Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Geplaatst: 12 jan 2012 14:43
Onlangs heb ik bij de webshop Webprint.nl een poster besteld. Vandaag kreeg ik de poster binnen en constateerde ik dat webprint.nl er een ordernummer, barcode en het logo van webprint.nl op heeft meegeprint aan de zijkant van de poster. Dit ziet er als volgt uit:
http://imageshack.us/photo/my-images/515/img02751.jpg/
Na hierover contact te hebben gehad met de klantenservice wisten ze mij te vertellen:
"Bedankt voor je bericht.
Deze strook wordt afgedrukt door ons, zodat we de juiste poster aan de juiste klant kunnen koppelen. Deze rand was ook al zichtbaar in de editor, waar je de poster bestelde. Je kunt deze rand eenvoudig verwijderen met een schaar.
Helaas is het voor ons niet mogelijk de posters af te drukken zonder deze rand. Technisch gezien is dit niet haalbaar.
Mijn excuses voor het ongemak."
Ik vind het erg vreemd dat een bedrijf wat printen als core business heeft, geen prints kan leveren zonder dit soort stroken. Een snijmachine of apparaat is geen overbodige luxe in een bedrijf al dit en van deze omvang zou je zeggen. Het advies dat gegeven wordt om de strook zelf te verwijderen met een schaar vind ik niet acceptabel. De kans is groot dat je daarmee geen rechte snede maakt. Bovendien bestel ik niet iets bij een professioneel bedrijf om er vervolgens zelf nog aan te moeten klussen.
De barcode was in de editor tijdens het bestellen inderdaad ook al aanwezig maar ik ging er (logischerwijs?) vanuit dat deze niet op de uiteindelijke print aanwezig zou zijn. Dit stond ook nergens vermeld. (
http://imageshack.us/photo/my-images/600/78892988.jpg/)
Mijn vraag is, hoe sterk sta ik om bijvoorbeeld mijn geld terug te krijgen of een vervangen product te eisen?
Met vriendelijke groet,
Rober
http://imageshack.us/photo/my-images/515/img02751.jpg/
Na hierover contact te hebben gehad met de klantenservice wisten ze mij te vertellen:
"Bedankt voor je bericht.
Deze strook wordt afgedrukt door ons, zodat we de juiste poster aan de juiste klant kunnen koppelen. Deze rand was ook al zichtbaar in de editor, waar je de poster bestelde. Je kunt deze rand eenvoudig verwijderen met een schaar.
Helaas is het voor ons niet mogelijk de posters af te drukken zonder deze rand. Technisch gezien is dit niet haalbaar.
Mijn excuses voor het ongemak."
Ik vind het erg vreemd dat een bedrijf wat printen als core business heeft, geen prints kan leveren zonder dit soort stroken. Een snijmachine of apparaat is geen overbodige luxe in een bedrijf al dit en van deze omvang zou je zeggen. Het advies dat gegeven wordt om de strook zelf te verwijderen met een schaar vind ik niet acceptabel. De kans is groot dat je daarmee geen rechte snede maakt. Bovendien bestel ik niet iets bij een professioneel bedrijf om er vervolgens zelf nog aan te moeten klussen.
De barcode was in de editor tijdens het bestellen inderdaad ook al aanwezig maar ik ging er (logischerwijs?) vanuit dat deze niet op de uiteindelijke print aanwezig zou zijn. Dit stond ook nergens vermeld. (
http://imageshack.us/photo/my-images/600/78892988.jpg/)
Mijn vraag is, hoe sterk sta ik om bijvoorbeeld mijn geld terug te krijgen of een vervangen product te eisen?
Met vriendelijke groet,
Rober