| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone internet en vast bellen
Vodafone internet en vast bellen
Sinds 23 december heb ik een abonnement internet/vast bellen bij vodafone. Vanaf dag 1 ben ik telefonsich onbereikbaar en kan ook niet bellen. Hierover heb ik meerdere malen contact gehad met vodafone. Mij werd verteld dat er een lijst werd gemaakt met alle namen van de klanten die hun klacht telefonisch door hebben gegeven aan vodafone en het probleem wordt dan z.s.m. opgelost. Nu, 18 dagen later, beschik ik nog steeds niet over mijn vaste telefonie. Het gevolg is wel dat ik alles mobiel moet doen, hetgeen mij weer extra kosten oplevert. (De afgelopen 2 weken heb ik nl. i.v.m. het overlijden van schoonvader veel moeten bellen met instanties). Volgens de klantenservice kon ik mijn contract niet opzeggen omdat ik heb getekend voor een jaar. Ook kon deze meneer mij doodleuk vertellen dat ze niet weten wanneer het probleem zou zijn opgelost, het kon....ik citeer......"nog een maand duren, of een jaar...tja mevrouw, wie zal het zeggen. We weten niet wanneer het probleem is opgelost". Wat moet ik hier eigenlijk mee??Kan iemand me vertellen hoe ik van dit abonnement af kan komen? Of heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Re: Vodafone internet en vast bellen
Je kan er idd niet vanaf omdat je hebt getekend maar
zodra Vodafone het probleem heeft opgelost dan kan je wel de kosten
voor het telefoon deel en de periode dat het niet werkte laten crediteren
op de volgende nota (s) na het opgeloste probleem. Als dit bedrag groter is dan de nota doet men het verdelen over meerdere nota's maar ze mogen zelf
bepalen hoe ze willen crediteren. Is je schadepost bijv. 100 euro mag men er voor kiezen om bijv. 5 euro creditering te doen per nota dus ben je er 20 maanden verder das bijna 2 jaar en het voeld dan niet dat je voldoening hebt want als je binnen die 20 maanden alsnog opzegt betalen ze het resterende ook niet meer uit onder het mom van jah U had die tijd bij ons moeten blijven , prettige dag en ->klik<-
zodra Vodafone het probleem heeft opgelost dan kan je wel de kosten
voor het telefoon deel en de periode dat het niet werkte laten crediteren
op de volgende nota (s) na het opgeloste probleem. Als dit bedrag groter is dan de nota doet men het verdelen over meerdere nota's maar ze mogen zelf
bepalen hoe ze willen crediteren. Is je schadepost bijv. 100 euro mag men er voor kiezen om bijv. 5 euro creditering te doen per nota dus ben je er 20 maanden verder das bijna 2 jaar en het voeld dan niet dat je voldoening hebt want als je binnen die 20 maanden alsnog opzegt betalen ze het resterende ook niet meer uit onder het mom van jah U had die tijd bij ons moeten blijven , prettige dag en ->klik<-
Beste Mini Mama,
Allereerst gecondoleerd met uw schoonvader.
Verder kunt u wel degelijk van dit contract af. Vodafone blijft namelijk in gebreke. Wat u kunt doen is Vodafone een brief sturen met daarin de vermelding van uw klacht. (Uw telefoon werkt niet). Vervolgens geeft de periode aan waarin uw al niet kunt bellen (Vanaf 23 december 2011) en geeft u aan dat u vindt dat Vodafone in gebreke blijft in het leveren van hun dienst. Vervolgens, en dit is om juridische redenen essentieel, geeft u hen een periode om de klacht te verhelpen. Bijvoorbeeld twee of drie weken. Als na deze periode de klacht niet is opgelost, beschouwt u hen in gebreke en beschouwt u het contract als ontbonden. Persoonlijk raad ik u aan om deze brief aangetekend te versturen, maar ik weet niet zeker of dit juridisch noodzakelijk is.
Mocht Vodafone na de genoemde periode inderdaad de klacht niet hebben verholpen, dan zou ik hun een brief sturen met daarin, behalve een opsomming van u vorige brief en klacht ook de mededeling dat u uw incasso voor het betalen van de rekening intrekt.
Ik heb dit vorig jaar met een andere provider meegemaakt en plotseling bleek de zaak binnen de kortst mogelijke tijd geregeld. Dit verwacht ik ook bij Vodafone. Deze werkwijze heb ik eerst met een jurist besproken en die heeft me dit adviseerd. Maar misschien is het wel verstanding om de algemene voorwaarden door te pluizen en en eventueel ook juridische informatie te verzamelen.
