Pagina 1 van 2

tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 jan 2012 14:56
door frankp
Op 9 januari 2012 ontving ik een aanmaning van tickets4u, met daarbij een brief en een factuur.
Ik zou in 2008! 3 kaarten besteld hebben voor Monster Jam en ik zou niet gereageerd hebben op een eerdere aanmaning. Ten eerste heb ik nooit 3 kaarten bij hun besteld, ten tweede ook nooit 3 kaarten ontvangen en ten derde heb ik nooit eerder een aanmaning ontvangen!
Bovendien kunnen ze ook geen kaarten verstuurd hebben, want in hun voorwaarden staat dat kaarten pas na betaling verstuurd worden.
Nu MOET ik binnen 7 dagen 142,50 euro betalen, anders schakelen ze een gerechtsdeurwaarder in. Nou dit is mooi voer voor mijn rechtsbijstandverzekering en dus laat ze maar komen met hun gerechtsdeurwaarder! Penny wise and pound foolish!!
Eigenlijk vind ik het wel zielig dat een bedrijf(je) op deze manier haar geld moet verdienen!
Tik hun bedrijfsnaam in bij Google en je zult zien dat tickets4u door velen van oplichting worden beticht.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 jan 2012 15:09
door Fleurtjuh666
Volgens mij is deze naam al vaker opgedoken inderdaad, gewoonweg belachelijk. Ik zou zeggen, niet betalen, laat ze maar met 'bewijs' komen (als dat er al is). Lijkt me eerder dat ze het gewoon proberen, er zullen vast mensen zijn die zo schrikken van zo'n brief dat ze gewoon betalen, denk dat ze daarop mikken.
Succes!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 jan 2012 15:20
door Ivo81
Zo te zien maak je je niet druk om deze slappe poging tot oplichting en dat zou je vooral ook niet moeten doen. Laat ze maar bewijzen dat je uberhaupt tickets bij ze besteld hebt. In ieder geval veel succes!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 12 jan 2012 17:06
door fearagirl
Ik heb op 9 januari 2012 een aanmaning gekregen van Tickets4u, met het dringende verzoek het bedrag van 164,- te betalen voor 16 januari 2012. Doe ik dat niet, dan schakelen ze een gerechtsdeurwaarder in.

Ik heb in 2009, 2 kaartjes besteld voor het afscheidsconcert van Krezip a 79,- p.s.
Tijdens de bestelling kon je aanvinken of je de kaarten op hun kantoor in Zaandam op wilde halen of thuis liet bezorgen. Ik had voor de eerste optie gekozen.

Omdat ik op internet veel had gelezen over de valse kaarten die in omloop waren, o.a. van dit bedrijf vertrouwde ik het niet en wilde er vanaf zien.
Ik heb Tickets4u gebeld en gevraagd de reservering te annuleren. Omdat het nu al enige tijd geleden is, weet ik niet meer hoe vaak ik gebeld heb en wat ik precies gezegd heb.
Maar ik weet wel dat ze over het annuleren van de tickets erg moeilijk deden.

Ik heb tickets4u een e-mail gestuurd met daarin de vraag de tickets te annuleren.
Hier heb ik geen antwoord op gehad.
Maar nog wel veel telefonisch contact gehad hierover.
Uiteindelijk ben ik er van uit gegaan (stom) dat het geregeld was.
Het concert was inmiddels geweest en ik kreeg een aanmaning binnen. Deze weigerde ik te betalen en heb maar weer eens gebeld.
Radiostilte..... voor 2.5 jaar... tot 9 januari 2012... de brief op de mat verscheen dat ik dus voor 16 januari moet betalen anders verschijnt de deurwaarder.
Ik vind het een zeer dubieuze manier van handelen.
En ben niet van plan te betalen, voor tickets, die ik niet heb gehad en een concert waar ik niet eens ben geweest!!!
Als ik op internet de naam tickets4u google, zie ik heel veel dezelfde klachten staan.
Toen ik telefonisch contact had op 11 januari j.l. vroeg ik aan Tickets4u waarom er zoveel van dit soort klachten zijn allemaal rond dezelfde datum. Ze vertelden mij: "We zijn momenteel met een inhaalslag bezig en doorspitten het archief op zoek naar achterstallige aanmaningen".

