na een uitgebreide onderzoek op een veterinaire kliniek, concludeerde de veeartsen dat de blessure ontstaan is door een slecht passend zadel. Het nieuwe zadel had dus een rugblessure veroorzaakt. Ook vertoonde er in die twee maanden van gebruik al sporen van slijtage (beginnende gat in het leer). Uiteraard heb ik dit aangekaart bij de verkoper, helaas wilde de verkoper niet zijn verantwoording voor nemen. Uiteindelijk heeft de verkoper mijn klacht over de slijtage neergelegd bij de fabrikant van het zadel, waarna ik het zadel moest terugsturen voor controle.
Nu heb ik het zadel teruggekregen met de bevindingen van de fabrikant, welke beweert dat ik mijn zadel niet goed heb onderhouden en waarschijnlijk slordig opborg cq op de grond liet rondslingeren.
Ik ben erg zuinig op mijn spullen, en heb het idee dat de fabrikant gewoon geen verantwoording wil nemen voor het slechte kwaliteit van hun product. Buiten het slechte kwaliteit en het oordeel van de fabrikant, wil ook de verkoper geen verantwoording nemen voor het verkopen van een niet-passend zadel.
Voor de duidelijkheid, de zadelmaker is na mijn klacht al langsgekomen om het zadel aan te passen. Deze bleef slecht liggen en voor problemen zorgen bij mijn paard. Ik heb een andere onafhankelijke zadelmaker langs laten komen en die concludeerde dat het zadel niet goed is voor mijn paard. Ik ben hierdoor al meer dan duizend euro kwijt geweest aan kliniekkosten en nu zit ik nog steeds met een slecht passend zadel van EUR 1500,00 met een beginnende gat in het leer. Normaliter gaan zadels jaren mee. Mijn vorige zadel heb ik 7 jaar gehad, dus ondanks dat een zadel een gebruiksproduct is, zijn dergelijke slijtageplekken na twee maanden absoluut niet acceptabel.
Ik zal de slijtageplekken op mijn zadel door andere zadelmakers laten beoordelen, maar ik ben er zeker van dat zij kunnen bevestigen dat deze zijn ontstaan door een slechte leerkwaliteit, en niet door mijn ' gebrek' aan onderhoud.
Ik ben benieuwd hoe ik hier in mijn recht sta, want eigenlijk wil ik mijn geld gewoon terug. Alvast bedankt!
Nu heb ik het zadel teruggekregen met de bevindingen van de fabrikant, welke beweert dat ik mijn zadel niet goed heb onderhouden en waarschijnlijk slordig opborg cq op de grond liet rondslingeren.
Ik ben erg zuinig op mijn spullen, en heb het idee dat de fabrikant gewoon geen verantwoording wil nemen voor het slechte kwaliteit van hun product. Buiten het slechte kwaliteit en het oordeel van de fabrikant, wil ook de verkoper geen verantwoording nemen voor het verkopen van een niet-passend zadel.
Voor de duidelijkheid, de zadelmaker is na mijn klacht al langsgekomen om het zadel aan te passen. Deze bleef slecht liggen en voor problemen zorgen bij mijn paard. Ik heb een andere onafhankelijke zadelmaker langs laten komen en die concludeerde dat het zadel niet goed is voor mijn paard. Ik ben hierdoor al meer dan duizend euro kwijt geweest aan kliniekkosten en nu zit ik nog steeds met een slecht passend zadel van EUR 1500,00 met een beginnende gat in het leer. Normaliter gaan zadels jaren mee. Mijn vorige zadel heb ik 7 jaar gehad, dus ondanks dat een zadel een gebruiksproduct is, zijn dergelijke slijtageplekken na twee maanden absoluut niet acceptabel.
Ik zal de slijtageplekken op mijn zadel door andere zadelmakers laten beoordelen, maar ik ben er zeker van dat zij kunnen bevestigen dat deze zijn ontstaan door een slechte leerkwaliteit, en niet door mijn ' gebrek' aan onderhoud.
Ik ben benieuwd hoe ik hier in mijn recht sta, want eigenlijk wil ik mijn geld gewoon terug. Alvast bedankt!