LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 jan 2012 20:46
Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
In September 2011 werd onze 2.5 zits bank van Montel geleverd. De bank kostte 1100 euro en is voorzien van het Montellabel (volgens Montel een garantie van hoge afwerkingskwaliteit).
Na +/- 3 weken ontstaan er op de zitting aan 1 kant van de bank overmatige plooivorming en een donkere plek. Wij hebben gelijk een klacht bij Montel klantenservice ingediend.
Volgens Montel is dat heel normaal en zijn er mensen die dat mooi vinden. In de folder, die je meekrijgt bij aankoop van de bank staat dat er geen garantie op plooivorming en/of de donkere plek (volgens Montel “shading” genoemd) is . Maar na 3 weken al???
Het enige waar Montel mee kwam is, dat ze de bank konden laten herstofferen, maar dan kwamen de extra kosten van 400-500 euro wel voor onze rekening.
Op de website van Montel staat dat ze streven naar 100% klanttevredenheid, nou dat is te merken !!!! Je begrijpt voor ons nooit meer Montel
Na +/- 3 weken ontstaan er op de zitting aan 1 kant van de bank overmatige plooivorming en een donkere plek. Wij hebben gelijk een klacht bij Montel klantenservice ingediend.
Volgens Montel is dat heel normaal en zijn er mensen die dat mooi vinden. In de folder, die je meekrijgt bij aankoop van de bank staat dat er geen garantie op plooivorming en/of de donkere plek (volgens Montel “shading” genoemd) is . Maar na 3 weken al???
Het enige waar Montel mee kwam is, dat ze de bank konden laten herstofferen, maar dan kwamen de extra kosten van 400-500 euro wel voor onze rekening.
Op de website van Montel staat dat ze streven naar 100% klanttevredenheid, nou dat is te merken !!!! Je begrijpt voor ons nooit meer Montel
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Shading is de eigenschap van sommige stoffen en hier is niks aan te doen en valt inderdaad niet onder garantie. Dit komt voor bij kleding, karpetten, kamerbreed tapijt, gordijnen en meubelstoffen.
Wanneer meubelen worden bezeten zullen er inderdaad plooien ontstaan, bij losse zitkussens meer als bij een vast stoffering echter is in het beide gevallen niet te voorkomen.
Wanneer meubelen worden bezeten zullen er inderdaad plooien ontstaan, bij losse zitkussens meer als bij een vast stoffering echter is in het beide gevallen niet te voorkomen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 jan 2012 20:46
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Wat ik wel vreemd vind, is dat dit dan bij het uitzoeken van de stof niet vermeld wordt, dan heb je nl zelf de keuze. De bank is strak gespannen en is nu aan 1 kant van de bank gerimpel, de andere zitting is wel strak. Dat is een lelijk gezicht, ik kreeg zelfs de vraag of ik de bank 2e hands had gekocht via marktplaats. Niet echt leuk als je zo'n dure bank koopt
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Alle banken kunnen dat doen. Juist in het begin valt het op, wanneer je de bank wat meer gebruikt valt het minder op.
Dat een bank niet blijft zoals in de showroom lijkt mij logisch, een autoverkoper gaat ook niet vertellen dat banden slijten wanneer je gaat rijden.
Dat een bank niet blijft zoals in de showroom lijkt mij logisch, een autoverkoper gaat ook niet vertellen dat banden slijten wanneer je gaat rijden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 jan 2012 11:28
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Beste klant,
Ik vind het erg vervelend om te horen dat de bank en de geboden oplossing niet aan uw verwachtingen voldoen. Ik nodig u daarom van harte uit om nogmaals contact op te nemen met de afdeling klantenservice van Montèl zodat we alsnog kunnen kijken naar een passende oplossing.
U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0416 - 673 693. U kunt ons ook e-mailen. Ons e-mailadres is [email protected].
Hartelijke groet,
Manager klantenservice Montèl
Ik vind het erg vervelend om te horen dat de bank en de geboden oplossing niet aan uw verwachtingen voldoen. Ik nodig u daarom van harte uit om nogmaals contact op te nemen met de afdeling klantenservice van Montèl zodat we alsnog kunnen kijken naar een passende oplossing.
U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0416 - 673 693. U kunt ons ook e-mailen. Ons e-mailadres is [email protected].
