LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nancy

Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Nancy »

Iedereen loopt te zeuren over slechte keukenboeren, maar ik vind ook dat goede keukenboeren gemeld moeten worden, zodat mensen die wel een goede keuken willen hier wat aan hebben.

Slechte ervaringen hebben wij bij Horn, maar dat is gelukkig verleden tijd. (agressiviteit bij een offerte.)

Wij hebben hele goede ervaringen met Tulp Keukens te amsterdam: zeer goed advies, vakkundig geholpen, goede prijs/kwaliteit verhouding, goede klantenservice, aflevering op tijd, montage zeer goed, kortom: ben je op zoek naar een goede keuken? Ga beslist eens langs bij Tulp Keukens in Amsterdam Villa Arena.

Met vriendelijke groet,

Nancy

parketvictim
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003 11:26

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door parketvictim »

Ik ben ook geweest bij Tulp in Adam Arena maar ben minder positief. Ik vond dat daar de klassieke gladde verkopers waren die veel te hoog zaten met de prijs. Altijd die nadruk op Hollands fabrikaat terwijl die niet beter hoeft te zijn dan een Duitse Keuken.

Uiteindelijk heb ik mijn keuken gekocht in Duitsland rond de 25% goedkoper dan in Nederland. Ik heb meerdere keuken bedrijven een offerte laten maken maar ze zitten allemaal te hoog.

Alleen maar lof heb ik voor het Duitse keuken bedrijf. Alles op tijd geplaatst en keurig behandeld.

Parketvictim

Nancy

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Nancy »

Ok, wij hadden mazzel dat we werden geholpen door een verkoper die tevens les gaf in het ontwerpen van keukens via tekeningen en computers. Deze man had veel verstand van het inrichten van een keuken op een efficient mogelijke manier, en was niet drammerig. Je moet juist het spelletje meespelen.

Het is ook het gevoel wat mee moet spelen bij aanschaf van een keuken. Bij Tulp hadden wij een goed gevoel, veel keus, veel mogelijkheden. Bruynzeel, Horn en Brugman gaven dit gevoel niet.

Waar het ons om ging is dat de keuken zonder problemen zou worden afgeleverd en geplaatst. En dat is ook gebeurd. Bij vragen werd je keurig geholpen door de klantenservice. Dit zijn ook dingen die doorslaggevend zijn bij een positief gevoel van een bedrijf en daarom vind ik het waard dit ook te melden.

Nancy

BartB

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door BartB »

Ook wij hebben een zeer goede ervaring met Tulp-keukens. Prima geholpen bij het uitzoeken, goed advies, nog prima kunnen onderhandelen over de prijs (ruim 15% van de prijs af kunnen krijgen).

Plaatsing van de keuken is werkelijk perfect gegaan, er is gewoon NIKS fout gegaan, dat mag toch ook wel eens gemeld worden.

Kortom, wij zijn zeer tevreden over Tulp-keukens!!!

peter012

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door peter012 »

:twisted: Ik ben ook geweest bij Tulp keukens. Ik ben daar waardeloos geholpen. Bedrog in prijzen!!!!!

Rob H

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Rob H »

Wij hebben hele goede ervaringen met Tulp Keukens te amsterdam: zeer goed advies, vakkundig geholpen, goede prijs/kwaliteit verhouding, goede klantenservice, aflevering op tijd, montage zeer goed, kortom: ben je op zoek naar een goede keuken? Ga beslist eens langs bij Tulp Keukens in Amsterdam Villa Arena.
Dit is toch gewoon een goedkope manier van reclame maken!!

Daar is dit forum niet voor, Nancy.

Nancy

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Nancy »

Beste Rob H.

Ik doe dit niet om reclame te maken, ik wil alleen mijn postitieve ervaringen kwijt zodat andere mensen er ook profijt van kunnen hebben.

Zoals je kan zien, ben ik niet de enige die ook goede ervaringen met Tulp Keukens heb gehad. En als Tulp Keukens echt slecht was, had je daarvan ook UPC praktijken op deze forum gezien, en dat is niet zo.

Iedereen loopt alleen maar te klagen en als er een iemand is die een keer iets positiefs over een bedrijf wil zeggen, dan wordt dat gelijk bestempeld als reclame. Iets negatiefs wordt altijd gehoord, maar positieve dingen wordt langsgelopen, want dat wil eigenlijk niemand horen, want daarover kan niet gezeken worden.

Koop jij liever iets van een totaal onbekende winkel waar je geen enkele mening over ziet op internet of iets dergelijks, of liever van een bedrijf waarvan je positieve meningen en ervaringen wel kan vinden op internet, of via vrienden? Ik koop liever iets bij een bedrijf waarvan ik kan horen/zien of er goede ervaringen mee zijn, als jij dat nooit een keer hebt gedaan verklaar ik je voor gek!

