LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sylwester
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2009 06:39

Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door sylwester »

Onlangs is mijn ruit gesneuveld van de voordeur zijlicht.

Glasverzekering van interpolis vergoed wel alleen ruit inclusief plaatsen,echter er komen nieuwe glas laatjes erop in andre kleur dan de pui.

Deze zouden dan opnieuw moeten worden geschilderd incluisef hele pui anders zie je kleurverschil.
Interpolis weigert echter schilderwerk te vergoeden,dat zit niet in de glasverzekering en ook niet in de inboedel verzekering.

Ik moet dus voor gevolg schade cq.extra kosten zelf opdraaien.

Ben al bij hun meer dan 12 jaar verzekerd,al die tijd misschien 3 keer iets geclaimd.

Mensen is dat normale gang van zaken of is het GlasHelder....

Zijn andre verzekeraars die wel gevolgschade vergoeden?

MAXIEM

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sylwester

Je zou dit kunnen zien als "de verzekerde wordt hier beter van" en daarvoor ben je terecht NIET verzekerd.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het is een GLAS verzekering.

En schilderwerk valt daar inderdaad niet onder

Ik heb zelf ook glasschade gehad en dat is door interpolis via de glaswacht geregeld.
Een probleem - men had dat soort glas wat kapot gegaan was, niet op voorraad en dat zou lang kunnen duren.
Voorstel : ander soort glas, maar wel binnen 1 dag geregeld.

Inderdaad, glaslatjes andere kleur - maar dat was met 10 minuten, een kwast, en een pot verf opgelost.

Het spijt me - maar ik kan voor je 'probleem' dan ook geen begrip opbrengen.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Deze zouden dan opnieuw moeten worden geschilderd inclusief hele pui anders zie je kleurverschil.
Je kan ook de latjes in dezelfde kleur als de pui schilderen.
Misschien kun je een schilder een offerte laten maken, waarin het schilderen van de latjes apart genoemd wordt :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sylwester schreef:
Deze zouden dan opnieuw moeten worden geschilderd incluisef hele pui anders zie je kleurverschil.
De glasverzekering is niet aansprakelijk ervoor dat jij toevallig niet afgelopen maanden jou pui opnieuw geschilderd hebt en er dus geen kleurverschil zou ontstaan.
Waar maak jij je uberhaupt druk over zeg over die paar glaslatjes. :shock:

MAXIEM

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

TS is van mening dat het op kleur brengen van de glaslatjes wél onder de verzekering zou moeten vallen. Om antwoorden die de TS afbranden is niet gevraagd. De TS stelt een ligitieme vraag en verwacht daar ook een neutraal, deskundig en zakelijk antwoord op. Als je als respondent daar emotioneel gezien niet toe in staat bent, dan is wél reageren zinloos en volstrekt overbodig.

Maxiem.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door crazyme »

sylwester schreef: Deze zouden dan opnieuw moeten worden geschilderd incluisef hele pui anders zie je kleurverschil.
Maar dan ook de rest van de kozijnen, anders wijken die weer af.

En dan ook het huis van de buren, die hadden immers tegelijk geschilderd en nu wijkt het af.

En wanneer ze dan toch alles gaan schilderen, dan ook graag in een andere kleur. Dat maakt dan toch niet uit.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door Dirkie »

De TS stelt een ligitieme vraag en verwacht daar ook een neutraal, deskundig en zakelijk antwoord op.
Ten eerste is dit een consumentenforum, dus een zakelijk antwoord mag je niet verwachten.
En of de antwoorden deskundig zijn zou ik betwijfelen met mensen die zich hier pindakaaspotje, mukkiefuk of crazyme (en dat zijn maar een paar voorbeelden) noemen. Een deskundig antwoord heeft TS al gehad van Interpolis, maar daar was hij het niet mee eens, dat is iets heel anders.
Blijft alleen neutraal over. Dat zijn de meeste schrijvers van bijdragen ook niet. De ene heeft iets tegen de ene winkel / verzekeraar / telecomprovider / autohandelaar en een andere weer tegen een andere. Bijdragen worden dan ook geschreven met dat in het achterhoofd.
En alles wat ik net schreef valt onder noemer 'gelukkig is dit een totaal open forum waar iedereen mag schrijven' en als je wat tijd er in steekt, wordt je er soms nog wijzer van ook. :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:Om antwoorden die de TS afbranden is niet gevraagd.
Afbranden is misschien helemaal niet nodig, een beetje schuren is misschien al voldoende.

Maar ook dat moet TS maar lekker zelf doen. :mrgreen:

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door Martijn T »

glasverzekering biedt dekking voor glasschade. Dat dat als gevolg heeft dat er geschilderd moet worden heeft niets met het stukke glas te maken.
Als jouw glaszetter/schilder 1 bedrag op de nota had gezet was er geen discussie geweest.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MAXIEM schreef:sylwester

Je zou dit kunnen zien als "de verzekerde wordt hier beter van" en daarvoor ben je terecht NIET verzekerd.

Maxiem.
Ik zie niet waarom de verzekerde hier beter van wordt. Ik begrijp uit het bericht van TS dat er nieuw glaslatjes opmoeten omdat het glas wordt vervangen. Het lakwerk herstellen is niet echt iets waar de verzekerde beter van wordt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Interpolis wil gevolgschade niet vergoeden,glasverzekering.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef: Ik zie niet waarom de verzekerde hier beter van wordt. Ik begrijp uit het bericht van TS dat er nieuw glaslatjes opmoeten omdat het glas wordt vervangen. Het lakwerk herstellen is niet echt iets waar de verzekerde beter van wordt.
@ GJvdZ,

TS geeft aan:
Deze zouden dan opnieuw moeten worden geschilderd incluisef hele pui anders zie je kleurverschil.
Interpolis weigert echter schilderwerk te vergoeden,dat zit niet in de glasverzekering en ook niet in de inboedel verzekering.
TS vraagt zich dus af waarom het "hele pui" schilderen niet word vergoed.
Als men dit wel zou doen, zou dit betekenen dat TS er wel degelijk beter van word.

Gesloten