Pagina 1 van 2
mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 18:24
door yaden3107
router gekocht bij mediamarkt eem linksys e1000.
werkt perfect maar niet beveiligd.
dus ik de router in en via admin even een wachtwoord instellen.
kan er niet in de router heeft al een gebruiker staan (dolfijn slimme gast).
dus een gebruikte router volgens mediamarkt moet ik hem resetten.
allemaal leuk en aardig maar wil een nieuwe !!!!!!
dus wat ze met een laptop doen doen ze ook met routers als ze worden terug gebracht hup inpakken en aan de volgende klant meegeven mediamarkt bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 19:30
door 53o
Als je iets koopt in een winkel waar mensen makkelijk alles kunnen terug brengen wordt de kans groot dat het 2e-hands is.
Als ze hem niet willen omruilen voor een nieuwe, maak hier dan gebruik van en breng hem gewoon terug en koop een nieuwe bij de concurrent.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 19:46
door Leo The Emperor
En wat is nu je probleem, na het resetten ?
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 19:58
door MAXIEM
Leo The Emperor
HET probleem is, dat je een nieuw produkt koopt en een gebruikt produkt krijgt. Dat noemen we op z'n hollands bedrog of anders gezegd: je wordt opgelicht.
Maxiem.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 20:04
door Leo The Emperor
MAXIEM schreef:Leo The Emperor
HET probleem is, dat je een nieuw produkt koopt en een gebruikt produkt krijgt. Dat noemen we op z'n hollands bedrog of anders gezegd: je wordt opgelicht.
Maxiem.
Waarom is dit bedrog ?
Als iemand een product binnen 7 dagen mag retourneren voor geld krijgt iemand anders dat product. Dit is nog steeds een ongebruikt product
In mijn optiek is het zeker geen bedrog maar had Mediamarkt had de Router wel dienen te resetten zodat alle data was verdwenen
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 20:08
door Erwin uit Oosterhout
De mediamarkt slogan: "Ik ben toch niet gek".
Deze praktijken van mediamarkt zijn vaker in het nieuws geweest. Gewoon teruggebrachte spullen verkopen als zijnde nieuw.
Gewoon niets kopen of voor de helft van de prijs.
Je bent toch niet gek zeker
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 20:21
door MAXIEM
Leo The Emperor
We zijn het dus niet met elkaar eens. Een nieuw produkt hoef je niet te resetten! Je spreekt jezelf dus tegen.
Maxiem.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 20:23
door Erwin uit Oosterhout
Een nieuw product is een nieuw product.
Voor een gebruikt product betaal je minder.
Mediamarkt geeft het zelf al aan.
"Ik ben toch niet gek".
Precies. Ik ben niet gek en koop dus niet bij mediamarkt. Waardeloze winkelketen.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 20:30
door Leo The Emperor
MAXIEM schreef:Leo The Emperor
We zijn het dus niet met elkaar eens. Een nieuw produkt hoef je niet te resetten! Je spreekt jezelf dus tegen.
Maxiem.
Het woord nieuw staat niet in mijn posting maar alleen het woord ongebruikt. Enfin dat is echter niet de kern van de zaak.
Een product wat eerder is verkocht en is teruggebracht omdat het niet mooi / geschikt / ..// etc is , is niet een tweedehands product , maar kan weer als ongebruikt worden verkocht.
Dit is een herhaling van zetten en we zijn het dus niet eens. Ik meen wel dat er ook eens een rechtszaak is geweest over dit fenomeen ( maar dan met een mobiele telefoon, maar principe is hetzelfde)
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 21:36
door TheLD
Alle winkels doen dit die een makkelijk retour beleid hebben. Makkelijk voorbeeld: kleding.
Wel natuurlijk slordig van de MM. Oplichting is het zeker niet, dit is al eens in een uitzending van Radar aan bod geweest.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 21:43
door Suzanne 326
M.a.w....alle produkten die op afstand worden gekocht en retour worden gestuurd kunnen hup de prullenbak in. Binnen 7 dagen is het product nog steeds ongebruikt, iederen wil zijn aankoop testen en dan besluiten deze al dan niet te houden.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 21:52
door Erwin uit Oosterhout
M.a.w....alle produkten die op afstand worden gekocht en retour worden gestuurd kunnen hup de prullenbak in. Binnen 7 dagen is het product nog steeds ongebruikt, iederen wil zijn aankoop testen en dan besluiten deze al dan niet te houden
Als een router niet voorzien is van een standaard paswoord heeft er al iemand zitten rommelen in de instellingen. Als een winkel dit weer in de schappen legt, reset dan op zijn minst zelf de router.
