Pagina 1 van 1

Philips TV geen pc ondersteuning

Geplaatst: 12 jan 2012 15:43
door Dekseldopje
Hoi mede-forummers,

Ik heb sinds anderhalve week het volgende probleem bij Philips neergelegd. Ik heb sinds 2 en half jaar een HD-Ready TV van Philips, wat mijn prima beviel. Deze hebben we toendertijd gekocht bij IT's. Nou ja helaas is deze winkel failliet. Nu probeerde ik echter al 2 weken via 1 van de 2 HDMI kanalen een Media-PC (zelfgebouwd met dual-boot win xp en win 7 die allebei geupdate zijn) aan te sluiten. Bij alles wat ik gedaan heb krijg ik een blauw scherm met de bericht "geen signaal" op de TV te zien. Ik heb het volgende gedurende 2 weken geprobeerd:

- 4 Videokaarten (Nvidia 8600gts/9600gt/GTX250 en AMD HD5450) voorzien van de laatste WHQL drivers
- 3 kabels gebruikt (hdmi-hdmi/hdmi-dvi/hdmi-converter naar dvi)
- monitor en tv tegelijk aangesloten en tv wordt herkend als CRT monitor maar is niet instelbaar
- Detectie geforceerd in ATI en Nvidia Software
- Andere HDMI kanaal geprobeerd
- TV anders in proberen te stellen (geen functie voor pc om in te geven)
- Software update maar mijn tv is wat ouder en heeft geen usb/netwerk aanslutiing
- Middels de handleiding van de tv alle ondersteunende resoluties geprobeerd.
- Laptop op TV aangesloten middels DVI-HDMI
- D.m.v. Win + P in win 7 bureaublad uitbreiden/clonen
- D.m.v. Ultramon meerder bureaubladen aansturen

Bovenstaande hielp allemaal niet

Laptop kan ik wel correct aansluiten op Samsung HDTV van vriend van mij, ook bij die TV werkt mijn Media-pc wel. Ook kan ik op mijn Philips TV wel correct mijn xbox en digitale tv via HDMI benaderen, krijg gelijk beeld.

Na het hele verhaal gemeld te hebben, wisten de technische experts niet wat ze moesten doen behalve het serienummer weten zodat ze het live daar gingen testen met een pc. Na dit doorgegeven te hebben, nemen ze nu binnen 3 dagen contact op. Ik ben heel benieuwd..... Nu vraag ik me af, mocht het nou niet werken en ik zit dus feitelijk met een ondeugdelijke product, wat zijn dan mijn rechten? Tijdens de aankoop waren er geen plannen voor een media-pc dus is het niet ter sprake gekomen, maar er staat wel nadrukkelijk in de handleiding dat een pc/laptop moeiteloos aangesloten kan worden (mits de resolutie ondersteunt wordt). Dus in feite zegt philips in de handleiding hard dat het kan, terwijl het niet op die manier functioneert. Kapot is het niet gezien xbox en tv-decoder gewoon werken. En ik geloof dat ik er van mag uitgaan (IMHO) dat een TV langer dan 2 jaar normaal kan functioneren bij normaal gebruik zonder gebreken te vertonen

Re: Philips TV geen pc ondersteuning

Geplaatst: 13 jan 2012 15:23
door PhilipsCare_NL
Beste TS,

Wij hebben na aanleiding van uw topic, u een PB gestuurd met het verzoek om wat gegevens aan ons door te geven. Wij wachten uw reactie af!

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

Re: Philips TV geen pc ondersteuning

Geplaatst: 13 jan 2012 15:36
door bprosman
Er zijn verschillende HDMI standaarden , dat zou ook nog zomaar kunnen, maar ben benieuwd naar het antwoord van Philips.

Re: Philips TV geen pc ondersteuning

Geplaatst: 13 jan 2012 19:52
door drevil360nl
Als je een "HD Ready" televisie hebt, zal een resolutie van 1080p geen beeld geven. De Xbox 360 draait op een resolutie van 720p (dit is standaard), dus deze zal dan wel beeld geven. Als je Xbox op 1080p insteld zal je vermoedelijk zwart beeld krijgen.

Re: Philips TV geen pc ondersteuning

Geplaatst: 15 jan 2012 17:01
door audiofreak1
drevil360nl schreef:Als je een "HD Ready" televisie hebt, zal een resolutie van 1080p geen beeld geven. De Xbox 360 draait op een resolutie van 720p (dit is standaard), dus deze zal dan wel beeld geven. Als je Xbox op 1080p insteld zal je vermoedelijk zwart beeld krijgen.
Onzin!!, de tv kan downscalen naar 720P. Het bekende handshake probleem lijkt nu weer tevoorschijn te komen. En philips heeft hier met meer apparaten moeite mee.

Re: Philips TV geen pc ondersteuning

Geplaatst: 16 jan 2012 12:59
door Dekseldopje
een tv kan eventueel downscalen inderdaad. Maar zoals ik al in mijn beginpost heb gezet, heb ik alle resoluties geprobeerd die volgens de handleiding van philips moeiteloos zou moeten werken, en wat dus niet het geval is....

Re: Philips TV geen pc ondersteuning

Geplaatst: 25 jan 2012 12:03
door Dekseldopje
Ik heb eindelijk antwoord van Phillips nadat ik zelf weer heb moeten bellen (ze beloofde me 3 keer mijn referentienummer te mailen maar nooit iets ontvangen, ook zouden ze het antwoord gemaild hebben maar niks in spambox of zo...)

Hun antwoord was dat Phillips hun hdmi protocol niet gewijzigd heeft, omdat anders hun phillips producten niet meer zouden werken icm hun tv's. Dus vandaar dat mijn media pc en laptop zoals hierboven beschreven, niet kan en zal werken met mijn phillips tv. En daarmee is de zaak af. Hun oplossing is vga naar component (?) of iets anders, dit omdat mijn videokaarten alleen HDMI/DVI aansluiting(en) hebben. Dit staat dus nergens in de handleiding, niet op hun website, dus tja wat nu.... to be continued...