Ik vind het jammer te lezen dat Vodafonevast zo met mensen omgaat. Ik heb een aantal jaren geleden zelf naar tevredenheid Vodafonevast bellen en internetten gehad. Ik ben overgestapt vanwege een nieuwe glasvezelaansluiting. Ik heb er over gedacht om terug te gaan naar Vodafone omdat ze binnenkort ook glasvezel aanbieden. Door uw ervaring heb ik besloten om hier van af te zien.
Allereerst gecondoleerd met uw schoonvader.
Verder kunt u wel degelijk van dit contract af. Vodafone blijft namelijk in gebreke. Wat u kunt doen is Vodafone een brief sturen met daarin de vermelding van uw klacht. (Uw telefoon werkt niet). Vervolgens geeft de periode aan waarin uw al niet kunt bellen (Vanaf 23 december 2011) en geeft u aan dat u vindt dat Vodafone in gebreke blijft in het leveren van hun dienst. Vervolgens, en dit is om juridische redenen essentieel, geeft u hen een periode om de klacht te verhelpen. Bijvoorbeeld twee of drie weken. Als na deze periode de klacht niet is opgelost, beschouwt u hen in gebreke en beschouwt u het contract als ontbonden. Persoonlijk raad ik u aan om deze brief aangetekend te versturen, maar ik weet niet zeker of dit juridisch noodzakelijk is.
Mocht Vodafone na de genoemde periode inderdaad de klacht niet hebben verholpen, dan zou ik hun een brief sturen met daarin, behalve een opsomming van u vorige brief en klacht ook de mededeling dat u uw incasso voor het betalen van de rekening intrekt.
Ik heb dit vorig jaar met een andere provider meegemaakt en plotseling bleek de zaak binnen de kortst mogelijke tijd geregeld. Dit verwacht ik ook bij Vodafone. Deze werkwijze heb ik eerst met een jurist besproken en die heeft me dit adviseerd. Maar misschien is het wel verstanding om de algemene voorwaarden door te pluizen en en eventueel ook juridische informatie te verzamelen.
Ik vind het jammer te lezen dat Vodafonevast zo met mensen omgaat. Ik heb een aantal jaren geleden zelf naar tevredenheid Vodafonevast bellen en internetten gehad. Ik ben overgestapt vanwege een nieuwe glasvezelaansluiting. Ik heb er over gedacht om terug te gaan naar Vodafone omdat ze binnenkort ook glasvezel aanbieden. Door uw ervaring heb ik besloten om hier van af te zien.
Beste Beschut, dank voor uw reactie, ik ga het zeker met een brief proberen. Zeker heel jammer dat Vodafone zo met (nieuwe) klanten omgaat. ik had er het volste vertrouwen in omdat ik wel tevreden ben met vodafone mobiel. Ik ga in elk geval jouw advies opvolgen en hoop dat het positief uitwerkt. Ik laat het je weten.....
Wat Beschut zegt is niet juist want wat hij zij beschrijft geld enkel waneer dit een enkel vaste telefoon-abo is en dat is het dus niet want het is een pakket-abo en gaat het dus niet op want jawel internet werkte wel dus gaat mijn beschrijving op. Alleen als BIJDE diensten niet hebben gewerkt geldt wat Beschut zegt nu niet want het andere helft van het pakket-abo (internet dus) werkte gewoon.
Dus de Mini Mama kan er niet vanaf en moet het met creditering doen zodra het is opgelost immers de andere helft van het pakket-abo (wederom internet) functioneerd wel en is Vodafone dus maar voor de helft in gebreken , er is immers getekend voor het pakket-abo en niet bijde diensten los.
Dus de Mini Mama kan er niet vanaf en moet het met creditering doen zodra het is opgelost immers de andere helft van het pakket-abo (wederom internet) functioneerd wel en is Vodafone dus maar voor de helft in gebreken , er is immers getekend voor het pakket-abo en niet bijde diensten los.
Oke Wolter, dat klopt! Het gaat niet om beide diensten van Vodafone, maar alleen om de telefonie. Ik ga het in elk geval even goed doorspitten met behulp van jullie beide reacties.....dank jullie wel!!
Niet te geloven. Bij ons bijna hetzelfde verhaal als bij mini mama. Op 12 december zouden wij internet/vast bellen van vodafone krijgen. ook vanaf dag 1 ben ik telefonsich onbereikbaar en ook niet zelf bellen. Zelfde reactie. Mij werd verteld dat er een lijst werd gemaakt met alle namen van de klanten die hun klacht telefonisch door hebben gegeven aan vodafone en het probleem wordt dan z.s.m. opgelost. Nu, 31 (!) dagen later, beschik ik nog steeds niet over mijn vaste telefonie. En alsof de duvel er mee speelt, ook bij ons overlijden in de familie. Ook veel mobiel moeten bellen, o.a. naar buitenland. Al zo'n 50 euro opgewaardeerd. Wij zijn ook radeloos. Wat moeten we hiermee als dit nog maanden kan duren???