Nancy

Gast

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Gast »

Zo is het Nancy als jij positief schrijft is er niets mis mee.

Gast

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Rob H.

Ik doe dit niet om reclame te maken, ik wil alleen mijn postitieve ervaringen kwijt zodat andere mensen er ook profijt van kunnen hebben.

Zoals je kan zien, ben ik niet de enige die ook goede ervaringen met Tulp Keukens heb gehad. En als Tulp Keukens echt slecht was, had je daarvan ook UPC praktijken op deze forum gezien, en dat is niet zo.

Iedereen loopt alleen maar te klagen en als er een iemand is die een keer iets positiefs over een bedrijf wil zeggen, dan wordt dat gelijk bestempeld als reclame. Iets negatiefs wordt altijd gehoord, maar positieve dingen wordt langsgelopen, want dat wil eigenlijk niemand horen, want daarover kan niet gezeken worden.
Als je enkel iets positiefs zegt over enkel één bedrijf, dan noem ik dat goedkope reclame. Stel je voor det alle keukenbedrijven van Nederland dit soort berichten gaat of laat plaatsen?
Koop jij liever iets van een totaal onbekende winkel waar je geen enkele mening over ziet op internet of iets dergelijks, of liever van een bedrijf waarvan je positieve meningen en ervaringen wel kan vinden op internet, of via vrienden? Ik koop liever iets bij een bedrijf waarvan ik kan horen/zien of er goede ervaringen mee zijn, als jij dat nooit een keer hebt gedaan verklaar ik je voor gek!
Als je wilt dat mensen een keuken kopen bij je favoriete bedrijf, moet je het niet op deze manier doen. Er zijn al veel te veel van dit soort berichten, en sommige berichten worden door de medewerkers van het desbetreffende favoriete bedrijf zelf, geplaatst. Dus de geloofwaardigheid van dit soort berichten ligt nogal laag.

Peter012

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Peter012 »

Je mag toch best een positieve mening geven!

Gast

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben zeer tevreden over Tulp in Boxtel, verkoop technieken vind ik iets minder. Als je door de winkel loopt hoor je meestal de verkopers het zelfde verhaaltje doen. Maar de prijs die ze mij konden bieden was goed (voor mij was hij goed).

1 klacht gehad na 11/2 jaar i.v.m. de handvatten die gaven vlekken, na 1 telefoontje kon ik opgeven hoeveel nieuwe ik nodig had en kreeg ze gratis toegestuurd. Tijdens dit gesprek moest ik wel even mijn onvreden uit spreken omdat ze eerst tegen betalling van een x percentage wilde versturen, hier ben ik niet mee accoord gegaan en ze stuurde het dus gratis op.

Nu 2 jaar na plaatsing nog steeds dik te vreden ook over de kwaliteit.

Tike

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Tike »

Even een reactie op Tulp keukens.
oook wij hebben hier in 1998 een keuken gekocht.
Zelf geinstalleerd en vervolgens netjes een afwerkings controle van Tulp gehad.
Aangezien er wat plinten op maat gezaagd moesten worden was er bij een plint de zaagraffels te zien.
De meneer van Tulp vondt dit geen gezicht en heeft de maat van deze plit genoteerd en er is ons kosteloos een nieuwe toegezonden.
Na 2 jaar kregen we barstjes in de frontjes.
Wat telefoontjes later en kosteloos zijn de kastdeurtjes allemaal vervangen.
Zonder controle ofzo. Ook de frontjes die geen barstje vertonen zijn vervangen om kleur verschil te verkomen.

Netjes toch. De keuken werd in een keer complpeet afgeleverd en dat horen we toch ook wel eens anders.

Nancy

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Nancy »

Er zijn dus wel degelijk meer mensen die positieve ervaringen hebben met Tulp Keukens.

Als Tulp Keukens echt zo slecht was, dan zou er op zijn minst 1 slechte reactie op deze forum moeten staan, toch? Ik zie alleen maar gezeik over Horn, Hans Verkerk enzovoorts.

Het glas is bij de nederlanders helaas vaak halfleeg in plaats van halfvol, en dat is jammer.

Gast

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het geen fijne keuken.

Roos

Denniscaro

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Denniscaro »

Onze Tulp is half december geplaatst. Ook erg tevreden. Alle onderdelen waren aanwezig en alles past perfect! Er waren een par kleine "dingetjes" (laderemmers die niet overal functioneren, plint te strak gemonteerd onder de vaatwasser) maar door de perfecte service van Tulp is dit in no time opgelost. Zo hoort dat! Er kan altijd iets misgaan als ze het maar goed oplossen. Dus Tulp: ga zo door!

drieske

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door drieske »

Tja en ik ben hier terecht gekomen omdat ik hulp zoek bij een slepende kwestie met Tulp Keukens. Ik ben dus absoluut niet tevreden met de door Tulp geboden service. De keuken is prachtig maar we zijn nu al 6 maanden aan het touwtrekken over de laatste afhandeling. Tulp heeft bij plaatsing een aantal fouten gemaakt en wijst ons van de klantenservice naar de zaak waar we de keuken gekocht hebben. Ondertussen dreigen ze met een deurwaarder en hebben wij nog steeds geen behandeling van onze klacht gehad. Ik ben het nu wel een beetje zat.