Hartelijke groet,
Manager klantenservice Montèl
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Tip: Ga ook eens aan de andere kant van de bank zitten.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Ook wij hebben op negatieve wijze te maken gekregen met de servicedienst van Montel.
Bijna 7 jaar geleden kochten wij bij Montel (vestiging Den Bosch, Soetelieve)
een relaxstoel van +/- 1100 euro. De stoel zit heerlijk, is niet zo massief (open armleuningen) en staat goed bij de rest van ons interieur. Hij is gemakkelijk te verstellen, van zit - naar ligstand en weer terug, en beviel dus prima.
Echter vorig jaar merkten we dat één v.d. armleuningen (rechts) losser zat, i.t.t. de andere die nog even strak tegen de stoel aan zit. Nu keerden wij enkele weken geleden terug bij Montel, omdat wij van plan zijn om een nieuwe stoel aan te schaffen. Niet ter vervanging van de andere, maar voor erbij. En passant én in vol vertrouwen meldden wij onze klacht over onze eerder aangeschafte stoel.
Geen enkel probleem, meldde de verkoper ons, we konden dit mankement melden bij de servicedienst van Montel en die zouden een monteur langs sturen om de stoel aan huis te repareren.
Een telefoontje was inderdaad zó gepleegd, maar terugbellen om een afspraak te maken? Ho maar!
De week erop wederom contact opgenomen met de servicedienst. Een dame v.d. klantenservice bekeek onze "meld - en klantstatus" (houd altijd rekening e.d. bij de hand!) en verbond ons toen door met een monteur. Waarom er nog geen afspraak gemaakt was? Geen idee. Of toch wel....plotseling werd ons verteld dat er "kosten" waren verbonden aan hun service, d.w.z. voorrijdkosten van 75 euro. Oh? Daar had de Montelverkoper helemaal niets over gezegd. Bovendien gingen/gaan wij ervan uit dat we nog steeds garantie hebben op deze stoel - immers pas 7 jaar oud!
Toen wij vorige week contact opnamen met Montel Den Bosch had "onze" verkoper wel begrip voor het feit dat we ontevreden waren over deze "service". Hij beloofde ons om te bellen met de servicedienst met het oog op enige coulance voor ons te verkrijgen. Hij zou ons diezelfde dag nog of anders de volgende dag terugbellen over de uitkomst.
U voelt hem al aankomen zeker?
Tot op heden geen enkel telefoontje meer ontvangen! Heel jammer, niet netjes en het komt zeker niet betrouwbaar over. Bij Montel zien ze ons dus niet meer terug....
P.S. Kleine wijziging: stoel kostte mét korting 1500 euro. Ik had de aanbetaling over het hoofd gezien....
Bijna 7 jaar geleden kochten wij bij Montel (vestiging Den Bosch, Soetelieve)
een relaxstoel van +/- 1100 euro. De stoel zit heerlijk, is niet zo massief (open armleuningen) en staat goed bij de rest van ons interieur. Hij is gemakkelijk te verstellen, van zit - naar ligstand en weer terug, en beviel dus prima.
Echter vorig jaar merkten we dat één v.d. armleuningen (rechts) losser zat, i.t.t. de andere die nog even strak tegen de stoel aan zit. Nu keerden wij enkele weken geleden terug bij Montel, omdat wij van plan zijn om een nieuwe stoel aan te schaffen. Niet ter vervanging van de andere, maar voor erbij. En passant én in vol vertrouwen meldden wij onze klacht over onze eerder aangeschafte stoel.
Geen enkel probleem, meldde de verkoper ons, we konden dit mankement melden bij de servicedienst van Montel en die zouden een monteur langs sturen om de stoel aan huis te repareren.
Een telefoontje was inderdaad zó gepleegd, maar terugbellen om een afspraak te maken? Ho maar!
De week erop wederom contact opgenomen met de servicedienst. Een dame v.d. klantenservice bekeek onze "meld - en klantstatus" (houd altijd rekening e.d. bij de hand!) en verbond ons toen door met een monteur. Waarom er nog geen afspraak gemaakt was? Geen idee. Of toch wel....plotseling werd ons verteld dat er "kosten" waren verbonden aan hun service, d.w.z. voorrijdkosten van 75 euro. Oh? Daar had de Montelverkoper helemaal niets over gezegd. Bovendien gingen/gaan wij ervan uit dat we nog steeds garantie hebben op deze stoel - immers pas 7 jaar oud!
