Zooplus (.nl) [Geen aanrader!]
Geplaatst: 06 jan 2012 09:59
Hallo allen,
Sinds april 2010 heb ik de webwinkel zooplus.nl ontdenkt aangezien:
- Ze goedkoper zijn dan de meeste webwinkels
- Tot €19,00 euro maar €1,90 verzendkosten in rekening nemen
- Je op factuur kunt betalen
Van april 2010 tot oktober 2010 heb ik hier 7 malen besteld, zonder enkele problemen (dacht ik). Alle bestellingen kwamen goed beschermd binnen, en kon daarna binnen 14 dagen mijn factuur afrekenen. Indien er iets kapot was, kon ik dit zo omruilen met zooplus (verzendkosten werden vergoed bij een TNT pakket).
Dus tot nu toe was ik zeer te spreken op hun service, betaalmethode en hoe de boel verpakt werd.
Vanaf februari 2011 is mijn wederhelft zijn baan verloren en zaten we tijdelijk in de WW-uitkering, dus de luxere dingen voor onze honden en katten werden even op een laag vuurtje gehouden en de benodigde dingen gingen gewoon van ons huishoudgeld af bij de supermarkt.
Sinds 8 november 2011 heeft mijn wederhelft weer een nieuwe baan, en we hebben ook vlak ervoor jonge ratjes in huis genomen met een bij elkaar gespaarde kooi van marktplaats (lichtelijk roestig, bodembak verknaagd). Dus hadden we afgesproken dat we na de kerstdagen eens zouden neuzen op zooplus voor een nieuwe rattenkooi waar de dames in kunnen.
3 januari 2012 heb ik dus een kooi gevonden waar ik tevreden mee zou zijn. Het was één van de goedkopere kooien, omdat ik nog zo'n kooi de maand erop wou bestellen om vervolgens zelf een Tower ervan te maken. Dit is immers goedkoper dan nu een Tower/volière te kopen.
Einde van de middag op 3 januari kreeg ik een e-mailbericht "uw actuele saldo" waarin dus vermeld stond dat er nog een factuur open zou staan. Ik was helaas in 2011 van bank veranderd en niet mijn afschriften afgedrukt, aangezien ik toch nergens achterstanden had. Na e-mail verkeer heen en weer bleek er een factuur open te staan van 28-10-2010, waar ik tot op heden geen herinnering/aanmaning van ontvangen had, terwijl ik 100% weet dat ik alles betaald heb. Alleen het bewijzen kan ik dus niet meer...
Hoe kan het zo wezen dat een factuur dat volgens hun open staat, 14 maand oud is, 2x verhoogd is in aanmaningskosten en dus nog nooit bij mij thuis terecht gekomen is?
Zooplus is immers niet bereid mij hierop antwoord te geven, en is ook niet bereid om samen eruit te komen..
Groetjes, Marco
Sinds april 2010 heb ik de webwinkel zooplus.nl ontdenkt aangezien:
- Ze goedkoper zijn dan de meeste webwinkels
- Tot €19,00 euro maar €1,90 verzendkosten in rekening nemen
- Je op factuur kunt betalen
Van april 2010 tot oktober 2010 heb ik hier 7 malen besteld, zonder enkele problemen (dacht ik). Alle bestellingen kwamen goed beschermd binnen, en kon daarna binnen 14 dagen mijn factuur afrekenen. Indien er iets kapot was, kon ik dit zo omruilen met zooplus (verzendkosten werden vergoed bij een TNT pakket).
Dus tot nu toe was ik zeer te spreken op hun service, betaalmethode en hoe de boel verpakt werd.
Vanaf februari 2011 is mijn wederhelft zijn baan verloren en zaten we tijdelijk in de WW-uitkering, dus de luxere dingen voor onze honden en katten werden even op een laag vuurtje gehouden en de benodigde dingen gingen gewoon van ons huishoudgeld af bij de supermarkt.
Sinds 8 november 2011 heeft mijn wederhelft weer een nieuwe baan, en we hebben ook vlak ervoor jonge ratjes in huis genomen met een bij elkaar gespaarde kooi van marktplaats (lichtelijk roestig, bodembak verknaagd). Dus hadden we afgesproken dat we na de kerstdagen eens zouden neuzen op zooplus voor een nieuwe rattenkooi waar de dames in kunnen.
3 januari 2012 heb ik dus een kooi gevonden waar ik tevreden mee zou zijn. Het was één van de goedkopere kooien, omdat ik nog zo'n kooi de maand erop wou bestellen om vervolgens zelf een Tower ervan te maken. Dit is immers goedkoper dan nu een Tower/volière te kopen.
Einde van de middag op 3 januari kreeg ik een e-mailbericht "uw actuele saldo" waarin dus vermeld stond dat er nog een factuur open zou staan. Ik was helaas in 2011 van bank veranderd en niet mijn afschriften afgedrukt, aangezien ik toch nergens achterstanden had. Na e-mail verkeer heen en weer bleek er een factuur open te staan van 28-10-2010, waar ik tot op heden geen herinnering/aanmaning van ontvangen had, terwijl ik 100% weet dat ik alles betaald heb. Alleen het bewijzen kan ik dus niet meer...
Hoe kan het zo wezen dat een factuur dat volgens hun open staat, 14 maand oud is, 2x verhoogd is in aanmaningskosten en dus nog nooit bij mij thuis terecht gekomen is?
Zooplus is immers niet bereid mij hierop antwoord te geven, en is ook niet bereid om samen eruit te komen..
Groetjes, Marco