Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe
Geplaatst: 09 jan 2012 20:23
Beste Radar,
Begin november ben ik ingegaan op een aanbieding van Typhone voor een abonnement met internet van Telfort. Ik kon hier nog twee dagen gebruik van maken dus dit gedaan. Mijn abonnement bij Vodafone (zonder internet) kon ik nog tot november opzeggen. Tot zover niks aan de hand.
Ik wilde wel graag nummerbehoud. Dit kon ingaan op 4 januari 2012.
Onderwijl heb ik een kaartje toegestuurd gekregen met een ander nummer. Ik heb hierover via de mail contact gehad wat hier de bedoeling van was. Als antwoord kreeg ik dat dit een tijdelijk nummer was tot het oude nummer weer kon ingaan.
Verder geen informatie over wat de kosten zouden zijn
Ik ben in de veronderstelling geweest dat dit eenzelfde soort tijdelijk abonnement zou zijn dus met internet. En heb het kaartje voor twee maanden in mijn telefoon gestopt. In die tijd kon ik niet inloggen op Myn Telfort (vanaf 4 jan kan dit wel) Vandaag keek ik op deze site en zie tot mijn grote schrik dat ik voor twee maanden bijna 1300 euro moet betalen! Bij navraag schijnt dit te zijn doordat ik gebruik maakte van internet van Telfort. (alhoewel ik vrijwel altijd op de (WIFI stand sta). Vanaf 4 januari heb ik geen extra kosten.
Ik kreeg een norse callcentermedewerker aan de lijn die zei dat ik gewoon moest betalen anders zouden ze blokkeren. Ik heb een specificatie van het MBgebruik uitgeprint.Blijkt dat er soms in een minuut voor honderd euro is afgeschreven 's nachts. Ik tast in het duister hoe dit kan.
1/ hoe kan het dat ik niet op de hoogte ben geweest dat ik internet moest betalen, zijn er suggesties hoe ik een tegemoetkoming in de kosten kan terugverhalen bij Telfort?
2/ hoe kan het dat er enkele extreem hoge bedragen voor internet worden gerekend bijv. 'snachts terwijl de telefoon op WIFI staat. Kan ik dit laten specificeren? Kan het bijv. zijn dat ik geen "schoon" kaartje van Telfort heb gekregen?
Graag wil ik ervaringen van andere mensen horen hoe dit op te lossen is.
Met vriendelijke groet
Marloes Oude Grote Bevelsborg
Begin november ben ik ingegaan op een aanbieding van Typhone voor een abonnement met internet van Telfort. Ik kon hier nog twee dagen gebruik van maken dus dit gedaan. Mijn abonnement bij Vodafone (zonder internet) kon ik nog tot november opzeggen. Tot zover niks aan de hand.
Ik wilde wel graag nummerbehoud. Dit kon ingaan op 4 januari 2012.
Onderwijl heb ik een kaartje toegestuurd gekregen met een ander nummer. Ik heb hierover via de mail contact gehad wat hier de bedoeling van was. Als antwoord kreeg ik dat dit een tijdelijk nummer was tot het oude nummer weer kon ingaan.
Verder geen informatie over wat de kosten zouden zijn
Ik ben in de veronderstelling geweest dat dit eenzelfde soort tijdelijk abonnement zou zijn dus met internet. En heb het kaartje voor twee maanden in mijn telefoon gestopt. In die tijd kon ik niet inloggen op Myn Telfort (vanaf 4 jan kan dit wel) Vandaag keek ik op deze site en zie tot mijn grote schrik dat ik voor twee maanden bijna 1300 euro moet betalen! Bij navraag schijnt dit te zijn doordat ik gebruik maakte van internet van Telfort. (alhoewel ik vrijwel altijd op de (WIFI stand sta). Vanaf 4 januari heb ik geen extra kosten.
Ik kreeg een norse callcentermedewerker aan de lijn die zei dat ik gewoon moest betalen anders zouden ze blokkeren. Ik heb een specificatie van het MBgebruik uitgeprint.Blijkt dat er soms in een minuut voor honderd euro is afgeschreven 's nachts. Ik tast in het duister hoe dit kan.
1/ hoe kan het dat ik niet op de hoogte ben geweest dat ik internet moest betalen, zijn er suggesties hoe ik een tegemoetkoming in de kosten kan terugverhalen bij Telfort?
2/ hoe kan het dat er enkele extreem hoge bedragen voor internet worden gerekend bijv. 'snachts terwijl de telefoon op WIFI staat. Kan ik dit laten specificeren? Kan het bijv. zijn dat ik geen "schoon" kaartje van Telfort heb gekregen?
Graag wil ik ervaringen van andere mensen horen hoe dit op te lossen is.
Met vriendelijke groet
Marloes Oude Grote Bevelsborg