Pagina 1 van 1

Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 09 jan 2012 20:23
door marloesogb
Beste Radar,
Begin november ben ik ingegaan op een aanbieding van Typhone voor een abonnement met internet van Telfort. Ik kon hier nog twee dagen gebruik van maken dus dit gedaan. Mijn abonnement bij Vodafone (zonder internet) kon ik nog tot november opzeggen. Tot zover niks aan de hand.
Ik wilde wel graag nummerbehoud. Dit kon ingaan op 4 januari 2012.
Onderwijl heb ik een kaartje toegestuurd gekregen met een ander nummer. Ik heb hierover via de mail contact gehad wat hier de bedoeling van was. Als antwoord kreeg ik dat dit een tijdelijk nummer was tot het oude nummer weer kon ingaan.
Verder geen informatie over wat de kosten zouden zijn
Ik ben in de veronderstelling geweest dat dit eenzelfde soort tijdelijk abonnement zou zijn dus met internet. En heb het kaartje voor twee maanden in mijn telefoon gestopt. In die tijd kon ik niet inloggen op Myn Telfort (vanaf 4 jan kan dit wel) Vandaag keek ik op deze site en zie tot mijn grote schrik dat ik voor twee maanden bijna 1300 euro moet betalen! Bij navraag schijnt dit te zijn doordat ik gebruik maakte van internet van Telfort. (alhoewel ik vrijwel altijd op de (WIFI stand sta). Vanaf 4 januari heb ik geen extra kosten.
Ik kreeg een norse callcentermedewerker aan de lijn die zei dat ik gewoon moest betalen anders zouden ze blokkeren. Ik heb een specificatie van het MBgebruik uitgeprint.Blijkt dat er soms in een minuut voor honderd euro is afgeschreven 's nachts. Ik tast in het duister hoe dit kan.
1/ hoe kan het dat ik niet op de hoogte ben geweest dat ik internet moest betalen, zijn er suggesties hoe ik een tegemoetkoming in de kosten kan terugverhalen bij Telfort?
2/ hoe kan het dat er enkele extreem hoge bedragen voor internet worden gerekend bijv. 'snachts terwijl de telefoon op WIFI staat. Kan ik dit laten specificeren? Kan het bijv. zijn dat ik geen "schoon" kaartje van Telfort heb gekregen?

Graag wil ik ervaringen van andere mensen horen hoe dit op te lossen is.

Met vriendelijke groet
Marloes Oude Grote Bevelsborg

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 09 jan 2012 21:14
door Charlotteheijmans
Hoi Marloes,

Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb ook gelijk naar Telfort gebeld waarbij ik eerst een vrouw aan de lijn kreeg die zei dat er niets aan te doen viel. Ik heb daarna nog een keer gebeld en toen wel iemand aan de lijn gekregen die me fatsoenlijk wou helpen. Zij heeft voor mij een klacht gestuurd naar het hoofdkantoor en zij zei tegen me dat ik het geld kon terug laten storten door mijn bank omdat zij een klacht hierover had ingediend bij het hoofdkantoor. Zij zei dat er misschien ook wel een tegemoetsregeling zou zijn. Ik heb mijn contract afgesloten bij Typhone en ook zij heb ik gebeld. Ze gaf me een nummer waar ik een klacht naar toe kon sturen. Vandaag ben ik door ze opgebeld met de mededeling dat ze meer van soortgelijke klachten hadden binnen gekregen. Al deze klachten hebben ze gebundeld en ze zijn hiermee naar Telfort gestapt om ervoor te zorgen dat er iets aan gedaan wordt. Dat is nog eens service!
Hou me op de hoogte hoe het verder gaat!

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 09 jan 2012 21:26
door marloesogb
Hoi Charlotte,
bedankt voor je berichtje, ik heb Typhone ook gemaild hierover.
Ik houd je op de hoogte van verdere ontwikkelingen
Groet, Marloes

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 09 jan 2012 21:55
door MrV1976
Welke ingangsdatum heeft Typhone aangehouden voor je abonnement? 4 jan 2012 of ergens in november?. Waarom moest nummerbehoud 2 maanden duren? Normaal geld een opzegtermijn van 1 maand.

Tip: -> stuur een aangetekende klachtenbrief met specificatie. Het liefst daarbij de bevestiging van Typhone wanneer het abonnement is ingegaan. Omschrijf duidelijk dat Typhone u onjuist heeft geïnformeerd en dat u daar nu de dupe van bent.

Ik heb een positieve reactie gehad zo'n 1500 euro waren kwijt gescholden.

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 10 jan 2012 16:13
door Telfort webcare
@marloesogb en Charlotteheijmans,

Graag bekijk ik voor jullie wat ik hierin kan betekenen. In een [url=hhttp://forum.www.trosradar.nl/ucp.php?i=pm&mode=compose&u=108287]privébericht[/url] kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 10 jan 2012 18:18
door marloesogb
Hoi Laila,
het lukt niet te reageren via "privebericht".
kun je me vertellen vanuit welke functie je ons kunt helpen?
vriendelijke groet;
Marloes

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 10 jan 2012 19:14
door snepke
marloesogb schreef:Hoi Laila,
het lukt niet te reageren via "privebericht".
kun je me vertellen vanuit welke functie je ons kunt helpen?
vriendelijke groet;
Marloes
Via pb versturen,dat bedoelt Laila.
Staat onderaan het berichtje,daar op klikken

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 17 jan 2012 16:29
door marloesogb
Gisteren heeft telfort mij medegedeeld dat een aanzienlijk bedrag wordt gecrediteerd.
Waarvoor mijn hartelijke dank

Re: Extreem hoge rekening door overzetting van provider/nummerbe

Geplaatst: 17 jan 2012 17:23
door Umad
marloesogb schreef:Gisteren heeft telfort mij medegedeeld dat een aanzienlijk bedrag wordt gecrediteerd.
Waarvoor mijn hartelijke dank
Hallo Marloes,

Fijn dat het is opgelost. Nog even een tip, misschien handig om je volledige naam in je openingspost weg te halen.

Mvg,