-
stofzuigertje
Bij normaal opzeggen moet je het contract van 1 jaar volmaken.
Wel kun je bij niet geleverde dienst wegens wanprestatie dit contract ONTBINDEN zonder enige opzegtermijn.
Ze hadden voldoende tijd om het te regelen en hebben niets gedaan.
Alle reeds betaalde bedragen kun je zelf via je eigen bank terug halen.
Gewoon via aangetekende brief Ontbinden wegens wanprestatie.
Omdat zij na meerdere keren klagen nog steeds niets leverden of slechte verbindingen is Ontbinden overeenkomst zonder opzegtermijn toegestaan.
Alleen bij normaal opzeggen geld het 1 jaar contract maar omdat nooit een goede dienst is geleverd is hiervan geen sprake.
Wel kun je bij niet geleverde dienst wegens wanprestatie dit contract ONTBINDEN zonder enige opzegtermijn.
Ze hadden voldoende tijd om het te regelen en hebben niets gedaan.
Alle reeds betaalde bedragen kun je zelf via je eigen bank terug halen.
Gewoon via aangetekende brief Ontbinden wegens wanprestatie.
Omdat zij na meerdere keren klagen nog steeds niets leverden of slechte verbindingen is Ontbinden overeenkomst zonder opzegtermijn toegestaan.
Alleen bij normaal opzeggen geld het 1 jaar contract maar omdat nooit een goede dienst is geleverd is hiervan geen sprake.
dank voor je tip, maar het verhaal blijft dat slechts de helft van hun pakket niet werkt. Internet doet het wel. Dus dan gaat het verhaal van woltertje32 weer gelden
Bij Telfort Internet en bellen moet je als het modem geactiveerd is je telefonie zelf ook activeren. Het is maar een gok maar kan dat hier ook niet het geval zijn ?. Er zitten daarvoor instructies bij in een brief.
Ja klopt, al gedaan, werkt niet
@Wolter je geeft aan dat je niet kan opzeggen omdat een deel van het pakket wel werkt??? Je hebt toch een pakket gekocht waarvan een deel niet werkt, dan werkt je pakket toch niet. Oftewel Vodafone is wel degelijk in gebreke, aangezien het pakket dat ze hebben verkocht deels niet werkt, dus het geldt dat toch voor het hele pakket. De diensten worden toch niet afzonderlijk gefactureerd.
-
stofzuigertje
Een half geleverde is gelijk aan niets geleverde dus stel een datum waarom alles werkt en stuur deze bewijsbaar per E mail.
Als je vandaag een mail stuur en eis eens dat ze voor 21 januari foutloos werkend opleveren.
Tevens kun je dan dreigen met Ontbinden overeenkomst.
Ook even de link naar dit forum vermelden want dan zien ze dat dit klanten kost, houden ze niet bepaald van, en ze mogen natuurlijk ook zelf reageren en hun kan van het verhaal vertellen.
Dus plaats deze link in jou E mail.
Succes.
http://forum.www.trosradar.nl/posting.p ... 5&t=110026
Als je vandaag een mail stuur en eis eens dat ze voor 21 januari foutloos werkend opleveren.
Tevens kun je dan dreigen met Ontbinden overeenkomst.
Ook even de link naar dit forum vermelden want dan zien ze dat dit klanten kost, houden ze niet bepaald van, en ze mogen natuurlijk ook zelf reageren en hun kan van het verhaal vertellen.
Dus plaats deze link in jou E mail.
Succes.
http://forum.www.trosradar.nl/posting.p ... 5&t=110026
Zo werkt het dus niet he maar okey zeg maar op en wat gebeurd er dan :
Je krijgt een brief van Vodafone waarin staat dat je hebt aangegeven op te willen zeggen omdat de dienst niet werkt.Bijdeze bevestigen we U dat Uw telefoon-diest per (datum) is opgezegt en Uw pakket is omgezet naar INTERNET ONLY .
Dit is dus ook nog eens in verhouding duurder dan een pakket en gaat er wederom weer een jaartermijn in.
Dit is simpel de praktijk en daarmee staat Vodofone in hun recht want immers internet werkte wel en ben je dus niet instaat het hele pakket op te zeggen
want aan het internet-deel hebben ze WEL hun verplichting nagekomen.
Als het voor de rechter komt zal die exact het zelfde zeggen.
-Uw telefoon werkte niet??
Nee.
-Okey daarme staat het in Uw recht op te zeggen.
Okey.
-Uw internet werkte wel??
Ja dat werkte wel.
-Okey dan is Vodafone voor de helft in gebreken en moet U het minimale termijn van Uw internetaansluiting afmaken.
Spreek uit ervaring en jah het is niet leuk en niet echt menselijk maar elk commercieel bedrijf en dat zijn providers , het uiterste van de wetgeving opzoeken voor hun gelijk te behalen.