Wat moet ik nu doen, wel of niet betalen?
En komt er wel een gerechtsdeurwaarder? Welk incassobureau wilt voor deze oplichters werken?

Help?!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 13 jan 2012 13:03
door frankp
fearagirl schreef:Ik heb op 9 januari 2012 een aanmaning gekregen van Tickets4u, met het dringende verzoek het bedrag van 164,- te betalen voor 16 januari 2012. Doe ik dat niet, dan schakelen ze een gerechtsdeurwaarder in.

Ik heb in 2009, 2 kaartjes besteld voor het afscheidsconcert van Krezip a 79,- p.s.
Tijdens de bestelling kon je aanvinken of je de kaarten op hun kantoor in Zaandam op wilde halen of thuis liet bezorgen. Ik had voor de eerste optie gekozen.

Omdat ik op internet veel had gelezen over de valse kaarten die in omloop waren, o.a. van dit bedrijf vertrouwde ik het niet en wilde er vanaf zien.
Ik heb Tickets4u gebeld en gevraagd de reservering te annuleren. Omdat het nu al enige tijd geleden is, weet ik niet meer hoe vaak ik gebeld heb en wat ik precies gezegd heb.
Maar ik weet wel dat ze over het annuleren van de tickets erg moeilijk deden.

Ik heb tickets4u een e-mail gestuurd met daarin de vraag de tickets te annuleren.
Hier heb ik geen antwoord op gehad.
Maar nog wel veel telefonisch contact gehad hierover.
Uiteindelijk ben ik er van uit gegaan (stom) dat het geregeld was.
Het concert was inmiddels geweest en ik kreeg een aanmaning binnen. Deze weigerde ik te betalen en heb maar weer eens gebeld.
Radiostilte..... voor 2.5 jaar... tot 9 januari 2012... de brief op de mat verscheen dat ik dus voor 16 januari moet betalen anders verschijnt de deurwaarder.
Ik vind het een zeer dubieuze manier van handelen.
En ben niet van plan te betalen, voor tickets, die ik niet heb gehad en een concert waar ik niet eens ben geweest!!!
Als ik op internet de naam tickets4u google, zie ik heel veel dezelfde klachten staan.
Toen ik telefonisch contact had op 11 januari j.l. vroeg ik aan Tickets4u waarom er zoveel van dit soort klachten zijn allemaal rond dezelfde datum. Ze vertelden mij: "We zijn momenteel met een inhaalslag bezig en doorspitten het archief op zoek naar achterstallige aanmaningen".

Wat moet ik nu doen, wel of niet betalen?
En komt er wel een gerechtsdeurwaarder? Welk incassobureau wilt voor deze oplichters werken?

Help?!
Een Consumentenkoop, wat dit is, verjaard na 2 jaar en dus zou ik niet betalen. Van mij krijgen ze geen cent!!!! Echt zielig zo'n bedrijfje aan huis!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 02 feb 2012 12:48
door maneki
op 1februari12 een aanmanings brief ontvangen voor 2x tickets die in 2008 besteld zijn voor trance energy.
niet besteld/nooit ontvangen/ dus deze ga ik ook niet betalen.

als er na 7februari nog niet betaald is gaan ze gerechtdeurwaarde inschakelen.

Wat me erg opviel is dat er een mobiele telefoonnummer op de brief stond, en toen ik de klantenservice sprak werd mij verteld dat er meerdere betalingsherrineringen per email zijn verstuurd..... niet naar mijn email in ieder geval.