Ik zou mijn geld terugwillen. Wie weet wat er nog meer mee gebeurd is.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 22:24
door Suzanne 326
Erwin uit Oosterhout schreef:
Als een router niet voorzien is van een standaard paswoord heeft er al iemand zitten rommelen in de instellingen. Als een winkel dit weer in de schappen legt, reset dan op zijn minst zelf de router.
Ik zou mijn geld terugwillen. Wie weet wat er nog meer mee gebeurd is.
Dus als het een "2ehands" is waarvan men het niet weet is niet erg? wat zijn consumenten toch een raar soort ras
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 23:24
door 53o
Dus als het een "2ehands" is waarvan men het niet weet is niet erg? wat zijn consumenten toch een raar soort ras
Ik heb zelf ook voor MM gewerkt. Moet wel vertellen dat elk filiaal los staat van elkaar. Heb er zelf voor gezorgt dat bij het filiaal waar ik voor werkte notebooks/computers niet meer geruild/teruggebracht konden worden en dat dit op de bon stond, omdat dit anders gewoon averechts werkt. Andere filialen hanteren hun eigen regels.
Zelfs hierna hield dit in dat als wij 150 laptops uit de aanbieding verkochten, we nog steeds ongeveer 15+ terug kregen door reparaties/uitzonderingen. Deze verkochten wij als showmodellen (verkoop showmodel, plaats nieuwe ex-reparatie/retour, herhaal). Ik weigerde gebruikte modellen als nieuw te verkopen en dit was de beste oplossing naar mijn inziens vergeleken met deze als nieuw verkopen.
Klanten kochten showmodellen tegen gereduceerde prijzen, en deze waren meestal niet nieuw.
Waar ik nu werk verkoop ik showmodellen tegen nieuwprijzen. Ze zijn niet beschadigd, nooit aan geweest, nooit gerepareerd. Ik geef geen korting en verkoop ze als nieuw, omdat ze gewoon nieuw zijn.
Bij de MM zette ik een notebook van 549 euro (showmodel, 2e-hands en ex-reparatie) rustig op 445 euro als ik de ruimte nodig had voor een courant model. De klant heeft dan een koopje en weet dat het een "showmodel" is, ook al weet de klant niet alles. Misschien niet compleet eerlijk, maar de klant kreeg een goede prijs.
Maar 2e hands producten verkopen als nieuw gaat mij te ver. De schijn ophouden dat het een showmodel is, met een flinke korting, vind ik ok, maar gebruikte/ex-reparatie modellen standaard als nieuw verkopen vind ik fout.
Zelf ben ik ook niet altijd 100% eerlijk naar de klant toe. Ik plaats ook ex-reparatiemodellen als showmodellen, mits deze in nieuw-staat zijn. Zo niet, dan wordt het een showmodel met fikse korting.
Niet erg relevant voor dit topic. Retouren van routers stuur ik terug naar de fabrikant, deze worden gecrediteerd dus krijg geen ex-reparaties terug, de andere retouren worden gereset en alleen in de winkel geplaatst als deze in nieuwstaat zijn. Maar denk wel dat m'n post wat inzicht geeft.
*edit*Ben het uiteindelijk dus eens met het feit dat 2e-hands verkopen niet erg is als de consument het niet kan weten. Oftewel, als het product in nieuwstaat is. Waarom? Elke verkoper heeft met een hoop retouren te maken, niet alle retouren kunnen deels of volledig worden afgeschreven, en de retouren in nieuwstaat zijn...in nieuwstaat. Het voorbeeld van TS daarentegen heeft hier niets mee te maken omdat TS geen product in nieuwstaat heeft gekocht. /*edit*
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 11 jan 2012 23:38
door nevermind
Ik heb zelf ook voor MM gewerkt. Moet wel vertellen dat elk filiaal los staat van elkaar. Heb er zelf voor gezorgt dat bij het filiaal waar ik voor werkte notebooks/computers niet meer geruild/teruggebracht konden worden en dat dit op de bon stond, omdat dit anders gewoon averechts werkt. Andere filialen hanteren hun eigen regels.
Ik weet niet of je wilt zeggen/schrijven, bij welke MM dit was?
Helaas heb ik nog nooit een MM meegemaakt, waar op de bon stond, dat een notebook of pc niet teruggebracht mocht worden.
Dit makkelijke ruilen is namelijk eigen bij het bedrijf MM ofwel Saturn.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 12 jan 2012 00:04
door 53o
nevermind schreef:Ik heb zelf ook voor MM gewerkt. Moet wel vertellen dat elk filiaal los staat van elkaar. Heb er zelf voor gezorgt dat bij het filiaal waar ik voor werkte notebooks/computers niet meer geruild/teruggebracht konden worden en dat dit op de bon stond, omdat dit anders gewoon averechts werkt. Andere filialen hanteren hun eigen regels.
Ik weet niet of je wilt zeggen/schrijven, bij welke MM dit was?