Toen wij vorige week contact opnamen met Montel Den Bosch had "onze" verkoper wel begrip voor het feit dat we ontevreden waren over deze "service". Hij beloofde ons om te bellen met de servicedienst met het oog op enige coulance voor ons te verkrijgen. Hij zou ons diezelfde dag nog of anders de volgende dag terugbellen over de uitkomst.
U voelt hem al aankomen zeker?
Tot op heden geen enkel telefoontje meer ontvangen! Heel jammer, niet netjes en het komt zeker niet betrouwbaar over. Bij Montel zien ze ons dus niet meer terug....
P.S. Kleine wijziging: stoel kostte mét korting 1500 euro. Ik had de aanbetaling over het hoofd gezien....
Laatst gewijzigd door mariamaar op 17 mar 2012 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Waar is die aanname op gebaseerd? Doorgaans is na 7 jaar garantie echt wel afgelopen.gaan wij ervan uit dat we nog steeds garantie hebben op deze stoel - immers pas 7 jaar oud!
Blijft over het verwijt dat verkoper alles zegt om maar te verkopen, en nabel afspraken niet worden nagekomen.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Na 7 jaar garantie? wat een lachertjemariamaar schreef:Ook wij hebben op negatieve wijze te maken gekregen met de servicedienst van Montel.
Bijna 7 jaar geleden kochten wij bij Montel (vestiging Den Bosch, Soetelieve)
een relaxstoel van +/- 1100 euro. De stoel zit heerlijk, is niet zo massief (open armleuningen) en staat goed bij de rest van ons interieur. Hij is gemakkelijk te verstellen, van zit - naar ligstand en weer terug, en beviel dus prima.
Echter vorig jaar merkten we dat één v.d. armleuningen (rechts) losser zat, i.t.t. de andere die nog even strak tegen de stoel aan zit. Nu keerden wij enkele weken geleden terug bij Montel, omdat wij van plan zijn om een nieuwe stoel aan te schaffen. Niet ter vervanging van de andere, maar voor erbij. En passant én in vol vertrouwen meldden wij onze klacht over onze eerder aangeschafte stoel.
Geen enkel probleem, meldde de verkoper ons, we konden dit mankement melden bij de servicedienst van Montel en die zouden een monteur langs sturen om de stoel aan huis te repareren.
Een telefoontje was inderdaad zó gepleegd, maar terugbellen om een afspraak te maken? Ho maar!
De week erop wederom contact opgenomen met de servicedienst. Een dame v.d. klantenservice bekeek onze "meld - en klantstatus" (houd altijd rekening e.d. bij de hand!) en verbond ons toen door met een monteur. Waarom er nog geen afspraak gemaakt was? Geen idee. Of toch wel....plotseling werd ons verteld dat er "kosten" waren verbonden aan hun service, d.w.z. voorrijdkosten van 75 euro. Oh? Daar had de Montelverkoper helemaal niets over gezegd. Bovendien gingen/gaan wij ervan uit dat we nog steeds garantie hebben op deze stoel - immers pas 7 jaar oud!
Toen wij vorige week contact opnamen met Montel Den Bosch had "onze" verkoper wel begrip voor het feit dat we ontevreden waren over deze "service". Hij beloofde ons om te bellen met de servicedienst met het oog op enige coulance voor ons te verkrijgen. Hij zou ons diezelfde dag nog of anders de volgende dag terugbellen over de uitkomst.
U voelt hem al aankomen zeker?
Tot op heden geen enkel telefoontje meer ontvangen! Heel jammer, niet netjes en het komt zeker niet betrouwbaar over. Bij Montel zien ze ons dus niet meer terug....
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Het "vervelende" van het gebruik van een bank is dat 1 deel veel intensiever wordt gebruikt dan het andere deel en er daardoor verschillen in uiterlijk zijn en na verloop van tijd ook in het zitten. Een kussen zakt in en de stof moet wel mee kunnen rekken anders zou deze gaan scheuren en plooien in de stof/leer zijn niet te voorkomen.Francisca70 schreef:In September 2011 werd onze 2.5 zits bank van Montel geleverd. De bank kostte 1100 euro en is voorzien van het Montellabel (volgens Montel een garantie van hoge afwerkingskwaliteit).