Erg triest allemaal.
Kan me voorstellen dat sommige mensen schrikken van zo'n brief en meteen gaan betalen, als dit naar mn ouders was verstuurd hadden ze het al betaald(gebrekkig nederlands en bang voor eventuele problemen)

Maar nu is mijn vraag; als ze een gerechtdeurwaarde inschakelen, wat kan ik doen? Ik weet ook niet of dat zomaar gaat voor hun, voor hetzelfde geld is het maar een bluff van hun.
ik weet ook niet of dit allemaal gaat gebeuren but what if???
iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 02 feb 2012 13:04
door frankp
maneki schreef:op 1februari12 een aanmanings brief ontvangen voor 2x tickets die in 2008 besteld zijn voor trance energy.
niet besteld/nooit ontvangen/ dus deze ga ik ook niet betalen.

als er na 7februari nog niet betaald is gaan ze gerechtdeurwaarde inschakelen.

Wat me erg opviel is dat er een mobiele telefoonnummer op de brief stond, en toen ik de klantenservice sprak werd mij verteld dat er meerdere betalingsherrineringen per email zijn verstuurd..... niet naar mijn email in ieder geval.

Erg triest allemaal.
Kan me voorstellen dat sommige mensen schrikken van zo'n brief en meteen gaan betalen, als dit naar mn ouders was verstuurd hadden ze het al betaald(gebrekkig nederlands en bang voor eventuele problemen)

Maar nu is mijn vraag; als ze een gerechtdeurwaarde inschakelen, wat kan ik doen? Ik weet ook niet of dat zomaar gaat voor hun, voor hetzelfde geld is het maar een bluff van hun.
ik weet ook niet of dit allemaal gaat gebeuren but what if???
iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
Erg zielig bedrijfje dit. Vanuit zijn [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] speurt [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] naar mensen die hij bang kan maken en wat geld uit hun zak kan trommelen. Nou dat heeft hij bij mij ook geprobeerd en ik trap er niet in! Al zou hij iets te vorderen hebben (quod non!) dan nog is de vordering (na 2 jaar) verjaard! Hij schermt ermee dat hij eerder aanmaningen heeft verstuurd per brief/e-mail en dan schuift de verjaringstermijn op. Maar ja die zogenaamde eerdere aanmaningen heeft hij niet, althans hij kan niet bewijzen dat hij ze verstuurd heeft, en dus gaat ook dat niet op. Mijn advies: NIET betalen!!!!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 03 feb 2012 00:48
door robinafca
Ook hier bij mijn vriendin ineens een aanmaning van Armin Only uit 2008!!! waar ze nog nooit geweest is.. Ik heb ze ook al gemaild met veel succes om t geld op te komen halen..

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 25 apr 2012 22:57
door anita 40
frankp schreef:Op 9 januari 2012 ontving ik een aanmaning van tickets4u, met daarbij een brief en een factuur.
Ik zou in 2008! 3 kaarten besteld hebben voor Monster Jam en ik zou niet gereageerd hebben op een eerdere aanmaning. Ten eerste heb ik nooit 3 kaarten bij hun besteld, ten tweede ook nooit 3 kaarten ontvangen en ten derde heb ik nooit eerder een aanmaning ontvangen!
Bovendien kunnen ze ook geen kaarten verstuurd hebben, want in hun voorwaarden staat dat kaarten pas na betaling verstuurd worden.
Nu MOET ik binnen 7 dagen 142,50 euro betalen, anders schakelen ze een gerechtsdeurwaarder in. Nou dit is mooi voer voor mijn rechtsbijstandverzekering en dus laat ze maar komen met hun gerechtsdeurwaarder! Penny wise and pound foolish!!
Eigenlijk vind ik het wel zielig dat een bedrijf(je) op deze manier haar geld moet verdienen!
Tik hun bedrijfsnaam in bij Google en je zult zien dat tickets4u door velen van oplichting worden beticht.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 07 jun 2012 11:42
door Guardian72
Stuur ze een brief dat ze eerste hun slachtoffer schadeloos moeten stellen (zie de diverse andere topics over dit bedrijf) omdat je anders deze mensen adviseert om een deurwaarder in te schakelen om alsnog hun geld te krijgen.

