Pagina 1 van 1

spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 06 jan 2012 12:46
door brilletje
Eind vorig jaar maakte ik een pijnlijke vergissing door een spaarrekening bij Centraalbeheer te openen. Zij boden op dat moment de hoogste rente. Het openen van de rekening is het enige wat probleemloos verliep.
De site van Centraalbeheer is sindsdien overbelast, door storing niet te gebruiken of zelfs helemaal niet in de lucht.
Op een dag werkte de site weer en ik ging er vanuit de problemen verleden tijd waren. Ik heb een kleine storting gedaan. Later wilde ik checken of de betaling goed was verlopen en sindsdien is en blijft het gedonder met die site door storingen en overbelasting.

Ze zijn bekend van de leus " even Apeldoorn bellen " en zij zijn echt wel de laatste die hier aanspraak op mogen maken. Eerst dien je door een lang menu heen te worstelen en dan blijken de wachttijden zo ellenlang dat je hier gewoon niet op kunt blijven wachten. Op welk moment van de dag je ook probeert, de lijnen blijven overbelast. Zelf bellen ze uiteraard niet terug en op mail wordt m.u.v een automatisch bericht niet meer gereageerd.

Een wijzigingsformulier werd ruim een week later onverwerkt retour gezonden!!

Het is nu nog de kunst om het geboekte bedrag ooit weer te kunnen afboeken als die site ooit weer even wilt werken en het spaargeld elders onder te brengen.
Voor alle aanbieders van spaarrekeningen ; Zorg a.u.b. eerst eens dat alles goed werkt en dat men bereikbaar is alvorens te gaan stunten met hogere rentepercentages!!

U begrijpt het vast, U kunt beter een andere aanbieder zoeken.

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 06 jan 2012 22:04
door landmeterhenk
thema centraal beheer,ik wil mijn spaarloon hebben,dat is immers nu vrij opneembaar.bij een andere spaarloonaanbieder van een vriend is dit in 1 werkdag geregeld maar bij centraal beheer????na goed zoeken eind vorig jaar een opnameformulier gevonden,op 2 januarie nog maar eens een opnameformulier ingevuld,op 4 januarie maar eens geduldig gewacht totdat een medewerker vrij was(25 minuten duran duran en alishia keys gehoord).
van beide formulieren was nog niks bekend maar mij werd gezegd dat het telefonisch nu allemaal in orde zou komen.begin of midden volgende week moet ik de centjes op mijn tegenrekening hebben,kijken hoelang het duurt voordat ik ze van daar naar mijn eigen rekening kan boeken.

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 07 jan 2012 03:49
door Rmulder78
Ja, ik heb dus ook een spaarrekening van Centraal Beheer met een voor deze tijd hoge rente voor Nederlandse begrippen.
Ik heb de spaarrekening nu al bijna een jaar. De internetsite vond ik een verademing. Niet teveel gedoe, gewoon helder en duidelijk wat het saldo is en je bijschrijvingen. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Omdat ik afgelopen maand redelijk wat gespaard heb was ik benieuwd wat er op dit moment op mijn rekening staat. Helaas kan ik nu al een paar dagen niet inloggen omdat het te druk zou zijn. Ik heb nu net om 03:15 nog eens geprobeerd in te loggen, echter zonder resultaat. De site is uit de lucht.

Graag zou ik willen weten waarom Centraal Beheer haar trouwe klanten niet even netjes informeert over het feit dat er problemen zijn? Dit legt trouwens wel direct het gevaar van internetbankieren bloot. Als ik nu echt dat geld nodig zou hebben, dan had ik nu dus echt een super groot probleem gehad. Ik vraag me af of je daar een internetbank voor aansprakelijk kan stellen....

Hoe dan ook, als het probleem opgelost is dan is het een zeer fijne spaarrekening waarbij de rente maandelijks bijgeschreven wordt. Wordt het probleem niet opgelost zal ook ik me waarschijnlijk in veel bochten, zo niet alle moeten wringen om mijn geld, met rente, terug te krijgen......

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 07 jan 2012 10:38
door zilence
Ik sluit me aan bij deze problemen, ik zou vragen of jullie je aan willen sluiten om dit duidelijk te maken aan centraalbeheer.

Plaats net als ik je klacht op http://www.klacht.nl, hier kijkt de centraalbeheer klantenservice actief naar!

Ik hoop dat ik kan rekenen op jullie hulp en dat ze hier zo gek van worden, dat ze wel een keer de moeite doen om het permanent op te lossen!

:evil:

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 07 jan 2012 12:24
door loveyou234
Rmulder78 schreef:Als ik nu echt dat geld nodig zou hebben, dan had ik nu dus echt een super groot probleem gehad. Ik vraag me af of je daar een internetbank voor aansprakelijk kan stellen....
Dat woordje 'nu' past niet. Je post 's ochtends om 4.49 uur. Gezien dit een internet-spaarbank is kan je dus alleen overboeking naar een betaalrekening elders. Met geluk staat het dezelfde dag er op, maar als je pech hebt pas 2 dagen later.

Dus inderdaad, je zou een ´super groot probleem´ hebben.

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 07 jan 2012 17:33
door Centraal Beheer
Beste allemaal,

Centraal Beheer Achmea heeft inderdaad op dit moment problemen met het klantdomein. Dit komt door grote drukte op de website.

Door het afschaffen van de Spaarloonregeling zijn momenteel alle spaarloontegoeden vrijgevallen. Veel klanten van Centraal Beheer Achmea willen dit bedrag storten op een Renteplús Rekening. Daardoor worden er veel Renteplús Rekeningen geopend en is het klantdomein op dit moment door grote drukte moeilijk bereikbaar.

