"In mijn geval ging het ongeveer zo :
-mijn moeder had GEEN ja gezegd toen ze door Pretium werd gebeld, maar aangegeven dat ik (haar zoon) de administratie deed. Na lang aandringen van Pretium met de zogenaamde voordelen heeft mijn moeder toen gezegd dat ze maar wat informatie moesten opsturen.
-vervolgens kreeg mijn moeder een brief van KPN dat het abonnement ophield, en kreeg ze een brief van Pretium waarin ze haar verwelkomden als lid.
-Vervolgens vele malen gebeld met Pretium. Er was bijna niet door te komen, hele lange wachttijden waardoor je na 20 minuten wachten zelf maar de hoorn erop hangt. Toen ik eindelijk contact kreeg, warden we total niet serieus genomen : ze hadden immers een bandopname waarin mijn moeder toestemming hadden gegeven (wat dus pertinent niet zo was), en mijn moeder zou een brief hebben gehad waarin vermeld werd dat ze binnen 7 dagen kon opzeggen (heeft ze nooit gehad). De botte reactie van Pretium was dat als ze van Pretium af wilde dat zed an wel voor een heel jaar abonementsgeld moest betalen. Op een gegeven moment heb ik het gesprek maar beeindigd omdat met de medewerker van Pretium niet te praten viel.
Ook de KPN gebeld met de mededeling dat we bij hen wilden blijven, maar antwoord terug gekregen van KPN dat ze hier helaas niet aan konden voldoen.
-Vervolgens een aangetekende brief aan Pretiumgestuurd met het volledige verhaal. Nooit reacie gehad.
-Vervolgens het advies van OPTA aangenomen om nogmaals een aangetekende brief te sturen met de melding dat we het niet eens waren met het abonement , en een verzoek om mijn moeder voor een bepaalde datum weer terug te “porteren” naar KPN. Als dat niet voor die datum zou gebeuren zou ik zelf de nodige stappen ondernemen.
Die stappen bestonden in ons geval uit :
-we zouden onszelf weer aanmelden bij KPN. (als je dat doet kost dat je wel aansluitkosten, maar Pretium is dan ook verplicht je nummer terug te “porteren”).
-het laten storneren van de bedragen die Pretium had geincasseerd
-bij de bank aangeven dat Pretium nooit meer bedragen mag afschrijven selectieve blokkade)
- we ons geschil zouden voorleggen aan de geschillencommissie
-we alle voortvloeiende kosten (telefoontjes, aangetekende brieven , heraansluitkosten KPN , kosten voor geschillencommissie en smartegeld) zouden verhalen op Pretium.
In de brief stond ook dat we voortaan alle communicatie schriftelijk wilden hebben, en niet telefonisch.
De enige reactie van Pretium was dat ze mijn moeder weer tot 2x toe gebeld hebben om haar een “cadeau” aan te bieden . Gelukkig heeft mijn moeder toen aangegeven dat ze geen cadeau wilde.(misschien was dat wel die reclamefolder van Pretium privilege van 65 euro die zed an het eerste jaar gratis zou krijgen).
Op de brief werd totaal niet gereageerd.
Dus we hebben onszelf weer aangemeld bij de KPN (we moesten overigens een copie van een ID bewijs voor toevoegen). Het blijkt dat Pretium tegen kan werken als je een betalingsachterstand hebt. Dus pas nadat mijn moeder weer lid was bij KPN, hebben we het bedrag laten storneren bij de bank. Gelukkig kon dat nog binnen de 30 dagen die daarvoor staan.
Geschil voorgelegd aan de geschillencommissie (kosten 50 euro). Tevens aangegeven bij de geschillencommisie dat we voor de gemaakte belkosten in de periode dat mijn moeder onterecht lid was van Pretium wel wilde betalen , maar dan wel aan de KPN en absoluut niet aan Pretium. Het was inmiddels een principe kwestie geworden.
Verwacht geen snelle uitspraak van de Geschillencommissie, hier gaan weken overheen. In die periode is mijn moeder meerdere malen gebeld door Pretium en er werd zelfs gedreigd met deurwaarders.
Uiteindelijk warden we gebeld door een dame van
Bird&Bird advocaten , die handelde voor Pretium. Dit was de eerste keer dat we (namens Pretium) excuses kregen. Ze wilde een schikking regelen als we de procedure bij de geschillencommissie zouden stopzetten.
Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat we 500 euro schadevergoeding hadden geeist van Pretium bij de geschillencommissie. De dame van Bird & Bird deed een voorstel van 150 euro die we hadden afgewezen.
Een aantal dagen later werd ik weer teruggebeld en was het bedrag 300 euro. De gemaakt belkosten bij Pretium hoefden we niet te betalen.
Voorwaarden was wel dat er van onze kant over de schikking een soort geheimhoudingsplicht moest zijn, en Pretium zou op hun beurt ons niet meer lastigvallen.
Aangezien ik ook na die tijd nog een aantal keer ben gebeld door Pretium voel ik mij niet verplicht om nog te zwijgen over die oplichters bij Pretium. Dit gevoel wordt nog eens versterkt door de verhalen die ik hier lees waaruit blijkt dat Pretium hun schofterige praktijken nog steeds uitvoert. Achteraf had ik de zaak liever laten voorkomen bij de geschillencommissie , dan had het hen nog meer gekost dan die 300 euro.
Ze gokken er gewoon op dat mensen het te veel moeite vinden om het aan te vechten, Pretium heeft geen bezwaar met ontevreden klanten, zolang ze maar betalen.
Dus mensen : ga nooit met Pretium in zee. Het is een criminele organisatie. Als je er bent ingetuind doe bereid je dan voor op een lange weg te gaan, doe alle communicatie per aangetekende post en leg een dossier aan met copietjes van alles. En BETAAL NIET als je het oneens bent, daarmee pak je ze nog het meeste. Dien je klacht in bij de OPTA, ga naar de geschillencommissie of ga direct naar de rechter als je het oneens bent.
En lees De Telefoongids die staat boordevol met goede tips die mij destijds hebben geholpen.
Wat een takkebedrijf dat Pretium !!!!

"
En waarom zou je dit geheim moeten houden? Zo is het toch gebeurd? Dit zou je zo onder ede durven verklaren!
P.S. weet je dat Kassa ook een consumentenforum heeft?