Philips TV geen pc ondersteuning
Geplaatst: 12 jan 2012 15:43
Hoi mede-forummers,
Ik heb sinds anderhalve week het volgende probleem bij Philips neergelegd. Ik heb sinds 2 en half jaar een HD-Ready TV van Philips, wat mijn prima beviel. Deze hebben we toendertijd gekocht bij IT's. Nou ja helaas is deze winkel failliet. Nu probeerde ik echter al 2 weken via 1 van de 2 HDMI kanalen een Media-PC (zelfgebouwd met dual-boot win xp en win 7 die allebei geupdate zijn) aan te sluiten. Bij alles wat ik gedaan heb krijg ik een blauw scherm met de bericht "geen signaal" op de TV te zien. Ik heb het volgende gedurende 2 weken geprobeerd:
- 4 Videokaarten (Nvidia 8600gts/9600gt/GTX250 en AMD HD5450) voorzien van de laatste WHQL drivers
- 3 kabels gebruikt (hdmi-hdmi/hdmi-dvi/hdmi-converter naar dvi)
- monitor en tv tegelijk aangesloten en tv wordt herkend als CRT monitor maar is niet instelbaar
- Detectie geforceerd in ATI en Nvidia Software
- Andere HDMI kanaal geprobeerd
- TV anders in proberen te stellen (geen functie voor pc om in te geven)
- Software update maar mijn tv is wat ouder en heeft geen usb/netwerk aanslutiing
- Middels de handleiding van de tv alle ondersteunende resoluties geprobeerd.
- Laptop op TV aangesloten middels DVI-HDMI
- D.m.v. Win + P in win 7 bureaublad uitbreiden/clonen
- D.m.v. Ultramon meerder bureaubladen aansturen
Bovenstaande hielp allemaal niet
Laptop kan ik wel correct aansluiten op Samsung HDTV van vriend van mij, ook bij die TV werkt mijn Media-pc wel. Ook kan ik op mijn Philips TV wel correct mijn xbox en digitale tv via HDMI benaderen, krijg gelijk beeld.
Na het hele verhaal gemeld te hebben, wisten de technische experts niet wat ze moesten doen behalve het serienummer weten zodat ze het live daar gingen testen met een pc. Na dit doorgegeven te hebben, nemen ze nu binnen 3 dagen contact op. Ik ben heel benieuwd..... Nu vraag ik me af, mocht het nou niet werken en ik zit dus feitelijk met een ondeugdelijke product, wat zijn dan mijn rechten? Tijdens de aankoop waren er geen plannen voor een media-pc dus is het niet ter sprake gekomen, maar er staat wel nadrukkelijk in de handleiding dat een pc/laptop moeiteloos aangesloten kan worden (mits de resolutie ondersteunt wordt). Dus in feite zegt philips in de handleiding hard dat het kan, terwijl het niet op die manier functioneert. Kapot is het niet gezien xbox en tv-decoder gewoon werken. En ik geloof dat ik er van mag uitgaan (IMHO) dat een TV langer dan 2 jaar normaal kan functioneren bij normaal gebruik zonder gebreken te vertonen
Ik heb sinds anderhalve week het volgende probleem bij Philips neergelegd. Ik heb sinds 2 en half jaar een HD-Ready TV van Philips, wat mijn prima beviel. Deze hebben we toendertijd gekocht bij IT's. Nou ja helaas is deze winkel failliet. Nu probeerde ik echter al 2 weken via 1 van de 2 HDMI kanalen een Media-PC (zelfgebouwd met dual-boot win xp en win 7 die allebei geupdate zijn) aan te sluiten. Bij alles wat ik gedaan heb krijg ik een blauw scherm met de bericht "geen signaal" op de TV te zien. Ik heb het volgende gedurende 2 weken geprobeerd:
- 4 Videokaarten (Nvidia 8600gts/9600gt/GTX250 en AMD HD5450) voorzien van de laatste WHQL drivers
- 3 kabels gebruikt (hdmi-hdmi/hdmi-dvi/hdmi-converter naar dvi)
- monitor en tv tegelijk aangesloten en tv wordt herkend als CRT monitor maar is niet instelbaar
- Detectie geforceerd in ATI en Nvidia Software
- Andere HDMI kanaal geprobeerd
- TV anders in proberen te stellen (geen functie voor pc om in te geven)
- Software update maar mijn tv is wat ouder en heeft geen usb/netwerk aanslutiing
- Middels de handleiding van de tv alle ondersteunende resoluties geprobeerd.
- Laptop op TV aangesloten middels DVI-HDMI
- D.m.v. Win + P in win 7 bureaublad uitbreiden/clonen
- D.m.v. Ultramon meerder bureaubladen aansturen
Bovenstaande hielp allemaal niet
Laptop kan ik wel correct aansluiten op Samsung HDTV van vriend van mij, ook bij die TV werkt mijn Media-pc wel. Ook kan ik op mijn Philips TV wel correct mijn xbox en digitale tv via HDMI benaderen, krijg gelijk beeld.
Na het hele verhaal gemeld te hebben, wisten de technische experts niet wat ze moesten doen behalve het serienummer weten zodat ze het live daar gingen testen met een pc. Na dit doorgegeven te hebben, nemen ze nu binnen 3 dagen contact op. Ik ben heel benieuwd..... Nu vraag ik me af, mocht het nou niet werken en ik zit dus feitelijk met een ondeugdelijke product, wat zijn dan mijn rechten? Tijdens de aankoop waren er geen plannen voor een media-pc dus is het niet ter sprake gekomen, maar er staat wel nadrukkelijk in de handleiding dat een pc/laptop moeiteloos aangesloten kan worden (mits de resolutie ondersteunt wordt). Dus in feite zegt philips in de handleiding hard dat het kan, terwijl het niet op die manier functioneert. Kapot is het niet gezien xbox en tv-decoder gewoon werken. En ik geloof dat ik er van mag uitgaan (IMHO) dat een TV langer dan 2 jaar normaal kan functioneren bij normaal gebruik zonder gebreken te vertonen