Daalderop Combiketel/SLECHTSTE KOOP/ Consumentenbond
Geplaatst: 03 nov 2003 13:26
Geachte leden,
Daalderop Combiketel werd door de consumentenbond tot de
beste koop uitgeroepen. het heeft zelfs in de Telegraaf gestaan.
Mijn vriendin heeft nog niet zo lang geleden de éénnalaatste (nieuwste) type van deze Daalderop combiketel gekocht.
Het is nog geen jaar oud en ze heeft al over de € 500,00 betaald
aan reparaties, arbeidskosten, voorijkosten, etc.
Ze heeft wel 4 onderdelen moeten vervangen!!!!!
Wat mij ook stoort, is het feit dat er maar weinig Installatiebedrijven ervaring hebben met Daalderop. Ze heeft -tig keer gebeld en niemand had er ervaring mee. Waarop ze uiteindelijk Daalderop zelf heeft benaderd. Zij vertelden haar dat hun eigen monteurs alleen naar bedrijven werden gestuurd en dat TWEE (!!!) particuliere bedrijfjes een cursus hadden gevolgd en deze twee voor geheel Nederland staan.
Door nog grondiger te zoeken, vond ze uiteindelijk Eneco, die ook ervaring heeft met Daalderop, maar als je hier een abonnement afsluit voor het onderhoud (1x per jaar), dan betreft het ook echt alleen maar voor het één keer per jaar onderhoud (schoonmaken, klein materiaalkosten tot € 15,-), voor plotselinge mankementen, moet je gewoon voorrijkosten en arbeidskosten betalen.
Ik had vroeger ook een abonnement en als je er plotseling een monteur moet komen, valt dat onder de abonnementskosten. je hoefde
alleen maar eventuele materiaalkosten betalen bij vervanging.
Conclusie: 2x reparatiekosten ad € 500,00 bij een vrij nieuwe ketel
Service verlening is waardeloos - je wordt gedwongen bij
één van deze drie bedrijven te melden bij storingen of
reparaties.
Vele consumenten shaffen deze combiketel aan, maar moeten zij toch ook op de hoogte worden gesteld van alle nadelen. Vind u ook niet???
m.vr.gr
G. Tang
Daalderop Combiketel werd door de consumentenbond tot de
beste koop uitgeroepen. het heeft zelfs in de Telegraaf gestaan.
Mijn vriendin heeft nog niet zo lang geleden de éénnalaatste (nieuwste) type van deze Daalderop combiketel gekocht.
Het is nog geen jaar oud en ze heeft al over de € 500,00 betaald
aan reparaties, arbeidskosten, voorijkosten, etc.
Ze heeft wel 4 onderdelen moeten vervangen!!!!!
Wat mij ook stoort, is het feit dat er maar weinig Installatiebedrijven ervaring hebben met Daalderop. Ze heeft -tig keer gebeld en niemand had er ervaring mee. Waarop ze uiteindelijk Daalderop zelf heeft benaderd. Zij vertelden haar dat hun eigen monteurs alleen naar bedrijven werden gestuurd en dat TWEE (!!!) particuliere bedrijfjes een cursus hadden gevolgd en deze twee voor geheel Nederland staan.
Door nog grondiger te zoeken, vond ze uiteindelijk Eneco, die ook ervaring heeft met Daalderop, maar als je hier een abonnement afsluit voor het onderhoud (1x per jaar), dan betreft het ook echt alleen maar voor het één keer per jaar onderhoud (schoonmaken, klein materiaalkosten tot € 15,-), voor plotselinge mankementen, moet je gewoon voorrijkosten en arbeidskosten betalen.
Ik had vroeger ook een abonnement en als je er plotseling een monteur moet komen, valt dat onder de abonnementskosten. je hoefde
alleen maar eventuele materiaalkosten betalen bij vervanging.
Conclusie: 2x reparatiekosten ad € 500,00 bij een vrij nieuwe ketel
Service verlening is waardeloos - je wordt gedwongen bij
één van deze drie bedrijven te melden bij storingen of
reparaties.
Vele consumenten shaffen deze combiketel aan, maar moeten zij toch ook op de hoogte worden gesteld van alle nadelen. Vind u ook niet???
m.vr.gr
G. Tang