Uiteraard bieden wij onze excuses hiervoor aan. We werken hard aan een oplossing. Wij zijn wel telefonisch bereikbaar via 055-5798160.

Met vriendelijke groet,

Ronald
Centraal Beheer Achmea Webcare

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 07 jan 2012 19:57
door MAXIEM
Centraal Beheer

Regeren is vooruit zien. Blijkbaar niet bij een "bank" die oogkleppen voor heeft.

Maxiem.

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 10 jan 2012 19:55
door brilletje
ik sluit mij aan bij de vorige reactie. Zorg eerst dat de zaakjes in orde zijn en dat men bereikbaar is. Een bank kan het niet maken om steeds uit de lucht te zijn en telefonisch onbereikbaar te zijn. Als mensen bovendien direct geld nodig hebben moeten zij dit kunnen opnemen. Dat is de plicht die U als bank op zich heeft genomen.Verander anders aub de leus van even Apeldoorn bellen want dat slaat nergens op.

Intussen had ik de mazzel toch nog een keer te kunnen inloggen en heb subiet het geld naar mijn betaalrekening overgeboekt. Het staat nu elders op een spaarrekening. Die zijn wel telefonisch bereikbaar en het verloopt ook via internet vlekkeloos.
Ik heb officieel voor een tweede maal een wijzigingsformulier opgestuurd naar Centraal beheer voor het beëindigen van alle rekeningen. Ik hoop dat het ditmaal wel in orde wordt gemaakt en niet weer onverwerkt retour wordt gestuurd. Dan zijn wij eindelijk van elkaar verlost....

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 10 jan 2012 20:30
door MAXIEM
brilletje

Zie ook het andere topic. Daarin geef ik aan, hoe de zaak momenteel vermoedelijk wél in elkaar steekt.

Maxiem.

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 12 jan 2012 13:14
door EvaV
@Zilence: Het zou mooi zijn als via deze site klachten verholpen kunnen worden. Maar hoe weet je zo zeker dat de klantenservice van Centraal Beheer actief op die site kijkt???

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 12 jan 2012 16:54
door Centraal Beheer
EvaV schreef:@Zilence: Het zou mooi zijn als via deze site klachten verholpen kunnen worden. Maar hoe weet je zo zeker dat de klantenservice van Centraal Beheer actief op die site kijkt???
Beste EvaV en Zilence,

Je mag ervan uit gaan dat het Webcareteam van Centraal Beheer actief is op gebied van opsporen en afhandelen van vragen en klachten op diverse websites en forums.

Mocht je een klacht/vraag hebben over 1 van onze verzekeringen dan kan je ons mailen.
Ons e-mailadres is: webcare[@]centraalbeheer.nl .

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 12 jan 2012 17:36
door MAXIEM
Centraal Beheer

Beleidsmatig gezien, is het een slechte zaak dat een professioneel bedrijf er een webcareteam op na houdt. Daarmee geeft zo'n bedrijf immers aan dat klachten niet tot onvoldoende worden opgelost via de normale en reguliere kanalen. Hiermee geef je als bedrijf dus een brevet van onvermogen af en aktiveer je juist, dat potentiële klanten liever een blokje omlopen en klant worden bij een bedrijf dat juist geen webcareteam heeft. Wat dat betreft lopen jullie echt 10 jaar achter. In Amerika zijn er vrijwel geen webcareteams meer te vinden en terecht!!!

Maxiem.

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 13 jan 2012 10:15
door EvaV
Centraal Beheer schreef:
EvaV schreef:@Zilence: Het zou mooi zijn als via deze site klachten verholpen kunnen worden. Maar hoe weet je zo zeker dat de klantenservice van Centraal Beheer actief op die site kijkt???
Beste EvaV en Zilence,

Je mag ervan uit gaan dat het Webcareteam van Centraal Beheer actief is op gebied van opsporen en afhandelen van vragen en klachten op diverse websites en forums.

Mocht je een klacht/vraag hebben over 1 van onze verzekeringen dan kan je ons mailen.
Ons e-mailadres is: webcare[@]centraalbeheer.nl .

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl
Persoonlijk ben ik niet zo dol op klachtensites waar iedereen z'n klachten kan delen met anderen. Er zijn namelijk ook mensen met goede ervaringen en die moeten ook gedeeld kunnen worden.

Zo ben ik gisterenavond even gaan zoeken op het net en kwam bij de site http://bankreview.nl/. Daar kan je niet alleen je klachten kwijt, maar ook je goede ervaringen. Wat mij betreft een betere optie dan een klachtensite.

Re: spaarrekeing Centraalbeheer

Geplaatst: 17 jan 2012 19:12
door brilletje
Maxiem,

ik weet niet welke topic er bedoeld wordt.
Ik had of beter gezegd heb nog twee rekeningen lopen die ik voor de tweede maal via de wijzigingsformulieren heb opgezegd. Het lukte zowaar om in te loggen maar de rekeningen zijn nog steeds niet beëindigd enkele weken later inmiddels.
Centraalbeheer heeft het vast veel te druk met het telefoonverkeer , achterstanden wegwerken, de problemen op te lossen en niet te vergeten met de vele reclamespotjes die momenteel dagelijks zijn te horen.
Het is blijkbaar belangrijker om klanten te werven dan de zaken goed in orde te hebben vergetende dat ontevreden klanten evenzo hard weglopen.