Na +/- 3 weken ontstaan er op de zitting aan 1 kant van de bank overmatige plooivorming en een donkere plek. Wij hebben gelijk een klacht bij Montel klantenservice ingediend.
Volgens Montel is dat heel normaal en zijn er mensen die dat mooi vinden. In de folder, die je meekrijgt bij aankoop van de bank staat dat er geen garantie op plooivorming en/of de donkere plek (volgens Montel “shading” genoemd) is . Maar na 3 weken al???
Het enige waar Montel mee kwam is, dat ze de bank konden laten herstofferen, maar dan kwamen de extra kosten van 400-500 euro wel voor onze rekening.
Op de website van Montel staat dat ze streven naar 100% klanttevredenheid, nou dat is te merken !!!! Je begrijpt voor ons nooit meer Montel
Shading is inderdaad geen garantie en dit wordt veroorzaakt dat polen van de stof een andere kant op staan en dit is ook weer de charme van de stof.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Ik begrijp niet goed wat er te lachen valt? Het gaat om een zitmeubel waarvoor wij veel geld betaald hebben en waarvan verwacht mag worden dat het veel langer dan 7 jaar mee zal gaan. Zeker gezien de prijs! We hebben er niets bijzonders mee gedaan, slechts op gezeten. Dus als er een armleuning behoorlijk los gaat zitten, beschouw ik dat niet als slijtage o.i.d. maar als iets ondeugdelijks in het meubelstuk.Suzanne 326 schreef:
Na 7 jaar garantie? wat een lachertje
Wij hadden enige coulance zeer op prijs gesteld (te meer omdat we als klant terugkwamen!) en in ieder geval een nettere behandeling. Wij nemen de moeite om onze klacht m.b.t. hun produkt te melden en dan mogen wij iets terug verwachten. Wij kregen helemaal niets terug dan loze beloften. Zo ga je niet met je klanten om!
We zijn terecht teleurgesteld in deze gang van zaken en daarom melden we het hier. Ik hoop dat u hiervoor enig begrip kunt opbrengen, Suzanne 326.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
[Citaat van schending van gedragsregels verwijderd.]
Mousy, dank je wel voor je begrip en je meldingen. Ik stel het zeer op prijs. Om even terug te komen op je eerdere reactie: helaas, het betreft een leren stoel en we hebben zelf ook ook al geprobeerd om er iets aan te doen. Maar we kunnen niet bij de schroef of de moer of wat het dan ook is. Misschien vinden we er nog iets op.... of komt er toch nog reactie van Montel. Ik hoop van wel natuurlijk, want zoals ik al schreef waren we dik tevreden over de stoel.
Mousy, dank je wel voor je begrip en je meldingen. Ik stel het zeer op prijs. Om even terug te komen op je eerdere reactie: helaas, het betreft een leren stoel en we hebben zelf ook ook al geprobeerd om er iets aan te doen. Maar we kunnen niet bij de schroef of de moer of wat het dan ook is. Misschien vinden we er nog iets op.... of komt er toch nog reactie van Montel. Ik hoop van wel natuurlijk, want zoals ik al schreef waren we dik tevreden over de stoel.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2012 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Wanneer na 7 jaar de leuning los gaat zitten en U eist op hoge toon van Montel dat daar wat aan gedaan moet worden en U zegt dat Montel blij moet zijn dat U de klacht meldt dan staat U niet geheel helder in deze wereld.
Tip; bestel die nieuwe stoel en neem als voorwaarde op dat ze die oude even repareren. Ik denk dat er enkel een boutje los zit.
Tip; bestel die nieuwe stoel en neem als voorwaarde op dat ze die oude even repareren. Ik denk dat er enkel een boutje los zit.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Ik heb ook een tip voor u, beste Sjoegel: voortaan eerst eens het topic goed te lezen alvorens te reageren. Want waar precies heeft u mijn "eis op hoge toon" gelezen?sjoegel schreef:Wanneer na 7 jaar de leuning los gaat zitten en U eist op hoge toon van Montel dat daar wat aan gedaan moet worden en U zegt dat Montel blij moet zijn dat U de klacht meldt dan staat U niet geheel helder in deze wereld.
Tip; bestel die nieuwe stoel en neem als voorwaarde op dat ze die oude even repareren. Ik denk dat er enkel een boutje los zit.
