waardeoverdracht ivm overgang naar banksparen
Geplaatst: 06 jan 2012 15:53
Mijn 2 lijfrentes bij Avero Achmea wilde ik beindigen en eea over zetten naar banksparen.
Conform de regelgeving heb ik eerst een bankspaarrekening pensioen geopend bij ING.
Hierna Avero Achmea verzocht om een waardeoverdracht te bepalen en dat naar mij op te sturen.
Helaas had ik geen naam van de medewerker genoteerd.
Na 2 weken wederom zelfde procedure, nu wel tijd en naam medewerker genoteerd.
Waardeoverdracht werd nu wel opgestuurd,
Conform hun vragen heb ik een aantal gegevens verstrekt waar onder het bankspaar nummer ING, copy paspoort enz.
Ook werd een schriftelijke verklaring van de ING gevraagd waarin de ING de gehele aansprakelijkheid op zich nam van alle fiscale gevolgen en wilde schriftelijk bevestigd zien dat Avero niet aansprakelijk was.
Ik heb op deze vraag geantwoord dat ING een convennt had afgesloten met Avero Achmea, betreffende Waardeoverdracht en dat dit achterwege kon blijven (bevestigd door ING)
De overig gevraagde documenten ingestuurd, 2 weken later komt per post het bericht dat zij niet alle stukken hebben ontvangen en er dus geen waardeoverdracht zal plaatsvinden.
Wederom naar Avero gebeld, door medewerker het zelfde verhaal aan mij verteld. Ik heb hem van het convenand verteld en hij zei mij de ING staat niet op mijn lijst.
Heb hem vriendelijk verzocht dit na te vragen en de naam van het convenant genoemd.
Toen werd mij bevestigd dat ING inderdaad hierover een convenant had gesloten en hij alsnog zorg zou gaan dragen voor de waardeoverdracht. (begin december)
Op 3 januari 2012 wederom naar Avero gebeld en gevraag waarom ik nog niets gehoord had.
Mij werd medegedeeld dat het dossier 20 december was gesloten en de waardeoverdracht van dat moment zou worden overemaakt aan ING.
Op mijn vraag hoe lang dat ging duren omdat er nog steeds automatisch premie werd afgeschreven en ik ook rente van het banksparen hierdoor misliep werd mij medegedeeld dat zij grote achterstand hadden en het nog wel enige weken kon duren.
Op de vraag of zij de incasso wilde stoppen ondertussen werd geantwoord dat ik dat zelf heel makkelijk kon terughalen.
Nadat ik hun erop had gewezen dat de vertraging van dit hele proces kwam doordat zij niet op de hoogte waren van het convenant met de ING en ik hierdoor eigelijk geld misliep, werd nogmaals bevestigd dat het heel druk was en ik gewoon moest wachten op mijn eigen geld.
Dit gehele traject geeft mij ondertussen het gevoel dat zij de zaak dusdanig vertragen en moeilijk maken dat sommige mensen gaan denken laat maar doen dit is te omslachtig.
Ook door ING werd mij bevestigd dat op het momen dat ik verzoek om waardeoverdracht en mijn handtekening onder het formulier staat, ik gewoon over MIJN geld dien te kunnen gaan beschikken
De maximale kosten voor het beeindigen van deze 2 polissen (2 x 150 euro) worden wel in rekening gebracht maar hiervoor moet ik wel op mijn eigen geld wachten totdat Avero achmea hun achterstanden weg gewerkt hebben dat lijkt mij op zijn minst niet corect en zeker geen service..
Van de Service had ik al geen hoge pet op maar het lijkt mij er meer opo de zaak moedwillig te rekken.
Conform de regelgeving heb ik eerst een bankspaarrekening pensioen geopend bij ING.
Hierna Avero Achmea verzocht om een waardeoverdracht te bepalen en dat naar mij op te sturen.
Helaas had ik geen naam van de medewerker genoteerd.
Na 2 weken wederom zelfde procedure, nu wel tijd en naam medewerker genoteerd.
Waardeoverdracht werd nu wel opgestuurd,
Conform hun vragen heb ik een aantal gegevens verstrekt waar onder het bankspaar nummer ING, copy paspoort enz.
Ook werd een schriftelijke verklaring van de ING gevraagd waarin de ING de gehele aansprakelijkheid op zich nam van alle fiscale gevolgen en wilde schriftelijk bevestigd zien dat Avero niet aansprakelijk was.
Ik heb op deze vraag geantwoord dat ING een convennt had afgesloten met Avero Achmea, betreffende Waardeoverdracht en dat dit achterwege kon blijven (bevestigd door ING)
De overig gevraagde documenten ingestuurd, 2 weken later komt per post het bericht dat zij niet alle stukken hebben ontvangen en er dus geen waardeoverdracht zal plaatsvinden.
Wederom naar Avero gebeld, door medewerker het zelfde verhaal aan mij verteld. Ik heb hem van het convenand verteld en hij zei mij de ING staat niet op mijn lijst.
Heb hem vriendelijk verzocht dit na te vragen en de naam van het convenant genoemd.
Toen werd mij bevestigd dat ING inderdaad hierover een convenant had gesloten en hij alsnog zorg zou gaan dragen voor de waardeoverdracht. (begin december)
Op 3 januari 2012 wederom naar Avero gebeld en gevraag waarom ik nog niets gehoord had.
Mij werd medegedeeld dat het dossier 20 december was gesloten en de waardeoverdracht van dat moment zou worden overemaakt aan ING.
Op mijn vraag hoe lang dat ging duren omdat er nog steeds automatisch premie werd afgeschreven en ik ook rente van het banksparen hierdoor misliep werd mij medegedeeld dat zij grote achterstand hadden en het nog wel enige weken kon duren.
Op de vraag of zij de incasso wilde stoppen ondertussen werd geantwoord dat ik dat zelf heel makkelijk kon terughalen.
Nadat ik hun erop had gewezen dat de vertraging van dit hele proces kwam doordat zij niet op de hoogte waren van het convenant met de ING en ik hierdoor eigelijk geld misliep, werd nogmaals bevestigd dat het heel druk was en ik gewoon moest wachten op mijn eigen geld.
Dit gehele traject geeft mij ondertussen het gevoel dat zij de zaak dusdanig vertragen en moeilijk maken dat sommige mensen gaan denken laat maar doen dit is te omslachtig.
Ook door ING werd mij bevestigd dat op het momen dat ik verzoek om waardeoverdracht en mijn handtekening onder het formulier staat, ik gewoon over MIJN geld dien te kunnen gaan beschikken
De maximale kosten voor het beeindigen van deze 2 polissen (2 x 150 euro) worden wel in rekening gebracht maar hiervoor moet ik wel op mijn eigen geld wachten totdat Avero achmea hun achterstanden weg gewerkt hebben dat lijkt mij op zijn minst niet corect en zeker geen service..
Van de Service had ik al geen hoge pet op maar het lijkt mij er meer opo de zaak moedwillig te rekken.