Vage site, en beroerde of geen service.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 19 jul 2012 08:15
door JasperVS
Ik heb een zelfde voorval gehad met 3 tickets die ik in september 2009 zou hebben besteld via hun site.

Echter heb ik dus zelf nooit een bestelling geplaats, nu blijft Tickets4U dus volhouden dat ik wel degelijk een bestelling heb gedaan tot wel 3 keer.

Heb toen in 2009 gelijk gebeld toen ik de mails zag in mijn mailbox om te annuleren en dit zou gedaan worden.
Na 2.5 niks gehoord te hebben ontvang ik in januari dit jaar (2012) weer een aanmaning voor de zogenaamd bestelde tickets.

Na lang over en weer mailen en diverse telefoongespreken, waarin er door hun gedreigd werd met deurwaarders en rechters heb ik tot deze maand niks meer van hun vernomen.
Totdat er gisteren ineens een brief van de deurwaarder binnen kwam met het vriendelijke verzoek alsnog het bedrag te gaan betalen.

Iemand advies of tips hoe ik dit nu verder kan aanpakken?

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 19 jul 2012 08:30
door Guardian72
@ Jasper:

- heb je de mails nog?

Daarnaast - 2.5 jaar - zou sprake kunnen zijn van een verjaring, ALS er al sprake is van een bestelling.

Verzoek deze 'deurwaarder' (is het een echte brief, of een incassoburo dat ook een deurwaarders tak heeft?) om rechtsgeldig bewijs dat er een vordering is - daar er door jou nooit een bestelling is gedaan.

Overweeg om tegen dit 'bedrijf' aangifte te doen van oplichting, en poging tot afpersing.

Als het een echte deurwaarder is, wijs deze dan op dit topic, en verzoek hem/haar om de onderliggende stukken - welke er, als je nooit besteld hebt, er niet zijn.

Een ding snap ik niet - hoezo annuleren als je niets besteld hebt?
Heb toen in 2009 gelijk gebeld toen ik de mails zag in mijn mailbox om te annuleren en dit zou gedaan worden.
Na 2.5 niks gehoord te hebben ontvang ik in januari dit jaar (2012) weer een aanmaning voor de zogenaamd bestelde tickets.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 14 jan 2013 19:58
door Eppie1973
Hier een zelfde verhaal!

Het is ronduit een pruts bedrijf onbeschoft aso !!!
Ik had in juni 2010 een kaart getracht te bestellen dit lukte niet en de betaling werkte online ook niet.
Dus een mail gestuurt dat ik ergens anders had besteld,toen was het stil heel lang tot afgelopen december 2012!!!

Een betalings herinnering voor geanuleerde kaarten.........een bedrag van 72,50!!!
Als ik niet zou betalen zou ik een incasso op me dak krijgen,ik toch maar even met ze gebeld.
Ik kreeg ene DHr Niels Beiting aan de lijn,wat een uitgeknepen verkoop praatjes keer op keer het zelfden verhaal.
En dat ik maar moest betalen en ik kwam maar niet door het verhaal heen.
Het bleek volgens hun dat ze de kaarten al op voorhand inkopen,en dan er een kaartje voor mijn apart wordt gelegd.Ik had binnen 24 uur laten weten dat het niet was gelukt om het kaartje te bestellen.
En daarom toen ter tijd het kaartje ergens anders had besteld.
Daar hadden ze geen boodschap aan,en maar door ratelen!!!
Maar ze hielden ze zich aan hun woord.Havik incasso op de deurmat nu moest ik 130 euro gaan betalen!!!
Dit binnen 7 dagen,ik weer een mail daar naar toe om de boel toe te lichten met al de klachten van het internet over hun wan praktijken!!!
Ik hoorde niks geen reaktie van Havik Incasso??????
Vreemd zou je denken....Maar toen kreeg ik deze Mail:


Hiermede delen wij u mede, dat wij ons als incassobureau voor Tickets4U hebben teruggetrokken

de brief die wij u geschreven hebben kunt u als niet geschreven beschouwen.

