LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PMA berekend misleidende zorgpremie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
diosa64
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jan 2012 21:44

PMA berekend misleidende zorgpremie

Ongelezen bericht door diosa64 »

In november via PMA voor 2012 zorgpremie afgesloten bij Menzis.
je gaat naar http://www.kieszorgverzekering.nl/index.php?dat=brand-d
premie berekenen, men wil weten hoe duur men uit is per maand.

Je toets in je geboorte data, naturapolis, jongerenverzekering, kom je op
108, 22, er staat dan, "totaal incl. collectieve korting en PMA bonussen".
Mooi toch direct afsluiten dan, want ik wist wat Menzis te bieden heeft, daar gaat het uiteindelijk om. Er staat incl. Bonussen, dus gaat men niet op de site van PMA kijken wat die bonus inhoud.

Mispoes :( , want wat blijkt zonder die bonus ben je ipv 108,22, 112,76 kwijt.
Bonus??? Maar er staat al, incl. bonus, mooi meegenomen toch, geregeld dan toch?!

Ja, over de bonus, dat staat wel vermeld op hun site, maar het is echt een instinker als je direct gaat berekenen, wat de meeste consumenten als eerste doen. Die wil weten wat hij kwijt is.

Men gaat niet vooraf lezen over een bonus, als er al staat bij de berekening "incl. collectief korting en PMA Bonussen". Dan gaat men er vanuit dat dit ook al in het pakket zit.
Op hun site staat nota bene het volgende;
PMA instapbonus 2012
Iedere verzekerde vanaf 18 jaar die in 2011 nog niet bij of via Menzis verzekerd was, heeft recht op de PMA instapbonus. De PMA instapbonus voor het verzekeringsjaar 2012 is vastgesteld op 36,50 euro.


Nou mooi niet, geen instapbonus pm, maar achteraf begrijp ik :evil: . Maar dat geeft hun premie berekening niet aan!!
Die bonus schijn je ook nog ieder jaar in nov. te moeten aanvragen bij PMA, doe je dat niet, dan pis je naast de bonus. Niet echt consument vriendelijk :| !

Een collega van mij, zit al enkele jaren via PMA bij Menzis, dit wist niets van de bonus af.
Tot ik het haar onlangs vertelde. Ze schrok van het verschil per maand, als zij in nov. de Bonus had aangevraagd. Ook zij wist dit niet, vindt dit kwalijk!

Ik heb ze gemaild, maar krijg geen goed antwoord op mijn vraag. Mijn collega heeft dit onlangs ook gedaan, maar kreeg wederom het zelfde standaard mailtje.

Ik heb ze zelf ook gebeld op 26 dec jl., maar toen ik ze hier flink mee confronteerde, werd de verbinding verbroken! Sterke nog, men zei, dan zeg u het toch op! Tjonge of daar tijd voor is, het is geen kleding stuk wat geruild moet worden.

Nu loop ik pm 4, 34 mis wat betreft mijn zoon
Ik zelf heb ook via PMA afgesloten zorg 2 tand 1
117,58 incl bonus nu 122,12 zonder bonus 4,54 pm hoger.

Ik vind dit nogal een misleidende actie van PMA, al vinden zij zelf van niet
omdat het vermeld staat op de site.
Ja, maar niet bij de berekening, daar wordt incl. bonus gerekend niet exclusief!
Dus achteraf gekonkel, mosterd na de maaltijd dus.

Ik vind dit voor de consument erg onvriendelijk en misleidend

Ik wil echter aangeven, dat Menzis zelf hier buiten staat.
Zij betreuren dit echter wel en stelde mij in het gelijk.
Helaas kunnen zij zelfs niets aan deze premie doen, maar gingen wel contact opnemen met PMA. Menzis heeft dit telefonisch aan mij bevestigd

Ook Menzis, raakt door deze manier van berekening gedupeerd.
Hierdoor kunnen zij consumenten mislopen. Omdat de consument besluit het dan niet te doen,
wanneer ze de polis van Menzis ontvangen, die dan een premie aangeeft die hoger is.

PMA zegt ook te gemakkelijk, u kunt de polis ook annuleren.
Daarmee is de kous af denken ze.

Wat PMA doet is misleiden en klopt niet.

Als in de winkel een artikel verkeerd geprijsd is, moet de consument het krijgen voor het bedrag waar het voor geprijsd is en niet aan de kassa te horen krijgen, sorry mevrouw verkeerd geprijsd, u moet echt het juiste bedrag betalen!

Zeker als nieuwkomer zeer verwarrend, je krijgt het wel,
maar in nov. 2012, dus achteraf, maar dat wil ik niet, ik wil wat men met de berekening liet zien..
En dat moet je dan ook weer zelf doen in nov 2012anders loop je het mis!
Nou ja zeg, dat is even klantvriendelijk!

Wat heeft de consument daar aan, die wil per maand, dat wat er staat aan bedrag!

Ik voel me enorm misleid en om de tuin geleid door PMA!
Ik wil de premie pm die is aan gegeven bij de berekening van PMA.
Daar ben ik vanuit gegaan.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: PMA berekend misleidende zorgpremie

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Conclusie: verzeker je niet bij PMA ( als tussenpersoon) en ga trouwens ook liever niet naar Menzis.
( Menzis is relatief duur, vergoedt weinig, doet al jaren raar met de tandartsvergoedingen, en geeft weinig service).
Dus Diosa64 : misschien kan je er nog vanaf . Je hebt officieel 14 dagen om de nieuwe polis zonder opgaaf van reden terug te sturen. Dat is de wettelijke bedenktijd. Stuur de polis terug onder vermelding dat je ervan afziet.
Kijk ook eens naar de kortingen via de consumentenbond!
Polisbedenktijd - Niet tevreden - Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met de polis?
******* kent het begrip 'polisbedenktijd': nadat u de verzekering heeft afgesloten, ontvangt u uw polis en de voorwaarden thuis. Bent u daarover niet tevreden, dan kunt u die binnen 14 dagen terugsturen. U bent dan niet verzekerd en wij brengen u niets in rekening.
. Via het online mutatieformulier aan ons doorgeven.Je kunt de polis terugsturen. Geef dan op de polis aan dat je er van afziet en zet jouw handtekening erbij. Stuur daarna de polis terug.
Nederlandse Zorg Autoriteit :
Koop op afstand
Veel mensen sluiten hun verzekering af via internet. Wanneer consument en verkoper elkaar niet zien, zoals via internet, is er volgens de wet sprake van koop op afstand. Bij koop op afstand heeft u na het afsluiten van de (basis of aanvullende) verzekering recht op 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u binnen 14 dagen de zorgverzekering alsnog kosteloos en zonder reden kunt opzeggen. De verzekeraar mag geen boete in rekening brengen als u alsnog afziet van het sluiten van een verzekering bij deze verzekeraar. De 14 dagen bedenktijd geldt niet als u een zorgverzekering via een kantoor van de zorgverzekeraar heeft gesloten. 

metdennis
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2012 00:12

Re: PMA berekend misleidende zorgpremie

Ongelezen bericht door metdennis »

Toen ik mijn polis ontving dacht ik ook "huh, 112,76??"
Dus ik snel op de site kijken en de berekening opnieuw gedaan: 108,22!?

Na even gegoogled te hebben kwam ik uit op deze topic.
Mij was die bonusregeling ook totaal niet duidelijk, erg misleidend inderdaad.

Echter blijft PMA voor mij nog steeds het goedkoopst. Anders was ik meteen weer overgestapt!

Gesloten