T Mobile ''klantenservice''
Geplaatst: 10 jan 2012 12:36
Eind november 2011 heb mijn abonnement met twee jaar verlengd en overgestapt van Blackberry (waar ik veel problemen mee heb gehad) naar IPhone.
Ben in principe altijd tevreden geweest met de diensten van T Mobile maar sinds een aantal weken ben ik niet meer te spreken over de zogenaamde service van T Mobile.
Op 14 12 2011 kreeg ik een nieuwe iPhone 4s waar ik in eerste instantie heel blij mee was.
Na een aantal dagen merkte ik dat er iets rammelde in de IPhone.
Gebeld naar de klantenservice van TMobile en mijn klacht kenbaar gemaakt.
Ik werd verzocht naar een TMobile shop te gaan zodat zij het mankement konden beoordelen!
De medewerker van de shop heeft het toestel bekeken en er was idd wat mis met het toestel en moest dus terug. Vervolgens weer gebeld met de klantenservice.
Het toestel werd omgeruild en het defecte toestel mocht ik pas opsturen zodra de nieuwe binnen was.
Op vrijdag 23 12 2011 werd het nieuwe toestel afgeleverd maar na een aantal dagen kwam ik tot de ontdekking dat dit toestel wederom een mankement had.
Op zaterdag 31 12 2011 heb ik tijdens mijn werk getracht te bellen maar het duurde zo lang dat ik besloot dit na het weekend nogmaals te proberen.
Op maandag 2 januari 2012 heb ik wederom gebeld en na een wachttijd van ongeveer tien minuten kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn.
Tijdens dit gesprek heb ik uitgelegd wat er aan de hand is (hoormicrofoon defect/kraakt) de medewerker wilde het IMEI nummer die ik op dat moment niet bij me had.
De klantenservice kon dit nummer ook niet achterhalen en het kwam er op neer dat ik de verbinding moest verbreken zodat ik met een bepaalde code (*#06#) dit nummer kon achterhalen.
En je raad het al weer zo'n tien minuten in de wacht voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Wederom mijn verhaal gedaan en na een rare situatie (IMEI nummer was onbekend) ben ik doorverbonden met een andere afdeling. Opnieuw mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik op zaterdag al had gebeld maar dat ik er niet doorheen kwam.
De desbetreffende medewerker wilde weten wanneer ik het defect had geconstateerd en uiteindelijk werd mij toegezegd dat ik wederom een nieuw toestel zou krijgen.
De volgende dag kreeg ik een e-mail met de mededeling dat ik het toestel kon omruilen.
In tegenstelling tot de eerste keer moest ik nu het defecte toestel meegeven aan de koerier.
Vandaag (04-01) heb ik wederom gebeld (weer tien minuten in de wacht) met de vraag waarom het nu anders gaat dan de eerste keer wederom doorverbonden en tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik de vorige keer een nieuw toestel kreeg en dat ik nu een toestel krijg dat niet nieuw is.
Nadat ik mijn verhaal gedaan had zegt de medewerker dat zij degene was die ik op 02-01-2012 gesproken had en dat zij nooit gezegd zou hebben dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Ik wist niet wat ik hoorde.
Ik vroeg of zij de gevoerde gesprekken opnemen en het antwoord was ja vervolgens gaf ik aan dat het gesprek van 02-01 dan ook opgenomen was en dat wist ze ineens niet zo zeker ???
En nu verteld ze opeens dat ik niet binnen acht dagen gebeld heb en dat ze wel degelijk heeft aangegeven dat het niet om een nieuw toestel ging.
Het leek mij verstandig om dit verhaal op dat moment even te laten voor wat het is want ik had namelijk nog een andere kwestie die ik wilde bespreken.
Voordat ik mijn IPhone kreeg had ik een Blackberry waar ik zoals ik al eerder zei veel problemen mee had, mijn Blackberry werd ter reparatie opgestuurd omdat ik nooit internet verbinding en bleef het touchscreen regelmatig hangen.
T Mobile had toegezegd dat indien de problemen m.b.t internetverbinding door een defect van het toestel kwam de internet kosten werden vergoed.
Na de reparatie belde ik wederom met de klantenservice met de vraag hoe het zat met de vergoeding.
Ik moest het toestel eerst maar even uitproberen en als de problemen aanhielden dan kon ik terugbellen.
