Geachte Lezers,
Het verbaasd mij zeer dat er anno 2012 nog steeds van die broodje aap verhalen rondgaan aangaande speelautomaten en roulettes.
Ik werk 29 jaar in de speelautomaten branche als field technicus en wil wel wat ophelderen.
Alle speelautomaten dus ook roulettes hebben een type goedkeuring en je snapt natuurlijk wel dat het kunnen fraude plegen niet wordt goedgekeurd.
Speelautomaten / roulettes worden steekproefsgewijs gecontroleerd door verispect
http://www.verispect.nl/index.php?pageId=5
Mochten er onrechtmatigheden worden geconstateerd dan heb je natuurlijk een groot probleem.
Verispect komt onverwacht op bezoek! als er niet iemand is die de automaat kan openmaken of het is niet prettig ivm drukte van bezoekers dan wordt de automaat
verzegeld zodat er niets kan worden gewijzigd!
Spelers die denken dat er iets niet klopt kunnen ook een beroep doen op verispect! politie kan je helpen!
Wat betreft de Megastar;
Bij storingen tijdens openingstijden gaat meestal de kunststof bovenkoepel eraf om bij de storing te komen.
Het wordt altijd leuk als een speler begint te schelden dat de machine fraudeert.
Bijvoorbeeld; de bal is magnetisch of van metaal, ik heb altijd een telescoop magneet bij me voor het oppakken van gevallen boutjes dus wil ik altijd wel een weddenschap aangaan

maar nee dan was het vorige week wel zo (roulette balletje is van kunststof).
Nog een leuke; balletje word door lucht weer omhoog geblazen - als ze het kunnen aanwijzen krijgen ze van mij 1000 euro en anders moeten ze mij 50 euro geven - eerlijk toch?
Ondertussen is een gedeelte van de zijkant open gemaakt en de midden ketel staat omhoog zodat alles is te zien, ik bied voor de geïnteresseerden ook nog mijn zaklantaarn aan.
enz. enz.
Kortom iedereen aan roulette tafels loopt elkaar gek te maken, manipulatie is doodvonnis voor de speelhal eigenaar.
Zou ik mijn geld
moeten uitgeven in een speelhal dan verspeel ik het op een roulette omdat de uitslag
niet door een computer wordt bepaald.
Succes en
veel plezier met spelen.