Vertrouwende u hiermede van dienst te zijn geweest en verblijf,

Met vriendelijke groet,

Dus mijn vraag wat is hier aan de hand oplichters,criminelen,zeg het maar ik betaal verlopig niks aan dit flut bedrijf en ik zou zeggen Tros Radar tijd voor een uitzending op TV!!
Om Mensen te behoeden voor dit onbetrouwbare bedrijf

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 15 jan 2013 16:33
door GJvdZ
Verwachten jullie nu echt van zo'n ranzige reseller dat ze je netjes behandelen als klant? Zelfs als ze hun werk goed doen (d.i. je krijgt tickets die je hebt besteld) wordt je genaaid.

Gewoon alleen maar kopen bij de officieele verkooppunten, dan houden dit soort bedrijven vanzelf op te bestaan.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 15 jan 2013 16:57
door VioletPrue
Eppie1973 schreef:Hier een zelfde verhaal!

Het is ronduit een pruts bedrijf onbeschoft aso !!!
Ik had in juni 2010 een kaart getracht te bestellen dit lukte niet en de betaling werkte online ook niet.
Dus een mail gestuurt dat ik ergens anders had besteld,toen was het stil heel lang tot afgelopen december 2012!!!

Een betalings herinnering voor geanuleerde kaarten.........een bedrag van 72,50!!!
Als ik niet zou betalen zou ik een incasso op me dak krijgen,ik toch maar even met ze gebeld.
Ik kreeg ene DHr Niels Beiting aan de lijn,wat een uitgeknepen verkoop praatjes keer op keer het zelfden verhaal.
En dat ik maar moest betalen en ik kwam maar niet door het verhaal heen.
Het bleek volgens hun dat ze de kaarten al op voorhand inkopen,en dan er een kaartje voor mijn apart wordt gelegd.Ik had binnen 24 uur laten weten dat het niet was gelukt om het kaartje te bestellen.
En daarom toen ter tijd het kaartje ergens anders had besteld.
Daar hadden ze geen boodschap aan,en maar door ratelen!!!
Maar ze hielden ze zich aan hun woord.Havik incasso op de deurmat nu moest ik 130 euro gaan betalen!!!
Dit binnen 7 dagen,ik weer een mail daar naar toe om de boel toe te lichten met al de klachten van het internet over hun wan praktijken!!!
Ik hoorde niks geen reaktie van Havik Incasso??????
Vreemd zou je denken....Maar toen kreeg ik deze Mail:


Hiermede delen wij u mede, dat wij ons als incassobureau voor Tickets4U hebben teruggetrokken

de brief die wij u geschreven hebben kunt u als niet geschreven beschouwen.