Je krijgt een brief van Vodafone waarin staat dat je hebt aangegeven op te willen zeggen omdat de dienst niet werkt.Bijdeze bevestigen we U dat Uw telefoon-diest per (datum) is opgezegt en Uw pakket is omgezet naar INTERNET ONLY .
Dit is dus ook nog eens in verhouding duurder dan een pakket en gaat er wederom weer een jaartermijn in.
Dit is simpel de praktijk en daarmee staat Vodofone in hun recht want immers internet werkte wel en ben je dus niet instaat het hele pakket op te zeggen
want aan het internet-deel hebben ze WEL hun verplichting nagekomen.
Als het voor de rechter komt zal die exact het zelfde zeggen.
-Uw telefoon werkte niet??
Nee.
-Okey daarme staat het in Uw recht op te zeggen.
Okey.
-Uw internet werkte wel??
Ja dat werkte wel.
-Okey dan is Vodafone voor de helft in gebreken en moet U het minimale termijn van Uw internetaansluiting afmaken.
Spreek uit ervaring en jah het is niet leuk en niet echt menselijk maar elk commercieel bedrijf en dat zijn providers , het uiterste van de wetgeving opzoeken voor hun gelijk te behalen.
Laatst gewijzigd door Wolter32 op 13 jan 2012 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar het lijkt me niet mogelijk dan alleen telefonie bij een andere provider aan te vragen en internet van vodafone te houden. Dan heb ik wellicht een tweede lijn nodig?
Tuurlijk kan dat want bijna elk ISRA-punt heeft 2 aderparen.
Maar is vele malen duurder , apart internet bij Vodafone en apart
telefoon analoog bij KPN reken maar uit. Het kan ook alleen analoog bij KPN want bij andere profiders kan je wel apart internet nemen maar niet apart enkel telefoon Dus bij andere providers is het internet+telefoon of enkel internet en niet enkel telefoon dus blijft enkel het dure KPN over.
Dan nog iets als het Vodafone-telefoon-deel is opgezegt ben je ook je nummer kwijt en krijg je van KPN automatisch een nieuw nummer , nummerportereing is dus niet meer mogelijk.
Maar is vele malen duurder , apart internet bij Vodafone en apart
telefoon analoog bij KPN reken maar uit. Het kan ook alleen analoog bij KPN want bij andere profiders kan je wel apart internet nemen maar niet apart enkel telefoon Dus bij andere providers is het internet+telefoon of enkel internet en niet enkel telefoon dus blijft enkel het dure KPN over.
Dan nog iets als het Vodafone-telefoon-deel is opgezegt ben je ook je nummer kwijt en krijg je van KPN automatisch een nieuw nummer , nummerportereing is dus niet meer mogelijk.
@Wolter, nou ik denk dat het niet eens tot een rechtszaak komt. Vodafone heeft vanuit het contract te leveren wat er is afgesproken, als zij dit niet kunnen dan heb je gewoon recht op ontbinding van het contract, Sterker er staat zelfs vermeld, dat het vanaf dag 1 al niet goed was, dus konden ze bij het overeenkomen van het pakket al vermoeden dat het niet zou werken. (Vodafone had toch al aangegeven dat ze van het probleem op de hoogte waren)
De beschreven praktijk is echter senario met alle mazen in de wet
en de omwegen die er zijn en providers ook weten. Bekijk alle kleine lettertjes in de AV maar eens.
en de omwegen die er zijn en providers ook weten. Bekijk alle kleine lettertjes in de AV maar eens.
Heb jij belang bij Vodafone??? TS heeft toch vanaf dag 1 problemen en volgens mij heb je toch recht je contract binnen zoveel dagen te ontbinden. TS kan aangeven dat ze dit niet heeft gedaan omdat Vodafone aangeeft het probleem zo snel mogelijk op te lossen, echter na vervaldatum opzegging is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik zou Vodafone aangetekend een brief sturen met het verzoek een en ander op te lossen voor eind van de maand onder creditering van de abonnementskosten tot nu toe en mochten ze daarna nog in gebreke blijven het gehele contract te ontbinden. En wacht dan eerst de reactie van Vodafone af.
Nee heb geen belang bij Vodafone maar heb dit 4 mnd geleden bij Vodafone zelf meegemaakt vandaar dat ik de praktijk deel .
De TS heeft vanaf dag 1 problemen met het telefoondeel niet internet dus is het onmogelijk Vodafone voor het hele pakket aansprakelijk te stellen want internet deed het wel.
De TS heeft vanaf dag 1 problemen met het telefoondeel niet internet dus is het onmogelijk Vodafone voor het hele pakket aansprakelijk te stellen want internet deed het wel.
Laatst gewijzigd door Wolter32 op 13 jan 2012 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.