Helaas heb ik nog nooit een MM meegemaakt, waar op de bon stond, dat een notebook of pc niet teruggebracht mocht worden.
Dit makkelijke ruilen is namelijk eigen bij het bedrijf MM ofwel Saturn.
Ik kan dit niet zeggen omdat als ik dit zou doen ik in de problemen zou kunnen komen. Het blijft gevoelige bedrijfsinformatie en eigenlijk mag ik daar niets over zeggen. Omdat het nu een willekeurig filiaal betreft is er niets aan de hand ook al zouden enkele ex-collega's van dat filiaal als ze dit lezen al lang weten wie ik ben.
Er is een filiaal in Nederland waar bij elke notebook/computer op de bon staat dat deze niet geruild kan worden, en waar klanten die gewoon een notebook oppakken en mee nemen naar de kassa terug worden gestuurd naar de computerafdeling of informatiebalie om een factuur te laten maken.
Ook al weet een lezer om welk filiaal dit gaat verzoek ik deze om dit niet kenbaar te maken hier. Ik post hier namelijk anoniem om de verkopende partij te vertegenwoordigen op mijn eigen manier, en een klein beetje om mijn eigen frustraties te uiten naar de klanten die ik onredelijk vind en een beetje richting werkgevers. Maar als ik niet meer anoniem ben heb ik rechtzaken aan mijn broek omdat ik teveel gezegd heb over mijn vorige werkgever en zelfs huidige werkgever.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 12 jan 2012 00:26
door 53o
Zie nu net dit staan in de algemene voorwaarden van de MM:
1. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
2. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
3. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
4. Het product is ongebruikt. (dus inconsistent met voorganger van de aankoop van TS)
Vooral punt 4. Als ze voet bij stuk zouden houden, dan zou dit topic niet bestaan (punt 4 bestond niet 3 jaar geleden). Lijkt erop dat ze eindelijk globaal verstandig worden. Ruilen is geen recht, ze hebben het eindelijk eens door.
*edit*
Blijkt landelijk nu, volgende stuk van algemene voorwaarden is dit:
Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
1. Prepaid- en softwarepakketten.
2. Licentiegebonden producten.
3. Navigatieapparatuur.
4. Desktopcomputers en notebooks.
5. Satelliettunerpakketten en smartcards.
6. Hygi�nische producten.
/*edit*
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 12 jan 2012 08:39
door yaden3107
Als ik de router reset is er niks aan de hand dat snap ik ook wel,
mij gaat het om het principe.
Als ik een tv koop als nieuw en die heeft 3000 branduren gaat het van de,
levensduur van het produkt af.
Bij auto,s kan je ook niet ongestraft de kilometers terug draaien.
misschien heeft de router 2 jaar in de mediamarkt staan te draaien wat voor levensduur kan ik dan verwachten?
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 12 jan 2012 10:12
door Teunbosseman
Tsja, blijft een rare manier van zakendoen bij sommige MM, daarbij zullen andere zaken dit ook doen neem ik aan?
Anyway, eenmaal uit de doos en gebruikt is tweede-hands. Daar is genoeg en genoeg en genoeg over te vinden.....voorbeeld gsm kan ik mij heugen dat deze reeds gebruikt was ( ringtones, high score games etc etc ) en dat de nieuwe koper hier niet mee akkoord ging.....zou ik niet zijn.
Nieuw moet geheel nieuw zijn. Als je de mogelijkheid hebt om te ruilen moet het niet eerst gebruikt zijn zoals de router in TS zij geval.
Re: mediamarkt leert het niet
Geplaatst: 12 jan 2012 10:17
door nevermind
4. Het product is ongebruikt. (dus inconsistent met voorganger van de aankoop van TS)
Vooral punt 4. Als ze voet bij stuk zouden houden, dan zou dit topic niet bestaan (punt 4 bestond niet 3 jaar geleden). Lijkt erop dat ze eindelijk globaal verstandig worden. Ruilen is geen recht, ze hebben het eindelijk eens door.
Met ongebruikt wordt ook aangegeven, dat de artikel niet over een langere tijd gebruikt is.
Om de artikel te testen of uit te proberen, moet de klant toch het artikel uit de originele verpakking uitpakken en inschakelen of opstarten.
Dat ruilen geen recht is, heeft niets met de MM te doen, maar is algemeen bekend.
1. Prepaid- en softwarepakketten.
2. Licentiegebonden producten.
3. Navigatieapparatuur.
4. Desktopcomputers en notebooks.
5. Satelliettunerpakketten en smartcards.
6. Hygi�nische producten.
In dit rijtje staat geen router, waar TS over aan klagen is, en geen laptops!
Inderdaad moeten artikelen welke teruggebracht zijn, weer in de fabriekstoestand gebracht werden.