Vertrouwende u hiermede van dienst te zijn geweest en verblijf,

Met vriendelijke groet,

Dus mijn vraag wat is hier aan de hand oplichters,criminelen,zeg het maar ik betaal verlopig niks aan dit flut bedrijf en ik zou zeggen Tros Radar tijd voor een uitzending op TV!!
Om Mensen te behoeden voor dit onbetrouwbare bedrijf
Een concertkaartje kun je ook niet zomaar annuleren.
Voortaan toch maar naar de officiƫle voorverkoper voor kaartjes!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 18 jan 2013 21:56
door Hans49
Het is januari 2013 en Tickets4U stuurt nog steeds dergelijke aanmaningen. Hun bestelsite is zo lek als een mandje of het zijn oplichters. Ik ben nu net van ze af. Na drie mails, waarin ik om bewijzen heb gevraagd dat ik degene ben die tickets heeft besteld, kreeg ik eindelijk het 'bevrijdende' antwoord dat het om een fake-bestelling ging. Als je echt niets hebt besteld, maak je dan in ieder geval niet druk. Je kan 2 dingen doen:
- bij het juridisch loket een standaardbrief downloaden waarin je Tickets4U vraagt te bewijzen dat jij de koper bent. Verstuur die aangetekend.
- per mail vragen om bewijzen (in ieder geval IP-adres waarvandaan bestelling is gedaan: toen was het bij mij afgelopen). Maar dan moeten ze wel reageren. Anders kunnen ze ontkennen dat ze je mail ontvangen hebben.
Misschien is al deze moeite helemaal niet nodig. Er zijn al genoeg klachten over dit bedrijf. Ik vraag me af welke gerechtsdeurwaarder voor Tickets4U op pad wil.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 14 feb 2013 23:06
door markN
Ik heb net zoiets meegemaakt, ik wilde in 2010 naar Misteryland. Een kaartje besteld bij deze oplichters.
Het bestellen bleek niet mogelijk omdat de betaal site telkens crashte.
Pas na aanvang van het evenement kreeg ik een melding dat ik kaartjes had gereserveerd, die ik toch moest betalen.
Ik heb daar bezwaar tegen gemaakt en vervolgens bijna 2 jaar niks meer op gehoord. Nu ligt er een mail van een deurwaarder in mijn inbox.
Ik lees heel veel klachten over dit bedrijf.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 15 feb 2013 08:26
door RVS_
Bij mij precies tzelfde markN!!
Ik wilde ook 2010 naar mysteryland, dus ik daar kaartjes bekeken, in winkelmandje geplaatst maar niet betaald wegens dezelfde reden. En dan wil hij geld omdat t in t winkelmandje zit, die vent is knettergek! K word gek van die aanmaningen, heeft niemand hier een adres van die [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]? Ga k wel ff naar m toe! Idioot. Radar doe wat aan deze oplichter

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 15 feb 2013 08:58
door Guardian72
RVS_ schreef:Bij mij precies tzelfde markN!!
Ik wilde ook 2010 naar mysteryland, dus ik daar kaartjes bekeken, in winkelmandje geplaatst maar niet betaald wegens dezelfde reden. En dan wil hij geld omdat t in t winkelmandje zit, die vent is knettergek! K word gek van die aanmaningen, heeft niemand hier een adres van die [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]? Ga k wel ff naar m toe! Idioot. Radar doe wat aan deze oplichter
Zolang 'artikelen' alleen in een 'winkelmandje' zitten - is er nog geen overeenkomst. Pas als je doorgaat en "afrekenen' kiest, en deze ook afrond is er sprake van een overeenkomst.
Als men blijft zeurren - dan heel simpel - aangifte doen van oplichting en/of afpersing (aanmaningen zijn in dit geval dreigementen in de trant van 'betalen want anders')

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 24 okt 2013 10:00
door skulpst
Oke had ik deze reacties maar eerder gelezen.
In de nacht van een feest wou ik 2 kaarten bestellen.
Account aangemaakt daarvan ook een bevestiging gekregen en door naar de betaling.
Na meerdere malen geprobeerd te betalen en dit maar niet wou lukken, werd namelijk steeds uit de site gegooid gaf ik het op.
Ervan uitgaand dat het nu klaar was aangezien ik geen kaarten heb gekregen of een bevestigingsmail en ook nooit betaald heb, kreeg ik net als andere een aanmaning. Hierop ging ik dan ook verhaal halen hoe dit kan en dat ik verwachte dat deze zou vervallen na mijn verhaal uitgelegd te hebben. Het antwoord was dat ik akkoord was gegaan met de bestelling en voorwaarden en dat ik hoe dan ook moest betalen al had ik de kaarten nooit gekregen. Ik legde uit dat ik nooit een bevestigings mail heb gekregen hiervan en dat ik het er niet mee eens was dat ik iets moest betalen wat ik nooit heb gekregen door een probleem op de site. Hierover is volgens Ticket4u geen discussie mogelijk en ik kreeg een bevestigings mail die ik zou moeten hebben gekregen. Na al de reacties en klachten van andere te hebben gelezen hier op Radar geloof ik dan ook niet dat deze echt is en dat ik gewoon word opgelicht.
Nu kan ik 2 dingen doen ; EUSTA.ORG de label waarbij ze zijn aangesloten schrijven, of gewoon aangifte doen van oplichting. Wat is wijsheid en waar heb ik meer kans op slagen?