LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weggehaald vanwege privacygevoeligheid

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
marijke2012

weggehaald vanwege privacygevoeligheid

Ongelezen bericht door marijke2012 »

-
Laatst gewijzigd door marijke2012 op 16 mar 2012 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

adSolvendum

Re: weggehaald vanwege privacygevoeligheid

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Wat heeft uw psycholoog gedaan dan?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

grensoverschrijdende therapeut
Werkt deze over de grens, of heeft deze de grenzen van fatsoen overschreden?

marijke2012

Dat laatste nevermind.

adSolvendum

De grenzen van fatsoen op welk vlak?
Met open mond eten, boeren en scheten laten, of het fatsoen waarvoor men volgens de kerk getrouwd moet zijn?

marijke2012

-
Laatst gewijzigd door marijke2012 op 16 mar 2012 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.

roer

Ongelezen bericht door roer »

Marijke2012, ik hoop dat je hier iets aan hebt:
http://www.psychologenpraktijk-ommen.nl/nl/text/8/

nevermind

marijke2012 schreef:Dat laatste nevermind.

Ook hier kan je misschien iets voor jouw vinden:
http://www.misbruikdoorhulpverleners.nl ... enten.html
adSolvendum schreef:De grenzen van fatsoen op welk vlak?
Jouw opmerking, want dit durf ik niet meer te quoten.

adSolvendum

Marijke, er was niets onserieus aan mijn vragen. Vragen veroorzaakt door uw nogal summiere en cryptische openingspost.
Wellicht heeft u iets aan de link van roer.
Zo niet, bij welke beroepsvereniging is uw therapeut aangesloten? De meeste beroepsverenigingen hebben een klachten-route.

nevermind

adSolvendum schreef:Marijke, er was niets onserieus aan mijn vragen. Vragen veroorzaakt door uw nogal summiere en cryptische openingspost.
Wellicht heeft u iets aan de link van roer.
Zo niet, bij welke beroepsvereniging is uw therapeut aangesloten? De meeste beroepsverenigingen hebben een klachten-route.

Als je niet begrijpt, dat het hier misschien om een delicate zaak gaat, hoef je nu niet TS de schuld te geven, dat zij niet het achterste van de tong laat/liet zien. :mrgreen:

adSolvendum

Nevermind, ik denk niet dat Marijke gebaat is met uw geblaat tegen mij.

Marijke, ik raad u aan niet op dit forum hulp te zoeken, zoek naar een bedrijfsvereniging waar u uw klacht kunt doen, en wellicht is het een idee uw huisarts in vertrouwen te nemen.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Beste Marijke,

een klacht over een psycholoog kun je indienen bij het NIP, dat is www.psynip.nl

Daar kun je een tuchtprocedure starten maar ook gewoon een klacht indienen.Alleen als de psycholoog ook feitelijk lid daarvan is natuurlijk, maar dat is meestal wel zo.

groet,

Isabel

nevermind

adSolvendum schreef:Nevermind, ik denk niet dat Marijke gebaat is met uw geblaat tegen mij.

Marijke, ik raad u aan niet op dit forum hulp te zoeken, zoek naar een bedrijfsvereniging waar u uw klacht kunt doen, en wellicht is het een idee uw huisarts in vertrouwen te nemen.
Je moet je onbeschoft gedrag niet verbloemen. :twisted:
Lees je bericht terug, dit is schijnbar de taal uit je eerste leven. :mrgreen:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik sluit me aan bij adSolvendum. Het openingsbericht is zo cryptisch dat er vragen rijzen wat er nu precies bedoeld wordt.

nevermind

kuklos schreef:Ik sluit me aan bij adSolvendum. Het openingsbericht is zo cryptisch dat er vragen rijzen wat er nu precies bedoeld wordt.

Dat er vragen waren, stem ik toe, en ik heb ook een vraag gesteld, wat en hoe, maar niet op een onverzoenlijke manier. :mrgreen:

marijke2012

-
Laatst gewijzigd door marijke2012 op 16 mar 2012 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Het gaat niet altijd om seksueel misbruik, therapeuten kunnen op vele manieren de professionele en ethische grenzen overschrijven, o.a. door iemand te beinvloeden (makkelijk bij kwetsbare mensen) en zichzelf daardoor erg belangrijk te maken, waardoor de client bijna niet meer loskomt uit het web wat de therapeut heeft gespannen.
Ik hoop wel dat degene die dit is overkomen getuigen heeft, anders staat die persoon niet sterk.

Dat mensen vaak niet praten komt heus niet alleen uit schaamte voor, vaak is zo'n stap ondernemen erg zwaar en inderdaad het slachtoffer wordt ook door de mangel gehaald , terecht anders kan ieder mens die iets denkt verkeerd te zien iemand aan klagen.

Is dit alles terecht dan zou ik zeggen , hoe zwaar ook ga er voor.

marijke2012

Tuurlijk is dat terecht ciske, maar daarmee heeft de therapeut in zijn eigen 'veilige' praktijk een te grote machtspositie. Door meer openheid zouden bijv. meerdere clienten naar voren kunnen komen en gezamenlijk een klacht indienen. Maar goed, je kunt moeilijk vragen: 'was jij ook client bij B. te A. of iets dergelijks. Dus weet je niet of jij de enige bent die dit is overkomen bij deze therapeut, of dat er meer slechte ervaringen zijn.

marijke2012

-
Laatst gewijzigd door marijke2012 op 16 mar 2012 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Beste Marijke,

Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat er gebeurd is en kan ook niet bepalen of je je klacht door moet zetten of niet (en wat dat met jou doet en hoe zwaar dat is)
Je kunt er altijd voor kiezen om wel melding te doen als je je klacht niet wilt doorzetten, dat kan ook bij het NIP. Zij nemen de melding dan op en houden een oogje in het zeil, als er dan nog iemand een klacht over de zelfde persoon heeft kunnen zij toch actie ondernemen.

Ik werk zelf in de zorg en ik heb al een aantal keer gezien dat een klacht bij het NIP behandeld werd en ook de klager in het gelijk gesteld werd. Dat ging toen overigens niet om seksueel misbruik maar om misbruik van positie te maken. Wat ik hiermee wil zeggen dat is dat ik niet de indruk heb dat men daar bij het NIP elkaar de hand boven het hoofd gehouden wordt en dat klachten wel serieus genomen worden.

groetjes

Isabel.

Gesloten