Ook over het melden van mijn klacht aan Montel slaat u de plank volledig mis. U heeft niet helemaal helder waarop ik doelde? Lijkt me totaal zinloos om u dát uit te leggen.
Dan nog bedankt voor uw tip: ik heb er heel hard om moeten lachen.... waar staat u precies in deze wereld?
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Misschien wel vanwege het feit dat u het als een vanzelfsprekendheid ziet dat hier nog sprake is van volledige garantie en de verbolgenheid dat er nog wel eens kosten aan konden zitten, getuige de gekozen smiley. 1100 euro voor een leren zetel is echt geen wereldbedrag waarvan men mag verwachten dat de stoel 20 jaar probleemloos meegaat.mariamaar schreef:Ik heb ook een tip voor u, beste Sjoegel: voortaan eerst eens het topic goed te lezen alvorens te reageren. Want waar precies heeft u mijn "eis op hoge toon" gelezen?
De tip van sjoegel is zo gek nog niet, maar misschien wel voor mensen die net uit het ei zijn gekropen.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Fijne toon heeft u zich aangemeten, daarmee lost u vast uw problemen snel op...mariamaar schreef:Ik heb ook een tip voor u, beste Sjoegel: voortaan eerst eens het topic goed te lezen alvorens te reageren. Want waar precies heeft u mijn "eis op hoge toon" gelezen?sjoegel schreef:Wanneer na 7 jaar de leuning los gaat zitten en U eist op hoge toon van Montel dat daar wat aan gedaan moet worden en U zegt dat Montel blij moet zijn dat U de klacht meldt dan staat U niet geheel helder in deze wereld.
Tip; bestel die nieuwe stoel en neem als voorwaarde op dat ze die oude even repareren. Ik denk dat er enkel een boutje los zit.
Ook over het melden van mijn klacht aan Montel slaat u de plank volledig mis. U heeft niet helemaal helder waarop ik doelde? Lijkt me totaal zinloos om u dát uit te leggen.
Dan nog bedankt voor uw tip: ik heb er heel hard om moeten lachen.... waar staat u precies in deze wereld?
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Helaas kan ik hier echt geen begrip voor opbrengen!!! Na 7 jaar nog garantie? Als tip, haal de voering onder de stoel gewoon even los en dan kunt u bij de bouten en voila....de leuning zit weer vast.mariamaar schreef:Ik begrijp niet goed wat er te lachen valt? Het gaat om een zitmeubel waarvoor wij veel geld betaald hebben en waarvan verwacht mag worden dat het veel langer dan 7 jaar mee zal gaan. Zeker gezien de prijs! We hebben er niets bijzonders mee gedaan, slechts op gezeten. Dus als er een armleuning behoorlijk los gaat zitten, beschouw ik dat niet als slijtage o.i.d. maar als iets ondeugdelijks in het meubelstuk.Suzanne 326 schreef:
Na 7 jaar garantie? wat een lachertje
Wij hadden enige coulance zeer op prijs gesteld (te meer omdat we als klant terugkwamen!) en in ieder geval een nettere behandeling. Wij nemen de moeite om onze klacht m.b.t. hun produkt te melden en dan mogen wij iets terug verwachten. Wij kregen helemaal niets terug dan loze beloften. Zo ga je niet met je klanten om!
We zijn terecht teleurgesteld in deze gang van zaken en daarom melden we het hier. Ik hoop dat u hiervoor enig begrip kunt opbrengen, Suzanne 326.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Dus de winkelier moet U dankbaar zijn voor het doorgeven van de klacht ? Wanneer U dankbaarheid verwacht bij het doorgeven van zo een een klacht na 7 jaar gebruik dan komt U inderdaad bedrogen uit.Wij nemen de moeite om onze klacht m.b.t. hun produkt te melden
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
Nou kijk eens aan, gelukkig was ik niet de enige met mijn (inmiddels helaas verwijderde) mening over deze persoon met de 7 jaar garantie.. Montel mag hopen dat je daar nooit weer wat koopt.
Re: Slechte kwaliteit en slechte service MONTEL
De rest van ondernemend nederland hoopt deze klant ook nooit te ontmoeten.Jannes22 schreef:Nou kijk eens aan, gelukkig was ik niet de enige met mijn (inmiddels helaas verwijderde) mening over deze persoon met de 7 jaar garantie.. Montel mag hopen dat je daar nooit weer wat koopt.