Dus niet alleen maar positieve verhalen over Tulp....

Gast

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Gast »

Als Tulp (klantenservice) jullie telkens doorverwijst naar de zaak waar jullie de keuken gekocht hebben, wees dan maar niet bevreesd voor de deurwaarder. Tulp wijst elke betrokkenheid af (doorsturen van klantenservice naar .......) en als de deurwaarder op de stoep staat, vraag dan meteen of hij de problemen oplost. Problemen opgelost, wel betalen! Niets opgelost, deurwaarder koffie geven, meer niet!

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Drieske

Als keuken nog niet afgerond is, is het niet onredelijk dat je een gedeelte van de koopsom achterhoud, bijv. 10%. Dus niet het gehele bedrag achterhouden!
Als je tevergeefs de klantenservice en de winkel benaderd hebt voor afhandeling van de klacht, valt jou verder niets te verwijten.

Indien je al zo'n 90% betaald hebt, dan is dreigen met de deurwaarder puur intimidatie. Ook jij kan dreigen: Binnen 14 dagen service verlenen anders volgt een gang naar de geschillencommisie en/of ontbinden koopcontract.

Gast

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Gast »

via een advocaat.

uit Rotterdam

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door uit Rotterdam »

Uit eigen ervaring weet ik dat het volledige aankoopbedrag op de dag van levering voldaan dient te zijn.

Het te betalen restant, de plaatsingskosten kun je natuurlijk wel (in zijn geheel) achter houden tot dat alles netjes is afgehandeld. Dit hebben wij zelf aan de hand gehad. Natuurlijk zal je dit wel even schriftelijk moeten bevestigen.

Zelf heb ik geen inzicht in de situatie waar je het over hebt en kan ik derhalve alleen onze ervaringen met en over Tulp keukens delen.

Onze keuken is in maart dit jaar geplaatst. De bezorgers waren echt een stel lompe boeren zonder enig fatsoen, maar of we dit Tulp aan moeten rekenen betwijfel ik. Ook al gingen ze wel erg makkelijk met onze keuken om, alles is heel en (bijna) compleet afgeleverd.

De montageploeg was netjes, corect en heeft alles conform afspraak afgehandeld. Nadeel was wel dat ze er al om 7 uur s'ochtends waren, en dat op je vrije dag......

Helaas was er (foutje bij bestelling?) één deurtje verkeerd om geleverd. Wij hebben vervolgens telefonisch en schriftelijk gemeld dat wij de plaatsingskosten pas zouden voldoen nadat alles afgehandeld zou zijn. Geen enkel probleem of een onvertogen woord, gewoon zoals het hoort.

Na ongeveer 6 weken werd het deurtje gratis bezorgd met de post. De monteur kwam na een aantal dagen, netjes op afspraak, langs. Helaas was de deur door het trasport zodanig beschadigd dat er weer een nieuw deurtje besteld moet worden.

Na de tweede keer meer geluk, deurtje nu beter verpakt en onbeschadigd ontvangen en inmiddels netjes gemonteerd.

Al met al hebben wij dus geen slechte ervaringen met deze organisatie.

Wij hadden voordat we bij Tulp naar binnen gingen al verschillende ervaringen opgedaan bij organisaties waar hier nog wel wat over valt te lezen. In eerste instantie dachten wij dat Tulp, gezien haar winkel en uitstraling boven ons budget zou zitten. Wat wij prettig vonden was dat je in de showroom gewoon prijzen kon zien. Na scherp onderhandelen uiteindelijk (voor ons gevoel) een mooie prijs (gezien onze voorgaande ervaringen) gekregen. De plaatsingskosten waren wel aan de prijzige kant maar hier hebben we gelet op de service, bewust voor gekozen.

Het enige waar we niet over kunnen oordelen is de kwaliteit van de keuken, ik bedoel, wij weten na een half jaar ook niet of de deurtjes over vijf jaar nog recht hangen en of alles nog zo is als je mag verwachten van dit soort keukens.

Samen gevat hebben wij in ieder geval géén slechte ervaringen maar let wel, het is maar net hoe je je zelf opstelt. We hadden dus ook kunnen zeggen dat het allemaal slecht is omdat het even heeft geduurt voordat het juiste deurtje, zoals wij dat wilde er zou hangen.

Gesloten