Ik heb de medewerker aangegeven dat indien de Blackberry nu wel werkt dat niks afdoet aan het feit dat ik maanden geen gebruik heb kunnen maken van de internet diensten waar ik wel voor betaal.
De medewerker gaf wel toe dat het defect aan toestel lag anders hadden ze het toestel niet kosteloos gerepareerd maaaar ze konden de internet kosten niet vergoeden.
Uit coulance wilde ze me wel een korting op mijn abonnement aanbieden en toen kwamen we op het volgende probleem.
De medewerker was hard op aan het denken en ik hoor haar zeggen dat ik nog een maand korting op mijn abonnement heb wat natuurlijk niet correct was.
Ik had bij mijn verlenging 7 maanden 50% korting op mijn SmartPlus en drie maanden 100% korting op mijn Family.
Nadat ik dit had aangegeven is ze op onderzoek gegaan en gelukkig kon ze deze afspraken terugvinden.
(Een aantal dagen daarvoor had ik wederom gebeld met de klantenservice omdat ik constateerde dat ik al twee keer 100% korting op mijn Family en twee keer 50% op mijn SmartPlus abonnement had ingeleverd.
Ze hadden de eerste korting voor de zowel de Family en de SmartPlus toegepast op de resterende dagen van mijn bel bundel (3 dagen) en de tweede korting op de maand daarop.
Hier was ik het natuurlijk niet mee eens en de medewerker had tijdens dit gesprek toegezegd dat hij dit zou corrigeren.
In plaats van een correctie heeft de beste man de zes maanden korting waar ik nog recht op had geannuleerd en deze vervangen voor een maand korting.
Kan gebeuren dacht ik we zijn allemaal mensen en mensen maken nou eenmaal fouten!)
Maar goed van het coulance aanbod (m.b.t. het internet probleem) is er niet van gekomen.
Ze wilde in eerste instantie alles corrigeren vervolgens kijken hoe ze mij tegemoet kunnen/willen komen.
We hebben daarom afgesproken dat ik morgen 05-01-12 terug gebeld wordt.
Het laatste gesprek heeft 56 minuten geduurd en daarna kom ik er ook nog eens achter dat sinds mijn verlenging 1200 niet meer gratis is.
Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen met T Mobile hebben ?
Daarnaast vraag ik mij af hoe het I Phone verhaal moet/kan oplossen ?
Ben in principe altijd tevreden geweest met de diensten van T Mobile maar sinds een aantal weken ben ik niet meer te spreken over de zogenaamde service van T Mobile.
Op 14 12 2011 kreeg ik een nieuwe iPhone 4s waar ik in eerste instantie heel blij mee was.
Na een aantal dagen merkte ik dat er iets rammelde in de IPhone.
Gebeld naar de klantenservice van TMobile en mijn klacht kenbaar gemaakt.
Ik werd verzocht naar een TMobile shop te gaan zodat zij het mankement konden beoordelen!
De medewerker van de shop heeft het toestel bekeken en er was idd wat mis met het toestel en moest dus terug. Vervolgens weer gebeld met de klantenservice.
Het toestel werd omgeruild en het defecte toestel mocht ik pas opsturen zodra de nieuwe binnen was.
Op vrijdag 23 12 2011 werd het nieuwe toestel afgeleverd maar na een aantal dagen kwam ik tot de ontdekking dat dit toestel wederom een mankement had.
Op zaterdag 31 12 2011 heb ik tijdens mijn werk getracht te bellen maar het duurde zo lang dat ik besloot dit na het weekend nogmaals te proberen.
Op maandag 2 januari 2012 heb ik wederom gebeld en na een wachttijd van ongeveer tien minuten kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn.
Tijdens dit gesprek heb ik uitgelegd wat er aan de hand is (hoormicrofoon defect/kraakt) de medewerker wilde het IMEI nummer die ik op dat moment niet bij me had.
De klantenservice kon dit nummer ook niet achterhalen en het kwam er op neer dat ik de verbinding moest verbreken zodat ik met een bepaalde code (*#06#) dit nummer kon achterhalen.
En je raad het al weer zo'n tien minuten in de wacht voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Wederom mijn verhaal gedaan en na een rare situatie (IMEI nummer was onbekend) ben ik doorverbonden met een andere afdeling. Opnieuw mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik op zaterdag al had gebeld maar dat ik er niet doorheen kwam.
De desbetreffende medewerker wilde weten wanneer ik het defect had geconstateerd en uiteindelijk werd mij toegezegd dat ik wederom een nieuw toestel zou krijgen.
De volgende dag kreeg ik een e-mail met de mededeling dat ik het toestel kon omruilen.
In tegenstelling tot de eerste keer moest ik nu het defecte toestel meegeven aan de koerier.
Vandaag (04-01) heb ik wederom gebeld (weer tien minuten in de wacht) met de vraag waarom het nu anders gaat dan de eerste keer wederom doorverbonden en tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik de vorige keer een nieuw toestel kreeg en dat ik nu een toestel krijg dat niet nieuw is.
Nadat ik mijn verhaal gedaan had zegt de medewerker dat zij degene was die ik op 02-01-2012 gesproken had en dat zij nooit gezegd zou hebben dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Ik wist niet wat ik hoorde.
Ik vroeg of zij de gevoerde gesprekken opnemen en het antwoord was ja vervolgens gaf ik aan dat het gesprek van 02-01 dan ook opgenomen was en dat wist ze ineens niet zo zeker ???
En nu verteld ze opeens dat ik niet binnen acht dagen gebeld heb en dat ze wel degelijk heeft aangegeven dat het niet om een nieuw toestel ging.
Het leek mij verstandig om dit verhaal op dat moment even te laten voor wat het is want ik had namelijk nog een andere kwestie die ik wilde bespreken.
Voordat ik mijn IPhone kreeg had ik een Blackberry waar ik zoals ik al eerder zei veel problemen mee had, mijn Blackberry werd ter reparatie opgestuurd omdat ik nooit internet verbinding en bleef het touchscreen regelmatig hangen.
T Mobile had toegezegd dat indien de problemen m.b.t internetverbinding door een defect van het toestel kwam de internet kosten werden vergoed.
Na de reparatie belde ik wederom met de klantenservice met de vraag hoe het zat met de vergoeding.
Ik moest het toestel eerst maar even uitproberen en als de problemen aanhielden dan kon ik terugbellen.
Ik heb de medewerker aangegeven dat indien de Blackberry nu wel werkt dat niks afdoet aan het feit dat ik maanden geen gebruik heb kunnen maken van de internet diensten waar ik wel voor betaal.
De medewerker gaf wel toe dat het defect aan toestel lag anders hadden ze het toestel niet kosteloos gerepareerd maaaar ze konden de internet kosten niet vergoeden.
Uit coulance wilde ze me wel een korting op mijn abonnement aanbieden en toen kwamen we op het volgende probleem.
De medewerker was hard op aan het denken en ik hoor haar zeggen dat ik nog een maand korting op mijn abonnement heb wat natuurlijk niet correct was.
Ik had bij mijn verlenging 7 maanden 50% korting op mijn SmartPlus en drie maanden 100% korting op mijn Family.
Nadat ik dit had aangegeven is ze op onderzoek gegaan en gelukkig kon ze deze afspraken terugvinden.
(Een aantal dagen daarvoor had ik wederom gebeld met de klantenservice omdat ik constateerde dat ik al twee keer 100% korting op mijn Family en twee keer 50% op mijn SmartPlus abonnement had ingeleverd.
Ze hadden de eerste korting voor de zowel de Family en de SmartPlus toegepast op de resterende dagen van mijn bel bundel (3 dagen) en de tweede korting op de maand daarop.
Hier was ik het natuurlijk niet mee eens en de medewerker had tijdens dit gesprek toegezegd dat hij dit zou corrigeren.
In plaats van een correctie heeft de beste man de zes maanden korting waar ik nog recht op had geannuleerd en deze vervangen voor een maand korting.
Kan gebeuren dacht ik we zijn allemaal mensen en mensen maken nou eenmaal fouten!)
Maar goed van het coulance aanbod (m.b.t. het internet probleem) is er niet van gekomen.
Ze wilde in eerste instantie alles corrigeren vervolgens kijken hoe ze mij tegemoet kunnen/willen komen.
We hebben daarom afgesproken dat ik morgen 05-01-12 terug gebeld wordt.
Het laatste gesprek heeft 56 minuten geduurd en daarna kom ik er ook nog eens achter dat sinds mijn verlenging 1200 niet meer gratis is.
Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen met T Mobile hebben ?
Daarnaast vraag ik mij af hoe het I Phone verhaal moet/kan oplossen ?